Šta je novo?

Stepeniste na savskom keju, blok 45

Rok za završetak radova je istekao, ali posao nije završen. U stvari, stanje se bitno ne menja već oko 2 nedelje.

Ostalo je da se postavi asfalt i urede travnjaci uz novopostavljane visoke ivičnjake, za šta je već ranije istovarena zemlja.
 
Zapravo u zadnje vreme zelenilo ima sledecu filozofiju toliko dana=toliko radnih dana+ako je nevreme oduzava se,just so you know :)
 
http://www.novibeograd.rs/?jez=&p=51&v=4845

15. mart 2011.
Nastavak radova duž obala Save

Ekipe JKP „Zelenilo – Beograd” nastavile su radove na uređenju leve obale Save, duž blokova 70, 44 i 45.

Cilj radova duž leve obale Save jeste zaštita zelenila od nepropisnog parkiranja vozila, kao i obnova pešačkih staza kako bi ceo ovaj prostor ostao ono što i treba da bude, oaza lepote i mira, mesto za odmor, šetnju, rekreaciju i uživanje. Tako je još 2009. godine obnovljena staza i u Bloku 44 i duž nje postavljeni dupli kolski ivičnjaci u dužini od 600 metara. U toku oktobra prošle godine nastavljeno je sa istovetnim radovima u blokovima 45 i 70.

U Bloku 45, duž rekonstruisane staze, postavljeni su dupli kolski ivičnjaci uz nasip (u dužini od 580 metara) i obični ivičnjaci sa suprotne strane uz zgrade i zelene površine. Ostalo je da se na ovom potezu uradi slivnička veza sa kanalizacijom za odvođenje atmosferskih voda i sloj asfalta na stazi gde je urađen donji sloj od armiranog betona.

U Bloku 70, u okviru istovetnih radova, preostalo je postavljanje duplih kolskih ivičnjaka na trećini novoizgrađene staze koja je dužine 470 metara. Isti obim radova preostao je i za betoniranje pomenute staze. Istovremeno, treba da bude urađen gornji sloj od asfalta preko dela postojeće staze u dužini od 70 metara.

Na celom ovom potezu dograđene su staze koje vode do vrha nasipa. Istovremeno, postavljeni su metalni stubići i đubrijere. Travnjaci duž svih staza u širini od 1,5 metara biće obnovljeni sejanjem travnog semena.
Samo da podestim
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=95409#p95409
rok za zavrsetak radova u 45-tom je bio - decembar 2010 :rolleyes:

O popravci stepeništa, i ovaj put - baš ništa.
 
Ovih dana je konačno postavljen asfalt na šetalištu u podnožju nasipa...pola godine nakon postavljenog završetka radova.

Inače, izdignuti ivičnjaci nisu neka velika prepreka za džipove.
Gledao sam kako, maltene odmah do čuvarske kućice, neki baja sa džipom pokušava i uspeva da se preko ivičnjaka popne na nasip.
 
da da radovi su zavrseni na keju sredjena je staza u podnoziju naspia, ali fali uredjenje stepenista u bloku 45 kao i odvajanje biciklisticke od pesacke staze, i fale jos javnih cesmi klupa
 
Odvajanje šetalište i biciklističke staze? Kako?

To ucrtavanje staze na nasipu i postavljanje "signalizacije" je maltene proteralo bicikliste.
Znam da mlađi ne pamte, ali nekada je leti bilo puno više biciklista i roleraša nego danas.
 
relja":24uvpco2 je napisao(la):
Odvajanje šetalište i biciklističke staze? Kako?

To ucrtavanje staze na nasipu i postavljanje "signalizacije" je maltene proteralo bicikliste.
Znam da mlađi ne pamte, ali nekada je leti bilo puno više biciklista i roleraša nego danas.
Ali imam utisak da je bilo i manje pešaka pre. Sad ume da bude velika gužva kad su letnje večeri. To isto otera bicikliste, nije zgodno manevrisati između toliko ljud.
 
lukpot":mbsr1lfd je napisao(la):
relja":mbsr1lfd je napisao(la):
Odvajanje šetalište i biciklističke staze? Kako?

To ucrtavanje staze na nasipu i postavljanje "signalizacije" je maltene proteralo bicikliste.
Znam da mlađi ne pamte, ali nekada je leti bilo puno više biciklista i roleraša nego danas.
Ali imam utisak da je bilo i manje pešaka pre. Sad ume da bude velika gužva kad su letnje večeri. To isto otera bicikliste, nije zgodno manevrisati između toliko ljud.

Sjajna stvar je što su konačno postavili rasvetu duž celog šetališta, zato i ima mnogo više pešaka noću. Ali mislim da to nije razlog.

Odlazak biciklista i roleraša (uslovno rečeno, još uvek ih ima, ali u mnogo manjem broju) se desio postepeno nakon ponovnog iscrtavanja staze i postavljanja "horizontalne i vetrikalne signalizacije" na stazi.
Nisu ti ljudi prestali peko noći da voze, već su u nekom periodu izgubili želju, nešto što je pre bilo opuštajuće sada je postalo nerviranje. Puno ljudi mi je to potvrdilo.
Alal vera onom ko je ovo smislio.
 
savanbg":f3gc40cg je napisao(la):
http://www.slike.com/slike/dsc000wkw.jpg, evo umesto ovog dela gde su kocke da se izvade asfaltira i time pesaci dobijaju veci prostor a biciklisti bezbedniju i bolju stazu, koja jos moze stubicima da se odvoji ili nekim ivicnjacima.....

Mislim da te kocke nisu tu samo zbog estetike, mislim da ima i neki praktičan razlog, samo ga još nisam provalio. :)
Tim pojasom se ne dobija puno. Uostalom, vremenom, kada novi drvored na toj strani poraste i razviju se krošnje postaviće se i tu, na travi, klupice kao što postoje na suprotnoj strani staze.

Odvajanje staze (iscrtavanjem) i jeste pogoršalo uslove za vožnju, a i za šetnju. Jednostavno, nepirodno je, nelogično tako se ponašati i kretati. Kod Dunavskog cveta postji kratak deo staze odvojen stubićima. Iz iskustva pričam, kroz je nepraktično. Uvek gledam da ga što pre prođem, ne mogu da zamislim celu stazu tako ograđenu. Uostalom, opasno je.
 
relja":2a1awet4 je napisao(la):
Odvajanje šetalište i biciklističke staze? Kako?

Andrassy_ut-image.jpg

Andraši ut, Budapešt

Za Jurija Gagarina divota jedna, da joj skine status aerodromske piste.
 
jlaki":22nbkecx je napisao(la):
relja":22nbkecx je napisao(la):
Odvajanje šetalište i biciklističke staze? Kako?

Andrassy_ut-image.jpg

Andraši ut, Budapešt

Za Jurija Gagarina divota jedna, da joj skine status aerodromske piste.

Ja sam pričao o nasipu.
 
Mislim da nema mesta, a i ovo je suviše usko da se vozi u paru ili sa malom decom na njihovim biciklima.

Nije trebalo ništa dirati, to je moje mišljenje.
 
barrcode11":3gpdxqf8 je napisao(la):
relja":3gpdxqf8 je napisao(la):
i ovo je suviše usko da se vozi u paru

ovaj me je fantazam baš zaintrigirao, šta je pobogu "vožnja u parovima" - tandem? http://www.keweenawnow.com/news/chain_drive_04_06/images/tandem1stl.jpg

"U paru" znači paralelno, jedan do drugog/druge. Dvoje su se tako smuvali :D a neko i više puta :D a neko se ni ne seća da se upoznao i kasnije smuvao na neki drugi način :lol:

To ne bi bilo moguće kada bi svi vozili u koloni, pa još pazili na malu decu, kučiće, ljude ili decu koji su se iz nekog razloga zaustavili na stazi, likova koji ne kapiraju da nisu sami na ovom svetu i ne paze šta rade i kuda voze....

Nije to fanatizam, već negodovanje zato što je nešto uskraćeno, bez ikakvog razloga i zbog nerazumevanja problematike.

Zbog čega dirati i intervenisati tamo gde to nije potrebno i niko to nije tražio?
 
Relja, ja uopšte ne kapiram tvoju poentu sa biciklističkim stazama. Ako sam dobro razumeo, ti sve vreme tvrdiš kako je za širinu od recimo 3m, bolje da bude sva tri metra mešovito nego 2m pešaci + 1m biciklisti?
 
mekbejn":2jqpdw9z je napisao(la):
Relja, ja uopšte ne kapiram tvoju poentu sa biciklističkim stazama. Ako sam dobro razumeo, ti sve vreme tvrdiš kako je za širinu od recimo 3m, bolje da bude sva tri metra mešovito nego 2m pešaci + 1m biciklisti?

Ne. Ja tvrdim da uopšte nije bilo potrebe crtati tu stazu na nasipu.

To je birokratsko-šalterski način razmišljanja (onoga koji je to smislio, ne mislim na učesnike foruma).

Tuda su se bicilkli vozili od uvek, bez iscrtane staze.

Onda je je tamo 97 ili 98 tandem Krunić-Božić hteo da uvede biciklističke stane po Beogradu (razlog za slikanje na Studiju B). Tada smo mislili da će po gradu biti odvojene staze za bicikle.
Rezultat je bio iscrtavanje staza tamo gde se bicikli i inače voze, po trotoarima na NBG i duž reka.
To je bio taj "projekat".

Vremenom su te linije izbledele, a i ovako ih niko nije poštovao. Ne zato što smo divalj narod, već zato što je takva podela nelogična i opasna.
Smerovi kretanja su bili podeljeni prirodno, po polovini staze, i moglo je da se vozi i u paru, i u društvu i da se normalno obilazi. Postojalo je nešto slično "raspodeli brzina" po širini staze. Deca nisu bila opasnost kao sada. Ljudi su mogli slobodno da zastanu, bez opasnosti da ih zakačiš.
I što je najbitnije, bilo je puno više ljudi tada.

Onda su ponovo iscrtali staze, i postavili znakove na stubovima, i ljudi su polako prestajali da voze. Oni sa kojima sam pričao, a i dalje voze, mahom misle kao i ja. Takmičari i bivši takmičari pogotovo. I ja sve manje vozim tuda, veći mi je gušt da odem do Ušća.

Čemu ta staza, osim kao razlog za radove, ja ne znam. Ponavljam, to mi je birokratski način razmišljanja:
tu se voze biciklisti, hajde da se mi umešamo da im odredimo stazu da oni znaju gde treba da voze.
 
relja":1hdhytet je napisao(la):
"U paru" znači paralelno, jedan do drugog/druge.

apsolutno jasno.
treba praviti staze dovoljno široke da bi ljudi mogli da se druže dok voze.

kakva uber budalaština.
 
Nije budalaština.
Jedina staza u celom Beogradu za koju je unapred ostavljeno mesta i koja je namenski isprojektovana, u ulici Goce Delčeva, je te širine.
Sve ostalo su nepotrebne buževine tamo gde nema mesta da se naprave staze, i mazanje očiju.

I odakle uopšte ta potreba za "pravljenjem" staza, kada bez njih ima dovoljno mesta, a sa njima se pravi haos na trotoarima i šetalištima?
 
Ok, ti imaš neki stav, i uz svo poštovanje ja se sa time ne slažem. Po meni je bolje što postoje odvojene staze za bicikl, i nije mi baš jasna logika po kojoj je bezbednije da se biciklisti mešaju sa pešacima nego da imaju odvojene staze.
Argument za vožnju u paru prihvatam, ali mi nije dovoljno jak za celu ovu pljuvačinu po tim stazama (izuzimam sad finansijski momenat tj. lopovluk...)
 
@relja I odakle uopšte ta potreba za "pravljenjem" staza, kada bez njih ima dovoljno mesta, a sa njima se pravi haos na trotoarima i šetalištima?

Ovo je tacno.
Po meni samo neko ko ne vozi bajs po gradu ne moze da razume o cemu se ovde radi.

Trebalo je da se konsultuju bar sa biciklistima, izbegli bi gluposti tipa ucrtavanja staza po sred autobuskih stanica, oduzimanja od pesackih setalista itd... ovo je vec tema za Biciklisticke staze.

Pre nego sto su ih iscrtali ovde, bila sam u Berlinu, i tamo su staze kao ova u Goce Delcev, dovoljno siroke da mogu i biciklisti i svi ostali koji je koriste da se mimoilaze, sa tim da biciklisti imaju prednost i to nije pesacka staza, bicklisti jako burno reaguju kada se na njoj nadju pesaci. Ali to je vec stvar navike i kulture.

Tamo gde nisu postojale mogucnosti da se staze ucrtaju (kao sto je slucaj u najvecem delu Beograda ) tu se biciklisti ukljujucu u saobracaj najnormalnije. Dakle, nije im se prisilno (kao u BGD) sprovela linija koja nema logike osim da ih ogranicava i stvara guzvu i zabunu izmedju pesaka i biciklista.
U pitanju je osnovna psihologija: iscrtali ste stazu posred pesacke, sad biciklista prati ucrtanu stazu. Sva sreca pa je ne prate slepo inace bi stvarno zavrsavali zakucani za autobuska cekalista..itd itd.
I ne samo to, ovde ne samo biciklisti, vec i majke sa bebama, bake i deke, setaci u opstenoj setnji koriste istu stazu.. . (cak ne stvar navike i kulture, vec i zato sto su im oduzeli deo pesacke zone).

Zato je na tako ogranicenom mestu, gde nema mogucnosti za propisnu biciklisticku stazu, iscrtavanje stvarno bilo nepotrebno.
 
Ali, ovo na Savskom keju nije odvojena staza. nema barijere niti prostora koji razdvajaju uslovno rečeno, šetališe i biciklističku stazu.
To je podeljeno šetalište, i u tome je problem.
Postoji fiktivna granica u vidu nacrtane linije, ali ljudi tu nisu učesnici u saobraćaju, kao vozači automobila i pešaci, pa da treba da obraćaju pažnju na to. To nije ulica sa kolovozom, to je šetalište za odmor i rekreaciju. Koncept je retardiran. Pitaš za mešanje biciklista i pešaka? Pa tek se sada mešaju.

Biciklisti ne treba da vode računa da li će se sudariti sa nekim ko im ide u susret zato što se mimoilaze na uskom prostoru, da li će neko dete da im istrči, da zaobilaze prijatelje koji su stali da popričaju, da se vuku za nekom babom na bajsu ili za porodicom koja sporo ide zato što je mali tek naučio da vozi.


Ne znam da li si vozio tuda pre 10-15 i više godina, da li znaš kako je tada izgledalo, bez nacrtane staze? Bilo je mnogo bolje, za sve, i bilo je puno više ljudi.


Meni smeta ta staza, pamtim bolje. Ali, sa druge strane sam oduševljen što je konačno postavljena rasveta, česma, što Zelenilo to sve sada održava i popravlja klupe, što ćemo za par godina imati drvored sa obe strane šetališta, što su postavili sprave za vežbanje, što je postavljena rampa sa gelenderom u bloku 70.
Bravo za one koji su to smislili i izveli. Ali staza je promašaj.
 
@relja
U BG živim tek nekoliko godina, tako da ne znam za drugačije od ovoga. Živim u Zemunu i dosta koristim biciklističke staze na NBG (često i na posao idem tuda). Pretpostavljam da je svuda (osim u G. Delčeva) situacija bila manje-više slična kao sada ova na keju. U mojoj glavi, daleko je bolje da postoje odvojene staze (bilo iscrtane bilo sa oni crvenim asfaltom i mali ivičnjacima), ali se to kod nas strahovito ignoriše.
Opet ponavljam, ne znam kako je bilo ranije, ali ovo sada može da funkcioniše izuzetno dobro, ali je kultura pešaka (koji hodaju tuda), vozača (koje se parkiraju tu), pa čak i uličnih prodavaca na izuzetno niskom nivou, i kada bi se to promenilo, mislim da bi situacija za bicikliste bila daleko bolja...
 
Vrh