Stranica 4 od 4

Re: Република Српска

Poslato: Sre Nov 09, 2016 3:42 pm
od Earthmoving
Stomatolog » Sre Nov 09, 2016 12:17 pm napisao:Kada se očekuje puštanje u saobraćaj cele deonice od Banja Luke do Doboja?

Za oko godinu dana.
Nešto sam merio i iz Splita ka Zagrebu je preko B.Luke i Gradiške bliže oko 50 km nego Dalmationom, a preko B Luke i planiranog Prijedora još više , možda 70km. Pa braćo ko voli da putuje duže nek izvoli Dalmationom ;) Plus za ovu varijantu preko Mliništa su zainteresovani i Hrvati iz Hercegovine, Livna i okoline, njima je tek tek tuda bliže do Zg. Mile razbija u šahu :kk: Da ne kažem što je Muslimane iz Federacije, ovim B Luka - Doboj navukao da više km prelaze preko R Srpske nego preko Hr. Umesto 50km putarine u Srpskoj: Doboj-Odžak, sada ih je navukao na 100km Doboj-Prnjavor-B Luka-Gradiška. Time je maznuo Hrvatima prihode od 100km putaine od Slavonike do Okučana.

Re: Република Српска

Poslato: Sre Nov 09, 2016 3:55 pm
od GOJE
Nije samo pitanje kuda je bliže, nego i izbegavanja letnjih ludačkih gužvi, čime bi se veliki deo letnjeg tranzitnog talasa prebacio na tu stranu.

A generalno stravičan problem BiH je saobraćajna infrastruktura.

Re: Република Српска

Poslato: Čet Nov 10, 2016 12:06 am
od JoeBG
Moze li neko da nacrta (ili objasni) kuda buduci autoput tacno nastavlja kao Bijeljini. Znam da od Doboja koristi to malo parce Koridora Vc. Nakon toga prolazi kroz Brcko distriht i dalje ka Bijeljini bez prolaza kroz Federaciju BiH? Na granicu sa Srbijom ide juzno ili severno od Bijeljine?

Re: Република Српска

Poslato: Čet Nov 10, 2016 12:26 am
od laki72
evo ovde mozes da pogledas:



Slika

Ovo je starija mapa i na njoj nedostaje deo koji je vec izgradjen ali mozes da steknes sliku planiranog pravca ka Srbiji

Re: Република Српска

Poslato: Čet Nov 10, 2016 1:11 am
od JoeBG
Hvala Laki. Koliko vidim, svi planirani putevi celom duzinom idu kroz Republiku Srpsku bez povremenog prelazenja u Federaciju. To je pametno zamisljeno. Naime, kad su pravljene granice u Dejtonu na dosta mesta putna mreza sece unutrasnju granicu i nijedan od entiteta nema nezavisnost saobracaja. Naravno, putevi su pravljeni u doba SFRJ, ali su i granice prekrajane tako da obezbede "integrisanost" cele BiH.
Sto se tice puta Banja Luka - Novi Grad, pretpostavljam da on treba da se poveze sa onim krakom koji od Zagreba ide ka Sisku/Petrinji. Cisto sumnjam da ce Hrvati hteti da prave nastavak do granice i tako sami sebi pucaju u nogu.

Re: Република Српска

Poslato: Čet Nov 10, 2016 9:27 am
od Drakche
Tja, zbog stvaranja novih drzava i entiteta autoputevi u Bosni i Hrvatskoj (i ovi u planu) su mozda zbog trenutne "realne situacije" legitimni, ali deluju nelogicno i prilicno politizirano, regionalno gledano.

- Hrvatska, cudnog geog. oblika kakav ima, ima autoput koji "zaobilazi" Bosnu u polukrugu, tako da neko iz Osijeka kada putije do Splita mora da prodje mnogo duzu destinaciju, nego kada bi autoput isao preko Bosne i Hercegovine.

- Ovaj autoput "u planu" Banja Luka - Bijeljina je usko paralelan sa slavonskim autoputem, verovatno bi nekom iz Banja Luke i dalje bilo brze do Beograda i Novog Sada preko Slavonije. Autoput Banja Luka - Split bi regionalno gledano imao vise smisla, ako bi se ugledali na logiku evropskih regionalnih autoputeva.

Re: Република Српска

Poslato: Čet Nov 10, 2016 4:04 pm
od Stomatolog
Karta autoputeva Bosne i Hercegovine na sajtu Autoputevi repuklike Srpske je malo drugačija i autoput od Banja Luke ka Bijeljini prolazi kroz Federaciju Bosne i Herecegovine.

Slika

Link: http://www.autoputevirs.com/aprs/Doc.as ... d=206&br=0

Re: Република Српска

Poslato: Čet Nov 10, 2016 5:31 pm
od laki72
Pa logicno. Distrikt Brcko navodno 'nicija zemlja'
BiH ima velikih problema.
To je jedna potpuno nefunkcionalna zemlja. Ogromno je nepoverenje. Posledicno autoputevi se planiraju i realizuju u dve firme podeljene po entitetima

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Re: Република Српска

Poslato: Čet Nov 10, 2016 7:33 pm
od Galeks
Besmislena drzava, ma sta ko pricao.

Re: Република Српска

Poslato: Pon Nov 14, 2016 2:13 am
od direktor
Protektorat kolonija ap bl do bn ipak nece kaciti federaciju vec ce ici kroz distrikt i kad se uradi veza preko pavliovica mosta od bg do bl za nekih 5 h

Re: Република Српска

Poslato: Pon Nov 14, 2016 2:53 am
od laki72
To se da stici za to vreme i bez autoputa uz umereno prekoracenje brzine na mestima gdw to ne ugrozava bezbednost u saobracaju...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Re: Република Српска

Poslato: Pon Nov 14, 2016 7:33 pm
od direktor
Pa bijeljina bg je kolima nekih 2 h sa granicom do bl jos nekih 5 minimum ako se ide preko hr pa na gradisku onda je nekih 5 h sa granicama samo neka grade

Re: Република Српска

Poslato: Pon Nov 21, 2016 10:18 am
od Barkley
Београд - Бања Лука преко Хрватске и Градишке је далеко мање од пет сати, сем у периоду великих гужви. Чак и бусом преко Брода се стиже за пет-пет и по сати, уз паузу и дуже задржавање на граници од аутомобила.

Re: Република Српска

Poslato: Sre Nov 23, 2016 6:46 pm
od filozof
spatiotecte » 09 Nov 2016 01:26 pm napisao:Pa sta da rade kad im je drzava u vidu kroasana, banane, najbrzi put ime je preko Srpske.


Nisam siguran da je ovo tačno, mislim da sam na SSC forumu pročitao da razlika u kilometrima uopšte nije velika, a ako računamo granice brzina čak i potpuno izgrađenim autoputem ne bi bila veća.
Ograđujem se od potpune tačnosti informacije jer samo prenosim ono što sam pročitao nekada. Ako bi neko mogao napraviti potpunu analizu sa konkretnim ciframa, to bi bilo nešto.

Re: Република Српска

Poslato: Sub Nov 26, 2016 11:16 am
od Earthmoving
Gradnja autoputa Banja Luka - Prnjavor koji se ocekuje da bude gotov septembra 2017-e. Kolko vidim cena 1 km autoputa im je oko 5-6 mil evra.

Re: Република Српска

Poslato: Ned Avg 27, 2017 12:45 am
od Вожд

U proljeće otvaranje autoputa "9. januar"

Re: Република Српска

Poslato: Sub Mar 16, 2019 10:38 am
od JohnnyLee
Бањалучки аеродром преговара и за летове ка Египту и Москви. и они су доживели леп препород, а још не дају субвенције. у летњој сезони имају Рајанове летове за Брисел Шарлоа (два недељно), Стокхолм Скавста (два недељно), Меминген (два недељно), Берлин (два недељно), Београд (пет недељно), Анталија (три недељно) и Атина (једном недељно)

Re: Република Српска

Poslato: Uto Mar 19, 2019 2:36 pm
od JohnnyLee
аеродром у Бања Луци наставља раст, 7.805 путника у фебруару и раст од 988.6%. до сада у 2018. било је 16.643 путника уз раст од 766.8%

Re: Република Српска

Poslato: Uto Mar 19, 2019 11:05 pm
od KrCan

Re: Република Српска

Poslato: Sre Mar 20, 2019 2:29 pm
od nikicakica
Potpisan ugovor za izgradnju deonice Johovac-Rudanka na koridoru Vc! :vops:
Ova deonica praktično povezuje autoput 9. januar sa samim Dobojem.
Sa sajta Autoputeva RS:

Уговор о изградњи прве фазе аутопута на Коридору Пет це кроз Републику Српску, на потезу од Петље „Товира“ до Петље „Костајница“, потписан је у Бањој Луци, у сриједу, 20. марта 2019. године између инвеститора, Јавног предузећа „Аутопутеви Републике Српске“ и извођача радова, конзорцијума, који чине предузећа „Интеграл инжењеринг“ Лакташи и „Гранит“ Скопље.

Свечаном потписивању уговора, присуствовали су предсједник Владе Републике Српске Радован Вишковић и министар саобраћаја и веза Републике Српске Неђо Трнинић, са сарадницима, те представници инвеститора и извођача радова.

Премијер Републике Српске Радован Вишковић рекао је да се реализацијом радова на овој дионици, укупне дужине шест километара, наставља изградња мреже аутопутева и запошљавање домаће грађевинске оперативе.

-То су предуслови за повећање БДП, просјечних плата и других зацртаних циљева Владе-додао је премијер Вишковић, нагласивши да су наставак изградње аутопута од Добоја према Србији и спајање аутопута Градишка –Бања Лука са аутопутем Београд – Загреб, након изградње моста преко ријеке Саве, пројекти који имају економску оправданост.

Он је нагласио да Влада треба што прије да дефинише трасу аутопута према Србији у околини Бијељине, да би се могло почети са експропријацијом. Премијер је подсјетио да је Србија већ најавила како у јуну ове године почиње са изградњом дијела аутопута према Српској, од Кузмина, према граничном прелазу Рача.

-На састанку предсједника Србије Александра Вучића и предсједавајућег Предсједништва БиХ Милорада Додика речено је да је Србија спремна да помогне Српској у изградњи дијела пута од Раче до Бијељине. Не смије се десити да неким нашим процедуралним радњама зауставимо те активности-поручио је премијер Вишковић.

Министар саобраћаја и веза Републике Српске Неђо Трнинић изразио је задовољство чињеницом да се у Српској наставља израдња мреже аутопутева, нагласивши да ће изградњом првих километара аутопута на Коридору Пет це, већ изграђени аутопут „9. јануар“ Бања Лука –Добој бити повезан са Београдом, односно да ће то бити најбржа и најквалитетнија веза Српске и Србије.

Директор ЈП „Аутопутеви РС“ д.о.о. Бања Лука Душан Топић истакао је да предузеће већ припрема реалиизацију и друге фазе изградње аутопута на Коридору Пет це кроз Републику Српску и то на правцу од петље „Костајница“ до Каруше, односно ентитетске границе на југу.

-Трећа фаза је од петље „Товира“ до Подновља, дужине око 13 километара, а четврта фаза биће од Вукосавља до Подновља, дужине 23 километра-појаснио је Топић, рекавши да се ових дана активно ради и на моделу финансирања наставка изградње, од Добоја преко Вукосавља до Брчког и Бијељине, па у наставку до границе са Србијом.

-За финансирање су заинтересоване европске банке и кинески партнери, путем концесија. У наредном периоду, увјерен сам, потписаћемо уговоре о изградњи осталих дионица-поручио је Топић.


Генерални директор „Интеграл инжењеринга“ Слободан Станковић подсјетио је да конзорцијум „Интеграл“ и „Гранит“ већ направио преко 100 километара аутопутева, те да је иза њих успјешна сарадња на реализацији једног од најважнијих пројеката у Републици Српској, односно аутопута „9. јануар“ Бања Лука-Добој.

-Наша сарадња ће се наставити, а искуство, које смо стекли реализујући сличне пројекте у Србији, Хрватској, Словенији и у Федерацији БиХ, гарантује још један успјешан пројекат-поручио је Станковић.


Što se tiče ove deonice od Rudanke do entitetske granice, nju bi trebalo da finansira EBRD i to je koliko sam shvatio gotovo sigurno (naravno finansiraće i deo od entitetske granice, pa nekih 8km ka Zenici), a za severni deo je EIB zainteresovan. Nadam se da će to izabrati, i da nećemo biti svedoci još jednog "povoljnog" ( :bash: ) ugovora tipa Banja Luka - Prijedor.