Šta je novo?

Rekonstrukcija najprometnijeg stajalista u gradu - Stajaliste BG Sajam

zexland

Advanced
Učlanjen(a)
07.06.2007.
Poruke
4.558
Pohvaljen
6.928
Lokacija
Belgrade / Βελιγράδι
Pozdrav svima :)

Naime znamo svi koliko je Beograd opterecen grad sa postojecim sistemom gradskog prevoza i da bez metroa vrlo tesko funkcionise...medjutim iako su to sve poznanice koje su nasa svakodnevnica, nikome od nadleznih u GSP-u / Almaquatro i ne pada na pamet da makar malo olaksa ionako tesku situaciju u prevozu.

Dugo sam posmatrao ubedljivo najprometnije stajaliste u gradu - Beogradski sajam (u oba pravca).
Nit prometnijeg nit manjeg stajalista u gradu reklo bi se.

Poenta cele price je ugrozavanje bezbednosti putnika (minimum nekoliko desetina hiljada dnevno) zbog potpuno nerealnog postavljanja bilborda na stajalistu BG sajma (u pravcu ka centru pogotovo).

Ukupna sirina trotoara u zoni ovog stajalista iznosi oko 3.7m sto je ionako malo, dok sa bilbordima koji dodatno suzavaju prolaz na samom trotoaru, sirina je tolika da morate strogo da vodite racuna da nekoga ne oborite ili udarite dok doslovce trcite za svojim brojem autobusa, jer je stajaliste potpuno nepregledno.

Putnik pored ugrozene bezbednosti, uopste ne moze da vidi od bilborda koji broj autobusa mu dolazi u susret!

Naravno nijedna strana GSP i AQ se nisu ni setile da povedu racuna o ovom ogromnom propustu.

Ideja nije nista spektakularna, vec je primerena i prakticna za najvece i najprometnije stajaliste u gradu.

Imajuci u vidu da AQ postavlja stajalista sa bilbordima, (GSP dobija stajaliste, a AQ reklamni prostor) problem marketinga u ovom slucaju je itekako resiv jedbostavnim premestanjem bilborda na deo stajalista koji je inace predvidjen za staklene elemente. Pored reklama, putnici bi mogli da pogledaju i mape prevoza, a u sklopu samih stajalista, nalazilo bi se makar po tri Busplus displeja o redu voznje GSP-a.

Smer ka centru grada

Umesto postojeca svega dva stajalista sa po 3 konstrukciona elementa, ovde bi zbog izuzetno velikog broja putnika trebalo postaviti minumum tri stajalista sa po 12 konstrukcionih jedinica, sto u prevodu znaci da bi napokon imali veliko stajaliste dugo skoro 50m (maltene do samog podzemnog prolaza) sa ukupno 9 Busplus displeja o redu voznje. Zastitnu ogradu pored stajalista bi trebalo zameniti za prikladniju i postaviti barem 10-12 specijalno dizajniranih djubrijera sa pepeljarama.

2jeu0cz.jpg


2mpn7cy.jpg


fbi2vc.jpg


ao3mlt.jpg


k035sl.jpg


13zms2b.jpg



Smer ka B.brdu/Obrenovcu

Takodje umesto postojeca svega tri stajalista sa po 3 konstrukciona elementa, ovde bi zbog izuzetno velikog broja putnika trebalo postaviti minumum tri stajalista sa po 12 konstrukcionih jedinica, dok bi jedno od ova tri stajalista imalo dupli kapacitet tj. 12+12 konstrukcionih jedinica sa ukupno 9 Busplus displeja o redu voznje. Ovo stajaliste bi trebalo i adekvatno ograditi sa gradskom ogradom (prikladnog i modernog dizajna) zbog parkinga koji se nalazi odmah pored stajalista, i postaviti barem 10-12 specijalno dizajniranih djubrijera sa pepeljarama, kao i na stajalistu prekoputa.

Postojeci drvored ili dovesti u red ili posaditi novi ukrasni drvored, o kome bi za razliku od postojeceg neko vodio racuna. U perspektivnim prikazima moze se videti i mali urbani dzep sa dodatim klupama.

344qjk2.jpg


6t1lk5.jpg


28i6ov6.jpg


35n7hxu.jpg


k5c9l.jpg


2lmm64h.jpg


t0gj0k.jpg


:gobb:
 
Fenomenalan predlog,zaista je to neophodno + ja bih dodao da se na istom potezu na zutoj traci kojom voze busev,i u duzini te stanice postavi betonska podloga,jer se asfalt ugiba i treba ga stalno menjati..
 
Bravo Zex stim sto bih ja razmotrio i opciju da ne staju svi autobusi u nizu kao sada vec da odredjene linije imaju odredjena stajalista jel cesto je slucaj da sami autobusi naprave mnogo vecu guzvu nego sto je frekvencija ostalog saobracaja. Naravno nisam siguran koliko bi to bilo prakticno u sadasnjim uslovima ali problem je sto mnogo linija staje na ta dva stajalista i prave se veliki redovi i cekanja su velika dok se dodje na red da autobus stane na okvirno povoljnu poziciju da primi i izbaci putnike
 
Одлично,

Мислим да Алма није никакав баук, и да би им ово требало предложити. Они су далеко спремнији за сарадњу од ових јајара из Дирекције.

Алми је битан маркетинг, а у овом случају имају и више билборда који су уз то и далеко прегледнији.

Дизајнерска забелешка:
У смеру ка граду, иѕа самих стајалишта не треба ти никаква ограда. Сама надстрешница има заштоту а дуплирањем се стајалиште теже чисти и завлачи се којешта. тта ограда би требала бити истог дизајна као и надстрешница.
 
Hvala 2012&I&S :)

Igore to je definitivno tacno ! Mozda prebaciti deo linija na prethodno stajaliste...ili napraviti novo pre podzemnog prolaza...

Stef, ajde da predlozimo onda AQ, pa da se stanje na terenu makar malo poboljsa. Za ogradu se slazem, i mislio sam da li uopste da je stavljam iza jer zaklanja i bilborde, ali oni stgakleni elementi nisu 100% bezbedni, jer bi postojala mogucnost da se staklo mozda slucajno razbije ili demolira pa da ostane otovren prolaz ka sinama. Ovo je vise po principu sto je sigurno - sigurno je. A model je ograde je svakako promenljiv :kk:
 
2012":17g5e5ar je napisao(la):
Fenomenalan predlog,zaista je to neophodno + ja bih dodao da se na istom potezu na zutoj traci kojom voze busev,i u duzini te stanice postavi betonska podloga,jer se asfalt ugiba i treba ga stalno menjati..
До угибања асфалта долази највише због преоптерећености аутобуса. До преоптерећености аутобуса овде долази због тога што је одавно пређена граница када је аутобус технички и економски ефикасан, и оптерећење се налази у зони у којој трошкови расту, а ефикасност опада. Осим поремећаја у реду вожње и продуженог времена путовања, долази до преоптерећености возила. Последице:
- На преоптерећеним возилима пуца шасија.
- Скраћује се век мотора због преоптерећености,
- Кочнице су пројектоване за прописану носивост +20%. Преко тога угрожава се безбедност што због проблема са самим кочењем, што због уништавања кочница.
- Возила се углавном предвиде да издрже 20% преоптерећења, али не и пут. Пут се нарочито оштећује у зонама кочења и скретања.

Уз бетонирање жуте траке, и буџење стајалишта ће се тек до некле смањити трошкови и повећати ефикасност. Трајније и дугорочније решење би било унапредити постојећи трамвај, а део аутобуса ГСП усмерити преко новог моста.
 
Ja bih ipak rekao da do ugibanja asfalta dolazi najvise zbog nekvalitetnog asfalta/podloge i to najvise na tropskim vrucinama.

Kad je temp preko 30 stepeni, asfalt moze da se zagrebe noktom...
 
Stajališta je besmisleno rekonstruisati a ne vezatiga stepeništem za Prokop (BGvoz)
takođe treba razmotriti mogucnost
prebacivanja tramvajske trase duž postojece želežničke pruge (uz Sajam)
rekonstrukcija bi tako imala smisla , ovako samo pričamo o šminjkanju.
 
Зекс, требало би написати озбиљну анализу проблема са сликама, потом предлоге и објашњење истих са нагласком на предностима које такво решење пружа директно Алми. У потпису што више нас-грашана и у најгорем случају имаћемо позитиван одговор.
 
boca-ica":7rt447br je napisao(la):
Stajališta je besmisleno rekonstruisati a ne vezatiga stepeništem za Prokop (BGvoz)
takođe treba razmotriti mogucnost
prebacivanja tramvajske trase duž postojece želežničke pruge (uz Sajam)
rekonstrukcija bi tako imala smisla , ovako samo pričamo o šminjkanju.

Boco, ja stvarno ne razumem tvoje komentare u poslednje vreme...

Mislim da li si ti uopste procitao RAZLOG "sminkanja" ovih stajalista ?

Stef, svakako...tebalo bi slilati postojece stanje sa sve merama i dati u prilogu propisane mere, pritom sve upakovati sa novim predlogom rekonstrukcije i poslati u AQ.
 
Mala sugestija,bez obzira sto jednom godisnje koristim doticnu stanicu ipak mislim da je preterano praviti takav peron i zato bih ipak dozvolio i ulazak/izlazak putnika na sredini stajalista,to jest da postoji prolaz od 2 metra na sredini,a ne samo na bokovima stajalista.Naravno mislim na smer od grada koji ima dovoljno prostora za to.

Kao sto Igor rece,definitivno treba kao sto su skorije uradili odvojiti autobuse kao kod autokmande na autoputu koji su gradski i one lastine za obrenovac i ostale prigradske lokacije.
 
Pozdrav za inicijativu, svako "sminkanje" je dobrodoslo :kk:

Par komentara, kao sto rece STF nepotrebna je ograda u pravcu ka gradu, cak bih dodao da same nadstresnice treba razdvojiti dovoljno da se obrazuje prolaz izmedju njih.
Ako nema prolaza onda svi putnici prolaze kroz prilaz na kraju niza nadstresnica a bolje bi bilo da se sto ravnomernije rasporede duz cele stanice.

Slikovit primer je kada se naredja 4-5 autobusa na stanici pa je brze stici do vozila oko nadstresnice nego kroz nju (i ljude).

Igor je ukazao na glavni problem na sajmu a to je gomilanje vozila zbog mnogobrojnih linija koje tuda prolaze, kako gradske tako i prigradske i medjugradske. Kao sto Karlo rece deo resenja je u rasterecenju preko mosta na Adi ali i pored toga ce pravac Vojvode Misica ostati opterecen (daleko najveci broj putnika u gradu, uz Brankov most, oko 16 000 putnika/sat/smer)

Mozda mogu da se razmaknu stanice ili da se linijama dodele lokacije za stajanje kao na Zelenjaku, ne znam samo kako bi se onda organizovalo prestrojavanje, narocito u smeru ka gradu gde nema prosirenja kolovoza.

Putnicima bi bilo lakse da znaju tacno gde da cekaju a ne da jure autobus kroz guzvu.

Dodati nadstresnice, naravno da, ali da bi projekat bio privlacniji i temeljniji valjalo bi razmisliti i o organizaciji samog stajalista.

Stanica bi mogla da se razvuce na 150m, sa obe strane pozemnog prolaza, bilo bi malo pesacenja prilikom presedanja ali bi barem covek znao gde ce da mu stane autobus.
 
Jug gomilanje je svakako glavni problem, ali to onda nema veze sa temom tj. bilbordima koji smetaju na postojecem stajalistu/ima. Stajalista bi svakako trebalo rasteretiti, ali problem sa zaklanjanjem bi se verovatno opet javio i na novom stajalistu.

Ali posto sam stavio u naslov teme "rekonstrukcija" onda se svakako tema spontano prosiruje i na sustinski problem - opterecenost.

Samo da preciziram, da sve sto sam naveo u prvom postu je direktno iz licnog iskustva, jer tuda prolazim svaki dan :kk: otuda i ideja o "sminkanju" stajalista.

@ Vucko - Stajaliste ka B.Brdu/Obrenovcu ima prostora da se "razbije" ali u smeru ka gradu je to nemoguce, jer postoji direktna opasnost da vas pregazi tramvaj.
 
Najgore je što za "prvu pomoć" ne treba puno para, samo malo produžiti stajališta. Gužve su jezive, u istom trenutku staje po tri autobusa, putnici trče nasumično, sudaraju se ... definitivno nema prostora.

Ovo bi bio pun pogodak.

Jedino se one slike ne poklapaju skroz sa situacijom.
 
zexland wrote
No 1
,,. . . Stajalista bi svakako trebalo rasteretiti. . . ,,
No 2
,,. . . ali u smeru ka gradu je to nemoguce, jer postoji direktna opasnost da vas pregazi tramvaj.. . .

eto sam sebi si pojasnio razumevanje mog predhodnog posta :D :kk: :D
 
Моѕе се акција и проширити на проширење стајалишта, барем ка периферији, јер ка граду је јако скучено.

Нпр. да троцифрене линије стају на испусту после подземних пролаза. Реално, то је само 30 метара пешачења. Није проблем.

Не могу да се сетим, какво је стање са простором пре подземних пролаза у смеру ка граду?
 
Uzasno je usko, ali bi moglo da stane manje stajaliste za trocifrene buseve :)

zexland wrote
No 1
,,. . . Stajalista bi svakako trebalo rasteretiti. . . ,,
No 2
,,. . . ali u smeru ka gradu je to nemoguce, jer postoji direktna opasnost da vas pregazi tramvaj.. . .
eto sam sebi si pojasnio razumevanje mog predhodnog posta

:rolleyes:
 
Stajaliste uvuceno za trocifrene bi moglo da stane kod okretnice gos mehana :) zeks+
 
Danas sam se sticajem okolnosti nasao na stanici sajam ka gradu. I naravno u prepodnevnom spicu zatekao guzvu i jurnjavu za autobusima sa sve istrcavanjima zbog reklamnih panoa koji zaklanjaju prolaz pesacima tj ljudima koji cekaju stanicu. Mislim da nema razloga da se sa ovom idejom okleva i ceka vec da se uz mozda jos koji predlog i doradu predlozi kao definitivno i sigurno funkcionalnije resenje. Uz samu ideju imamo sve sto nam je potrebno da se jedna dobra ideja plasira u javnost Imamo Plan i imamo Beobuild :)
 
Ajde !

To mora da se resi sto pre, dok ne krene lose vreme 8)

Ko ima vremena, neka slobodno napravi analizu (detaljniju) pa da zajednickim snagama plasiramo ovo resenje, i sto je najvaznije da se to izvede :)
 
Трамвајска пруга силази од Мостара и спушта се у Булевар војводе Мишића на ниво земље.

Што не би кренуо одатле на стубовима па све до Господарске Механе?
Том приликом би Јована Ристића (или Косте Главинића) излазила на Мишића директно.
Такође и Руска.

Е тада би било простора за станице и чекалишта :)
 
Citajuci predloge i imajuci u svojoj glavi neke ideje najvise bi se pored ovnovne ideje koju je zex predlozio osvrnuo na Zidarevo skretanje paznje na dovoljan broj prolaza izmedju buducih stajalista u nizu kako ne bi dolazili u situaciju da zbog prelaska preko pruga veliki broj ljudi mora da pravi guzvu u obilasku do izlaza.

Takodje sam razmisljao i o cinjenici da su tramvajska stajalista suvise udaljena od podzemnih prolaza ali i autobuskih stajalista i cesto se desava da ljudi pretrcavaju i bukvalno trce u jednom i u drugom pravcu. Gledajuci google i bing mapu ni sam nisam siguran da li je pravo resenje povuci tramvajske stanice blize prolazu jel bi se onda nalazile tacno iza autobuskih stajalista i prica o prolazima bi bila problematicna sa aspekta bezbednosti ali i funkcije ako bi tramvaj zagradio prolaz.
 
Ne kapiram bas onaj deo sa izlazom
kako ne bi dolazili u situaciju da zbog prelaska preko pruga veliki broj ljudi mora da pravi guzvu u obilasku do izlaza
, jer tuje sada ograda...a to se u sustini ne bi diralo...samo se stajalista menjaju...tj. popunjava se ceo potez, i tu nema nikakvih prolaza ni sad.

Kad Igor pomenu Bing, evo na brzinu kako bi to moglo da izgleda u realnosti...

3461ann.jpg
 
Da iz razloga bezbednosti mislim da je tako bolje bez dodatnih prolazai u tom slucaju pomeranja tramvajskih stanica iza doduse mozda ih pribliziti malo autobuskim
 
Vrh