Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Е, пријатељи, сада ми паде на памет врло важно питање на које морамо што пре да нађемо одговор: до сада смо говорили: "Да откуцам (или поништим) карту". А како ћемо од сада? Шта је исправно?
 
Јел може неко да ми каже шта је све потребно за вађење персонализоване картице и да ли некако може да ми помогне стара повластица мислим само однесем стару и даје ми нову? :D
 
Слажем се, ”валидирати” се на српском каже ”оверити”, ”валидатор” је ”оверивач”, ”валидација” је ”оверавање”, итд.
 
Somi303":1k951ble je napisao(la):
Јел може неко да ми каже шта је све потребно за вађење персонализоване картице и да ли некако може да ми помогне стара повластица мислим само однесем стару и даје ми нову? :D

www.busplus.rs

Pa nadji za sebe sta je,ti mu valjde dodjes srednjoskolac.
 
vucko":snhfk3so je napisao(la):
Somi303":snhfk3so je napisao(la):
Јел може неко да ми каже шта је све потребно за вађење персонализоване картице и да ли некако може да ми помогне стара повластица мислим само однесем стару и даје ми нову? :D

www.busplus.rs

Pa nadji za sebe sta je,ti mu valjde dodjes srednjoskolac.

Тако некако :lol: Барем ми је близу ово за картицу .
 
Prevučem kartu;)) Mislim da je pozajmljenica validirati OK, ili čak čekirati. Overiti više podseća na neki pečat, nešto napismeno. Kada se uvode nove stvari za njih naprosto nema domaće reči
 
laki72":rn4nudol je napisao(la):
resenje graskog prevoza u BGD ???
- OK mi , kao putnici treba da placamo prevoz (jasno ko dan) .
- Prevoz treba da ide na vreme (polazak sa terminusa, kao i svake stanice duž linije)
- Prevoz treba da bude CIVILIZOVAN (autobus da ima grejanje - hladjenje, da je čist, da ne duva kroz vrata...
- placanje prevoza mora biti VREMENSKI OGRANICENO (znaci kad otkucate kartu ona vam vredi sat vremena, bez obzira koliko linija i koliko stanica se vozili) !!!

Ovako je to u vecini gradova regulisano...

Sve je tačno, kratko i jasno, ali ovo boldovano je prvo i osnovno. Bez toga nemamo šta da pričamo o naplati usluge prevoza, pa ne znam kakve sisteme da uvode.

Inače, što se tiče termina - kucanje karte, kako drugačije. :)
 
Ali više para će da zgrnu sa pojedinačnim plaćanjima vožnje! To je suština, a ne izgovori da putnici nisu navikli na vremenske karte. Uostalom, mogu da ostave i pojedinačne, a da vremenske budu malo skuplje, na primer 60 ili 70 dinara.
 
Ma, to je njihovo uobičajeno jajarsko razmišljanje. Niko nema hrabrosti da pogleda stvari malo dugoročnije i da osmisli ceo sistem. Poenta svake uspešne organizacije je u dve stvari: motivaciji i kontroli. A kod nas vlasti svake vrste samo znaju da uvode zabrane, prete i razmišljaju kratkoročno. Pošto su ljudi snalažljivi, nađu neko rešenje, pa onda budu optuženi da ruše sistem, a da niko ne razmišlja zašto se to radi. Na kraju svi mi građani naviknemo da tražimo način da izbegavamo loše propise da i kad se uvede nešto normalno i to obesmislimo. Mada se retko uvodi nešto normalno. :laugh: Mesečna karta im je bila vrhunac domišljatosti.

Elem, u konkretnom slučaju razmišlja se samo o kratkoročnom efektu, u maniru malog Perice: Uvešćemo novi sistem koji će otežati švercovanje, što znači da će porasti kupovina karata pa tako i prihod. Ako bude problema, to će osetiti mučeni kontrolori, uhapsićemo par siledžija i ostali će morati da budu mirni. To je ostatak onog starog razmišljanja: ''Kako neko sme uopšte da se pobuni protiv vlasti? Mora da se plati karta i tačka.'' A ne daj Bože da ih neko upita šta nude, koji kvalitet usluga, za to. Taj je odmah subverzivni element.

Pominjao sam već Strazbur i njihovu organizaciju prevoza. Imao sam prilike da više puta posetim ovaj prelepi grad i oni su me i naveli da razmišljam unapred. U njihovom sistemu postoji više od 15 različitih vrsta karata. Logika je naravno da su najskuplje one pojedinačne - 1,5 evra (koje važe i ako menjate bus/tramvaj/voz, ne moram ni da napominjem). A ostale su izuzetno povoljne. Dnevna karta je 4 evra, što znači da se isplati već ako imate tri vožnje u toku dana. Kod nas bi sena dnevne karte verovatno bila jednaka ceni 5-6 pojedinačnih. :( Da ne pričam o tome da imaju dnevne karte za dve ili tri osobe koje su 5,60 evra i još mali milion kombinacija, koje podstiču korišćenje javnog prevoza ne samo u gradu nego i u celom Alzasu. Kada sam skapirao ceo sistem, osetio sam se kao ona aždaja: ''Gde ja živim...''. Logika nije da se opljačka korisnik nego da se što više koristi javni prevoz a time će i ukupni prihod biti veći, a gužve na ulicama manje. Ekonomija obima se uči još u srednjoj ekonomskoj. Koga zanima više informacija, da dobije nove ideje:
http://www.cts-strasbourg.fr/Tarifs/Tickets/tabid/660/language/fr-FR/Default.aspx
 
Ocu godisnju kartu .Nego idem juce na nbg dupla sedmica vagon 310 sjedam kod zadnjih vrata u automatu {ako se to tako moze nazvati}dvije otkucane karte neko ostavio uzimam dvije stanice poslije ulazi kontrola u civilu .Dolazi kontrolor domene kaze karte molim .JA reko da vidim vasu iskaznicu on pokazuje nema sliku ni pecat ,rekoh ovo mogu i ja na stampaacu da odradim .Nemoj ti mei nego pokazuj kartu ,dolazi i kolega za ispomoc .Imam kartu ne jednu nego dvije nego kad ce te da operete ovaj isarani tramvaj strokavi .Nije moje da perem ,a zna da trazis kartu .Tu se pridruzuju ostali putnic sa krtikama kakva je stroka od tramvaja :laugh: Ali od svega je bio najaci pogled kad sam mu pokazao dvije otkucane karte :gobb:
 
Ja jesam za proteste i za to da ako te niko ne prisiljava da platiš kartu, izbegneš plaćanje, jer niko nije Crveni krst. Ipak, opametili su se i u civilu su. Oni rade vsvoj posao, ne znam čemu zaje*******avati ih :violina:
 
Pa mateja moraju oni biti mnogo ozbiljiniji i kulturniji iskaznice kao da je radio 12godisnjak u pauzi izmedju dviej partije kantera ili neceg slicnog .Nigdje pecata potpisa nadredjenog a da negovorim da nigdje nijsu ispisana prava kontrolora i obaveze a morale bi biti .I nije nikakvo yaje*******avanje :kafa:
 
Ok te tehničke stvari se daju popraviti,ali nije za očekivati da kontrolori budu krem kulturne elite,ili se pak u kome pravcu se kreće svetska kriza može i to očekivati da vam kustos muzeja ili poznata glumica zatraže da položite kartu na validator.. :/ :| :kafa:
 
Nekad samo na zadnja, pa kod konduktera kupiti kartu :p
wwm8n4.jpg
 
Barkley":3phjn3vx je napisao(la):
laki72":3phjn3vx je napisao(la):
resenje graskog prevoza u BGD ???
- OK mi , kao putnici treba da placamo prevoz (jasno ko dan) .
- Prevoz treba da ide na vreme (polazak sa terminusa, kao i svake stanice duž linije)
- Prevoz treba da bude CIVILIZOVAN (autobus da ima grejanje - hladjenje, da je čist, da ne duva kroz vrata...
- placanje prevoza mora biti VREMENSKI OGRANICENO (znaci kad otkucate kartu ona vam vredi sat vremena, bez obzira koliko linija i koliko stanica se vozili) !!!

Ovako je to u vecini gradova regulisano...

Sve je tačno, kratko i jasno, ali ovo boldovano je prvo i osnovno. Bez toga nemamo šta da pričamo o naplati usluge prevoza, pa ne znam kakve sisteme da uvode.

Inače, što se tiče termina - kucanje karte, kako drugačije. :)

I to ne sat vremena, nego dva sta. U Ljubljani je sat i po, u BG ne sme biti ispod toga, posebno što znamo koliko se putovanje zna otegnuti, koliko može da se čeka presedanje itd.
 
Mislim da je bila prica kako ce uvesti i te "vremenske" karte, kao i dnevne.
 
pedja wrote : ,,. . . . . . . bila prica kako ce uvesti i te "vremenske" karte...,,
Strašno
uvođenje sistema je pri kraju,
prodaja karata u sred zamaha
ja i mnogi smo vec platili novu karticu (250 din), uslov za buducu uslugu . . . .
a još se ne zna ni tačna buduca usluga osim vozice oni nas
e baš nas vozaju i voziće još dugo oni nas :notok:
 
Два цитата из штампе:

Organizacija prodaje karata i kontrola putnika biće u nadležnosti konzorcijuma firmi koji je dobio posao na tenderu za ugradnju ovog sistema. Konzorcijum čine firme "Apex Solution Technology" d.o.o i "Lanus" iz Beograda, i "Kent Kart" iz Istanbula. Sa druge strane, praćenje i upravljanje vozilima javnog prevoza obavljaće radnici Direkcije za javni prevoz. „

Veljko Vlahović, menadžer sistema "Bus plus", rekao je da će se nove karte očitavati na "validatorima" koji se trenutno ugrađuju u sva vozila i služe za kontrolu i naplatu beskontaktnih kartica. Putnici će se prilikom ulaska u autobus "čekirati", tako što će približiti karticu na dva ili tri centimetra od uređaja, a ceo proces će, kao i do sada, kontrolisati kontrolori i komunalni policajci.“

Само пар информација о фирмама иза овог пројекта:

Apex Solution Technology д.о.о. , Београд, основано 24.03.2009 (очигледно само ради учествовања у овом пројекту).

Директор Вељко Влаховић (рођен 1981.) Шта је овог врло младог човека квалификовало да буде вођа тако великог пројекта и у чије руке град Београд и Ђилас стављају десетине милиона евра прихода и судбину стотине хињада путника можда би остала мистерија да није тврдње да је он син бившег министра за приватизацију Влаховића (из које оно странке он беше?). Иначе бивши министар је човек са више кривичних пријава. Такође познат је по изјави у Скупштини да приватизација неће повећати незапосленост као и по томе да је мимо закона омогућио странцима да дођу у посед нашег пољопривредног земљишта.

Капитал у том новом предузећу је 500 евра (Кенткарт из Турске 50, и словима: ПЕДЕСЕТ!!! евра и Ланус д.о.о. из Београда 450 евра.

На капиталу постоје 3 залоге (два пута је заложено 100% капитала, а једном је Ланус заложио свој део од 90%). Све залоге су по основу кредита и то од Erste GCIB Finance I B.V. FRED, Холандија на 2,2 милиона евра, ERSTE BANK AD NOVI SAD на 116.176,24 евра и ERSTE BANK AD NOVI SAD на 50.000.000,00 динара. Она прва два доспевају у року од 2,5 године, а овај динарски 14.01.2012. Делује прилично чудно да банка прихвати као залогу тако небитан износ капитала (над којим већ постоје друге залоге!) па сам потпуно сигуран да су овде у игри као залога будуће наплате од продаје карата. Интересантно би било видети ове уговоре.

"Lanus" д.о.о., Београд, основано 2007

Специјалозовано за е-допуне али без искуства у пројектима јавног саобраћаја. Капитал такође само 500 евра мада са приходима од око 7 млд.динара годишње. Власници 4 физичка лица и једно правно (са једним власником физичким лицем).
Мирослав Петровић 85 евра
Иван Букелић 135 евра
Војислав Крстић 25 евра
Александар Ђорђевић 85 евра
PREDUZEĆE ZA PROIZVODNJU, TRGOVINU I USLUGE WP TIM SISTEM DOO BEOGRAD 170 евра (власник Зоран Миловановић)

KentKart из Турске

Специјализовано за смарт картице и праћење возила у јавном саобраћају. Међутим јасно је из инфромација са њиховог сајта да је то регионално предузеће орјентисано на Турску и Блиски Исток са мало пројеката у Европи http://www.kentkart.com/en/Basinda_Kentkart.aspx.

Тренутно раде на 12 турских и 6 међународних пројеката (мада још није на списку укључен Београд). Ови међународни су http://www.kentkart.com/en/international_projects.aspx

Скопље, Македонија
Аман, Јордан
Алепо, Сирија
Доха, Катар
Tczew, Поњска (120 хиљ. sтановника)
Призрен (KOSOVO REPUBLIC) Потпуно је узалудно коментарисати зашто Београд сарађује са овом фирмом која отворено не поштује наш територијални интегритет и суверенитет.

Лично мислим да ово није сјајно друштво за Београд који „хрли ка Европи“ али нека то остане само моје мишљење.

Остаје потпуна конфузија чији је ово пројекат. Обратите пажњу да се директор приватне фирме "Apex", Вељко Влаховић представља и као менаџер БусПлус система који би требало да је градски. Или можда није.

Још нешто јако битно, а на шта нико није обратио пажљу. „Organizacija prodaje karata i kontrola putnika biće u nadležnosti konzorcijuma firmi koji je dobio posao na tenderu za ugradnju ovog sistema „. Једноставно ово нема више никаве везе са ГСП . Карте продаје и путнике контролише приватна дружина физичких лица! Тачније њих 6 (Вељко Влаховић, Мирослав Петровић, Иван Букелић,Војислав Крстић, Александар Ђорђевић и Зоран Миловановић). Наравно уз асистенцију комуналне полиције коју сви плаћамо. Дакле приватна лица убирају профит, а ми им помажемо тако што плаћамо комуналнце.

Да се вратим на терен горе поменутих залога. Оно што у најгорој варијанти може да се деси је да наплату карата преузму повериоци овог „конзорцијума“ па да је онда продају неком трећем. Оно што мало људи зна је да наплату карата у Бечу не врши предузеће градског саобраћаја, као што јадне Бечлије мисле, већ једна америчка фирма којој је то право продато.

Да је ово једна цела ујдурма како би се из ГСП извукло оно најпрофитабилније (продаја карата) ево и информације из самог ГСП. Део шалтер сале је уступљен да не кажем дат фирми "Apex" да врши продају карата, а ГСП је „изнајмио“, читај наредио, својим запосленима да раде за њу јер та фирма нема ни најосновније капацитете за тако велики пројекат. Цела служба продаје ГСП иде на добош од којих ће многима „великодушно“ бити понуђено да пређу у Apex (у отпицају је цифра од 25.000 динара нето плате). Цео систем је потпуно нестабилан, и често пада. Према прелиминарним инфромацијама ако се настави овим темпом неће успети да замене све старе пропуснице до краја године па се већ шушка о продужетку важења истих до пролећа наредне године.

Цела ова прича заиста делује покварено. Предати најпрофитабилнији део ГСП приватницима је ван памети. Ако се њима исплати да раде за 8,63% од наплате карата (ако се добро сећам цифре) зашто се то није исплатило самом граду? Односно граду је било довољно и 3% профита те би се добило да је за грађане цела прича јефитнија. Али ко шљиви грађане у целој причи :mad:
 
Mene zivo interesuje kako ce to raditi. mislim, znam princip, samo cekam praksu.
Ne samo tehnicki, vec i medj' narodom. kako ces nasem coveku pojasniti sta gde i kako. Trebace za to opsezna kampanja. Doduse, nismo mi glup narod, ali mislim da ce biti interesantnih dogadjaja u vozilima.

I odavno se unistavaju i prodaju firme koje nesto vrede, ali to je offtopic ovde
 
Imam ideju, neka zaposle preko Omladinske jedno 1000 asistenata koji će mesec dana dežurati po vozilima, bar nešto da zaradimo :))))))
 
Ja se isto bojim kako će to raditi. Ljudi ne znaju da otvore vrata na novom tramvaju a kako li će validirati karte (pogotovo stariji sugradjani)
 
Vrh