Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Koridor 11: Peštersku trasu preusmerava "užički lobi"

Izvor:
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... zicki-lobi



Još je neizvesno kuda će proći Koridor 11, iako za stručnjake nema dileme. Auto-put do Boljara ima manje tunela i mostova i čak za pola milijarde evra je jeftiniji nego onaj koji bi vodio preko Zlatibora


RADOVI na Koridoru 11 dobro napreduju, pa bi u novembru trebalo da bude kompletirana deonica od Obrenovca do Preljine, a u planu je i početak radova na delu auto-puta od Preljine do Požege. Da bi se ovaj auto-put spojio sa crnogorskim delom Smokovac - Mateševa, koji se takođe intenzivno gradi, u planu je i izgradnja kraka auto-puta od Požege do Boljara na Pešteru.



U Ministarstvu građevinarstva kažu da je od projektne dokumentacije do sada urađena preliminarna studija izvodljivosti s generalnim projektom, ali se još ne nazire datum početka radova, jer nisu obezbeđena sredstva za izgradnju ovog putnog pravca.

- Izabrana varijanta, preko Peštera, jeftinija je za oko 500 miliona evra, i kraća za oko 40 kilometara - navode u resornom ministarstvu.

- Jedan od razloga zbog kojih je odabrana ova trasa jeste i taj da se očekuje da auto-put ekonomski i na svaki drugi način oživi i ovaj deo Srbije, koji je sada nedovoljno razvijen. Glavni nedostatak ovog pravca je to što nema alternativnih puteva. Saobraćaj bi mogao da se pusti tek po završetku cele trase od 107 kilometara. To znači da bi putarina mogla da se naplaćuje tek po okončanju izgradnje cele deonice.

Mada su se stručnjaci, odnosno Republička reviziona komisija, još 2008. godine odlučili za varijantu "istok", kojom je predviđeno da budući auto-put od Požege do Boljara ide preko Ivanjice, podnožjem Golije i sredinom Peštera, pored Duge Poljane, takozvani užički lobi i dalje čini sve da auto-put od Požege preusmeri varijantom "zapad", preko Gorobiljskog polja, dolinom Đetinje, pored Sevojna, Čajetine, sela Mačkat i Ljubiš, a da se potom spusti ka Kokinom Brodu i Novoj Varoši, Sjenici i, dalje, do Boljara.


PREPOROD
U opštinama Sjenica i Tutin veruju da će se struka držati svojih jasnih pravila i da država neće baciti pola milijarde evra.
- Auto-put preko Golije i Peštera preporodiće najnerazvijeniji deo Srbije, odakle su seobe najizraženije - ističe Hazbo Mujović, predsednik opštine Sjenica.
- Iskoristićemo ogromne rezerve uglja i velike prirodne i turističke potencijale.
Osim što je jeftinija i kraća, "pešterska varijanta" ima i znatno manje tunela i mostova. Uz činjenicu da će otvoriti prirodne resurse Golije i Peštera i preporoditi najnerazvijeniji deo Srbije, ovo je bio glavni razlog da se Republička reviziona komisije odluči za varijantu "istok". Međutim, i zagovornici "zlatiborske", odnosno "zapadne varijante" imaju jake adute kada od Vlade Srbije traže da promeni odluku. Najčešće naglašavaju da bi auto-put prošao kroz razvijenije privredne centre, Sevojno, Užice, Zlatibor i Novu Varoš, da bi bio življi saobraćaj i da bi se uloženi novac brže isplatio.

- Kada se pre mnogo godina počelo pričati o auto-putu preko Peštera, u Boljarima je bilo tridesetak kuća i više od stotinu duša. Sada se dim vije iz samo pet dimnjaka, a u selu je ostalo još nas osmoro, mahom staraca. Krećemo se kao pre sto godina, pešice ili na konju, bojimo se, poumiraćemo a auto-put dočekati nećemo - žali se starina Radojica Jelić, iz Boljara, sela za koje se, zbog auto-puta, čulo sve do Londona, Pariza, Pekinga i Ankare.

U Boljarima ostalo tridesetak kuća sa stotinak žitelja



UŽASNO TEŠKA I SKUPA

Premijer Srbije Aleksandar Vučić nedavno o Koridoru 11 razgovarao s premijerom Crne Gore Duškom Markovićem i kratko je rekao da će trasa od Požege do Boljara biti užasno teška i skupa.

Na nedavnom samitu Kine i 16 evropskih zemalja u Rigi, premijer Vučić i ministarka Zorana Mihajlović sastali su se sa čelnicima kineskih kompanija CCCC i CRBS (izvodi radove u Crnoj Gori), koje su zainteresovane za izgradnju auto-puta od Požege do Boljara. Modaliteti se još razmatraju. Mnogi veruju da će novac, odnosno investitor koji ponudi najbolje uslove, odrediti dan početka radova, a možda i trasu kojom će put proći od Požege do Boljara.
 
Užički lobi?

Stvarno je užasno do koje mere mediji forsiraju da autoput ide kroz ovu nedođiju od Peštera. Na pomen da se u Zapadnoj Srbiji organizuje inicijativa za preusmeravanje autoputa preko Zlatibora svi mediji jednoglasno staju na stranu opcije preko Peštera. Kao krunski dokaz se uvek kaže da je autoput preko Zlatibora skuplja opcija. U oceni isplativosti svakog proizvoda pa i auto puta se mora uzeti u obzir cena koštanja ali i potencijalne koristi.
Opcija 1 kroz Ivanjicu, Arilje i Pešter ima svoje prednosti u ceni koštanja, ali i vrlo mali ekonomski efekat na predele kroz okje prolazi. Takođe, auto put treba da prođe kroz trenutno najskuplje livade u Srbiji na kojima se gaji malina (slobodno proverite cena ara uz Moravicu je trenutno najskuplje zemljište u Srbiji). Na ovom područiju gravitira znatno manji broj stanovnika i teško je poverovati da će u kratkom periodu autoput povući razvoj ove regije.
Opcija 2 preko Zlatibora: Cena koštanja je 500miliona veća što je ogroman hendikep u samom startu. Potencijalno, cenu koštanja smanjuje činjenica da će se od Požege do Mokre gore svejedno graditi auto put za Sarajevo što u svakom slučaju smanjuje ovaj hendikep za bar 100 miliona. Privreda ove regije je znatno razvijenija i u kratkom periodu će pozitivno reagovati na izgradnju autoputa te i vratiti u budžet znatan deo sredstava. Kada se uzme u obzir turistički potencija Zlatibora i Tare verovatno je da cak i prva deonica do Mačkata će generisati porast prihoda. U ovoj regiji zivi znacajno vise stanovnika koji ce koristiti ovaj autoput te ce i prihodi od putarine u samom startu biti znacajno visi.

Kada se na sve ovo doda da autoput preko Pestera ne moze da se gradi fazno jer samo kompletna deonica ce preusmeriti saobracaj za Crnu goru sa Zlatibora, jasno je da bi Opcija dva donela jos znacajnije prihode od putarine jer bi se tokom fazno pustanja deonica putarina prikupljala.

E sad, putari su uradili procenu kostanja, ja bih stvarno voleo da vidim procenu ekonomskih efekata pa tek onda da se ova odluka donese. Ako ce stvarno Opcija 1 doneti vise efekata onda je OK, ali isticanje u plan samo cenu kostanja je potpuna glupost. Naravno da navijam za opciju 2 jer sam rodom iz Uzica, ali bih voleo da neko stvarno objavi podatke o efektima pa tek onda mozemo da kazemo da je Opcija 1 jeftinija. Tesko je govoriti bez ozbiljnih podataka, ali na prvu meni deluje da ce pre Opcija 2 da pogura razvoj Pestera nego Opcija 1.

I na kraju Uzice ovo nece mnogo osetiti, nama je skoro sve jedno da li je autoput stigao do Pozege ili Zlakuse obe opcije su dovoljno blizu, ali Priboj, Prijepolje i Nova Varos se i ovako gase i nalaze u teskim problemima za taj deo je auto put slamka spasa. Ali ako je nekome stalo da unisti vec sagradjeno da bi razvijao nova mesta onda super. I na kraju cu citirati mog dedu (a verovatno i mnoge druge) NISAM DOVOLJNO BOGAT DA KUPUJEM JEFTINE STVARI
 
@culucar

Ako ce se vec graditi put za Sarajevo, zar nije logicno da se onda radi Opcija 1? Uzicani i Zaltiborci, ali i Sjenica, Novi Pazar, Raska, Ivanjica bi imali autoput.
Ostaju samo Prijepolje, Priboj i Nova Varos bez autoputa. To moze da se resi prikljucnim putem od Nove Varosi do Ivanjice. Doduse, taj prikljucni put bi bio malo skuplji, ali bi resio sve probleme. I svi srecni i zadovoljni.
 
@culucar
Dobro dosao na forum.
Svakako da ima prednosti i mana i jedna i druga opcija.
Ono sa cime se ne slazem je tvoj zakljucak koji je prilicno pretenciozan.

Niko ne unistava sagradjeno, da bi razvijao nova mesta, niti su uopste u pitanju neka nova mesta.
Po bilo kojoj trasi da se nastavi izgradnja A2, postojeca putna mreza ostaje, ne rusi se, zar ne?

Pola milijarede nisu za potcenjivanje. To je vrednost 50 ili ajd, 40km autoputa. Sa druge strane, naravno da se slazem da se ne treeba uvek voditi najnizom cenom pri odlucivanju, ali isto tako moramo biti svesni gde smo, sta smo i koliko mozemo. Jer ovde nije rec o investiciji koja ce bti skuplja ili jeftinija par posto vrdnosti, vec govorimo o jako ozbiljnim ciframa.
 
Velika je razlika u pocetnoj investiciji ali i u odrzavanju posto ce biti manje objekata na trasi (tuneli, mostovi itd.)
 
Iako sam za istočnu varijantu da li se postavlja pitanje funkcioniranja u zimskim uslovima?
 


Sad treba biti pametan, ako se već razmišlja o izgradnji.
Koja je varijanta bolja, 'crvena' preko Ivanjce ili 'zelena' preko Zlatibora?

Za razliku u ceni ove dve varijante od kako kažu 500 miliona EUR skoro da bi mogli dobiti 'moravski koridor', za njegovu izgradnju kineska kompanija je tražila 650 miliona EUR. Izgradnjom autoputa ka Sarajevu, autoput bi prošao pored Užica (Tare i Zlatibora). Istočna varijanta bi više odgovarala Raškoj i severnom Kosovu gde ima dosta našeg naroda kojeg nesmemo zapostaviti. Zapadna varijanta bi više odgovarala Priboju, mada Pribor preko Republike Srpke ima vrlo kratku deonicu od nekih 20 km do Kotromana do gde bi trebao da dođe autoput Užice - Višegrad. Nekome se možda sada čini ta varijanta smešna ali svi želimo evropske integracije tako da ta varijanta nije nemoguća.

Najveća misterija po meni je da li bi autoput preko Peštera bio prohodan zimi i da li bi mogao da se održava prohodan uz neke normalne načine održavanja i uz prosečne finansijske izdatke? I da li bi u tom kontekstu zapadna varijanta bila lakša za održavanje zimi?
 
kod nas sve lobiji a zna se da odlučuje samo jedan čovek.
tako je uvek i bilo (sa jedinom razlikom kako se taj jedan čovek zvao)
zaluđuju narod sa lažnim sukobima da bi skrenuli pažnju sa pravog.
napraviti AP Pojate-Mokra gora.
i zatim povezati dobrim magistralnim putevima Sjenicu (pa zatim i boljare) od Zlatibora, Ivanjice i Raške (Novog Pazara).
svaki AP preko peštera je bacanje para i na izgradnju i na održavanje.
bolje napraviti magistralni put za brzine 80km/h i 100km/h i koji će se preko peštera grejati da se sneg ne bi zadržavao išao tunelima i zaklonjenu od nanosa snega, nego AP koji bi cele zime bio zavejan.
zabluda da će se ljudi seliti na pešter zato što ima AP je imbecilna.
ni da preselite Aerodrom nikola tesla na pešter, ni Fijat, tamo niko neće otići da živi.
ko će da živi na mestu gde nema adekvatne zdravstvene zaštite ni infrastrukturno ni kadrovski, gde nema škola, fakulteta...
gde sa meštanima treba da pričate o tome ko je koga ureko, uvračao i sl.
ko je taj koji će se doseliti na takvo mesto iz ostatka zemlje. a mladih tamo nema.
može malo turizam doprineti da ostane neko tamo, ali to su ograničeni dometi.
spasiti AP ono što se još može spasti a to su gradovi na "moravičkom koridoru" i novi pazar, ostlao je utopija.
ako privatni ulagači žele na te utopije da troše pare, omogućiti im.
državne pare se ne smeju rasipati na utopije.
 
Imam dva komentara, a to su tri stvari ;) :
1. Na argument da se gase Priboj, Prijepolje i Nova Varoš, postoji isti ali suprotan argument da se u suprotnom gasi Arilje, Ivanjica i predeli do Golije i Peštera (na samom Pešteru je manji problem jer će autoput svakako proći blizu Sjenice).
2. Za argument da je zlatiborski kraj razvijeniji i naseljeniji, mešaju se uzroci i posledice - on danas i jeste razvijeniji zato što je ranije tuda provedena magistrala za more. Da je magistrala išla preko Golije i Peštera verovatno bi taj kraj danas bio turistički razvijeniji. Neizborom trase preko Ivanjice bi tome kraju od Arilja preko Ivanjice i Golije po drugi put bila naneta šteta, a to bi sada već preraslo u nepravdu.

Mislim da je bolja trasa preko Ivanjice jer je trasa preko Užica, Zlatiobora i Tare ka Bosni ionako već u planu, pa bi se ovako sa 2 kraka autoputa pokrilo više krajeva. I naravno nakon toga, povezivanje dobrim putevima Novu Varoš, Prijepolje i Priboj na novi autoput dole, kao što treba Valjevo i Gornji Milanovac gore.
 
Ako se ne pokrije Novi Pazar biće nam đavo kriv kad se ocepi taj region Srbije, biće priča Kosovo i Metohija II i svetska zavera, a sami ćemo biti krivi.
 
kratki snimak s dronom tv Mag o lokaciji budućeg mosta preko Save
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KmyiYhS0V3g[/youtube]
 
Ja kao Ivanjicanin bih dodao da ove godine pocinje gradnja turistickog i ski kompleksa na Goliji koji bi po planu trebao da parira Kopaoniku. Ivanjica i Golija su ionako u neku ruku slepo crevo i skretanje AP ka Zlatiboru bi bila opet nepravda. Nije ovaj kraj toliko mrtav kako ga pojedini predstavljaju.

UE i ZL svakako treba da dobiju svoj krak, a ostale tri opstine NV, PB i PP imaju sasvim dobar magistralni put, dok IC nema. Kao sto sam ja jednom pisao vec i sad je neko pomenuo, istocna varijanta je mnogo bliza i Pazaru i Raski i severu Kosova. Sjenica je tu, Od NV do IC ima 70 km ili oko sat vremena voznje.

http://infoliga.rs/2017/02/16/autoput-p ... -projekat/
http://tvgolijaivanjica.com/8-pocetna/6 ... -na-goliji
http://infoliga.rs/2017/01/17/na-goliji ... ski-staza/

Evo zanimljivosti: U Ivanjici postoji jedna zgrada koja je trebala da bude zeleznicka stanica i kako pricaju stariji kada je gradjena pruga BG-Bar i generalno magistrala ka CG, tadasnja vlast je smatrala ovaj kraj cetnickim i naravno sve je okrenuto ka Uzicu. Otuda se prica kako je Ivanjica grad sa zel. stanicom, ali bez pruge. :)
 
Ja znam da Ivanjicani ocekuju puno od ovog autoputa. S druge strane ne vidim sta Zlatibor gubi jer je vec popularan. Jedino ako se plase konkurencije Golije, Pestera I drugih planina. Za mene je pozitivna stvar da se smanji pritisak na Zlatibor I malo rasporedi I na okolne lepe planine: Taru, Zlatar, Goliju, Pester... mozda jos neku koju ne znam a tek je treba otkriti :)
 
Ja vidim da su mnogi pogresno shvatili moj post. Ono sto sam ja napisao je na osnovu limitiranih informacija koje posedujem i vrlo dobrog poznavanja pprivrednih i turistickih potencijala kako Zlatibora tako i Golije.

Akcenat posta je bio na tome da je potrebna prava analiza socio ekonomskih efekata. Cena kostanja za mene ne moze biti dovoljan razlog za jednu opciju, jer mnogo puta u poslu sam video da duplo vece investicije u naizgled slican proizvod donose jako razlicite efekte. Bilo bi lepo da svaki deo Srbije ima dobru infrastrukturu ali u situaciji kada nemamo sredstava, neophodno je napraviti ozbiljne analize i pratiti njihovu realizaciju, pa ako treba i revidirati planove.

Ocit primer je deonica Preljina Ljig, neko je mislio da ce se u isto vreme graditi i deonica Pozega Preljina pa je iz ciste gluposti napravio deonicu koja se zavrsava u Preljini. Do trenutka kada ce obilaznica oko Cacka biti realizovana ce proci jos dosta godina, a do tada cela Zapadna Srbija je mogla imati ogromne koristi jer sam prolazak kroz Cacak usporava saobracaj za pola sata (a troskovi te obilaznice su smesni u odnosu na vrednost ostalih deonica). Pri tom vrlo verovatno ce ulaz na auto put u Preljini mporati da se prosiruje sto u suprotnom slucaju ne bi morao jer bi saobracaj za Kraljevo i Cacak i saobracaj za Zapadnu srbiju bio podeljen. Slican primer je i deonica Ljig Lajkovac.

Nazalost sam u prethodnih pet godina imao priliku da analiziram dosta drzavnih razvojnih planova i saradjujem sa nekim ministarstvima te sam imao priliku da se uverim da se odluke donose na osnovu spiska lepih zelja a ne ozbiljnih ekonomskih analiza. Tako da sam sa svojim postom zeleo da podstaknem diskusiju, a ne raspravu.

U svakom slucaju, uzivam u citanju ovog foruma od samog osnivanja kada me je bilo sramota da se registrujem jer su postovali ljudi od struke. Ne mislim da je forum izgubio na kvalitetu ali diskusija bazirana na podacima bi svakako pomogla citaocima da bolje sagledaju realnu sliku. Revansizam za glupe odluke iz proslosti sigurno nece biti ponistene drugim neracionalnim odlukama. I dalje ne mislim da je bolji put preko Zlatibora vec bih voleo da cujem ako postoji ikakva analiza efekata.

Pozdrav dobri ljudi.
 
Dobaj je Forum, samo je malo otisao u polje maste.

.... inace, imas lajk od mene. Pametno zboris.
 
Nece biti autoputa za Boljare. Niko nije toliko lud, valjda. Ali ta laz ce jos dugo da zivi jer ima veliku politicku tezinu. Na kraju ce biti i potreban, za 20-30 godina, pa ce ga i napraviti. U medjuvremenu put koji je potreban, do podnozja Zlatibora mora nekako da bude opravdan pa vidim da vlast lagano provlaci te vesti.

Sto se tice gornjeg teksta tu je napisano toliko nebuloza da ne znam odakle bih krenuo, cak jos bolje, taj tekst ne zavredjuje ni vreme koje sam bacio na citanje a kamoli analizu istog.
 
Predviđanje o efektima autoputa kad se izgradi je ekstrapolacija jer se na osnovu dosadašnje situacije predviđa neka nova nepoznata situacija. Jer sama izgradnja autoputa vremenom menja sadašnju situaciju, ljudi se doseljavaju u blizinu autoputa, oko njega se grade industrijski i turistički centri, trgovine, vikendice itd. Kako je sad moguće predvideti u kojoj meri će to biti sa autoputem preko Golije? Možda se za 10 godina nakon izgradnje autoputa tamo napravi neki novi veliki turistički centar? U koji će dolaziti desetine hiljada ljudi? Taj kraj je totalno nezagađen, nema industrije, možda bi izgradnja autoputa izazvala poljoprivredni bum? Možda ceo svet sutra bude spreman da skupo plaća hranu iz tog kraja koji je nezagađen stotinama km okolo? Možda taj kraj oživi i ljudi počnu da se vraćaju sa gradnjom nove infrastrukture (možda iz sadašnjeg ugla to deluje neverovatno ali to bi bio već ko zna koji put u dugoj istoriji da ljudi u ovim našim krajevima "beže" u planine)... Kako sve to predvideti?
Zato je odluka o gradnji autoputa i trasa uvek bili politička odluka. Kako sad stvari stoje, kada se sve u politici meri preko količine broja glasova, užička trasa je u prednosti jer brojčano ima više glasača u Sevojnu, Užicu, Beloj Zemlji, Mačkatu, Zlatiboru, Tari, Novoj Varoši, Prijepolju, Priboju, Sjenici nego u Arilju, Ivanjici, Sjenici. Dakle gradnja užičke opcije bi donela političarima veći broj glasova.
I na kraju, ovaj autoput Beograd-Bar će se završiti. Nije da ne postoji, on postoji, već se gradi. Do kraja godine će verovatno biti u funkciji 100km Obrenovac-Preljina, u maju 2019. bi trebalo da bude pušteno i 40km Smokovac-Mateševo u Crnoj Gori, a krajem iste godine i 17km Surčin-Obrenovac. Vrlo je moguće da će se uskoro graditi i Preljina-Požega, a i Crnogorci pregovaraju sa Kinezim o nastavku Mateševo-Andrijevica. Trenutno je izgrađeno ili je u izgradnji ukupno 160km ovog koridora (120km u Srbiji i 40km u CG), a izvesno je još 50km (30km u Srbiji i 20km u CG). To je već više od polovine ovog koridora pa se ne može reći da od njega nema ništa. A kad se dotle stiglo, onda će se kad tad i spojiti ostatk između dela u Srbiji i dela u CG.
 
Poređenje sa "konkurentskim" Koridorom Vc. Ne ulazeći u to koja luka ima veći potencijal, Bar ili Ploče. Od mađarske granice do Ploča gravitira manje ljudi nego od Subotice do Bara. A troškovi izgradnje Vc su viši, npr. deonica od Konjica do Mostara će biti sigurno jedna od najskupljih u Evropi. I onda mi nije jasno kako tamo niko ne dovodi u pitanje da Vc treba da se gradi, a ovde i pored boljih pokazatelja ima ljudi koji misle da "K11" ne treba da se gradi?
Tu se naravno nadovezuje licemerna EU koja iz političkih razloga i svojih miljenika na Balkanu želi da finansira Vc sa slabijim pokazateljima ali neće da finansira "K11".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436332#p436332:2pc6xczw je napisao(la):
rajkec » 27 Feb 2017 08:23 pm[/url]":2pc6xczw]Ja kao Ivanjicanin bih dodao da ove godine pocinje gradnja turistickog i ski kompleksa na Goliji koji bi po planu trebao da parira Kopaoniku. Ivanjica i Golija su ionako u neku ruku slepo crevo i skretanje AP ka Zlatiboru bi bila opet nepravda. Nije ovaj kraj toliko mrtav kako ga pojedini predstavljaju.

UE i ZL svakako treba da dobiju svoj krak, a ostale tri opstine NV, PB i PP imaju sasvim dobar magistralni put, dok IC nema. Kao sto sam ja jednom pisao vec i sad je neko pomenuo, istocna varijanta je mnogo bliza i Pazaru i Raski i severu Kosova. Sjenica je tu, Od NV do IC ima 70 km ili oko sat vremena voznje.

http://infoliga.rs/2017/02/16/autoput-p ... -projekat/
http://tvgolijaivanjica.com/8-pocetna/6 ... -na-goliji
http://infoliga.rs/2017/01/17/na-goliji ... ski-staza/

Evo zanimljivosti: U Ivanjici postoji jedna zgrada koja je trebala da bude zeleznicka stanica i kako pricaju stariji kada je gradjena pruga BG-Bar i generalno magistrala ka CG, tadasnja vlast je smatrala ovaj kraj cetnickim i naravno sve je okrenuto ka Uzicu. Otuda se prica kako je Ivanjica grad sa zel. stanicom, ali bez pruge. :)


Ја као Новобеограђанин бих додао да је мени Голија можда и најлепша српска планина и да ћу, чим аутопут стигне до иза Обреновца, гледати да је чешће обилазим.
 
golija i pešter su prelepi to je istina.
ali istina je i da je klima vrlo surova i da vrlo malo ljudi tamo živi i da nema puno ljudi koji bi se tamo rado preselili.
Zlatibor se razvio iako nema AP, kopaonik se razvio iako nema AP, vnjačka banja, opet nema AP.
hajde da razvijemo Goliju i Staru planinu, pa kada putevi ka njima postanu toliko prenatrpani da se ne može voziti, onda da bacimo pare na AP.
i da porastu ta deca koaja ce raditi tu, pošto trenutno mladih tamo baš i nema.
mislim da je bolje tako nego baciti pare na put pa se čuditi što niko ne prolazi.
za deonicu od požege do boljara treba oko 2 milijarde €.
moderan hotel kakav je napravljen na staroj planini koji ima nekih 150 soba sa oko 400 kreveta je koštao 30M €.
dakle za cenu izgradnje puta moglo bi se napraviti 60-65 modernih hotela sa oko 20-25.000 kreveta.
sa 50% popujenosti godisnje to je oko 3.6-4.5M nocenja godisnje.
to je između 50-60% broja noćenja u srbiji trenutno.
i sad je lako pitanje, ako imate 2 milijarede € dokone, da li je bolje uložiti u 60-65 hotela na goliji (ili po pola golija i stara planina, eventalno goč) ili je bolje uložiti je u AP do boljara bez izgradnje turističkog centra na goliji.
koja od ove dve varijante bi donela više zapošljavanja, PDV-a i više razvila taj kraj...
ne zaboravite da turizam upošljava i lokalne proizvođače hrane dok AP to ne radi.
od čačka do golije ima nekih 70-100km tj nekih 90 min vožnje.
ko ne ide tamo jer mu je problem što nema AP za tih 90 min vožnje bolje da sedi kući i gleda tv.
uskoro će biti i aerodrom morava u funkciji, low cost kompanija i eto način da dođu stranci umesto da voze 2 dana tamo i nazad i plaćaju papreno naše putarine i gorivo a onda po starom srpekom običaju i lokalnom džiberu sa lopatom koji će im otkopati malo snega i naplatiti parking vrlo povoljno.
nije teška odluka zar ne?
 
Ja se delom slažem sa Samrićaninom da je skupo bacati pare za nešto što nije sigurno ali što se mene tiče, mi smo već bacili te pare na 200km istočnog i južnog kraka K10 ispod Niša, a uskoro ćemo i 70km ka Podujevu. Meni je subjektivno ova trasa ka CG i BiH sto puta važnija nego te ka Turskoj, Grčkoj i Albaniji (Draču). Mislim , Kinezi bi za 2 od te 3 deonice umesto autoputa koji ubrzava kretanje, izgradili kineksi zid koji cementira kretanje. Ali ok vidimo da zidove već prave i Grčka i Bugarska na svom istoku (a izgleda i Turska na svom jugu).
Što se tiče cene Požega-Boljare ja mislim da ona košta oko : 150 mil evra Požega-Ivanjica (30km x 5 mil evra/km) + 540 mil evra Ivanjica-Pešter (45km x 12 mil evra/km) + 150 mil evra Pešter (Duga poljana) -granica CG (30km x 5 mil evra/km) = 840 mil evra. Plus minus sto miliona evra, ne verujem da je baš 2 milijarde tih 107km, to bi značilo da bi cena 1km na celoj deonici bila gotovo 20 mil evra, tj kao crnogorska Smokovac-Mateševo koja ima neke baš zahtevne i ozbiljne objekte, težu topografiju i veće visinske razlike. A deonice Požega-Ivanjica i preko Peštera ne bi trebalo da su skupe, čak mislim da su lakše i jeftinije po kilometru od Ljig-Čačak, najveći problem je uspon Ivanjica-Pešter. Takođe i Preljina-Požega je teška i skupa jer se penje na Ovčar i spušta sa njega, pa posle savladava još jedan lanac pre požeške doline (na slici) ali za nju bar nema dileme da treba da se gradi.
 
mislim da bi racionalno bilo da se naprave samo jeftine deonice AP a ostale da se poprave i malo isprave postojeći putevi.
dakle napraviti oko čačka ali se ne penje na ovčar.
napravi se ka kraljevu i dalje jer je jeftino.
naprave se deonice ka Novom pazaru i Kosovu gde može jeftino.
dakle ubrza se promet na lakim deonicama.
na težim i skupljim deonicama, strpljen spašen.
dakle može i požega-ivanjica jer je jeftino.
dakle maksimalno racionalno kao što bismo i svoje pare ulagali.
preko peštera samo po 1 šira traka ali može da ide put ravan kao sterela jer nema mnogo prirodnih prereka.
to je jeftino za izgradnju ali i za održavanje.
a i brzo je, može da bude ograničenje 100km/h, pošto je ravno preticanje je lako. šire trake da bi bilo bezbedno.
ko se nada nekom povećanju prometa i broja ljudi u Srbiji bilo gde a ne samo na jugu , predlažem da posluša ovo:

http://media.rtv.rs/sr_ci/pravi-ugao/26473
 
Ministarka Zorana Mihajlović je jutros na RTS-u u vestima u 8:00 ponovo obećala da će autoput od Obrenovca do Preljine biti gotov u novembru ove godine. Rekla je i da su svi projekti završeni i provereni i da je napravljena eksproprijacija zemljišta za celu trasu autoputa od Surčin do Obrenovca.

Cela vest:
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... acka-.html

Koliko su realne šanse da to bude tako?
Da li neko ima neke informacije sa terena? Kako napreduju radovi? Da li ima problema pri izgradnji?
 
Vrh