Šta je novo?

Trg Slavija

Lepo ovo izgleda, samo mi nešto deluje da na Slaviji nema toliko mesta koliko su nacrtali..
 
Meni ovo izgleda lepo. Što se tiče podzemnih prolaza nadam se da će instalirati i pokretne stepenice. Inače, moguće je da ćemo imati puno pretrčavanja. Tagođe možda bi bilo dobro da ispod samo kružnog toka postoje podzemni pešački kružni tok ili sl. Jer lakše je da jednom siđeš i izađeš gde oćeš, a ne da ideš gore-dole, gore-dole da bi došao od Bulevara oslobođenja do Kralja Milana. U tom podzemlju bi moglo da bude i nekog zanimljivog sadržaja, lokala i sl, a na trećem nivou jednog dana, stanica metroa.
 
Sto se saobracaja tice, resenje je porazno.

Render sve lepo pokazuje:

- zglobni autobus (recimo 31) stoji na stanici i prima putnike
- iza njega stize tramvaj 9 u pravcu NBGD
- posto autobus stoji na sinama, tramvaj staje iza njega i blokira prilaze Beogradskoj i Kralja Milana

= kolaps

- ne daj boze da se pojavi jos neko vozilo gsp ili da uz autobus na stanici stoji i trola...

1489222_Slavija_v.jpg


resenje imamo, izmestanje tramvajske trase u K. Milutina i Bircaninovu.

Jos samo da izracunamo koliko to kosta to jest koja je razlika izmedju cene rekonstrukcije trase na Slaviji i nove trase.

Inace nase resenje je vec prosledjeno u sekretarijat za saobracaj (licno uruceno :) )
 
A sta kad nestane sutruje pa stanu tramvaji i trole ili se to kod nas ne desava
 
I meni je ovo rešenje solidno, samo delim sumnju da li će biti dovoljno mesta. I nigde ne piše koji su sve podzemni prolazi.
 
Ау, ово је језиво опасно решење...

Као што Зидар рече, стајалиште 31 и трола би у овом случају потпуно уништила функционалност Славије. Па на тој станици ретко кад има само један бус, а сведоци смо да је готово немогуће да се у реду поравна пар возила. Додајте томе и трамвај, и крај.

У овом случају је трамвајски саобраћај потпуно импотентан, јер се физички, позицијама острва даје прдност, наравно, аутомобилима, а колико аутомобилисти поштују трамвај, види се сваки дан на Аутокоманди. Некад трамвају треба и 10 минута да се пробије.


Сем фонтане, овде нема ничег доброг.
 
Po meni je fontana najgore moguce resenje. Sto nam ne postave render u toku zimskog doba? Opet praznina ili ce Teslinim laserima da nam docaravaju vodopade ili ta rupa da sluzi da se u nju istovara sneg iz obliznjih ulica? Nemastovito za sam centar grada. Sikni vodu u vazduh i obojadisi u plavo. WOW again.
 
Wool_nice ne razumem cemu toliko negodovanje za fontanu, ako od 12 meseci fontana bude radila 9, a to je sasvim realno, ne vidim mesta panici za ta 3 meseca kad ne bude radila?!
 
Dusane,
Nije panika mada si malo rastegao sa tih 9 meseci. A zasto ne bi moglo da se predlozi nesto sto bi prkosilo i uveseljavalo nas u svakom vremenu? Neka to bude izazov. Eto zamisli danas kako bi ta fontana izgledala sa tim snegom. Ne znam, voda umesto Dimitrija i zelenila mi bas nista ne menja. Licno mislim da bi od zaledjene vode bilo interesantnije vezati sal Dimitriju oko vrata. Kazem, fontana je samo kao neka mala, malecka promena, ali nije to to. A to mesto je bas super za isticanje vec necega prepoznatljivijeg. Elem, ako to puno oduzma dragocene energije, onda nista. Ja samo onako naglas razmisljam.
 
Projekcija izgleda je katastrofa... Nadam se da ce resenje biti mnogo bolje.... :(
 
zidar":1yqfd8f6 je napisao(la):
Sto se saobracaja tice, resenje je porazno.

Render sve lepo pokazuje:

- zglobni autobus (recimo 31) stoji na stanici i prima putnike
)

Ajd autobus, nego sto trole svaki cas stoje tu.

Svidja mi se kako izgleda sve ovo, ali ce verovatno kao sto Homer rece biti neko malo unapredjenije resenje, ovo je samo skica otprilike. Ne verujem da projekat moze da prodje prijem sa takvim resenjem da je stanica za trole i buseve nasred tracnica.
 
Ako fontani ne možemo da priđemo ni mi ni turisti i ako ona ne predstavlja zaista mesto gde će se ljudi okupljati onda ne vidim čemu ona zaista služi.Takođe ovo je koncept fontane koja nema nikakvu monumentalnost osim što baca vodu u vazduh i ima na sebi lajt šou umesto da se u sredini nalazi neka skulptura.Slažemo se da trg Slavija bi trebalo da se nadje ubuduće na turističkoj mapi Beograda kao mesto koje se obavezno treba pogledati.Pogledajte kako izgledaju najlepše najlepše svetske fontane.Ne verujem da bismo voleli da na našem najvećem i najprometnijem trgu bude nešto krajnje obično.Nije za poređenje ali evo mala zanimljivost- iz Trevija svako jutro gradski čuvari izvuku oko 3000 e kovanog novca.dobro mi nismo Rim i ne treba sa njim da se poredimo ni po monumentalnosti ali čini mi se da za ovu sirovu arhitekturu koja veze nema sa nekim obeležijem Beograda nećemo daleko dogurati.Moje mišljenje je da bi u središtu te fontane trebao da bude neki umetnički dojam (skulptura od kamena,mermera,bronze...),možda po meni i bitniji od same fontane pošto bi ona svoju svrhu ionako imala samo u letnjem periodu.Možda bih čak tu ubacio i nešto iz naše istorije, kao što je to bilo po projektu Olje Ivanjicki,ali ovako gola i bez pristupa da se pridje do nje ( što me i dalje užasava kod naših kružnih tokova!!! -jer kakav je to trg ako na njemu nema nikoga ) ona nema ama baš nikakvu funkciju osim troška.Bez obzira na sve nadam se da Dimitrije neće biti još dugo na istom mestu.
 
Što bi bio problem pristupa fontani, pa preko podzemnih prolaza, naravno. Ova fontana na 3D prikazu je više nego predimenzionisana, kompletno je pojela sve oko sebe i sigurno da će prava biti dosta manja, sa dosta popoločane površine oko nje za pešake.
Slažem se, fontana bi trebala da bude više nego atraktivna i monumentalna, inače neće dovoljno privlačna za posetioce i time će izgubiti prvobitni smisao.
Pravo da vam kažem, meni se više sviđa ideja da se autobuski saobraćaj izmesti sa Salvije, a da ostanu tramvaji i trolejbusi, sem toga i lakše izvodljivo.
 
Dobra početna ideja, samo je treba razraditi.
Prioritet, naravno treba da bude protočnost saobraćaja i fukcionisanje javnog prevoza, a onda prema tome dimenzionisati ostrvo i fontanu.

Ne vidim problem fontane u periodu hladnog vremena. Fontana se pokrije (tako bar rade u Airport Cityju) , a iznad nje mogu da se postavljaju razne privremene "kreacije" - svake godine nešto drugačije.
Ili velika novogodišnja jelka - pa da to posle prve dve godine postane "tradicija" :p


I da - konačno će gospodina Tucovića sahrane kao čoveka da može da počiva u miru.
Neka požure, dok ne pukne ova ljubav DS-a sa SPS-om.
 
Render gradskog arhitekte :p
,,Neće slonče u lonče,,
:lool:

Edit
Mali savet za D. Vasovića , nek bar pročita koju sa Beobuilda, pre ovakvog izletanja
ima nas dosta koj smo gledali i svoju decu kako uče da crtaju čiča Glišu
.

sličica preuzeta sa vukajlija.com
 
relja":289zs1vh je napisao(la):
Dobra početna ideja, samo je treba razraditi.
Prioritet, naravno treba da bude protočnost saobraćaja i fukcionisanje javnog prevoza, a onda prema tome dimenzionisati ostrvo i fontanu.

Ne vidim problem fontane u periodu hladnog vremena. Fontana se pokrije (tako bar rade u Airport Cityju) , a iznad nje mogu da se postavljaju razne privremene "kreacije" - svake godine nešto drugačije.
Ili velika novogodišnja jelka - pa da to posle prve dve godine postane "tradicija" :p


I da - konačno će gospodina Tucovića sahrane kao čoveka da može da počiva u miru.
Neka požure, dok ne pukne ova ljubav DS-a sa SPS-om.

Bio gospodin ili drug, stvarno mu nije mesto na sred reprezentativnog trga :)

Spomenik (bistu) bi trebalo pomeriti u ulicu Dimotrija Tucovica (da simbolicno obelezi ulaz u ulicu), a coveka sahraniti na Novom groblju.

Mislim da fontana nije bas najbolje resenje, ideja o spomeniku (koja je jos onomad predstavljena) koji bi simbolisao 200 godina srpske drzavnosti je po meni mnogo bolja ideja, a moze i kombinacija spomenika i fontane. Meni je uvek super varijanta da se prostori ozive i vrate ljudima, ali bojim se da Slavija to nikada nece bitim, jer ko ce realno da se gusi od gasova na trgu pored onolikog saobracaja.

Definitivno treba da se razradi ideja :kk: ili da japansko resenje BHWC-a primenimo ovde :)
 
Потпуно логичан след догађаја, са обзиром да се људи понашају природно:

300a6oi.jpg


Наравно, ово важи за млађи свет, и људе средњих година. Пензионери :grand: жалим :dil:

Фали нам смајли за бициклисте...
 
Da li bi mi neko objasnio sta rade pesaci na ovim malim ostrvima unutar skvera? Pretrcavaju na drugu stranu Slavije? :shok:
 
то је неко намонтирао на ову слику. на оригиналном рендеру их нема
 
Resenje koje predlaze Grad je sasvim solidno, uz manje korekcije moglo bi da bude i najbolje moguce!
Prvo, tramvaj 9 nema potrebe da staje ispred hotela, vec samo u Nemanjinoj, dakle izvan kruznog toka, a sto se tice trama koji iz Beogradske ulazi na stanicu na kojoj vec stoji bus ili drugi tramvaj - pa postoji saobracajno pravilo da se ne smeju blokirati raskrsnice (sto vazi i za kruzne tokove) - dakle lepo saceka da se stanica "uprazni" pa onda udje u KT (pritom bi bilo uvedeno apsolutno prvenstvo prolaza tramvaja koje bi bilo starije od trougla - bas kako je sad sa pesacima slucaj), a sto se tice toga da kad pokvareno vozilo blokira stanicu, druga mogu biti preusmerena u spoljnu traku kruznog toka jeste da ce ona biti zauzeta, ali ostaju jos dve - bio bi saobracaj sporiji ali ne bi samo to moglo da dovede do kolapsa - jer ko sto se vidi iz svakog pravca idu po dve trake, osim iz Deligradske (to se vec nekako mora resiti) dok iz Sv Save ima prostora da se prestroji ako autobus zauzme spoljnu traku. Podzemni prolazi za pesake su svakako neophodnost bez obzira kakvo je resenje.
 
.

Ovim predlogom je samo smanjen kpacitet protoka saobracaja vec preopterecene Slavije
( na sličiciama može baš lepo da se uporedi broj vozila u jednom preseku )

Ranije predloženo rešenje na BB je vrlo razumno rešenje, da tramvajski i trolebuski saobracaj ide susednim ulicama
Fontana kao osveživač i čistač vaduha je poželjna u bilo kojoj formi na trgu

Sam trg- treba da bude prijatan pešacima koj nisu problem, (ne gurati pešake pod zemlju trg-forum je za ljude )
jer povređivanje pešaka na samoj Slaviji i ne dešava se ni u sadašnjem stanju Slavije a kamoli u budućem
 
Na sve projekte koji se izvode u centrima velikih gradova a koji smanjuju propusnu moc za privatna vozila treba gledati kao na problem, vec kao na podsticajnu meru da se ljudi odvrate od vozikanja po centru. Sem toga, na Slaviji najveci kontributori usporenom saobracaju su pesaci.
 
Не видим било какву потребу да пешаци имају приступ фонтани. Енормно бацање новца на подземне пролазе да би се дошло до фонтане ради фонтане. Ја први, не видим никакав разлог да уопште одем до те фонтане. Ако је довољно велика, сасвим леп утисак одаје и када је гледаш са ободних тротоара.

Што се саобраћаја тиче, Славија нема капацитет за предложено решење. Предложеним решење се значајно смањује саобраћајни капацитет тока, који је већ данас недовољан. Најлошији део решења представља траса шина кроз станицу трола и аутобуса 31. Та станица готово никада није празна, и већ видим дуготрајно чекање трамваја 2, 9, 12 да се станица ослободи. Док се то не деци, створиће се ред трамваја у Београдској и на самом кружном току, који ће потпуно блокирати саобраћај.

Славија је данас руинирана до те мере, да ова скица изгледа као миленијумски напредак. Немојте да вас завара, па да добијемо саобраћајни тумор који ћемо скупо платити.
 
Vrh