Novi Sad

Diskusije o razvoju u regionu

Moderator: Igor

direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 29772
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17720
Pohvalio: 7383

Re: Novi Sad

Postod direktor » Sre Maj 06, 2020 11:25 pm

Tako sam cuo nisam siguran nista uradili nisu
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
srefanns
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 169
Pridružio se: Pon Okt 27, 2014 4:14 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 196
Pohvalio: 356

Re: Novi Sad

Postod srefanns » Pon Maj 11, 2020 11:11 pm

Još jedan značajan iskorak na tržištu nekretnina u Novom Sadu - Dve nove akvizicije kompanije Marera Properties

Slika


https://www.ekapija.com/news/2872521/jo ... u-dve-nove
nensav
Higher intermediate
Postovi: 785
Pridružio se: Čet Jan 16, 2014 6:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 321
Pohvalio: 251

Re: Novi Sad

Postod nensav » Uto Maj 12, 2020 9:44 am

Pohvale za post: 1
srefanns
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 169
Pridružio se: Pon Okt 27, 2014 4:14 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 196
Pohvalio: 356

Re: Novi Sad

Postod srefanns » Sre Maj 13, 2020 3:04 pm

Inobačka gradi ekskluzivni kompleks na Novom naselju - "Park Novi Residence"

Na ekskluzivnoj lokaciji na Novom naselju, neposredno uz budući park, počeli su radovi na gradnji stambeno-poslovnog kompleksa koji bi trebalo da budu završeni u naredne dve godine.

Slika

Kako saznaje 021, reč je o trenutno najvećoj pojedinačnoj građevinskoj investiciji u Vojvodini, a kompletna vrednost radova procenjena je na 37 miliona evra.

Na parceli od bezmalo 10.000 kvadrata biće izgrađeno 466 stanova, a unutar kompleksa nalaziće se podzemna garaža na dva sprata sa 529 parking mesta.

U pitanju su sedmospratnice, gde je prvih šest spratova rezervisano za stanove, dok su penthausi na poslednjem, sedmom spratu.

Slika

Investitor i izvođač radova je preduzeće "Inobačka" iz Novog Sada, koje je ovo zemljište kupilo od Grada krajem prošle godine za oko sedam miliona evra, što je najskuplje plaćena cena za neko građevinsko zemljište u Novom Sadu tokom 2019. godine.

Kompleks pod nazivom "Park Novi Residence" nalazi se na ekskluzivnoj lokaciji, sa jedne strane će se nalaziti park koji bi trebalo da bude gotov do kraja godine, nešto kasnije dijagonalno od kompleksa biće sagrađena nova škola. Kako saznaje 021, stara pruga koja vodi do Ranžirne stanice takođe će uskoro biti uklonjena, a na njenom mestu biće izgrađena ulica, paralelno sa Bulevarom Evrope, odakle se za nekoliko minuta izlazi na auto-put.

"U pitanju je premijum kvalitet radova sa jedinstvenim arhitektonskim rešenjima, a to podrazumeva upotrebu vrhunskih materijala modernog dizajna. Radi se o energetski efikasnoj zgradi i rešenju koje prati potrebe savremenog života. Projekat je zapravo odgovor na današnje zahteve tržišta kome želimo da ponudimo i više od stanovanja - prestižnu lokaciju smeštenu uz novi gradski park, moderne stanove i savremen koncept života sa svim potrebnim sadržajima u okviru samog kompleksa. Jednostavno, idealno mesto za porodicu koja želi zdravo okruženje", navode za 021 u Inobačkoj.

Slika

Ističu da su stanovi izuzetno funkcionalnog rasporeda, sa maksimalno iskorišćenim prostorom, od jednosobnih do penthausa od 140 kvadrata. Navode i da će budući stanari imati potpunu privatnost i sigurnost, pošto će ulaz u kompleks biti obezbeđen, kako video nadzorom, tako i profesionalnim fizičkim obezbeđenjem. Zajedničko dvorište sa dečijim igralištem i zelenilom biće se u centralnom delu kompleksa, dok će u podzemnoj garaži biti instalirani i punjači za električne automobile.

U planu je da jedan deo kompleksa od oko 3.000 kvadrata bude isključivo poslovni prostor prilagođen potrebama IT industrije, dok bi se u parternom delu objekta nalazili marketi, apoteke, drogerije, banke, zdravstvene ustanove, itd.

Investitor je već počeo sa pripremnim radovim, a prva useljenja se očekuju početkom 2022. godine.


https://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti ... dence.html
srefanns
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 169
Pridružio se: Pon Okt 27, 2014 4:14 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 196
Pohvalio: 356

Re: Novi Sad

Postod srefanns » Sre Maj 13, 2020 3:06 pm

To uklanjanje pruge verovatno ima smisla u cilju oslobađanja placeva uz Bulevar Evrope, a tu su planirane 20-spratnice. Videćemo šta se sprema.
Хаеул
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 801
Pridružio se: Sub Apr 06, 2019 3:22 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1403
Pohvalio: 116

Re: Novi Sad

Postod Хаеул » Sre Maj 13, 2020 8:29 pm

„Park Novi Residence”. Србију међ' шљивама и покондиреним тиквама.
Спремате се на летовање у Хрватској, Усташонегристану или Шћипнији? Желим вам нефаталан сусрет с плутајућим фекалијама, медузама и салмонелом.
Pohvale za post: 6
abrines
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 888
Pridružio se: Čet Maj 04, 2017 9:25 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1613
Pohvalio: 1426

Re: Novi Sad

Postod abrines » Čet Maj 14, 2020 7:54 pm

Прочитах само наслов на коме пише луксузни комплекс. Шта је ту тачно луксузно? За мене је луксузно нека зградица са спратом, фенси терасом на крову и на шумовитом брдашцету. Све остало је бетонски кавез, као и овај кафез.
Pohvale za post: 4
nensav
Higher intermediate
Postovi: 785
Pridružio se: Čet Jan 16, 2014 6:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 321
Pohvalio: 251

Re: Novi Sad

Postod nensav » Ned Maj 24, 2020 10:05 am

Malo lokal patriotizma

Prema nekim dostupnim podacima iz daleke 1784. godine, sadašnja lokacija Limana se nekada zvala Veliki Liman. U to vreme ovaj deo grada se prostirao od Futoške šume, preko sadašnjih ulica Alekse Šantića, Lasla Gala i Železničke na današnjoj Grbavici pa sve do sadašnjeg Bulevara Mihajla Pupina.

Poznato je da je reč Liman naziv za tip Estuara (levkasti zaliv na ušću reke), koji je posebno karakterističan za obalu Azovskog i Crnog mora. Reč Liman vodi poreklo od Grčkog jezika, a u prevodu označava luku ili zaliv. Za širenje ove reči zaslužni su Turci svojim osvajanjem severne i zapadne obale Crnog mora i koji su ovu reč uvrstili u turski jezik. U kasnijem periodu ova reč ulazi u srpski, rumunski, bugarski i ukrajinski jezik.


Prema nekim dostupnim podacima sadašnja lokacija Limana se 1784. godine zvala Veliki Liman!

Mesta u rečnom toku koje ima mirni protok i na kojima izgleda da voda miruje, nazivali su Liman. Takva mesta su nastala tamo gde je vađen šljunak ili su to bila mesta gde je rečna matica pratila dno samog rečnog korita. Reč Liman je na našim prostorima inače označavala bare i jezera koja su imala grede i sprudove, a koji su opet nastajali u brojnim rukavcima reke Dunav.

Nekada davno bila su formirana naselja pod nazivom Mali i Veliki Liman, koji su se tada nalazili na prostoru današnjeg Starog grada. Do početka 20. veka na tom mestu su se prostirale livade, bare, vrbe, vodeno bilje i peščani sprudovi. Ova nekadašnja dva Limana zahvatala su i deo sadašnjeg Dunavskog parka, kao i region Dunava sve do nekadašnjeg železničkog nasipa. Vremenom se naziv Mali Liman potpuno izgubio i to onog trenutka kada je taj teren izgrađen. Na prostoru sadašnje Grbavice u funkciji je bilo i tada izuzetno popularno gradsko šetalište pod nazivom „Šištat“.


Reč Liman na našim prostorima označavala je bare i jezera!

Tokom 1881. godine započeta je i gradnja železničke pruge Budimpešta, Subotica, Novi Sad, Zemun i Beograd. Na delu Velikog Limana počinje izgradnja nasipa, a pruga je formirana kompletnom trasom sadašnjeg Bulevara Cara Lazara. Na sadašnjem prostoru Grbavice gde se nalazi pošta i Limanska pijaca, izgrađena je železnička stanica. Ova trasa železničke pruge puštena je u rad 1883. godine, kada je i prvi voz stigao u Novi Sad.

U vremenu između dva rata, gradska uprava je davala placeve za one građane koji su želeli graditi kuće. Ti placevi su bili izuzetno jeftini i tada počinje izgradnja i razvijanje naselja Liman. Iako je na tom prostoru bila stalna opasnost od podzemnih voda, mnogi su gradili prizemne kuće koje su ujedno posedovale i velika dvorišta i bašte. Meštani Limana tada su se vodom snabdevali iz nekoliko javnih bunara sa česmom. Fruškogorska ulica bila je ujedno i jedina saobraćajnica u to vreme i vodila je kao i danas na poznato gradsko kupalište Štrand. Iako uz velike i svakodnevne probleme tadašnjih žitelja, naselje Liman se razvijalo tako da je u to vreme ovo naselje imalo oko 2600 stanovnika. Za vreme letnjeg perioda, fruškogorskom ulicom je tada na zadovoljstvo stanovnika ovog dela Novog Sada od 1924. do 1937. godine saobraćao mali voz koga su od milja zvali „Trčika“.

Od 1945. godine ovaj tada izuzetno močvarni deo, počeo se nasipati peskom, a tada se postavljaju i prvi šipovi na velikoj dubini u peskoviti teren, kako bi bila osigurana stabilnost budućih zgrada. Liman 1 je bio prvi deo sadašnjih Limana 1, 2, 3 i 4 a na kome je počela izgradnja novih zgrada sa više spratova. Treba napomenuti kako je na prostoru nekadašnjeg Velikog Limana prvo izgrađen univerzitetski grad, a tek kasnije stambeni objekti sa kompletnom infrastrukturom.


Od 1924. do 1937. godine fruškogorskom ulicom je saobraćao mali voz koga su od milja zvali „Trčika“

Za razvoj Novog Sada Dunav je uvek imao izuzetno značajnu ulogu, mada se sam grad tek malim svojim delom nalazi uz Dunav. Silard Zjelinski poznati profesor tehničkog fakuteta u Budimpešti, dolazi 1910. godine u Novi Sad. Ovom poznatom arhitekti tog vremena, nisu promakle prednosti jedne male varoši koja se razvijala. Odmah po dolasku pravi projekat, jer je ovaj arhitekta je želeo tadašnji pontonski most, zameniti izgradnjom stalnog drumskog mosta. Zjelinski je uneo velike promene u urbanistički razvoj Novog Sada i mada je veliki rat na momenat zaustavio njegovu ideju kultivisanja terena Mali Liman koji je stalno bio plavljen, razvijanje grada se ipak kasnije sprovodilo po zamisli ovog vrsnog arhitekte.

Ranije močvarna i slabo naseljena periferija Novog Sada, počinje svoj nagli razvoj i tada nastaju obrisi izuzetno lepog i modernog naselja pod nazivom Liman. Liman je građen u više etapa i nakon Limana 1 grade se Liman 2, Liman 3 i Liman 4. U planu je bila i izgradnja Limana 5, ali se od tog projekta odustalo i on još nije zaživeo.


Naselje Liman u Novom Sadu, nekada davno bilo je močvara!

Limani su nastali planski i zbog toga, a naročito Limani 1 i 2, smatraju se pravom zelenom oazom grada. Ovaj deo našeg grada sa potpunim pravom zovu i „Pluća grada“. Negde između 1980. i 1989. godine, Liman je bio sastavni deo jedne od sedam opština koje su sačinjavale Novi Sad. Ovo naselje je nastalo na nekadašnjoj „zabarenoj inundacionoj ravni Dunava“. Stanovnici Limana žive u takozvanom kolektivnom stanovanju u sva četiri Limana. Osim stambenog na Limanima postoje i stambeno poslovni, poslovni i privredno industrijski objekti. Poznat je i studentski grad koji je smešten od Limana 1 u pravcu Dunava pa i pri samoj blizini obale ove reke. Deo Limana poseduje i pravi zeleni pojas na kome su formirani prostori za rekreaciju i sport. Poznato je i šetalište pored Dunava koje je smešteno na samom nasipu pored Dunava, koje tokom leta izmami veliki broj šetača i rekreativaca.


Liman je građen u više etapa pa su kasnije građeni Liman 2, Liman 3 i Liman 4, a u planu je bila i izgradnja Limana 5 ali se od toga odustalo!

U sklopu Limana, nalaze se brojni fakulteti kao i studentski domovi. U univerzitetskom gradu rade brojni fakulteti: Tehnološki, Ekonomski, Pravni, Filozofski, Prirodno-matematički, Poljoprivredni fakultet, a tu je i Fakultet fizičke kulture, kao i Viša ekonomsko komercijalna škola. Ovaj deo Limana poseduje dve osnovne škole i to „Šarko Zrenjanin“ i „Jovan Popović“, kao i Gerontološki centar i Dom Zdravlja.

Liman zbog neposredne blizine Dunava poseduje i veliki broj površina za rekreaciju i odmor. Ovaj deo Novog Sada poseduje i veliki broj zelenih površina i parkova, a najpoznatiji je Limanski park. Tu je i poznato mnogim generacijama „Đačko igralište“, univerzitetski sportski centar, veslački klub „Danubijus“ koji je osnovan daleke 1885. godine, kajakaški klub „Liman“, pristanište za brodove, mala divlja plaža „Bećarac“ i naravno nadaleko poznato kupalište građana Novog Sada pod nazivom „Štrand“. Nikako ne smemo zaboraviti i poznatu poslastičarnicu Džafer u Fruškogorskoj ulici. Zna se kako je Džafer svakog 31. decembra bez obzira na vremenske prilike, tradicionalno prodavao sladoled.

I na kraju ovog izuzetno zanimljivog teksta o istoriji naselja Liman, možemo napomenuti kako ovaj deo Novog Sada zauzima oko 226 hektara gradske površine, nalazi se na levoj obali Dunava i smešten je u jugoistočnom delu Novog Sada.


Tekst je preuzet sa sajta http://www.solis-nekretnine.com/blognekretnine/Zasto-je-Liman-najlepsi-deo-Novog-Sada-100.html
srefanns
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 169
Pridružio se: Pon Okt 27, 2014 4:14 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 196
Pohvalio: 356

Re: Novi Sad

Postod srefanns » Ned Maj 24, 2020 12:02 pm

Država stala iza projekta: Novi Sad dobija četvrti most koji će spajati Bulevar Evrope i Sremsku Kamenicu

NOVI SAD - Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević izjavio je za RTV da je potpuno izvesno da će Novi Sad dobiti i četvrti most preko Dunava koji bi trebalo da spaja Bulevar Evrope i Sremsku Kamenicu.
Vučević je rekao da je vlada Srbije, na predlog Novog Sada i uz podršku predsednika republike, proglasila projekat novog mosta u Novom Sadu za projekat od nacionalnog značaja.

"Sada je potpuno izvesno da Novi Sad dobija i četvrti most i očekujem da ćemo brzo krenuti i sa radovima", rekao je Vučević.

"Država je prihvatila projekat i inicijativu i most nije plod želja jednog grada, već cela država staje iza tog projekta", izjavio je za RTV Vučević.

"Neuporedivo smo bliži početku izgradnje četvrtog mosta u Novom Sadu", rekao je on.

Kako je naveo, novi, četvrti most u Novom Sadu, na Dunavu, je neophodan da bi se rasteretio saobraćaj i povezali ljudi koji dolaze iz pravca Bačke Palanke i koji dolaze sa beočinske strane i sremske strane.

"Četiri bulevara se takoreći spajaju u novi most, bulevar Patrijarha Pavla, bulevar Evrope, Cara Lazara i Cara Dušana", rekao je Vučević.

"Most prelazi preko Ribarskog ostrva i spaja se sa kameničkom obilaznicom", naveo je on.

"Izvori finasiranja su za projekte od nacionalnog značaja", napomenuo je Vučević.

"Most je predstavljen da nije samo značaj za Novi Sad, već je od nacionalnog infrastrukturnog značaja", istakao je gradonačelnik Novog Sada.

"Pokušali smo da zadržimo nivo javnih investicija i da ne skidamo iz budžeta sve velike javne investicije, nismo odustali, radimo sve velike projekte", rekao je on.

Gradonačelnik Novog Sada je posebno apostrofirao izgradnju stanova u Jugovićevu i nadvožnjak kod Kaća.

"Za dve nedelje će biti završen nadvožnjak kod Kaća koji će jako značiti", rekao je on dodavši da je to višestruko značajan objekat koji košta gotovo 500 miliona dinara.

Vučević je istakao da radovi na stanovima u Jugovićevu idu vrlo dobro, i da su samo četiri ostala neprodata od prvih 500 stanova.

"Grad mora da ubrza aktivnosti, tu će biti i nova škola i novo obdanište i novi atletski centar i atletska dvorana", rekao je on.

"Ide se u pripremu planskih dokumenata i podršku struke, instituta "Jaroslav Černi", sa željom da se razvijaju novi i turistički i sportski potencijali, i poslovne aktivnosti, bez kranova i novih gradilišta ne može da se puni budžet grada", istakao je Vučević.

On je rekao da postoje i zagovornici da se grad konzervira, da se ništa ne gradi.

"To je moguće samo u užem gradskom jezgru, ostali delovi grada moraju da se razvijaju, ne može grad koji hoće da bude konkurentan, da živi, da ima više dece, da se zaustavlja", naveo je on.

"Dolaze generacije koje traže nešto novo, ako hoćemo da zadržimo decu moramo da im obezbedimo najbolje moguće uslove za život", rekao je Vučević.

"Novi Sad privlači druge ljude zato što pruža bolje uslove za život", istakao je on.

Ceo intervju sa gradonačelnikom Novog Sada Milošem Vučevićem možete da pogledate ovde.


https://www.rtv.rs/sr_lat/vojvodina/nov ... 27280.html

Povratak na “Regionalni razvoj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: dr strangelove, ivchonny i 9 gosta