Kragujevac - Automobilska industrija

Diskusije o razvoju u regionu

Moderator: Igor

branik
Higher intermediate
Postovi: 1206
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1293
Pohvalio: 364

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod branik » Ned Apr 05, 2020 10:36 pm

Караван се пред крај појавио, кад је већ био 1500.
Брава са леве стране је Фиатово наслеђе из шездесетих. Ладе су до пред крај имале браву са леве стране. Мислим да је то заостатак из времена италијанске вожње левом страном. Фијати и данас имају супротан распоред обртомера и брзиномера у односу на већину.
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 29772
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17720
Pohvalio: 7383

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod direktor » Pon Apr 06, 2020 1:38 am

Mislim da sam vidio par tristaca karavan mislim da je čaku dvorištu muzeja automobila bila jedna kao hitna popomc davno bilo...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Duleja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1135
Pridružio se: Sub Nov 13, 2010 5:30 pm
Lokacija: Taurunum / CCAA
Kontakt:
Pohvaljen: 1703
Pohvalio: 1465

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod Duleja » Uto Apr 07, 2020 11:48 pm

Crveni i plavi. :)
Prikačeni fajlovi
Yugo i Tito.jpg
:: cogito cogito ergo cogito sum ::
branik
Higher intermediate
Postovi: 1206
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1293
Pohvalio: 364

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod branik » Sre Apr 08, 2020 9:00 am

Оваквог сам преузео октобра 1988.
То је у том моменту била нова боја, нешто светлија од стандардне црвене. Није ишла на кеца.
И данас се добро држи, на ретким југићима, није као штовје својствено црвеним бојама, избледела или изгубила сјај.
Тада су "трула вишња" и "мексико плави" биле најпопуларније боје (наравно, ко је имао везу да бира боју) , с тим што је ова прва већ после неколико година матирала.
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 13169
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 15117
Pohvalio: 17573

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod Igor » Čet Apr 09, 2020 11:05 pm

Slika
Slika
Slika
Pohvale za post: 5
branik
Higher intermediate
Postovi: 1206
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1293
Pohvalio: 364

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod branik » Sub Apr 11, 2020 12:22 am

Komfort, sa neorginalnim natpisam jugo, auspuhom od 128.
Šolja na točku je originalna.
Svaka čast kako izgleda!
Pohvale za post: 1
Александар
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1113
Pridružio se: Pet Sep 10, 2010 2:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 157
Pohvalio: 3

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod Александар » Pet Apr 17, 2020 5:40 pm

gilipter » 31 Mar 2020 01:11 am napisao:Prvi ugovor po preuzimanju je sklopljen sa Zastavom iz Kragujevca đe bi se Koral za Italijansko tržište markirao kao Inoćenti. Za italijansko tržište bila su namijenjena tri modela:
- Innocenti Koral 45
- Innocenti Koral 55
- Innocenti Cabrio 65
Sva tri modela su bila bogato opremljena, a cijena je bila privlačna (7.700.000 lira), no, automobil je već dostigao svoj vrhunac, poslije deset godina na tržištu nisu se očekivale velike prodajne brojke.



Takav Innocenti Cabrio 65 imam ja u Italiji. Razlikuje se i po tome što deli deo opereme za Fiat Unom, kao npr. Magneti Marelli sistem paljenja, zatim Weber DMTE 30/32 karburator (isto kao na Fiatu Uno ES - "Energy Saving") sa elektronskim cut-off sistemom goriva za smanjenje emisionih gasova i uštedu goriva, posebno u gradskoj vožnji.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 29772
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17720
Pohvalio: 7383

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod direktor » Pet Apr 17, 2020 7:40 pm

Да окачиш фотки југише ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Александар
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1113
Pridružio se: Pet Sep 10, 2010 2:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 157
Pohvalio: 3

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod Александар » Pet Apr 17, 2020 9:08 pm

Kakvog Yugiše? :D

Misliš slike od Innocentija :mrgreen:
Slika
Slika
Slika
Slika

Evo oznaka 8)
Slika
Slika
Pohvale za post: 5
Johnest_Hon
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1407
Pridružio se: Sub Okt 16, 2010 12:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1304
Pohvalio: 2692

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod Johnest_Hon » Sub Apr 18, 2020 12:31 am

Kupljen od Batistute...pa prefarban... :D
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 29772
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17720
Pohvalio: 7383

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod direktor » Sub Apr 18, 2020 12:58 am

То бре у кг зделано во СФРЈ одличан чувај то постаће то фин колекцјонарски примјерак
Мислим да је застава направила укупно око 700 кабриолета. Иначе јесу ли то оргијал фелне
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Гага
Expert
Postovi: 9900
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 10923
Pohvalio: 18311

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod Гага » Sub Apr 18, 2020 2:06 am

Јесу @Директоре, то су "оргијал" фелне или ти наплаци.
Pohvale za post: 2
tzoran1
Advanced
Postovi: 2595
Pridružio se: Čet Nov 21, 2013 2:38 pm
Lokacija: negde u Beogradu
Kontakt:
Pohvaljen: 4113
Pohvalio: 657

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod tzoran1 » Sub Apr 18, 2020 6:30 am

gilipter » Wed Apr 01, 2020 7:07 pm napisao:Molim lepo, ima dosta toga, hvala ljudima na Caffe del Montenegro.

Moja životna želja je da nadjem iole dobru 132-ku, da je sredim, to je za mene najlepši Fiat model.

Nisam bas siguran da je najlepsi :)
Naravno o ukusima...
Prikačeni fajlovi
canvas.png
canvas1.png
Mnogi nesposobni ljudi su daleko dogurali. Ko je nesposoban moze raditi sve. Sposobni rade samo ono sto umeju.
branik
Higher intermediate
Postovi: 1206
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1293
Pohvalio: 364

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod branik » Sub Apr 18, 2020 10:15 am

Oko '90. (+-godinu dve) bila je poslednja prilika za spas. Tada se u auto svetu događala nova podela i veliki su se tukli za vrh. Folksvagen je preteo Seata, uzeo Škodu i zagospodario vrhom. Sa svojih oko 200000 jedinica godišnje, Zastava nije bila nezanimljiva udavača. I Fiat i Tojota bi rado tada zatražili njenu ruku. Ali, ona se femkala i kako obično biva, ostala usedelica.
Šta mislite, da je u Zastavi (i kamionima i automobilima) bilo ozbiljnijih stranih para, da li bi sankcije bile onakve kakve su uvedene juna 1992?
Kako je trebalo da bude, primer je Škoda kojoj sad patron lupa packe i traži da malo smiri svoje modele jer su postali ozbiljna konkurencija unutar same kuće, tj. smanjuju profit celom koncernu.
Italijani su se tada pogubili i nisu znali šta će grupisanim italijanskim markama - AR, Lančom, Inoćentijem. I onda su našli najlakše rešenje - gasi. Alfa je preživela, kako tako očuvala identitet, ostalih nema
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 8013
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12346
Pohvalio: 7739

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod Пантограф » Sub Apr 18, 2020 12:26 pm

Već osamdesetih, Nemci su uleteli Fiatu u šesnaesterac: uz nemačku tehničku podršku (Porše kao glavni konsultant, plus, u slučaju SSSR-a, čitava industrija rezervnih delova) razvijeni su Seat Ibiza i Lada Samara, iz fabrika koje su ranije proizvodile modele na Fiatovim platformama, kao i Škoda Favorit. Zastava je, kako se može ponegde pročitati, odbila nemačku pomoć i prionula da razvija Floridu sama, uz svađu sa Fijatom. Rezultat je poznat.

Bolja varijanta je bila i da su, jednostavno, sklapali Fiatove modele: Panda, Uno, Tipo, Kroma (da se voze rukovodioci). Onda bi prošli ko Poljaci.

Jbg, pominje se često ta naša bandoglavost i megalomanija, nije to slučajno.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

Zdravlje je najpreče... bilo do juče.
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 29772
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17720
Pohvalio: 7383

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod direktor » Sub Apr 18, 2020 1:44 pm

Zastava umjesto u Ameriku da je izvozila u kinu ne bi mašine gasili sve ostalo na 50 keceva
Zastavu su htjeli Francuzi da naprave od nje ono što su od Dacije da smo to dali njima i trepcu u koncesiju 97/98 sigurno bi se karte drugačije miješale....
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Пантограф
Expert
Postovi: 8013
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12346
Pohvalio: 7739

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod Пантограф » Sub Apr 18, 2020 2:26 pm

E, pa, i u Kinu je ušao VW.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

Zdravlje je najpreče... bilo do juče.
branik
Higher intermediate
Postovi: 1206
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1293
Pohvalio: 364

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod branik » Sub Apr 18, 2020 7:27 pm

Ništa Zastavi ne bi falilo da je modele nasleđivala od Fiata i kasnila jednu generaciju.
Ali setite se ko je na vlasti bio od 1987.do kraja veka. Tada Srbija nije htala da se saginje. Trebalo je dati nešto da bismo dobili proizvodnju. Ali, proizvodnju - velikog broja delova, komponenti, motora... Ovako, sada imamo samo sklapanje. Naša industrija se nije uključila.
Александар
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1113
Pridružio se: Pet Sep 10, 2010 2:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 157
Pohvalio: 3

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod Александар » Sub Apr 18, 2020 8:18 pm

Pa sklapan je Yugo Uno 45 (Fiat Uno), ako je tačno sa Vikipedije u periodu 1988 – 1994.
Slika
Slika
http://www.fiat-uno.com/index.html?/Uno ... sland.html
https://fr.wikipedia.org/wiki/Yugo_Uno_45R

Slika

Međutim, taj Uno 45 kako italijanski, tako i naš je imao isti motor kao Yugo 45, a to je isti onaj (već zastareli) iz Fiata 127 https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_100_series_engine, a koštao je dosta više, čak i od Yuga 55 koji je imao noviju seriju motora https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_128_SOHC_engine koji se uz modifikacije ugrađivao u vozila do sredine dvehiljaditih kod Fijatovih vozila. Fiat (Yugo) Uno možda bio bolji u pogledu vešanja i još nekih stvari od Yuga, ali verovatno ne toliko bolji da bi našeg kupca opredelio da ga kupi, pa je prodaja išla loše (negde pročitao).
abrines
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 888
Pridružio se: Čet Maj 04, 2017 9:25 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1613
Pohvalio: 1426

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod abrines » Sub Apr 18, 2020 9:08 pm

Родитељи су радили у фабрици 21. Мај у Раковици. 1991. године су дошли Италијани да обиђу целу фабрику и били су одушевљени. Дали су понуду за куповину, међутим изгледа да директори нису могли добро да се уграде..
Pohvale za post: 1
branik
Higher intermediate
Postovi: 1206
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1293
Pohvalio: 364

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod branik » Sub Apr 18, 2020 9:31 pm

Nije to bilo samo do direktora, već do vrha države. Kada je istočna Evropa počela da se budi, otvara i raskrštava sa komunizmom, kod bas on ulazi u svoju novu fazu, dolaskom ekipe čiji je moto, kasnije će se videti, bila "olako obećana brzina". Taj ukorenjeni komunizam nije dao privatizaciju tada, nije pregovarao niti se prilagođavao novim okolnostima. Rezultat: masa firmi je već krajem 1991, u prvoj polovini 1992.uveliko slala radnike na prinudni odmor, iako su sankcije uvedene tek 1.6.
Mislim da uno nije sklapan u Kg, već u Dvorištu kod Despotovca.
Trebalo bi da je 1988. počelo, kada je uno bio pred krajem. Već posle godinu, godinu i po, prešlo se na sledeći ristajling model. Isključivo je pravljen trovratni model.
Uz malo gimnastike sa čekovima o prodajom deviza y45 mogao je 1988.da se kupi za oko 6000dm (mene koštao 5500, uplaćen sredinom avgusta, preuzet krajem oktobra) . A uno je bio i preko 10. Ali, takva je bila i razlika u svemu ostalom. Uno je ipak bio veliki korak napred.
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 29772
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17720
Pohvalio: 7383

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod direktor » Sub Apr 18, 2020 10:58 pm

Koliko smo šansi propustili da smo FAP zavaljali 1989 mercedesu umjesto što je otišao u tursku
Ikarbus manu i bilo je dosta interesenata za razne fabrike ali mi smo za hvaljujuci b***** i njegovoj dami sa čvrstim u kosi ....
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Пантограф
Expert
Postovi: 8013
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12346
Pohvalio: 7739

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod Пантограф » Sub Apr 18, 2020 11:01 pm

Ne mogu se porediti jugo i uno, to je nebo i zemlja, tj. obrnuto.

Glede cene, zanimljivo bi bilo videti koliko je koštao fića pred kraj proizvodnje. 4.000 DEM?
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

Zdravlje je najpreče... bilo do juče.
branik
Higher intermediate
Postovi: 1206
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1293
Pohvalio: 364

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod branik » Sub Apr 18, 2020 11:10 pm

Novembar 1985. Mislim da je bio tu negde.
Ali, kako je vreme odmicalo, rasle su cene u dm, tako da je 1990. yugo izašao na malo manje od 10k.
branik
Higher intermediate
Postovi: 1206
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1293
Pohvalio: 364

Re: Kragujevac - Automobilska industrija

Postod branik » Sub Apr 18, 2020 11:20 pm

direktor » Sub Apr 18, 2020 10:58 pm napisao:Koliko smo šansi propustili da smo FAP zavaljali 1989 mercedesu umjesto što je otišao u tursku
Ikarbus manu i bilo je dosta interesenata za razne fabrike ali mi smo za hvaljujuci b***** i njegovoj dami sa čvrstim u kosi ....

Nisam najbolje shvatio ovo o Fapu i Turcima, Manu...
Fap nije otišao nikome. Po raspadu SFRJ ostao je bez komponentaša i dobavljača. Najveći problem bili su motori. Tu je eksperimentisano sa više proizvođača - Štajer, Kamins, MB, MAN, Reno. Došle su sankcije i sve je stalo. Proizvodilo se tek simbolično i ugrađivalo šta se imalo, skoro prošvercovano. Od 1996.bila je nova šansa, ali ista ekipa je i dalje na vlasti. Kasnije, vreme ga je pregazilo i više nije bio interesantan.

Povratak na “Regionalni razvoj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: nensav i 12 gosta