Šta je novo?

Otvaranje mosta Gazela za pešake i bicikliste

jlaki

Advanced
Učlanjen(a)
07.03.2007.
Poruke
2.751
Pohvaljen
650
Lokacija
Beograd
Drage kolege forumaši,

uzeo sam uz pomoć fenomenalnih Bing mapa da elaboriram situaciju oko pristupnih saobraćajnica na mostu Gazela i da razmišljam o tome koje bi bilo najfunkcionalnije i prividno najjeftinije i najjednostavnije rešenje za realizaciju ove ne samo moje ideje. Gazela je veliki most, a nepostojanje pešačke i biciklističke infrastrukture na njemu pešake primorava da koriste gradski prevoz besmisleno kružeći gradom, a biciklistime da koriste druge mostove i time sebi produžavaju putovanje za 10ak kilometara.

LEGENDA: POSTOJEĆE i ZA IZGRADNJU

PRIKUPLJANJE INFORMACIJA

I
- Gazela svojim glavnim rasponom već ima iskoristljivu pešačko/biciklističku stazu sa obe strane. Evo gde se one prekidaju sa novobeogradske strane:
c8yNg.jpg


i sa starobeogradske strane
7KFvB.jpg


II
- Silaz sa novobeogradske strane Gazele moguć je sa leve i sa desne strane dogradnjom staze na pristupnim rampama i dosta kratke dužine staza do priključenja na već postojeće. Leva strana:
YHKsH.jpg


I desna strana:
mKe2e.jpg


III
- Silaz sa starobeogradske strane Gazele moguć je samo sa leve strane mosta, odnosno u pravcu ka sajmu, gde je potrebna izgradnja staze na silaznoj rampi i izgradnju staze uz samu prugu do uključenja na plato kod ulaza u Sajam
xjib4.jpg


- Silaz sa starobeogradske strane Gazele nije moguć sa desne strane zbog postojanja pruge koja je tik uz ulicu
Ds7F3.jpg



REŠENJE PROBLEMA

- Kako silaz nije moguć sa obe strane mosta, potrebno je doći do kompromisnog rešenja. Dobra je ideja takođe povezati Savski kej sa obe strane reke sa prelazom preko mosta LIFTOM. Lift bi bio izgrađen uz postojeće stubove malo dalje od "nogu" Gazele, kako ne bi kvario vizuru mosta. Starobeogradski silaz liftom:
24fYD.jpg


Novobeogradski silaz liftom:
qZSMu.jpg


Ovde se podrazumeva i izgradnja kratkih pristupnih staza ovim liftovima.


FINALNO REŠENJE

mQGD4.jpg

Ful rezolušn

Dakle, rešenje je da svaka strana mosta ima po jedan pešački prilaz i po jedan lift. Ovo smanjuje troškove i rešava problem nemogućnosti silaza sa desne strane mosta na starobeogradskoj strani.
Na ovaj način bi u budućnosti, odnosno kada se, ako se ikada ove silne pruge uklone odatle, biće moguće da se simetričnos a obe strane mosta izgade i preostale silazne rampe.

Dosta je na ovu temu spominjano na ovom forumu, ali se nikada nisu informacije i ideje skupile na gomilu. Nadam se da sam ja uspešno započeo obimnije diskusije na ovu temu.
 
Браво за идеју и уложен труд око приказа ситуације. Лепа и корисна идеја, надам се да ће надлежни, ако им се ово јавно предочи, имати слуха да се ова идеја преточи у стварност.

Лаки, можда би требао ово све да пошаљеш "Београд путу", јер су они надлежни за тротоаре и бициклистичке стазе.

Вреди покушати, а можда неко може и да помогне са форума, ако има познатог у Београд путу.....
 
Podrzavam. Naravno da je potrebno razvijati biciklisticki saobracaj. :kk:

Mada, mislim da nema potrebe raditi ih sa obe strane mosta. Mislim da je sasvim dovoljna rampa od Sava centra do lifta, tj. ona sa nizvodne strane mosta.
 
Slazem se sa stf-om mislim da bi opravdanije bilo raditi samo sa jedne strane mosta.
 
Da,jedna rampa bi bila sasvim dovoljna.Tako i stari savski ima stazu za pesadiju sa jedne strane pa joj nista ne fali.

A onda jednog dana kada se sredi savski amfiteatar i izmesti pruga stavila bi se i druga.
 
Врло добра идеја, само питање је колико је безбедна.

А што се тиче измештања пруге из СА, не надајте се.
 
Tri puta da!

puno bi znacilo da gazela moze da se predje biciklom, mozda ne i peske sumnjam da ima dovoljno prostora a i ne bi bas bilo prijatno.

Staza mora da bude sa obe strane (po jedna jednosmerna) jer nema dovoljno mesta na gazelinim "trotoarima" da se dva bicikla komotno i sigurno mimoidju, da ne spominjem preticanja.

Najbolje bi bilo imati liftove sa obe strane, 4 lifta, naravno problem su odrzavanje, sigurnost i radno vreme (Liftboj), mada tipujem da je jeftinije postaviti i odrzavati te liftove nego budziti stazu na prilaze mostu.

Staza uz Savu kod Sajma vec postoji kao veza, fali pristupna staza za liftove na NBGD strani iz Vladimira Popovica i Brodarske (kroz brodarsku se vezujemo za Kej a dalje za Brankov Most/Usce/Zemun).

Bez liftova vidim nekoliko varijanti:

- budzenje staza (kazem budzenje jer nisu predvidjene na tom mestu) na pristupne automobilske saobracajnice
problemi:
Silaz u Savskoj, da se resiti prebacivanjem jedne automobilske trake u Biciklisticku :)
Nemamo vezu sa stazom uz Savu kod Sajma
Potrebne su vezne staze ispod svake petlje
Zaje*******an uspon :) i nezgodan spust u krivini

-drugo resenje moze biti cik-cak (ili spiralna) rampa za bicikle umesto lifta, jeste dosadno ali sluzi svrsi, dovoljno siroka da neko izvuce na, a neko pored bicikla
boston-bike-tours-1.jpg
.
hennbr46.jpg

spiralramp.jpg

22c993805d2e88ecc0a974a61e03d04b.jpg


- moze i ovako
Easy_management_Safety_Bicycle_Facilities_Bike_Ramp_Bike_Pullway_.jpg


Uz sve ovo naravno valja povisiti ogradu na Gazeli da ne bude
wang1.jpg


U svakom slucaju valja poraditi na ovome, spajanje i optimizacija Beogradskih biciklistickih staza je nuznost.
 
zidar wrote
U svakom slucaju valja poraditi na ovome, spajanje i optimizacija Beogradskih biciklistickih staza je nuznost.
+1 :)
 
Kad smo vec kod liftova, kakvo je stanje sa onima na Brankovom mostu? Jel' rade? Ovde bi liftovi morali da budu hiper-pouzdani zbog jednosmernih staza, a da li lift radi otkrijes tek na kraju. Drugo, plasio bih se mesanja pesackog i biciklistickog saobracaja malo mi se cini riskantno s obzirom na sirinu staze/trotoara, da neki biciklista ne sleti s mosta posle sudara.

Inace zanimljiva ideja/resenje, interesantno da Gazela ima te staze koje svih ovih godina nisu bile aktivirane ni na koji nacin... Jedino je pitanje koliko bi liftovi i te staze kostali.
 
ima jos jedan most koji ima prostora za biciklisticke staze:
most.jpg


dok ne budu postavljene tramvajske sine po sredini, a ko zna kada ce, neka bude staza :D
 
Pa on ce vec imati biciklisticku stazu po projektu
 
Igor":1l8ow2xp je napisao(la):
Pa on ce vec imati biciklisticku stazu po projektu

nisam znao, cool :cool:, zna li se kako ce joj se prilaziti, ako je dobro organizovano moze nam biti inspiracija i argument za Gazelu.
 
JohnyBgood":2zgb3bn9 je napisao(la):
plasio bih se mesanja pesackog i biciklistickog saobracaja malo mi se cini riskantno s obzirom na sirinu staze/trotoara, da neki biciklista ne sleti s mosta posle sudara.
Jedna strana mosta za bicikliste, druga za pesake i resen problem. Pitanje je samo, da li je dovoljna sirina staze za dvosmerni biciklizam.
 
Не бих рекао. Ја се све улудо надам да ће ипак идиоти одустати од два колосека у СА и да ће стари железнички мост постати пешачко бициклистички...
 
Wile E. Coyote":3hk2ivmj je napisao(la):
Не бих рекао. Ја се све улудо надам да ће ипак идиоти одустати од два колосека у СА и да ће стари железнички мост постати пешачко бициклистички...

Stari Zeleznicki Most je previse nizak (6,05 m) u odnosu na vodostaj i ometa plovidbu na Savi te mora da se skloni ili rekonstruise. Ipak njegovi stubovi moci ce jednog dana da se iskoriste za pesacko/biciklisticku pasarelu.

U medjuvremenu treba da izdejstvujemo biciklisticke staze sa pristupima na Gazeli i Novom Mostu, to su realne stvari (jer nemaju veze sa zeleznicom :rolleyes: ) u dogledno vreme, sa malim ulaganjima.
Liftovi ce se recimo praviti za tramvajsku i autobuske stanice na radnickoj petlji, ne znam sta je predvidjeno na NBGD strani, mogli bi o istom trosku da ugrade 4 komada i na Gazeli.
 
zidar":3p9slh8b je napisao(la):
Stari Zeleznicki Most je previse nizak (6,05 m) u odnosu na vodostaj i ometa plovidbu na Savi te mora da se skloni ili rekonstruise. Ipak njegovi stubovi moci ce jednog dana da se iskoriste za pesacko/biciklisticku pasarelu.
А Стари савски?
 
zidar":28h7km23 je napisao(la):
Igor":28h7km23 je napisao(la):
Pa on ce vec imati biciklisticku stazu po projektu

nisam znao, cool :cool:, zna li se kako ce joj se prilaziti, ako je dobro organizovano moze nam biti inspiracija i argument za Gazelu.

Čuo sam (da ne navodim izvor) da će i taj most dobiti 2 lifta. Kao što postoji na Brankovom mostu.

Sad su valjda neki pregovori u toku.
 
Wile E. Coyote":h50vc26j je napisao(la):
zidar":h50vc26j je napisao(la):
Stari Zeleznicki Most je previse nizak (6,05 m) u odnosu na vodostaj i ometa plovidbu na Savi te mora da se skloni ili rekonstruise. Ipak njegovi stubovi moci ce jednog dana da se iskoriste za pesacko/biciklisticku pasarelu.
А Стари савски?

Mislis onaj privremeni koji su Nemci sagradili za vreme II Sv. rata? :D

Iskreno, ja bih voleo da se na njegovom mestu rekonstruise most Kralja Aleksandra koji je srusen prilikom invazije istih tih Nemaca. To bi mu doslo kao nekakvo ispravljanje istorijske nepravde, a most bi opet vodio na Staro sajmiste, samo sa uzvodne strane... a i dobili bi po jos jednu traku plus lepe pesacke staze sa obe strane.
 
JohnyBgood":llrb5q1z je napisao(la):
a i dobili bi po jos jednu traku plus lepe pesacke staze sa obe strane.
Не би. Мост Краља Александра је био 1+1.

Ја сам такође за његову реконструкцију, али уместо Бранковог, једно дана..... Да Бранкова улица поново постане Господска.....
 
stf":1edzwbj4 je napisao(la):
JohnyBgood":1edzwbj4 je napisao(la):
a i dobili bi po jos jednu traku plus lepe pesacke staze sa obe strane.
Не би. Мост Краља Александра је био 1+1.

Ја сам такође за његову реконструкцију, али уместо Бранковог, једно дана..... Да Бранкова улица поново постане Господска.....

Izvini ali ja ovde vidim 2+2

http://imageshack.us/photo/my-images/534/alekovmost.png/sr=1
 
Не ради ти линк.
Профил моста је био као данашњи профил Војводе Степе. То је профил 1+1+трамвајске баштице а не 2+2.
 
stf":1qofgpgv je napisao(la):
Mada, mislim da nema potrebe raditi ih sa obe strane mosta. Mislim da je sasvim dovoljna rampa od Sava centra do lifta, tj. ona sa nizvodne strane mosta.

Ja ne mislim da bi osposobljavanj estaze samo sa jedne strane mosta bilo dovoljno iz razloga što je mostar zastrašujuće zaobići i šta bih ja radio ako bih se biciklom spustio kod sajma kao što sam prikazao na ovim sličicama, a želeo da idem u pravcu železničke, kneza miloša, dorćola? opet neefikasno
osim ako se ne napravi stepenište i pešački podvožnjaci, a to ne može zbog elektrifikovane pruge ispod kontam

JohnyBgood":1qofgpgv je napisao(la):
Pitanje je samo, da li je dovoljna sirina staze za dvosmerni biciklizam.

Uzan je jako i Brankov most, čak je i strana mosta gde je lift i gde je najviše bicikala uža nego druga strana. Pa se bez problema mimoilaze ljudi. Caution signs i dovoljno
6986221-a-close-up-of-a-blue-and-white-walking-and-cycling-sign.jpg


Čak i preko starog savskog idu bicikli baš dosta

zidar":1qofgpgv je napisao(la):
-drugo resenje moze biti cik-cak (ili spiralna) rampa za bicikle umesto lifta, jeste dosadno ali sluzi svrsi, dovoljno siroka da neko izvuce na, a neko pored bicikla

Meni žao što nisam slikao kako ima sa one neurbane strane Novog Sada na kraju Mosta Slobode jedan spiralni spust koji je kul in so many ways, čak i u sredini spirale može da se smesti lift. Ali mislim da Gazeli ne bi pristajale neke takve zaobljene strukture

Hvala svima na podršci! :)
 
Helou :)


Huh, trebalo je o ovome pricati pre pocetka rekonstrukcije, a ne sada. No ali dobro, bolje ikad neko nikad ;) pricati se moze uvek ;)

Lift(ovi) ? Ne NIKAKO !
Zasto ? Kao prvo preskupi su, pogotovo gledano sa strane isplativosti (kome koristi i koliko)
drugo lift ne funkcionise po sistemu ugradi i ostavi, nego se mora odrzavati redovno,
sto opet kosta, omiljena su meta vandala, a sprecavanje toga ipet - kosta.
Da je most JATov i JAT instalira liftove, nadlezni bi sigurno ceo projekat zaveli pod "ostetio preduzeceza milione" ;)

Uostalom ovaj novi skupi most ce uskoro postati upotrebljiv, a na njemu su predvidjene pesacko/biciklisticke staze,
te se treba zapitati ima li uopste misla nadogradjivati nesto na Gazelu ili ne.
Naravno lepo je da na svakom mostu postoji, ali ako to previse kosta, i nema mnogo smisla, onda nema smisla ;)

Ako bi vec trebalo Gazelu osposobiti za tako nesto, sto se silazaka tice nema potrebe dogradjivati staze na bokove silasnih rampi,
jer su postojece dovoljno, cak i previse siroke za jednu saobracajnu traku koja na njima postoji,
te se deo njih moze iskoristiti kao prilas pesacima/biciklistima.
Dakle bocnu stazu na mostu treba samo malkice produziti, da dodje do silaznih rampi.
Jednostavno betonska barijera izmedju kolovozne trake i pesacko-biciklisticke.
I to ako uopste zelimo fizicki odvojiti stazu. Biciklistima bi bila dovoljna i biciklisticka traka,
no imajuci u vidu ovdasnju saobracajnu (ne)kulturu, pozeljno ih je fizicki odvojiti.

Dole na silazku u Savsku ka stanici policije, pruga ne pravi preterane smetnje tako kako jeste,
osim naravno za eventualnu izgradnju bici staze dalje niz ulicu, za sta realno nema potrebe.
Prioritet bi bio napraviti prelaz preko sina da se spoji sa postojecom bici stazom na reci,
sto je izmedju ostalog i preduslov za efektivno iskoriscenje predlozene staze uz autoput preko hitne pomoci prema autokomandi.
Cak se i na satelitskom snimku vidi kako vec odavno posoji utabana staza preko koloseka, dakle samo je treba ozvaniciti uz pomoc asfalta/betona ili sta vec.
Iz pravca zeleznickog mosta takodje postoji i asfaltirani putic koji vodi pod samu gazelu,
pod kojom treba preci tih par koloseka da se domogne Savske ulice.
Kako na tom mestu iz pravca Sajma vec postoji semafor, lako se moze napraviti prelaz dodavsi semafor i na pravac od Z.Stanice.
Dalje kada se predje moze preko parka i onaj podzemni prolaz da se dodje do hitne pomoci.

Evo par slidzica tih povezujucih staza na brzinu. Inace vec koristim iste odavno,
dakle sasvim su prohodne, jedino fali da se ozvanice/urede i obeleze saobracajnom signalizacijom i ofarbaju prelazi(zebre) gde treba, kao i rampa, ili bar sine za tockove, na stepenistu podzemnog prolaza kod hitne pomoci.

mostarbici.jpg

mostarhitna.jpg



Pozdrav :)
 
Vrh