Šta je novo?

Trg Slavija

Ovako će izgledati Slavija od iduće godine

Trg Slavija trebalo bi da iduće godine dobije potpuno nov izgled, rekao je gradski arhitekta Dejan Vasović. Pored unapređenja saobraćaja, trg će ulepšati i fontana koja bi trebalo da se postavi u središnjem delu.

269292-net-slavija.jpg


Napomena: Fotografija je projekcija budućeg izgleda Trga Slavija, a ne konačan izgled :(


– Slavija je već decenijama neuređena, čekajući neko bolje sutra. Grad Beograd je rešio da se uhvati u koštac sa ovim problemom. Reč je o saobraćajnom unapređenju Trga Slavija, koje podrazumeva i uređenje samog trga, za koje će biti raspisan ahritektonski konkurs – kaže Vasović.

Prema njegovim rečima, na ovaj način će se povećati i protočnost vozila na jednoj od najprometnijih saobraćajnica u gradu, a unapređenja saobraćaja na Slaviji ne može biti bez izgradnje pešačkih prolaza.

– Podzemnim pešačkim prolazima izbeći ćemo ukrštanje pešačkog i drumskog saobraćaja. Kao u velikim svetskim graovima, planirana je fontana u središtu trga, odakle će se spomenik našem velikanu Dimitriju Tucoviću najverovatnije izmestiti na zelenu površinu u blizini Narodne banke. I ova lokacija će biti predmet konkursa – naglašava Vasović.

On dodaje i da grad očekuje da dobije predloge odgovarajućeg mobilijara, opreme i eventualno umetničkih instalacija koje bi tu mogle da budu postavljene. Cilj je, zaključuje gradski arhitekta, da Slavija dobije svetski izgled, jer je jedan od najznačajnijih trgova u Beogradu.

Konkurs bi trebalo da bude raspisan u drugoj polovini godine


Ова фонтана је прелепа, надам се да ће то бити коначан изглед славије :)

Извор:http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest/ovako-ce-izgledati-slavija-od-iduce-godine/27828.phtml
 
Zbog spajanja tema evo ponavljam


Ovim predlogom je samo smanjen kpacitet protoka saobracaja vec preopterecene Slavije
( na sličiciama može baš lepo da se uporedi broj vozila u jednom preseku )

Ranije predloženo rešenje na BB, je vrlo razumno rešenje,
da tramvajski i trolebuski saobracaj ide susednim ulicama

Fontana kao osveživač i čistač vaduha je poželjna u bilo kojoj formi na trgu

Sam trg- treba da bude prijatan pešacima koj nisu problem, (ne gurati pešake pod zemlju trg-forum je za ljude )
jer povređivanje pešaka na samoj Slaviji i ne dešava se ni u sadašnjem stanju Slavije a kamoli u budućem
 
Beobuild Forum » Rekonstrukcija i obnova objekata » TRG Slavija
Beobuild Forum » Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura » Славија
Beobuild Forum » Beobuild - radionica » Trg Slavija

Predlazem moderatorima da se bar prve dve teme, ako ne i sve tri, spoje u jednu

ovako je postalo nepregledno :/
 
Beobuild Forum » Rekonstrukcija i obnova objekata » TRG Slavija
Beobuild Forum » Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura » Славија
Beobuild Forum » Beobuild - radionica » Trg Slavija

Predlazem moderatorima da se bar prve dve teme, ako ne i sve tri, spoje u jednu

ovako je postalo nepregledno :/
 
Па ја сам ову прву нашао и ту сам поставио. Нека Вучко премести о+мој пост у тему која одговара :)
 
zidar":3sa3sys5 je napisao(la):
Beobuild Forum » Rekonstrukcija i obnova objekata » TRG Slavija
Beobuild Forum » Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura » Славија
Beobuild Forum » Beobuild - radionica » Trg Slavija

Predlazem moderatorima da se bar prve dve teme, ako ne i sve tri, spoje u jednu

ovako je postalo nepregledno :/

Podrzavam predlog
 
Znaci ipak fontana, a nadao sam se nekom grandioznom, lepom spomeniku i sl. koji bi se sigurno bolje uklopio u Slaviju. Fontana ako bude kao na ovoj slici moze da prodje, ali najlepsa novost je svakako najava podzemnih prolaza koji ce presudno uticati na smanjenje zakrcenja saobracaja, bolju bezbednost i mnogo bolju protocnost u svim pravcima! Vidi se da vise nema pesackih prelaza. Like it!
 
Испод слике пише да ово није коначан изглед :( , али ја бих волео да буде. А посебно ми се свиђа то што нема пешачких прелаза као што је рекао Небојша и то што је трамвај, рекао бих "изолован" од осталог саобраћаја, а не видим ни један тролејбус ни контактну мрежу, што може значити да ће се тролејбуски саобраћај укинути, односно преусмерити, или ће тролејбуси прелазити Славију спуштених мотки на сопствени погон јер ови БКМ-ови које смо купили ваљда имају ту могућност. :)
 
Spojene su prve dve teme koje su se sadrzajno preklapale tako da ovde nastavljamo gde smo stali ;)
 
Bilo bi efikasnije premestiti trol/autob. stanicu sa Slavije u Kr.Milana
 
O pesackim prelazima...

Iz razgovora sa saobracajnim strucnjacima proistice da usporavanju saobracaja na Slaviji najvise doprinose pesaci na pesackim prelazima i tramvaji duzi od standardne katice.

Za tramvaje imamo resenje, ali ako ipak ostanu u kruznom toku svajcarci sa prikolicom i dalje ce praviti haos a Vozdovac moze da se oprosti od spanaca.

Pesaci usporavaju saobracaj na samoj Slaviji, to je cinjenica, ali ako se pogleda sira slika to jest saobracaj na raskrsnicama oko Slavije (Generalstab, Pravni...) ispada da ti pesaci u stvari regulisu saobracaj. Kada ih ne bi bilo reke automobila slivale bi se ka okolnim raskrsnicama i brzo napravile cepove.
Sustina je u tome da iako se ubrza saobracaj na Slaviji okolne saobracajnice nece moci da prime pojacani protok vozila to jest cep ce se samo pomeriti malo dalje i ugroziti ulice koje to do sada nisu bile.

Verovali ili ne, pesaci i automobili na Slaviji zive u totalnoj simbiozi, BEZ PESAKA BI TEK BIO HAOS :D

Nisam neki strucnjak za automobilski saobracaj, prenosim vam zapazanja saobracajaca.
 
@zidar wrote:
,, pesaci i automobili na Slaviji zive u totalnoj simbiozi, BEZ PESAKA BI TEK BIO HAOS,,
e svaka ti je i prava i na mestu
+1 :)
 
boca-ica":19ng1ec4 je napisao(la):
.

Ovim predlogom je samo smanjen kpacitet protoka saobracaja vec preopterecene Slavije (na sličiciama može baš lepo da se uporedi broj vozila u jednom preseku )

баш тако!

Што се мене тиче, Славија функционише одлично кад год нема превише пешака и ниједног саобраћајца. Погледајте нпр ако човек хоће (по предложеној скици) неко из немањине да оде право у ЈНА, он иде дубоко у трг. чему то?? предност данашње славије је што је велика и што возиш како хоћеш, ако немаш никог лево од себе. људи који се на славији не сналазе као возачи не треба ни да возе преко ње често.

Мислим да је фонтана кич. Доста са ласвегасизацијом Београда. Са друге стране не могу да смислим ништа паметније, осим можда некаквог националног споменика (модерног!! а не неког неоромантичарског). Шта год се ту ради мора да буде ултра модерно по мени јер је све остало кичерај. Уједно то наговештава будуће промене на славији...које ко зна када долазе. С тога можда је статус кво и најбољи, лако ћемо да средимо трг када се он оформи. За сада је он развалина и важан саобраћајни терминус. Због тога нпр мислим да не треба да се измештају никакви трамваји и тролејбуси ван славије. она је савршена за то! А не да се завлачи саобраћај (бука) по оближњем ткиву. Фуј, фуј!

Не знам колико кошта и како спречити пешаке да претрчавају, али мислим да њих треба ставити под земљу баш због тога. А можда и не у круг, већ испод славије. Хмм, да. То је можда најбоље, да се направи мрежа да могу да препречим, то јесте скупо али би дало смисао центру трга који би могао да добије тако и неку функцију која захтева посећеност.

Размишљам "наглас"....

stf":19ng1ec4 je napisao(la):
Једини проблем у овом тренутку је поновно задуживање за привремено решње. Цела Славија зависи од будуће метро станице, укључујући и сређивање околних блокова, самог трга, као и подземних пролаза.

Ти подземни пролази треба да воде до метро станице. Како они планирају да изграде те пролазе без икаквог метро пројекта? Ово је још једна популистичка предизборна фора Ђикија, и поновно задуживање ради избора


УПРАВО!!
 
Jos jedan propali konkurs za Slaviju pred izbore?Nemoguce...
 
Kruzni tok nbg nije imao definisane trake i nije bio simetrican... Cim su uveli 3 identicne trake i pomerili ivicnjake sve je bilo mnogo bolje... Nadam se da ce tako biti i u ovom slucaju...
 
Dok je parkirališta parking servisa na Slaviji nema bolje
Šta vredi uređena saobracajnica (pa i fontana ) sa onakvim ,,ambijentom,,
ništa drugo vec samo za prozjavanje, ko kroz tunel

Činimi se i dok je bio bioskop Slavija sa onom apotekom na čošku
da je bila lepša. . . .
parking na trgu -fuj - :rant:

Imali u ovom gradu neko da ume sa ciglom i betnom da malo tu nešto napravi
Teško Beogradu , Slaviji i nama , eto vec godinama izgleda nema nikoga. . . . :p
 
U planu novi izgled Slavije »
05. Februar. 2012 | (18:02 -> 18:23), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari :: video prilog

zbgo rasterećenja saobraćaja i smanjenja gužvi planiraju se velike promena na kružnom toku Slavija.

Da bi na najprometnijem kružnom toku u gradu vozači štedeli polovinu vremena koje sada gube dok okreću na Slaviji, da bi pešaci bili bezbedniji, a taj deo grada izgledao modernije, planira se izgradnja nekoliko podzemnih prolaza, izmeštanja tramvaja i trolejbusa na ivicu kolovoza i postavljanje fontane u centru Trga.

Oni koji prate stanje na Slaviji kažu da je radikalno saobraćajno rešenje nužda jer će taj kružni tok sve teže funkcionisati. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DQTnx4GQz5o
 
ja u sv slucaju mislim da je ovo resenje znatno bezbednije nego trenutno, vidjao sam nesto slicno po svetu i zaista mislim da funkcionise i da je puno bolje od velike povrsine pokrivene asfaltom bez iscrtanih linija nego samo PUN GAS! pri ulasku i onda si okej, i naravno ako imas neki jachi auto onda si jos vise okej...

sto se tice dugotrajnijeg resenja mislim da bi cak i tunel u nekom smislu pomogao ili kao sto sam negde video "kruzni tok na sprat" :) ..
 
Najkorisnije bi bilo spustiti tramvaje ispod zemlje na prvi nivo,zato bi ceo prvi nivo trebalo napraviti podzemno sa posebnim koridorima i tržnim centrom ,a onda bi bilo mesta i za podzemni parking a ne samo za pešake naravno da bi u drugoj fazi sve vodilo ka Metro stanici
 
Ja sam za neki "kružni tok na sprat", rešenje slično petljama kod Arene. Dakle:
nivo 0 pešaci + tramvaj + trola
nivo 1 automobili
nivo -1 metro ;)
 
Treba ispratiti baš dobro ovaj konkurs. Mada najavljuju ga za sredinu godine, pitanje je šta će biti od toga uopšte...
 
Novac je opredeljen za 2013 godinu za rekonstrukciju slavije.Dakle radice je.Nadam se da ce makar uraditi podzemne prolaze za pesake jer ce to biti ogromna prednost da mozes recimo sa coska Beogradske i Srpskih Vladara da odes dijagonalno prolazom do Bulevara oslobodjenja. To je minimum ispod koga ne idem :)
 
Kad već prave podzemne, logično bi bilo da su oni svi među sobom povezani. A ne kao npr. na Terazijama da se prolazi nalaze na 100m jedan od drugog da nisu povezani...
 
Vrh