Šta je novo?

Trg Slavija

2012

Expert
Učlanjen(a)
22.06.2009.
Poruke
6.280
Pohvaljen
219
Ajde da vidim i to čudo,prvo da plate sahranu za čoveka ispod trga pa da pričamo dalje o fontani ,tornju i sl. :kafa:
 
Славија је у прошлаости била предмет неколико конкурса.Било је лепих замисли ,од потпуног претварања Славије у трг,уз протеривање свог саобраћаја па до прављења подземних пролаза за јавни градски превоз.Једно такво решење је било победничко на последњем конкурсу за Славију.
 
1.U pitanju je kredit od 57 miliona eura.

2.Radovi ce se raditi najranije od druge polovine 2012. godine.

Mislim da ce ovo biti neko poluresenje i nije mi jasno gde ce i kako da prave podzemne prolaze koji su ruku na srce veoma potrebni.Nigde u urbanistickim planovima nisu ucrtani podzemni prolazi na slaviji jer se za njih cekalo da jednog dana prodje tuda metro.

Dobro kaze 2012,sahranite Dimitrija Tucovica u aleju velikana pa onda kopajte i rovarite po Slaviji,ovako je situacija morbidna.

P.S.Mozda i gradoancelnik ostvari onu svoju zelju sto je jednom izjavio da zeli da na sred trga bude fontana slicna onoj u Barseloni.

Mislim da nema prostora za ulaze za podzemni prolaz na najopterecenim ulazu u slaviju-Bulevaru Oslobodjenja.Regulacija onih starih zgrada ka meku a i novog dela hotela Slavije je preblizu ulice.
 
Zar vec nemamo blog o Slaviji na ovom forumu u kome smo apsorvirali sve dosadasnje predloge, ne znam cemu novi blog kad ga vec imamo.
 
Zbog novog kredita,legla lova ! ;) Elem,dobro je srediti Slaviju ,podzemni prolazi su prva faza izgradnje Metro stanice,s obzirom da je već urađen deo od Narodne banke ispod dela trga,tu je sada tehnički ulaz ili garaža,pa bi nastavak radova bio lak,zapravo radilo bi se o proširivanju već izgrađenog podzemnog dela u pešačke podzemne koridore,ulaze/izlaza,tako sam barem razumeo a ne spuštanja ostalog saobraćaja ispod Slavije? :kafa:
I da Đilas je dobro predložio na centralnoj tački Slavije napraviti fontanu nalik onoj u Barseloni bilo bi najlepše za gledanje,posebno noću u ruhu Grand parade :D E sad ne znam čoveku koji je tu sahranjen možda ne bi smetala fontana :/
 
Takođe mislim da nema smisla da čoveku na takvom mestu bude grobnica i da bi istu trebalo prebaciti na Aleju velikana, a bistu prebaciti u Mitićevu rupu.

A što se tiče prostora kod Slavije Lux, mislim da to i nije neki problem, jer ima dosta mesta da se čitava Slavija pomeri, sa eksproprijacijom nekih zgrada/parkinga ili bez.

DgxKC.jpg


Uostalom, čini mi se da su se neki ljudi složili da je Slavija nepotrebno prevelika i da bi trebalo pametnije organizovati saobraćaj i smanjiti broj traka.
 
Naprotiv, ja mislim da je neko (cini mi se Trafikant) dao u radionici odlican predlog da se krug prosiri ali da i iznutra prostor bude veci, jer ono sto je sada preveliko su asfaltirane povrsine koje se dobrim delom ili ne koriste ili stvaraju zbrku, kao sto je nekada bilo sa onom raskrsnicom kod opstine Novi Beograd.

Tako bi se obezbedilo da saobracaj lakse klizi, a i veci prostor unutra bi ostavio priliku da se uradi nesto efektno. Meni se dopada ideja iz radionice da se napravi "izvrnuta fontana" u vidu vodopada koji bi se slivali sa rubova ka izdubljenom prostoru za pesake u sredini, cime bi se obezbedilo i izdvajanje pesackog saobracaja... a time bi se saobracaj po kruznom toku znatno olaksao...

No to na stranu, mene fasciniraju ti nasi krediti. Ako cemo imati para da ih vracamo, zasto za to svake godine ne uradimo/uredimo/zavrsimo ponesto? A ako nemas para ni za to, onda neces imati ni da vracas. Ako grad ima prihode koje moze da koristi za vracanje kredita, zasto vec nije uredio Slaviju? Pa nije Slavija auto-put pa ces od putarine koju naplacujes da vracas kredit.

Krediti se uzimaju za velike investicije za koje nemas para ali koje ce da donose pare od kojih ces da vracas dug. Ako investicija ne stvara dodatne prihode onda srljas putem Grcke.
 
Pa o tome i govorim, sada kako je iscrtano Slavija ima 4 trake, ali to što je iscrtano niko ne poštuje. A toliko je široka na svim delovima da bi opušteno mogla da ima 6, ako ne i 7 traka, što, kao što si rekao, zbunjuje. Dakle, treba suziti tu površinu.

Takođe mislim da bi bilo pametnije da se ne širi krug, već da se šire platoi koji okružuju kružni tok. I tako malo mesta ima okolo Slavije. Razumem opsesiju tom fontanom, ali ne treba fontani baš toliko mesta, ne treba ni ovoliko koliko ima sad.

Mislim da bi regulaciju saobraćaja na Slaviji takođe pospešilo da Ulica Svetog Save i Deligradska postanu jednosmerne iz pravca od Slavije, a da se deo Beogradske naspram Mitićeve rupe zatvori za saobraćaj, a tramvaji preusmere na Resavsku koja se takođe zatvara, osim za tramvaje.

Ovo za tramvaje je zidareva ideja. On je takođe imao ideju da se tramvaji potpuno izbace sa Slavije i to bi bilo super, ali naizgled previše koplikovano/skupo. Zaboravio sam gde sam to video, mislim da je postojao crtež na forumu negde. Kasno smo otvorili ovu temu. :)
 
Koliko sam shvatio, od kredita se neće finansirati nikakvo generalno sređivanje/rekonstrukcija Slavije (najveći deo novca od kredita će otići na druge projekte), već će samo biti napravljena 4 podzemna prolaza kako bi se ubrzao saobraćaj preko Slavije.
 
jlaki":2stnqbf0 je napisao(la):
..........

DgxKC.jpg


..............


Gledam ovu fotografiju i ne mogu da primetim koliko zapravo ovaj parking ma mestu srušenog bioskopa ruži Slaviju. Prema njemu MItićeva rupa izgleda kao oaza u sred grada.
 
JohnyBgood":3qf0piu1 je napisao(la):
Naprotiv, ja mislim da je neko (cini mi se Trafikant) dao u radionici odlican predlog da se krug prosiri ali da i iznutra prostor bude veci, jer ono sto je sada preveliko su asfaltirane povrsine koje se dobrim delom ili ne koriste ili stvaraju zbrku, kao sto je nekada bilo sa onom raskrsnicom kod opstine Novi Beograd.
jlaki":3qf0piu1 je napisao(la):
Takođe mislim da bi bilo pametnije da se ne širi krug, već da se šire platoi koji okružuju kružni tok. I tako malo mesta ima okolo Slavije. Razumem opsesiju tom fontanom, ali ne treba fontani baš toliko mesta, ne treba ni ovoliko koliko ima sad.
Може по мало од оба предлога. Чињеница је да је за такав капацитет пречник мали, као и да има превише трака које праве хаос.
Такође, има премало места около, али се тај простор може добити и "крађом" од околних празних блокова.
jlaki":3qf0piu1 je napisao(la):
Mislim da bi regulaciju saobraćaja na Slaviji takođe pospešilo da Ulica Svetog Save i Deligradska postanu jednosmerne iz pravca od Slavije, a da se deo Beogradske naspram Mitićeve rupe zatvori za saobraćaj, a tramvaji preusmere na Resavsku koja se takođe zatvara, osim za tramvaje.
За Делиградску и Св. Саве се слажем, али затварање Београдске је сулудо, она је превише битна.
 
једино што би ја радио на Славији је укидаље свих пешачких прелаза и градња подземних пролаза. ионако пешаци највише успоравају саобраћај на Славији :) и саобраћајци
 
Trg bi trebalo urediti nalik na trijumfalnu kapiju u Parizu sa drvecem zasadjenim u obliku poluprstenova duz oboda saobracajnice a saobracajne trake smanjiti na tri.
 
Razdvajanje pesaka bi bio ogroman plus, da se malo krug prosiri (a mozda cak i ne mora bas toliko), nesto u duhu ovih resenja sa vodopadima koja je u radionici na temi Slavija postvio Zidar mi se cini da bi jako dobro leglo (pri samom dnu strane):
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=883&p=11

A trafikantovo resenje povecanja obima spoljnog ali i unutrasnjeg kruga tako da se bolje kanalise saobracaj je negde na sredini ove strane:
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=883&p=5

Mislim da bi kombinacija ove dve ideje, naravno uz konacnu izgradnju tih razvaljenih blokova okolo, od jednog rugla napravilo jedno jako prijatno iznenadjenje za sve koji tuda prodju presedajuci na drugi prevoz ili u setnji od hrama do Kalemegdana.

PS Eh, da se izgradi taj prokleti zeleznicki cvor, Beogradi bi dobio jedan jako lep gradski "djir", Hram-Slavija-Dvor (sa ekskurzijom do Sv Marka i skupstine)-Terazije-Trg Republike (poseta Narodnom Muzeju)-Knez-Kalemegdan-Nebojsa-beton hala-Velike stepenice (sa Sabornom crkvom i Konakom)-Savamala-Savski Trg-Slavija... Druga tura Zemun-Gardos-Usce (muzej savremene umetnosti)-plus vozna brodom, ili biciklom uz obale. Uz provod na splavovima, gomilu desavanja, jedna od omiljenih vikend destinacija u regionu a verovatno i sire...
 
Једини проблем у овом тренутку је поновно задуживање за привремено решње. Цела Славија зависи од будуће метро станице, укључујући и сређивање околних блокова, самог трга, као и подземних пролаза.

Ти подземни пролази треба да воде до метро станице. Како они планирају да изграде те пролазе без икаквог метро пројекта? Ово је још једна популистичка предизборна фора Ђикија, и поновно задуживање ради избора које је ионако добио....сулудо.
 
Jedino bih prihvatio zaduzivanje za metro jer tu vidim bar nekakav dotok love od koje bi to moglo da se vraca. Zaduzivati samo da bi sredio neki trg je suludo i imbecilno sa nase strane a pokvareno i manipulatorski sa njihove strane. Ako oni vide neke gradske prihode iz kojih bi to mogli da vracaju gde te pare idu SADA, pre nego sto smo uzeli kredit? Sta su nam oni to sredili od tih para? Ako tih para NEMA kako ce onda da vracaju to sto potrose na Slaviju (ili stetne ugovore oko njenog uredjenja)?

Jedini drugi kredit koji ima smisla je za zavrsetak zeleznickog cvora jer se to onda moze vracati prodajom zemlje (ili te gluposti od prodaje prava na koriscenje na 99 godina). Valjda smo se vec jednom opametili i ne nasedamo na ove podlosti.
 
JohnnyLee":24hylp0o je napisao(la):
једино што би ја радио на Славији је укидаље свих пешачких прелаза и градња подземних пролаза. ионако пешаци највише успоравају саобраћај на Славији :) и саобраћајци

Poprilično sam iznenađen ovim što si napisao :shok:

Saobracajna sredstva-vozila su nužno zlo savremenosti
trgovi pripadaju ljudima

Saobracaj ispod zemlje
a pod ovim nebom i suncem trgovi pešacima-ljudima a ne proterivati ih ispod zemlje
ako mora , a mora da se razdvoji
prirodno bi bilo da vozila idu ispod zemlje
a mi i sve ono što treba da ima jedan trg, da da bude stvarno ono što je oduvek i bio
trg-forum sa svim blagodetima urbanog života :)

Edit
@Vucko
meni je zbunjujuce ovo sa dve iste teme oko jedne Slavije
a ako su različite šta se piše na kojoj - ne kapiram razliku :shok:
može li da se spoje - da se prebaci ovo u postojecu
 
Ugurati saobracaj ispod zemlje zvuci dobro ali je prakticno neizvodljivo, za tu kolicinu kopanja bi mogli da dobijemo pola prve linije metroa. Drugo, da ti spustis tramvaje pod zemlju i da se to jos ukrsta sa putnickim saobracajem ili ga izbegava bi bio jeziv inzenjerski projekat, to bi bila podzemna petlja velicine bar Mostarske, dok je kopanje podzemnog prolaza za pesake puno lakse. Trece, spustanje saobracaja pod zemlju bi unistilo po bar 100ak metara Nemanjine i Kralja Milana i svih okolnih ulica. Cetvrto, u kombinaciji sa pesackim prolazima ceo taj veliki prostor na sredini bi bio i dalje otkriven i da se napravi neki dobar fazon sa vodopadima potencijalno jako prijatna oaza i predah u samom centru grada. A onda bi i silazak u metro jednog dana bio prirodan, dok ne mogu ni da zamislim kako bi to izgledalo da ide pesaci - podzemna saobracajna petlja - pa jos ispod metro.

PS Od svih nagradjenih radova mi je najbolje prvo od tri otkupljena resenja, bas zato sto je na liniji trafikantovog prosirenja prstena, blagog zakrivljivanja Kralja Milana, da se to sve prirodnije uliva i klizi kroz kruzni tok.

Cak su udenuli i asimetricni obelisk u preseku Beogradske, Kralja Milana, Mekenzijeve,... bas kao sto sam predlagao u radionici a da nisam znao da je to neko vec uradio. Mada mi se cini da bi u taj prosireni krug jako dobro legla neka malo hrabrija "padajuca" fontana u kombinaciji sa snizenim platoom za pesake... sto opet nije puno daleko od ove dve koji su oni tu stavili...
 
A nadvožnjak za pešake? Mislim da bi to bilo fenomenalno šetalište kada se zgrade Slavije malo dovedu u redu, pogotovu ako bi ono bilo uređeno kao što je uređen onaj prolaz kod Sremske ulice nedavno :)
 
jlaki":2kuc3nq9 je napisao(la):
A nadvožnjak za pešake? Mislim da bi to bilo fenomenalno šetalište kada se zgrade Slavije malo dovedu u redu, pogotovu ako bi ono bilo uređeno kao što je uređen onaj prolaz kod Sremske ulice nedavno :)

Ma koliko se to cinilo paradoksalnim, mislim da je nizi nivo za pesake u sredini, sa otvorenim nebom, kaskadama vode po ivicama od kojih saobracaj ne bi ni culi ni videli zapravo prijatniji. Prakticno bi se iznad tih kaskada videli gornji delovi zgrada oko Slavije sto bi da se trg kompletira sa interesantnim, modernim, i monumentalnim objektima odgovarajucih gabarita moglo biti jako prijatno (pogledati onaj srednji link na resenja cije je slike Zidar postavio u radionici.

Mozda gresim ali stvarno ne znam ni za jedan nadhodnik nad saobracajem koji je prijatan za pesake. A i gasovi i buka, sve to ide na gore.
 
Kontam da se svi mi plašimo da ti podzemni prolazi ne izgledaju kao atomska skloništa, kao što većina prolaza oko Starog grada izgleda. Bilo bi super kada bi bio otvoren tako kako ti kažeš, ali ne verujem.
 
Vrh