Šta je novo?

Most na ADI: tramvaj ili metro?

Tramvajem u 21vi vek
Autobusom u 22gi vek
Sta cemo za 23ci? Peske?
 
Za to vreme oni rade.Ostaje samo da se potpise ugovor i tih 57 milki za tramvajske sine ukljucujuci novi most je nase!


BELGRADE PUBLIC TRANSPORT AND TRAFFIC INFRASTRUCTURE

Country: Serbia
Project number: 42809
Business sector: Municipal and environmental infrastructure
Public/Private: Public
Environmental category: B
Board date: 11 Oct 2011
Status: Board approved, Pending signing
PSD disclosed: 30 June 2011

http://www.ebrd.com/pages/project/psd/2011/42809.shtml
 
Express":pff206cz je napisao(la):
Znači ja sam šokiran!? Oni uporno prave frankenštajnske skalamerije??? Mešovite konstrukcije su bespotrebne zavrzlame prilikom projektovanja, gradnje i što je najvažnije - održavanja. Sad mi je jasno zašto je toliko koštao i zašto će još više koštati za održavanje. Preskupa igračka društvo, preskupa. Mešovita konstrukcija! I'm blown away seriously. Ameri prave obične grede betonske ili čelične koje zaliju brzovezujućim fleksibilnim betonom sa silikonskim smesama. Zato i traju toliko.

Jovin je bio u pravu što je toliko trubio li trubio za taj most.
:lool: :lool: :lool:
Слатко ме насмеја :laugh:

И ја сам шокиран што неки људи умеју тако да се праве паметни и гађају технологијама, а нису мућнули главом због чега је нешто тако како је. Опет имаш домаћи задатак да откријеш зашто је горе наведено решење морало бити коришћено, али овај пут не дајем одговор. ;) Извора има на претек, а до одговора можеш доћи и сам ако мало размислиш, и видећеш да је врло једноставно, логично и да на оваквом мосту није могло другачије :cool:

Узгред, сви београдски мостови су челични ;)
 
Kada se uradi M2 odmah će se deliti tunel sa M3 pa onda skretanje na most..tj.ne verujem da će se prvo raditi M3..mada bih voleo jer živim na B.Brdu :kafa:
 
Михаило":slcsgd8o je napisao(la):
Express":slcsgd8o je napisao(la):
Znači ja sam šokiran!? Oni uporno prave frankenštajnske skalamerije??? Mešovite konstrukcije su bespotrebne zavrzlame prilikom projektovanja, gradnje i što je najvažnije - održavanja. Sad mi je jasno zašto je toliko koštao i zašto će još više koštati za održavanje. Preskupa igračka društvo, preskupa. Mešovita konstrukcija! I'm blown away seriously. Ameri prave obične grede betonske ili čelične koje zaliju brzovezujućim fleksibilnim betonom sa silikonskim smesama. Zato i traju toliko.

Jovin je bio u pravu što je toliko trubio li trubio za taj most.
:lool: :lool: :lool:
Слатко ме насмеја :laugh:

И ја сам шокиран што неки људи умеју тако да се праве паметни и гађају технологијама, а нису мућнули главом због чега је нешто тако како је. Опет имаш домаћи задатак да откријеш зашто је горе наведено решење морало бити коришћено, али овај пут не дајем одговор. ;) Извора има на претек, а до одговора можеш доћи и сам ако мало размислиш, и видећеш да је врло једноставно, логично и да на оваквом мосту није могло другачије :cool:

Узгред, сви београдски мостови су челични ;)

Upravo prevodim sa tvog jezika na Srpski.

Citiram sledeće:

"Ne smem da stanem na terasu jer je od betona a još nismo postavili pločice. Mama će je probiti štiklom i svi ćemo propasti."

Sada razmisli šta ovo znači :p

Nećemo da oftopičimo. Brdo tema je zaraženo ovom zarazom. Nema svrhe da je širimo ;)

Ako hoćete da idete goli i bosi (čitaj sa gubitkom u gradskoj kasi) puštajte tramvaj preko mosta. Ako hoćete da se zadužite ali da se vozite kao sav normalan svet pustite metro. Ako hoćete da ne idete goli i bosi zbog tramvaja onda možete kraće vreme BRT koji bi koštao minimalno.

Ko nije pročitao moj post o metrou da napomenem da je BeLaM tu samo da bi odlagao gradnju metroa. Šine bi ostale 20 godina najmanje dok bi BRT ostao 8 godina najviše. Posle toga bi gradnja metroa bila neizbežna. Pa sad ko voli nek izvoli. Odgovor tramvajologa savršeno znam tako da na to pitanje ne morate da odgovarate :p Svi ostali znaju šta je najbolje rešenje. Ja sam ipak da se pomučimo za metro. Ako ništa drugo BRT sve samo ne BeLaM pipke koji pevaju pesmicu "Iš Metro, Iš".

Pod BeLaM pipcima mislim na tramvaje koji su danas samo jedna podvrsta lakih šinskih sistema. Osnovni ulični sistem koji naravno da može da se konvertuje u LRT je tramvaj. Onda od metroa onda nema ništa.
 
Metro, metro, i samo metro! Pa makar isla samo jedna kompozicija napred nazad od Zst Nbg do raskrpetlje. Ako tako proguramo metro politicari bi za svakog mandata morali da dodaju bar jos par deonica, inace zna se. Ako tuda prodje tramvaj ugasili smo, kod nas privremena resenja jako lako mutiraju u pritrajna pa onda trajna.

Ako ne moze metro ja bi najradje da taj prostor na mostu i zvrji prazan ako treba, samo da ne prodje tramvaj. Ako ce tuda da ide tramvaj postavlja se pitanje za koj' smo gradili skuplji most koji moze da primi voz? A voza nece biti BAR u sledecih 20 godina a verovatno i duze, pa ko je tu lud?
 
А прелазно решење: прагови који могу да прихвате оба распона шина, шине за метро постављене на 1000 милиметара, да се касније само дигне једна шина и помери на 1435? :D
 
spatiotecte":1j1npftg je napisao(la):
@stf,
Toliko kasnimo sa izgradnjom metro-a da i ako preko mosta treba da ide linija broj 3, to je samo jedan broj, danas sa nasim problemima u saobracaju potrebne su nam sve te linije metro-a a ne samo ta prva.

Zasto odlagati pocetak metro-a koji nam je preko potreban? Istim principom odlaganjem smo usli tramvajem u 21vek.

Метро је озбиљна играчка а не ад хок површна одлука. Метро систем се пројектује цео и треба да буде органски повезан са свим осталим системима јавног превоза. То је јако зајебан посао а инсистирати на парчету метроа без икакве шире идеје је још једно велико назадовање.

ДА имамо готов метро план који је усвојен и чији је ова деоница саставни део, апсолутно не бих имао ништа против, али радити нешто на врат на нос је дефинитивно велика грешка.
Express":1j1npftg je napisao(la):
Šine bi ostale 20 godina najmanje dok bi BRT ostao 8 godina najviše
Ово је тако произвољно узет податак. Одкуд ти само?
Пре свега, није баш тако лако. Асфалт који би користили би морао бити јачи, а приликом његовог скидања оштетила би се и хидроизолација па ајд све Јово на ново.
JohnyBgood":1j1npftg je napisao(la):
Metro, metro, i samo metro! Pa makar isla samo jedna kompozicija napred nazad od Zst Nbg do raskrpetlje. Ako tako proguramo metro politicari bi za svakog mandata morali da dodaju bar jos par deonica, inace zna se. Ako tuda prodje tramvaj ugasili smo, kod nas privremena resenja jako lako mutiraju u pritrajna pa onda trajna.
Као што рекох, метро је систем који се пројектује у целини и заједно са свим осталим системима јавног превоза. Инсистирати да без икаквог плана рокнемо километар и по метроа под слоганом "имамо места" је неозбиљно.
JohnyBgood":1j1npftg je napisao(la):
Ako ne moze metro ja bi najradje da taj prostor na mostu i zvrji prazan ako treba, samo da ne prodje tramvaj. Ako ce tuda da ide tramvaj postavlja se pitanje za koj' smo gradili skuplji most koji moze da primi voz? A voza nece biti BAR u sledecih 20 godina a verovatno i duze, pa ko je tu lud?
Онај ко предлаже да коридор остане празан. Имаш пример Панчевачког моста, где је коридор празан 40 година !!! Јел нам то треба?
 
Slazem se da to parce metro koridora koje za sad postoji od Pozeske do Stanice Novi Beograd sad zaista ne vodi nikuda ali kad bi se dodalo jedno 200 miliona evra uz ovaj kredit sto planiraju za prvu liniju metro-a, mogli bi da prokopaju tunel do centra banovog brda i da spoje tu trecu liniju sa prvom kod SIV-a.
Sto znaci da za 1.2 miliarde bi dobili bukvalno 2 linije metro-a umesto da dobijemo samo jednu za 1 miliardu evra.

Samo kazem da najskupli deo te trece linije je upravo izgradjen ovim mostom, pristupnim saobracajnicama i onim tramvajskim nadvoznjakom do pozeske i da metro na toj trasi nije naucna fantastika, treba ga samo spojiti sa buducom linijom broj 1 zakoju je vec obezbedjeno 500 miliona evra od francuske vlade.

Ostalo nam je da nadjemo jos 700 miliona da dobijemo 2 metro linije.
 
nema da brinete što se tiče troškova oko šina za tramvaj. tamak kad bude trebala da se gradi linija metroa preko mosta na adi te šine će davno odslužiti svoje i kad se bude radila rekonstrukcija umesto šina za tramvaj staviće šine za metro.


ali potajno se nadam kad se izgradi prva linija metroa da će ljudi uvideti koliko je to dobro i pojačaće se pritisak na vlas' da krenu u gradnju još linija.
 
Ako se dođe do te linije metroa, neće sigurno biti problem prebaciti suvišne šine recimo u Višnjičku ili na neku drugu deonicu gde postoji pogodan pravac a gde nema metroa..
 
Ja ne mogu da zamislim ni jedan plan metroa kome bi na kraci, srednji, duzi, ili neki post-apokalipticni rok zasmetala deonica od raskrpetlje do Z.St.N.Bg i zazalili bi sto je imamo. Ona se sada prakticno dobija po jako niskoj ceni i ako se ta prilika ne iskoristi, (1) kasnije ce nas puno vise kostati, (2) izgradnja metroa se odlaze i oteze.

Cak i mislim da nas problem nije toliko neki nedostatak "carobnog plana" o kome se ovde mnogi mastaju nego nedostatak volje (da ne upotrebim neku drugu rec) da se stvari najzad prelome i pocnu. Ponasamo se kao neko ko godinama peske ide na odmor vajkajuci se da nemoze da sracuna da li bi mu bilo bolje da kupi Tojotu Korolu, Hondu Sivik, Golfa ili nesto drugo.

Kao sto je puno pisano i ovde i na temi o metrou, jedan sasvim dobar plan postoji, samo mu dodati krak Arena-Z.St-Raskrpetlja jer most kada je taj plan radjen nije postojao i eto ti sasvim pristojnog metroa ali ga TREBE NAPRAVITI, a to se ne moze dok se ne krene.

Toplo preporucujem knjigu "Asfalt i kaldrma" u kojoj je izlozena odiseja gradjenja beogradske kanalizacije. Vecita nadje*******avanja i odlaganje da se odluci za neku varijantu i u nju konacno krene je ucinila da je Beograd medju poslednjim glavnim gradovima u Evropi dobio kanalizaciju. Ista se prica ponavlja evo vec decenijama sa metroom, onda su se koplja lomila oko toga da li to treba da ide u Savu ili u Dunav a sada se lome oko lakog ili teskog i da li treba po, iznad, ili ispod zemlje. A kao sto vise sema cevi moze da odvozi sav otpad koji proizvodimo i vise sema koje premoscuju kolaps u gradu izmedju nekih kriticnih tacaka bi bile sasvim OK.

No mi volimo da se beskonacno nadje*******avamo koliko treba da bude tezak, sa kime da ga gradimo, koji krak treba prvo, da li po zemlji, na stubovima, ili tunelom, i da li neka stanica ili linija treba 50-100 m levo ili desno, itd. U toj situaciji bi koriscenje ove prilike bilo zapravo dobar nacin da se taj debeli led probije.

Kada si suocen sa necim sto bi Amerikanci nazvali "clusterfuck", zamrsen cvor puno odluka, onda je dobro odabrati podskup tih odluka i bar njih razresiti na nacin da te ne ukopaju sto se tice drugoga pa ici dalje. To je jedan od osnovnih postulata onoga sto se zove "project management". Na ovoj deonici bi mogli da NAJZAD odlucimo (1) koliko tezak i (2) da se po Novom Beogradu i svugde drugde gde moze ide sa plitkim rovom. Onda bi se taj clusterfuck sa kojim smo suoceni sveo na jos uvek komplikovan ali puno laksi deo - kuda to vuci dalje, ali zaista ne verujem da bi zbog izgradnje ove prve deonice ikada rekli, "uuuu, JT, STO smo ovu glupu deonicu izgradili, bas nam je kao kost u grlu u celom sistemu?"
 
Potpuno se slazem sa ovim sto si rekao JohnyBgood. +1
Poceli smo da gradimo nesto sto moze da posluzi za metro a nismo ni svesni da mozemo da iskoristimo to.

U tom slucaju bi most na adi ubio 2 muve jednim udarcem i ispao bi jako profitabilna investicija.
 
Мост на Ади нас је толико коштао (а тек ће да нас кошта) да таман да су на њега насадили прокоп са све 10 готових колосека не би се исплатио. :)
 
Delija":3tlajdld je napisao(la):
Мост на Ади нас је толико коштао (а тек ће да нас кошта) да таман да су на њега насадили прокоп са све 10 готових колосека не би се исплатио. :)

JG, rodilo se, treba ga ljuljati :D ... ili bar izvuci maksimum iz toga sto imas, a to je da se najzad trgnes iz letargije i pocnes taj prokleti metro i da se vise ne zamajavas sa tramvajima.
 
Kostao nas je puno zajedno sa UMP-om, ali most kao most nije toliko skup kad se uzme u obzir da se radi o kombinovanom mostu velikog raspona.
 
Сам мост није толико скуп - Нас и Руса 300 милиона а само Срба и не баш толико. ;)
 
Pa dobro taj most svakako nije mogao da kosta 50 Miliona evra, ipak treba biti realan.
 
JohnyBgood":28j3xqfp je napisao(la):
Kao sto je puno pisano i ovde i na temi o metrou, jedan sasvim dobar plan postoji, samo mu dodati krak Arena-Z.St-Raskrpetlja jer most kada je taj plan radjen nije postojao i eto ti sasvim pristojnog metroa ali ga TREBE NAPRAVITI, a to se ne moze dok se ne krene.
Овде видим пар проблема. Прво, план не треба да буде "сасвим добар". Треба да буде бољи од тога.
Други проблем је "само му додати крак". ТО је неозбиљно. Као што сам већ писао, метро је целокупни систем који се пројектује да функционише заједно са свим осталим видовима јавног превоза.
Трећи проблем је "сасвим пристојан метро". Метро треба да буде озбиљнији од тога.

Ово планирање типа "треба искористити" је уназадило овај град. Подсечате ме управо на наше урбанисте који су затекли неко дивље насеље и само "прилагодили" урбанистички план, без икакве везе са реалним урбанизмом.
Овакво планирање метроа је опасно играње са ватром, не бих га препоручио.

Још нешто бих приметио. Тренутна градска власт је најјача у маркетингу. Исувише је чудно да они сами неће да употребе коридор за метро, ако већ може....
Зашто не би ишли на изборе са завршеним мостом и 2км метроа? Уместо тога иду на изборе са мостом и трамвајем.
Исувише је то добра прилика а они је не користе. Можда зато што је то лоша идеја.
 
А можда неће зато што је то добра,рационална и економична идеја? ;) Мислим да је најбоља опција одмах ставити три шине па кад дође метро,дошао је.Овако,ко зна шта ће скарабуџити.
 
Mozda jednog dana prodje metro novim mostom, sto da ne, kada se to uklopi u celokupni plan mreze a ova drzava/grad skupi volje i para za to.

U medjuvremenu mozemo da postavimo tramvajske sine za pozajmljenih 57 miliona evra koje ce naredne tri generacije da otplacuju zajedno sa onih 400 M€ mosta. Time cemo dobiti samo tramvajsku vezu Blokovi-Banovo Brdo i eventualno Blokovi-Sajam-Centar (mada se pitam da li bi bila opravdana, blize je preko usca).

Sa druge strane, uz asfaltiranje srednje trase na mostu (sto i nije neki trosak naspram onih 57 miliona), dobijamo super-zutu traku (ne kazem BRT jer ostatak trase linija nece ogovarati toj definiciji) od raskrspetlje do Z. St NBGD to jest nezavisnu trasu za gradski prevoz od 2,5 km bez semafora u sred gradskog jezgra. Sa tri-cetiri linije preko te trase vezujemo dve trecine Beograda pouzdanim i brzim autobuskim prevozom.

povezite tacke po zelji:

Zemun Banjica (preko Drajzerove)
Bezanijska Kosa ------- Novi Most ------ Rakovica (preko topciderske doline) i Petlovo Brdo
Blokovi Banovo Brdo i Zarkovo

Nemam ja nista protiv tramvaja kao takvog, narocito sto pravljenje tramvajske trase ne iskljucuje uspostavljanje super-zute trake koju mogu da dele tramvaji i autobusi, samo mislim da je suludo nastaviti sa politikom nepotrebnog zaduzivanja sve dok se postojeci kapaciteti ne iskoriste do kraja. Lako je ziveti na veresiju (dok ima ko da pozajmi) i trositi tudje pare a daleko teze postati uspesan privrednik i napraviti zdrav i odrziv razvoj.

Super-zuta i autobusi odmah.
Tramvaj eventualno ako bas mora ali bez zaduzivanja :)
Metro mozda jednog lepog dana.

Ovo mi izgleda realno i sto je najvaznije izvodljivo jos sutra.

Jedino sto moze da opravda postavljanje tramvajske mreze na Novi most je da se Stari Savski most iskoristi za Metro (trasa Vuk-Terazije-Z.St-Stari Most-Usce-Arena-NBGD-depo NBGD) a da se tramvaj preusmeri na trasu Blokovi-Novi Most-Sajam-Z.St. Mada onda ce se postaviti pitanje nastavka trase preko Novog Mosta ka B. Brdu i ode tramvaj :D
 
Не видим шта се добија тим БРТ предлогом. Нови мост по свој прилици неће бити загушен, тако да се не добија ништа тиме што бус иде издвојеном траком. А чим сиђе са моста, на истом си као и иначе - можеш му дати независну траку или не, али то нема везе са тиме шта се ради преко моста.

Него, ја сам размишљао о јереси - да мост можда и остане за стално за дељену употребу између метроа и трамваја. Наравно, то је донекле супротно идеји да метро буде потпуно независан систем. Али, обзиром на то да би ”сукоб” био једино између метроа и трамваја (а којима такође управља ГСП), то би се дало синхронизовати, у смислу да трамвај увек мора да сачека да прође метро. Ако је ово реалистично, онда би се сада рационално могла поставити комплетна инфраструктура за оба типа возила.

Иначе мислим да ако се поставе само трамвајске шине да од метроа ту нема ништа још пар десетина година.
 
Да ли може метро преко старог моста?

А ако метро дели трасу са трамвајем, то онда није независан систем.
 
Vrh