Stranica 1 od 1

Силазак Београда на Дунав

Poslato: Čet Jul 12, 2018 1:20 pm
od Дошљак
Пошто је укинута приобална пруга, мислим да је време да се размишља о реурбанизацији Дунавског приобаља. Ево нека моја идеја, траса постојеће пруге најбоље би било да се искористи за широки висококапацитетни булевар (Дунавски булевар, уместо Дунавске улице) који би имао по три траке у смеру (једна жута), широко разделно острво са могућношћу постављања трамвајске пруге или метро система на стубовима, широке тротоаре и бициклистичке стазе одвојене од тротоара и коловоза са зеленим појасем и дрворедима дуж тих зелених појасева. Паркирање би било решено унутар нових блокова који би били формирани дуж булевара на ослобођеном простору. Дуж самог булевара би смо имали доста атрактивних садржаја, на његовом самом почетку, био би Доњи град Београдске тврђаве, фудбалски стадион ФК ГСП Полет, СРЦ Милан Гале Мушактировић, као и новопланирано насеље у бившој фабрици Беко. Даљим током булевар би спојио Доњи Дорћол са Дорћолским приобалним блоковима. На страни булевара до старог Доњег Дорћола би се изградио улични фронт док би са стране до приобалних блокова уредио парк. На крају приобалних блокова, пре старе електране је планирана градња Марине Дорћол, још једног новог стамбеног комплекса. Такође у самој старој електрани је планиран нови музеј Николе Тесле, још један врло атрактиван комплекс, поготову за туристе који би се налазио на траси новог булевара. Даље иза електране је топлана, која је мање атрактивна, а иза ње Лука Београд за коју од раније постоје планови реурбанизације и транформације у велики стамбено-пословни комплекс. Преко пута топлане је планиран нови велики терминус јавног превоза, локација која има потенцијал за окупљање великог броја људи, те су и околни блокови који би били формирани дуж булевара са добрим потенцијалом за трговачке центре. Даље би булевар ишао мало криво око а и кроз саму луку Београд, до раскрснице (најбоље кружног тока) са продужетком Цвијићеве, чиме се остварује саобраћајна повезаност Дорћола и Звездаре са заобилажењем центра града, као и преко Деспота Стефана и будућег тунела, веза са Новим Београдом и Савамалом. Даље од кружног тока би булевар наставио дуж (или кроз) комплекс изграђен на простору Луке Београд, отприлике паралелно са Деспота Стефана и Поенкареовом улицом до Панчевачког моста, тј. окретнице ЈГП и железничке станице, где би скретао како би прошао даље испод самог моста ка Ади Хуји. Завршетак самог булевара би требало урадити тако да пре самог рукавца направи кривину и хвала правац Миријевског булевара. Сам силазак на реку низводно од моста био би мало деликатнији због могућег крака градске железнице (некада планирана станица Карабурма), али би отприлике требало урадити исправљање споја Вишњичке и Булевара Деспота Стефана на делу низводно од моста до раскрснице са Мије Ковачевића, а саобраћајнице које би ишле ка Дунаву (наравно условљено железницом, да ли би то били надвожњаци или подвожњаци) биле би у продужетку улица Мије Ковачевића, Војводе Мицка Крстића и Диљске, ако и постојећи пут за Аду Хују. Ево и графички нека моја идеја за део од СРЦ до Дунав станице.

Re: Силазак Београда на Дунав

Poslato: Sre Jul 18, 2018 10:20 am
od Drakche
Dunavska ulica ima dovoljnu sirinu za sve sto si naveo. Ovaj projekat bi bio nekoliko puta veci od SA, ne secam se da sam ikad video neki ozbiljniji plan uredjenja ovog dela grada, a napusten je onoliko koliko skoro svaki prostor oko zeleznicke pruge u Srbiji.

Posto smo u radionici, iskoristicu priliku da postavim jednu moju stariju, nadrealnu foto montazu kanala koji bi tu prolazio :D

Re: Силазак Београда на Дунав

Poslato: Sre Jul 18, 2018 10:45 am
od Vox91
Pojaviće se neki novi "Arapi" i za ovaj prostor, samo polako..

Re: Силазак Београда на Дунав

Poslato: Čet Jul 19, 2018 11:42 pm
od Дошљак
Ево ГУПа за тај део града, јасно се види широка Дунавска. У плану је приказана и железница (шерпа плава).

Slika

По мени, фали спајање Дунавске и Цвијићеве.

А ево и планова за саму луку са сајта исте.

Slika

Slika

Овде имамо приказ јавног превоза, црвено је трамвај у Новом дунавском булевару, плаво БГ воз а жуто су две аутобуске линије. (према овим старим плановима су планирани подвожњаци испод железничке пруге).
Slika

По мом мишљењу, план за луку је реалнији и боље осмишљен него план за БнВ.

Re: Силазак Београда на Дунав

Poslato: Ned Feb 10, 2019 7:21 am
od vradovic
Vox91 » 18 Jul 2018 09:45 am napisao:Pojaviće se neki novi "Arapi" i za ovaj prostor, samo polako..


Nadam se da si u pravu! To ako uspeju da dovedu onda cu stvarno reci da treba orden da im se da.
Mada iskreno ne verujem. Nisam po prirodi pesimista i hejter ali bilo bi mnogo da nadju investotira za takva dva mega giga projekta.
I za ovaj jedan nam je upala kasika u med.

Re: Силазак Београда на Дунав

Poslato: Ned Feb 10, 2019 12:07 pm
od Дошљак
Па нек прави Карић куле и градове на Дунавском приобаљу, не мора чак на Макишу, ово је реално шири центар града.

Re: Силазак Београда на Дунав

Poslato: Ned Feb 10, 2019 1:23 pm
od Gorstak89
juče sam se prošetao tim krajem i od crvene linije ka gradu već ima dosta novih zgrada ili zgrada u izgradnji čak i zelena zona! e sad, ovaj prostor ka dunavu nije iskorišćen ali polako, mislim da će brzo buknuti i taj deo!

Re: Силазак Београда на Дунав

Poslato: Ned Feb 10, 2019 1:30 pm
od srdjanprpa
vradovic » Ned Feb 10, 2019 7:21 am napisao:
Vox91 » 18 Jul 2018 09:45 am napisao:Pojaviće se neki novi "Arapi" i za ovaj prostor, samo polako..


Nadam se da si u pravu! To ako uspeju da dovedu onda cu stvarno reci da treba orden da im se da.
Mada iskreno ne verujem. Nisam po prirodi pesimista i hejter ali bilo bi mnogo da nadju investotira za takva dva mega giga projekta.
I za ovaj jedan nam je upala kasika u med.



Auuu vradovicu sta ti je ovih dana, zafalilo poena?
Pokrenu covek temu od pre 6 meseci sa nadom da dodju novi arapi...

Re: Силазак Београда на Дунав

Poslato: Pon Feb 11, 2019 7:20 pm
od SRBO
srdjanprpa » 10 Feb 2019 12:30 napisao:
vradovic » Ned Feb 10, 2019 7:21 am napisao:
Vox91 » 18 Jul 2018 09:45 am napisao:Pojaviće se neki novi "Arapi" i za ovaj prostor, samo polako..


Nadam se da si u pravu! To ako uspeju da dovedu onda cu stvarno reci da treba orden da im se da.
Mada iskreno ne verujem. Nisam po prirodi pesimista i hejter ali bilo bi mnogo da nadju investotira za takva dva mega giga projekta.
I za ovaj jedan nam je upala kasika u med.



Auuu vradovicu sta ti je ovih dana, zafalilo poena?
Pokrenu covek temu od pre 6 meseci sa nadom da dodju novi arapi...


Експериментише са мим магијом

Re: Силазак Београда на Дунав

Poslato: Pet Jun 05, 2020 2:57 pm
od Дошљак
Eво коначно и конкретних планова.

На делу од СРЦ Милан Гале Мушкатировић до тролејбуског депоа може се приметити ширење Дунавске улице
Prikačeni fajl dunav1.gif više nije dostupan

Овде можемо видети да је планиран продужетак одређених улица, Капетан-Мишине и Змај Јовине које су физички сада у оквиру ГСП депоа Дорћол. Такође су у плану и две нове улице пре Жоржа Клемансоа.
Prikačeni fajl dunav2.gif više nije dostupan

Овај део је по мом мишљењу најбитнија промена, исправљање Дунавске између Жоржа Клемансоа и Кнежепољске којим се заокружује овај део Дорћола који је увек некако аљкаво слепо завршавао и нагло прелазио у привредну зону са индустријом и магацинима. Такође се види и продужетак Цвијићеве преко бивше пруге до Дунавске. Овуда су требали у старту да планирају тролејбус, не би имали данашње проблеме код Гундулићевог венца.
Prikačeni fajl dunav3.gif više nije dostupan

Даље можемо видети препарцелизацију Вилиних вода и нови планирани кружни ток.
Prikačeni fajl dunav4.gif više nije dostupan

И за крај исто занимљива новина, укључења на Панчевачки мост из Дунавске и искључење са моста кановом кружном току на Вилиним водама који је спојен са Дунавском. Верујем да ће ова петља значајно растеретити гужве на Панчевачком мосту. Такође видимо и да ће Дунавска настављати и даље низводно од моста ка Ади Хуји.
dunav5.gif