Stranica 7 od 11

Re:

Poslato: Pet Nov 04, 2016 12:47 am
od KartmenBG
Prva linija da bude Beton Hala - Stara Kapetanija u zemunu , povezati dva istorijska jezgra

Re:

Poslato: Pet Nov 04, 2016 1:21 am
od boca-ica
Grad je na više od dve reke
jesi li vozio čamac uzvodno Dunavom- ako nisi onda veruj
to je sporo a i skupo
:sesir:

Re:

Poslato: Pon Mar 27, 2017 6:43 pm
od vranac
Iz Zemuna do centra BG-a se stize za 10 min busom. Ni u snu je to nemoguće postići brodićima..

Re:

Poslato: Pon Mar 27, 2017 6:57 pm
od DzonTravolta
...Na to dodaj i BG Voz, kojim si za 30 minuta na skroz drugoj strani Dunava ;)

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Sub Feb 10, 2018 4:04 am
od 3541
Sta se desava sa linijom od Bloka 70 do Ade?
Je li ukinuta?

Re:

Poslato: Pet Maj 10, 2019 10:25 pm
od dr.c
Poštovani,
Verujem da bi feri/trajekt sistem javnog gradskog saobraćaja bio od jednake koristi i za razvoj turizma i za olakšanje beogradskog problema gužve u zemaljskom saobraćaju, naročito za bolje spajanje zapada i juga sa istokom i severom, zaobilazeći stari centar grada. Beograd je grad oko dve velike reke i izgleda mi čudno da nema razvijen feri/trajekt sistem javnog saobraćaja, poput onog u Budimpešti, Bangkoku, ili čak morskim gradovima kao Sidneju i Rio de Heneru.
Pošto je vodeni saobraćaj najekonomičniji jer nam "izgradjeni" put daje priroda, pravljenje feri/trajekt sistema mi, kao slabo-upućenom laiku, zvuči racionalnije od gondola, mostova i tunela ispod reka. Nadam se da će stručnjaci i upućeniji laici moći nešto više napisati o ovoj temi. Možda je do nedavno ideja izgledala neisplativo, ali se sa Beogradom na Savi (a uskoro i na Dunavu) situacija menja.
Naprimer, linije bi mogle spajati Sajam, Zemun, Novi Beograd (park Ušće itd.) i stari grad (Kalemegdan, SC “25. maj”) do Pančevačkog mosta, uključujući Adu Ciganliju i Veliko Ratno Ostrvo (Lido) tokom kupališne sezone.
Pozivam ostale da daju svoje predloge linija i stanica ferija/trajekta, kao i ostale detalje, uključujući ime (beo-feri/beo-trajekt/vodometro...). Možda neko kreativan poželi i da nacrta beogradsku mapu poput ovih slika mapa iz Budimpešte i Bangkoka.
Hvala na pažnji,
Dr

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Sre Sep 18, 2019 2:50 pm
od GOJE
Evo iz moje arhive 2004. Početna stanica i red vožnje:
IMG_7170.jpg

IMG_7171.jpg
IMG_7171.jpg (207.62 KiB) Pogledano 728 puta

Re:

Poslato: Sre Sep 18, 2019 4:05 pm
od solecar
A što nisu radili ponedeljkom i utorkom?

Re:

Poslato: Sre Sep 18, 2019 5:52 pm
od Прле
Руси то зову "Речни трамвајчић" и функционише то ок. Само мора да буде увезано са градским превозом. Замислите везу Борче са Земуном или Новим Београдом.

Re:

Poslato: Sre Sep 18, 2019 5:59 pm
od Bender Rodriguez
Ideja nije loša, ali i dok su radili nije mi se sviđalo što su prespori. Da, jeste da se oni kreću po vodi, ali koliko se sećam, bili su baš spori. Da bi se narod motivisao da pređe (i) na takav vid prevoza, mora da bude ubeđen da time dobija na brzini. Sama statistika i brojke nisu dovoljne. Mora da se napravi vizuelni utisak da se zaista štedi na vremenu, odnosno da plovilo jeste brzo. Ne da bude gliser jelte, ali da se vidi da je brzo i efikasno kao prevoz.

Re: Re:

Poslato: Sre Sep 18, 2019 6:12 pm
od dragan
Прле » 18 Sep 2019 05:52 pm napisao:Замислите везу Борче са Земуном или Новим Београдом.
To ne mogu ni da zamislim, jer Borča nije na reci, nije na obali Dunava.

Možda bi mogao da zamislim liniju Zemun - Dorćol - Pristanište - BnV.

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Sre Sep 18, 2019 6:46 pm
od Dart
Ja bih najviše voleo da dobijemo katamaran kao što je citycat iz Brizbejna
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transde ... es#CityCat SlikaSlika

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Sre Sep 18, 2019 6:50 pm
od ГЛАС ПРИРОДЕ
Па то једноставно није успело. Требало је посебним аутобусима са Новог Београда да се дође до окретнице код блока 70, па преко насипа пешке до обале, па да се сачека мало чамац, да се плати 150 динара, па до Аде. Е тамо се чекао мало возић, па до Радничке ул. и ту још мало чекања изабране линије и ускоро долазите кући - право с посла, освежени реком и природом.
Али неће народ да ужива, свима се жури да што пре заседну пред екран...

Сад кад постоји мост лепо чекате 89 једно пола часа, али стигнете за десет минута - без преседања, возића и чамаца.А
ко има срећу да му Ада није преко пута Саве, него живи на Врачару, Старом граду...стићи ће са чекањем за десетак или мало више минута. Али није битно, битно је да смо добили велелепан мост , светско чудо, реке туриста...

Re: Re:

Poslato: Sre Sep 18, 2019 7:01 pm
od dragan
dragan » 18 Sep 2019 06:12 pm napisao:Možda bi mogao da zamislim liniju Zemun - Dorćol - Pristanište - BnV.
Ovo bi možda mogla da bude komercijalna linija :

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Sre Sep 18, 2019 7:55 pm
od Дошљак
Мислим да би на пристаништу била велика гужва од крузера. Можда би било боље да пристаништа на Дорћолу буде код Марине (музеј Николе Тесле), код тврђаве да буде код Куле Небојша, па онда на НБГ код МСУ (може и испод Бранковог), па БНВ ближе тржном центру, затим Сајам, Ада и на крају блок 45. И наравно, почетна Земун :)

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Sre Sep 18, 2019 8:08 pm
od dragan
Stanice-pristaništa bi morala da se biraju u odnosu na komunikaciju

koja od njih vodi dalje u grad, pa ta kod Nebojša kule ne bi odgovarala.

Ada i blok45 su suviše daleko, do BnV bi bilo dovoljno i možda isplativo.

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Sre Sep 18, 2019 8:13 pm
od Дошљак
Па Кула Небојша има најбољу комуникацију са тврђавом, тј. Доњим градом на целој тој обали од Бранковог моста до СРЦ 25. мај. Е сад, питање је да ли се ово планира као јавни превоз или туристичко разгледање?

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Sre Sep 18, 2019 8:21 pm
od dragan
Sa Pristaništa - Beton hale postoji direktna veza za Tvrdjavu.

Ovu liniju sam planirao kao Javni prevoz, kakvo je i ime teme.

Zato "stanice" moraju da imaju vezu sa ostalim vidom prevoza.

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Sre Sep 18, 2019 9:34 pm
od Дошљак
Онда на Дорћолу дефинитивно СРЦ 25. мај, у Земуну што ближе окретници Кеј ослобођења, у БнВ код тржног центра или испод Газеле где планирају окретницу јавног превоза за линије које сада окрећу на Савском тргу. Пристаниште ми је искрено најспорније, пошто је ту лоша веза са јавним превозом осим трамваја, а често је гужва са крузерима. Можда треба размислити о НБГ страни испод Бранковог моста, ту је окретница линије 43 а верујем у будућности још неких (били су планови за потез 700).

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Sre Sep 18, 2019 9:52 pm
od dragan
Pristanište bi bila veza za Tvrdjavu i uzbrdo do Knez Mihajlove.

Sa NBG će biti dobra veza preko starih i novog Savskog mosta.

A, izgeda da nisu odustali od Gondole, pa je i to veza sa NBG.

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Sre Sep 18, 2019 10:15 pm
od Дошљак
Онда се треба задржати на вези Земун-Дорћол.

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Sre Sep 18, 2019 10:18 pm
od dragan
Ovo bi možda mogla da bude linija za neku Studiju opravdanosti :

Slika

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Sre Sep 18, 2019 11:34 pm
od srdjan
Ova linija bi “u povratku” trebalo da napravi krug oko ratnog ostrva, sa jednom ili dve stanice sa nbg strane izmedju zemuns i starog savskog mosta. Slično kao što u nyc feribot ima kružnu putanju na obe obale east rivera.

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Čet Sep 19, 2019 1:39 am
od SRBO
Какав ли је пролаз око Малог ратног острва?

Ја више мислим да је ово боље за приградска места уз реке, мада подразумева оне брже бродиће

Станице би биле: Забрежје (источни крај), Барич, Умка, Остружница, Нови Београд, Савски Венац (БНВ), Пристаниште, Ушће, Земун, 13. Мај, Нови Бановци, Стари Бановци, Белегиш, Сурдук, Дорћол, Крњача (онај део испод Панчевца), Ада Хуја, Вишњица, Винча, Ритопек, Гроцка.

Условно може и Прелив (Бесни Фок), Војна Башта/индустријски парк Ковилово/Црвенка, Велико Село, Панчево (што би искључило Велико Село), и Иваново

Re: "Metro na vodi"

Poslato: Čet Sep 19, 2019 5:50 am
od dragan
srdjan » 18 Sep 2019 11:34 pm napisao:Ova linija bi “u povratku” trebalo da napravi krug oko ratnog ostrva, . .
Pošto bi ovo bio Javni prevoz, morao bi da se drži Plovnog puta, a
njega nema u Dunavcu jer su ga marine i splavovi-restorani zauzeli.
Osim toga, tamo ima sprudova i plićaka, jer se on ne čisti od mulja.

Drugo, "metro na vodi" bi morao da bude relativno brz, a ne kao ovi
turistički brodići za razgledanje, već da ima što kraće vreme izmedju
"stanica" koje imaju dobru vezu i koje pokrivaju odredjeni deo grada.