Šta je novo?

Neostvareni Beograd

Steva

Advanced
Učlanjen(a)
08.12.2006.
Poruke
4.269
Pohvaljen
6.972
Postovi Siniše sa kartama kao i dedinja o onome šta je moglo da se uradi su me inspirisali za ovaj thread, da proćaskamo o šancama i prilikama koje se nikad nisu ostvarili, a ko zna - možda se i ostvare ;)

ovako od dedinja:
Evo jednog razmisljanja o propustenim sansama Beograda (nije moje orginalno vec sam to davno negde procitao) Godine 1945 BG je bio porusen, obnova jos nije bila pocela. Tada je bila prilika da se Bulevar Revolucije produzi preko trga Marksa i Engelsa (Nikole Pasica) i preko Terazija (nije bilo zgrade robne kuce Beograd) izbije na Prizrensku i Brankovu ulicu i dalje preko Save. Uz (tada) minimalna rusenja to bi bila velicanstvena avenija, siroka i prava, dostojna najvecih svetskih metropola. Umesto toga, grad je obnovljen i izgradjen ali bez ikakve izmene one stare predratne strukture centra koja je formirana jos u doba Kneza Milosa.
Meni se čini da je tu bio problem da NBGD tada nije ni postojao u onoj meri kako ga danas poznajemo. Ali i dalje mislim da bi to moglo da se uradi, naravno danas bi bilo to dosta kontroverzno, ali mislim da se trg nikole pašića i deo terazija daju prežaliti - ili da se gurne sve to pod tunel. Zaista bi bila ogromna avenija, verovatno i jedina koja bi povezivala NBGD i Stari grad bez da se ide "indirektno".


Evo i neke sinišine karte visoke rezolucije za predeo oko save:




Ono što mene impresionira je način na koji je sredjen silazak na savu sa terazijama, sa pretpostavljam metroom ispod istog... Arhitektura se meni (lično) svidja, pošto respektujem da su urbanisti tada imali duha da urade nešto novo radikalno i da uklope to sa starim delom grada, nešto u fazonu Le Corbusiera :)
Sada, ako se pogleda malo bolje, vidi se da je ucrtana ogromna "viseća" pešačka zona od zgrade CK do Sava centra, pa sve do save i preko pešačkog mosta do starog grada... šmrc... :(
 
Jel' mi se to cini ili se kod zeleznicke stanice nalaze tube za nedosanjani metro?
 
vrachar":2d8jy6ac je napisao(la):
Jel' mi se to cini ili se kod zeleznicke stanice nalaze tube za nedosanjani metro?
Tačnije za regionalni metro
 
Da potpomognem diskusiju sa ovom maketom :

bgdmaketaix8.jpg
 
To je model zvani "Beograd Olimpijski grad" (kandidatura za 1992, zavrsili treci u glasanju iza, razume se, Barselone i ne znam tacno jos koga, a ispred Amsterdama).... posto smo izvisili za Olimpijadu lideri tadasnje nam otadzbine su zamislili novu manifestaciju - "medjurepublicko takmicenje u razaranju, pljackanju i etnickom ciscenju". Naravno, svi, pa ukljucujuci i Srbiju su se pokazali vrlo uspesnim u ovom novom kontroverznom sportu - te je danasnji izgled nase prestonice prvenstveno realizacija vizije nase zemlje kao domacina tog neuobicajnog natjecanja ;)

Mada ne treba biti toliko kivan zbog projekata nerealizovanih koliko - toliko zbog objektivnih okolnosti (ratovi, sankcije, Turci, Njemci, kuga, vanzemaljci, NATO, zemljotresi i sl.) vec vise zbog onih cijem je realizovanju prepreka bila cista ljudska glupost (dobro i inat, neukus, konzervativizam, korupcija i sl.)
 
O mostu sa tubama za metro, koji bi se nalazio između Starog savskog i Gazele se pričalo u doba kada je SPO vladao Beogradom (1998). Po odlasku ove partije sa lokalne vlasti više niko nije ni spomenuo ovaj most.
 
Danas sam navratio do ulaska u nedovrseni tunel u Gavrila Principa. Lik koji radi tamo mi je rekao da je tunel dugacak skoro 100m, a da perionica zauzim oko 30m. Ostalih 70m su zazidani i nemoguce je prici. Bedak :( a ja se nalozio da udjem...

tunel.jpg


Sve u svemu, ovaj projekat bi jako znacio Beogradu, jer tako bi se saobracaj oko zeleznicke i autobuske stanice dobrim delom rasteretio. Mana bi bila to sto je postojeci otvor dosta nizak, tako da dobar deo vecih vozlia tu ne bi mogao da prodje...
 
Pade mi jedna dosta neobicna ideja na pamet sto se tice tog tunela. Recimo i kada bi bio dovrsen, mogao bi da sluzi samo u jednom pravcu tj da se kontrolise guzva i kada je veca potreba za jednim onda da se prebaci na taj i obrnuto. A sto da ne moze i da se prosiri pa da bude standardan :D
 
To sa menjanjem smera kojim moze da se vozi kroz tunel bi funkcionisalo jedino ukoliko bi moglo da se tacno odredi i zna kada bi se vozila kretala u jednom a kada u drugom smeru. I pored toga to je veliki sigurnosni problem. Moglo bi da dodje toga da ljudi nesvesno udju u tunel u pogresnom smeru i eto katastrofe.
 
Milance":2i7894zh je napisao(la):
To sa menjanjem smera kojim moze da se vozi kroz tunel bi funkcionisalo jedino ukoliko bi moglo da se tacno odredi i zna kada bi se vozila kretala u jednom a kada u drugom smeru. I pored toga to je veliki sigurnosni problem. Moglo bi da dodje toga da ljudi nesvesno udju u tunel u pogresnom smeru i eto katastrofe.
Ne mora da znaci, ipak zato postoji signalizacija ;) To bi bilo nesto kao u Nemanjinoj sa jednom trakom koja po potrebi menja smer. Ono sto mene mozda vise brine je - sta ako se zaglavis u tunelu... koliko brzo ces se ugusiti od CO2 :rolleyes:
 
Ovaj tunel, tzv. "Bazisni tunel" je trebao da izlazi negde iza Bitefa ili Bajlonijeve pijace, negde na početka ulice Đure Đakovića. Bile su u planu da se izgrade dve cevi tunela, za svaki smer po jedna. Bio je čak plan i da kroz njega ide tramvaj, samo ne znam kako bi to ispalo da su napravili :/
 
WOW, tramvaj u tunelu :o skoro kao metro...

Steta sto se u ovom gradu toliko toga planira a toliko malo izvede.
 
vrachar":8omfnd1o je napisao(la):
Ne mora da znaci, ipak zato postoji signalizacija ;) To bi bilo nesto kao u Nemanjinoj sa jednom trakom koja po potrebi menja smer. Ono sto mene mozda vise brine je - sta ako se zaglavis u tunelu... koliko brzo ces se ugusiti od CO2 :rolleyes:
Za to isto postoji ventilacija i sistemi za ispumpavanje gasova ;) . Letos kad sam bio u CG prosao sam nekoliko puta kroz novu Sozinu tunel. Zaista je napravljena po svim najnovijim standardima za te stvari.Od signalizacije do velikih turbina na plafonu za cirkulaciju vazduha, radio emitora u tunelu, telefona itd. Kao da si u Alpima :p
 
KiD":rmi6qo77 je napisao(la):
Za to isto postoji ventilacija i sistemi za ispumpavanje gasova ;) . Letos kad sam bio u CG prosao sam nekoliko puta kroz novu Sozinu tunel. Zaista je napravljena po svim najnovijim standardima za te stvari.Od signalizacije do velikih turbina na plafonu za cirkulaciju vazduha, radio emitora u tunelu, telefona itd. Kao da si u Alpima :p
Pa dobro... mislim da su visoki standardi odavno presli sa alpskih puteva na ceo svet. Sticajem neshvatljivih okolnosti kod nas su pravi rearitet :| A za gusenje kazem na osnovu uzasnih iskustava iz onog vec postojeceg tunela izpod Terazija. Ne d'o ti Bog da se tamo zaglavis...
 
Tunel u ulici G. Principa je zapocet davno, odmah posle rata (60 god.) i naravno da je danas potpuno zastareo. Medjutim, steta je sto nije zavrsen. On bi se kasnije lako prosirio ili bi se dodala jos jedna tunelskla cev. Ondasnji graditelji i projektanti su imali dobru idfeju sa tramvajem posto je tramvajska pruga tu odmah blizu u Karadjordjevoj ulici. Sezdesetih godina je izgradjen poznati terazijski tunel koji je vec onda vazio za potpuni promasaj. Trebao je biti nesto dublji i duzi cime bi se izbegla guzva u Decanskoj ulici (Mose Pijade).
 
Kad smo kod tunela, sta kazete na ovo? Sken je iz jednog od mojih "FORUM+" magazina.

Tunel Tadusa Koscuska!?!

 
Izgleda lepo ali to bi pokvarilo sada postojeci ambijent kalemegdana koji treba sacuvati po svaku cenu. To znaci nikakav tunel u ulici Tadeusa Koscuskog. Tunele trab graditi u drugim delovima grada koji nemaju tu arhitektonsko urbanu vrednost kao Kalimegdan sa Pariskom ulicom, T. Koscuskog i francuskom ambasadom. Vec je poznato i receno vise puta ali da ponovim: potrebni su "bazicni" tuneli koji bi povezivali savsku i dunavsku padinu i isli ispod glavne osovine Beograda a to je relacija Kalemegdan - hram Svetog Save.
 
A gde je tacno taj ulaz u tunel u Gavrila Principa? Moram priznati da ga uzivo nikad nisam video.
 
Milance":31euupk1 je napisao(la):
A gde je tacno taj ulaz u tunel u Gavrila Principa? Moram priznati da ga uzivo nikad nisam video.
Malo je zavucen. Bukvalno preko puta one osnovne skole, u jednom vecem dvoristu.
 
Neostvaren san: Na mestu gde je sada Novi Beograd nema ni jedne zgrade. Od Save do Zemuna dize se velicanstvena suma koja mestimice prelazi u park. Ima i nekoliko vestackih jezera koja potpuno lice na prirodna. Milijarde ulozene u N.BG. ulozene su u izgradnju i rekonstrukciju starog Beograda. To je sada grad iz bajke koji se prostire od Kalemegdana pa skoro do ispod Avale. Gradovi na brezuljcima su neuporedivo lepsi od gradova u ravnici. Izmedju raznih manjih, vecih pa i monumentalnih zgrada sa sirokim avenijama uzdizu se gusto posumljeni bregovi kao Kosutnjak, Zvezdara, Dedinje, Torlak, Banovo brdo itd.
 
terazijechambon1914qr7abc7.jpg


Uključiš "resize image?" na 800x600 (15-inch monitor) i snimiš sliku.
Uzmeš sa 'copi' iz poslednjeg reda "Direct link to image" i staviš ga između
,tj. staviš url slike u tagove za sliku.
Možeš da otvoriš ovu poruku sa "quote" sa strane, da vidiš kako to izgleda. Srećno.:)
 
Vrh