Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

^^
Takoreci, ovo su i moje zelje. Od svega ovoga, ponajvise mi smeta buka u vozilima, narodnjaci koje vozaci pustaju (tramvajdzije su barem pristojni da nose slusalice) i higijena koja je ravna -0 *. Definitivno sam za reorganizaciju linija, jer smo i sami svesni koliko su sadasnje trase delimicno efikasne, ili uopste nisu, sa posebnim akcentom na prigradske linije koje ne mrdaju. Za to sam da se u vozila vrate kondukteri koji su efikasniji nego sadasnje tackaste kontrole. Mada s obzirom na broj vozila, vrlo su male sanse da se to desi. Sada su vise na udaru linije koje idu ka prigradskim naseljima, nego sam centar grada koji je sigurno 70% korisnika gradskog prevoza. Tako da ispada da samo oni koji najduze putuje u najneurednijim i "pokvarenim" autobusima placaju karte.

* -0 ne postoji, tako da je moja poenta jasna.
 
kopmania":3hmh3quk je napisao(la):
Kako može da se poštuje red vožnje, kada su ogromne gužve svugde ?
Kada ima previše ljudi za autobuse...
Pa ne može svaki autobus u minut da podje..

Ovo sam isticao od prvog dana od kako sam pristupio ovom forumu i pitao se kako ce novi sistem NAPLATE i PONISTAVANJA karata da dovedu do toga da sve to bude reseno. A tako je predstavljan, zar ne? Imali su cak i parolu `U busplus prevoz stize u minut` ili tako nekako... Razumem ja propagandu i promociju, ali oni su od pocetka isticali nesto sto nema blage veze sa tim sto oni rade.
Pa kao jedan od glavnih argumenata za validiranje karata upravljanje saobracajem u realnom vremenu u zavistnosti od validacija...kako, zbog guzvi zastoja i cepova?
Prevoz je ostao isti kao i pre godinu dana, nista me jos nije ubedilo u suprotno.
Muka mi je vise od tog `gastarbajterskog` nacina razmisljanja: daj da uvedemo lepse,vece i sarenije i da ga platimo sto vise, a da li je bas to neophodno, da li sluzi icemu,da li resava problem, da li ima smisla tako nesto ovde... nema veze, bitno je da komsije vide...
 
@zexland: Bravo! Apsolutno se slažem sa svim zahtevima :gobb: dodao bih još i:

14. Želimo da sva nova vozila (GSP-a i privatnih prevoznika) budu isključivo niskopodna ili "low entry"
15. Želimo autobuse na kojima neće na silu biti isključena (automatska) "stanična kočnica" kako vozači ne bi otvarali vrata dok je bus još uvek u pokretu odnosno kako ne bi polazili sa stajališta dok nisu zatvorena sva vrata.
 
Samo što sve te zahteve nemaju veze sa busplusom nego sa GSPom i ostalim privatnim prevoznicima osim stavke 13....
 
I brzo se zaboravi na poentu, poenta je naplata karata.

Sta mislite kakvi su autobusi u Kraljevu, Nisu, Leskovcu, koliko cesto idu, da li imaju klimu i ostalo.
Opet vas pitam, da li tamo mozete da udjete u vozilo a da ne platite kartu?
Opet krecete na neku demagogiju, nisu autobusi ove boje, imam pametnije stvari da placam, nisu mi sedista dovoljno meka za guzu i sl.

Da li negde u Srbiji moze da se vozi bez karte a da se uopste ne osecas ugrozeno da ces snositi neke posledice zbog toga? Bez obzira na kvalitet prevoza.
 
Covece nigde potreba za javnim prevozom nije kao u Beogradu... Ovde je to zivotna potreba a ne opcija kao u manjim gradovima gde ljudi idu biciklima ili peske...

I nisi mi odgovorio, kako bi sa platom od 23000 kupovao mesecnu? Dosta demagogije!

Ovde je glavni problem u zemlji sto su ljudi nezainteresovani za tudje probleme dok njih ne zasvrbi... Tipican primer ovih kukavaca koji su se angazovali da vicu oko potencijalnog uvodjenja viza, a to sto pola Srbije gladuje nije im nikakav problem jer ih ne dotice...

I voleo bih da 30. na protestu vidim sve ove ljude koji se bune protiv bus plusa, naravno ako je van radnog vremena. U suprotnom bolje da nista ne pisu na ovoj temi vise...
 
Feanor":3eit1hej je napisao(la):
Covece nigde potreba za javnim prevozom nije kao u Beogradu... Ovde je to zivotna potreba a ne opcija kao u manjim gradovima gde ljudi idu biciklima ili peske...

U manjim mestima postoji gradski prevoz zato sto odredjeni ljudi ne mogu da funkcionisu bez njega. Uzmi ti pa se vozi biciklom, samo te slusam kako lupetas. U osnovnoj i srednjoj skoli smo imali ucenike iz okoline koji su morali da koriste autobus, dodju u skolu sat vremena ranije jer samo tad imaju bus, a novac za isti nisu imali i mi smo kao drugovi skupljali novac da im platimo prevoz.

Radis u Tehnomaniji za 23.000, odbijas da platis prevoz koji uredno koristis jer moras, ali zato imas za flat internet od bar 1.500 dinara mesecno koji koristis iskljucivo za zaje*******anciju, kablovsku i telefone da ne pominjem. Vidis li sad koliki si ti demagog?
Da ne pominjem sto vecina tih sto zivi na ivici egzistencije, poput prodavacica iz maxi-ja sve do jedne dime po citav dan, samo jure koja ce da ode iza maxi-ja i da popusi. Nemoj meni da prosipas te fore oko ugrozenosti, dobro ja poznajem mnogo tih koji sa 20.000 imaju mnogo vise nenuznih stvari od mene koji navodno imam vise.

Prosto te pitam odakle beogradska demagogija da je prevoz nesto sto moze da se ne placa?
 
Ti si decko bolesno sebican i samoziv... Nemam ja platu 23000 nego za razliku od tebe gledam dalje od svog dupeta... Znam da ima mnogo ljudi koji imaju te plate i zivot im uopste nije lak... I razumem i kad puse uz te plate jer je to mozda jedina stvar koja ih zadovoljava i smiruje, dok ne zive, vec umiru na odlozeno...

Kapiram ja da si ti razmazen i podmiren sasvim dobro, to se vidi iz tvojih komentara na ovom forumu, ali nemoj da prosipas ovde bezobrazluk i mudrost kad jednostavno ne umes da stanes u tudju kozu...

Za tebe samo mogu da imam zelju da dodjes jednom u tu situaciju o kojoj ti pricam... Najbolji lek za vas podmirene koji sa omalovazavanjem gledate na siromasan deo stanovnistva...

"@Feanor
O kakvom je to protestu reč?"

Video sam na fb nesto moram jos da procackam kad je i gde, ali protest je protiv bus plusa...
 
Има демагогије на обе стране, није да нема, али.....

@ Nikola011

Моје искуство са унутрашњости Србије је следеће: Карта је коштала 120 динара. Ја и другар смо платили кондуктеру за обојицу 120 динара које је он ставио у џеп а карту нам није ни дао. Е, тако функционише превоз на много места у унутрашњости.

Искуство са периферије Београда: У комшилуку ми је једна фабрика где радници раде за цирка 18 000, а ластин Бусплус је 3 000. Сад ми реци, да ли је то нормално? Наравно да ти људи немају ни интернет.

Е, сад, зашто они плаћају? Јер морају. Јер је контрола ефикасна. Барем је била до Бусплуса. Наплата у Ласти је била 98%. Сада како је, не знам. Мада сам чуо да је наплата драстично опала.

Али, истовремено, Ласта је увек стизала у минут, увек су то нови аутобуси, мекани, чисти, топли зими, или хладни лети, где увек имаш да седнеш. Значи, наплата је 98%, али је и услуга на нивоу своје цене. И плаћа се.....
 
Превоз мора да се плати, али ја од некога ко зарађује 20.000 динара не бих очекивао да плати 3.000 за превоз. Е, сад, ако му супружник зарађује 60.000, онда треба обоје да плате, а то може да се уреди само ако се у Србији уведу социјалне карте становништва, што ће изгледа бити - на куково лето.
 
Najgore od svega ovoga sto bi moglo da se desi (a koliko vidim ide ka tome, svesno ili samo ne zele da vide pitanje je), je da se ceo sistem javnog prevoza sroza, jer trpi jedan od njegovih kljucnih delova (i jedini koji donosi prihod, nije slucajno on poklonjen privatnicima) zbog toga sto je poveren nesposobnim ljudima koji pride nece ni da rade.
Skidace svoj kajmak od 8.5% koliko budu mogli, a na kraju ce verovatno velikodusno da uvale sve to nazad gradu koji je garant kredita.
I na kraju cemo imati jos losiji i jos skuplji prevoz, jer eto, neki su hteli malo da se igraju biznisa... nije da nismo videli slicne modele privatizacije i upravljanja do sad, nazalost.
 
Meni smeta sto se uzimaju krediti za ubrzanje radova od kojih nismo imali apsolutno nista, a taj iznos u GSP i otpustanje viskova neradnika bi doveli do cene od 30 dinara za kartu ili 1000 din mesecno...
 
Ne bi nikakvo otpustanje dovelo do pada cene karata jer one najvise zavise od cene goriva. S druge strane, kontrolori nemaju nikakve veze sa GSPom, oni su prebaceni u Apex, odnosno sa njima imaju radni odnos. Broj radnika GSPa se znatno smanjio u poslednje dve godine, tacnije od pocetka uvodjenja Busplusa, a cena karata je porasla vise puta.
 
Kolege forumasi odgovorno tvrde da ima viska bar 2000 radnika uglavnom u administraciji... Ako ti plate i doprinosi za njih nisu ozbiljna cifra onda ne znam sta je... Naravno i apex je problem kao i onaj kredit za ubrzanje radova eeeeej igranje sa zdravim razumom...

A ako sada subvencionise grad 70% mislim da dodatne subvencije na navedenim ustedama ne bi bile problem a mnogo bi znacile ojadjenim gradjanima... Nebitno necu da sirim pricu... Vec smo se napricali...
 
Novi način uštede troškova transporta by konzorcijum GSP-Apex

Jedno vozilo pokriva više linija. Genijalan marketinški trik. Fenomenalno.

Sreda, 24.10.2012. Terminus Ustanička

A-160

Polazak na liniji 302 u 22:32 ostvaren u 22:30 kao polazak linija 302 i 303 istovremeno. Pritom je vozilo bilo konfuzno obeleženo, jer je na elektronskim displejima obeležena linija 302 a na papirnom pokazivaču, flomasterom crne boje bio obeležen broj 303 bez smera kretanja. Kako je poslednji polazak na liniji 303 po redu vožnje u 22:15 nameće se zaključak da on nije ostvaren te da je polazak na liniji 302 morao da zameni i taj neostvareni polazak sa linije 303.

Ovim potezom dispečara očtećeni su i putnici linije 303 koji su čekali na poslednji polazak 15 minuta duže, kao i putnici sa linije 302 kojima je put produžen za oko 15 minuta. Neki minut ranije sa terminusa je ka garaži otišlo potpuno ispravno vozilo, te se ne može reći da nije bilo vozila.
 
pored viška zaposlenih u administraciji gsp-a, postojo administracija i u djp koja obablja isti posao kao i administracija u gsp-u. pored njih postoje i zaposleni u privatnim prevoznicima, kao i zaposleni koji uslužno obavljaju neke delatnosti za gsp.

Послато са U8815 користећи Тапаток 2
 
stf":2nff89hn je napisao(la):
Novi način uštede troškova transporta by konzorcijum GSP-Apex

Jedno vozilo pokriva više linija. Genijalan marketinški trik. Fenomenalno.

Sreda, 24.10.2012. Terminus Ustanička

A-160

Polazak na liniji 302 u 22:32 ostvaren u 22:30 kao polazak linija 302 i 303 istovremeno. Pritom je vozilo bilo konfuzno obeleženo, jer je na elektronskim displejima obeležena linija 302 a na papirnom pokazivaču, flomasterom crne boje bio obeležen broj 303 bez smera kretanja. Kako je poslednji polazak na liniji 303 po redu vožnje u 22:15 nameće se zaključak da on nije ostvaren te da je polazak na liniji 302 morao da zameni i taj neostvareni polazak sa linije 303.

Ovim potezom dispečara očtećeni su i putnici linije 303 koji su čekali na poslednji polazak 15 minuta duže, kao i putnici sa linije 302 kojima je put produžen za oko 15 minuta. Neki minut ranije sa terminusa je ka garaži otišlo potpuno ispravno vozilo, te se ne može reći da nije bilo vozila.
Оштећени су и путници који су из Заклопаче кренули у правцу града, а возили се још 30-45 минута..
 
Ево још захтева
- Раскид уговора са апексом (морао сам и ја да ставим)
- Отпуштање вишка радника (нека државна служба уз присуство јавности да одради цео посао)
- Раскид уговора са свим спољним фирмама и ново спровођење тендера јавно
- Реорганизација градских линија (нпр, 46тица иде 5 пута док у истом инервалу 601 дође једном)
- Припрема јавности за увођење "слободног" превоза где би се на сваком кораку објашњавало о шта је сврха и разлози тог пројекта да би народ то прихватио као разумно и једино пристојно решење
- Централизација наплате карата преко некакве градске уплатнице која би стизала на адресу
- Отпуштање преосталих кондуктера који ничему не служе
- Продаја старих и превазиђених бусплус аутомата за валидацију карата
- Увођење сензора/бројача на свим вратима која би са 90% прецизношћу очитавала број улазака и излазака
- Куповина нових аутобуса (ако нема пара онда на кредит) који би појачали саобраћај са евентуалном навалом на "слободан превоз"
- Усклађивање градских и државних уредби везано за казне које би плаћали они који не плаћају ту месечну накнаду за ГСП
- Унапређивање транспарентности комплетног пословања ГСП-а преко сајта, блогова, итд

Ако 10тина Београђана плати дупло мању цену месечне карте град ће сакупити више новца него што сада сакупља. Дакле овај процес ако се испоштује систем може да заживи.
Ако може Праг може и Београд.
 
@marrecar
2000 вишка : стално запослених и око 300 хонорараца кондуктера: Просечна плата 25000 + доприноси = месечан трошак преко пола милиона евра.
Дакле БЕОГРАЂАНИ и остатак Србије финансирају посткомунизам и лажну социјалну политику бахатости појединаца који су преко везе ушли у државну службу и којима је једини посао да првог у месецу оду до банкомата и дигну плату.

Београђани са пола милиона евра месечно могу да добију 3 нова аутобуса и БЕОГРАЂАНИ имају право да захтевају РЕОРГАНИЗАЦИЈУ превоза.

Ако већ плаћамо европске цене превоза морали би да добијемо и такву услугу. Нека прво купе нове аутобусе и дају ту цену а не да ми финансирамо те процесе.
 
Ono što gradonačelnik nije rekao kada su ga u Čikagu prilikom pokušaja ulaska na srednja vrata savesni građani kao izbacili napolje, jeste da su tamo sva vozila niskopodna, da se otvaraju oba krila prednjih vrata te da je moguć prevoz nekoliko bicikala od jednom. Čikago i USA standardi su jako daleko, EU je bliže... a kako sve ovo izgleda u EU? Slično... isto se otvaraju oba krila prednjih vrata, vozači nisu u blindiranoj kabini, vozila su niskopodna ili "low entry", desno ulaze oni bez karte (kupovina kod vozača) a levo sa kartom (validacija), izlaz na tim prednjim vratima je onemogućen fizičkom barijerom koja dozvoljava prolaz samo onima koji ulaze... sistem za informisanje putnika je funkcionalan i jasan. Kada DJP, GSP i privatni prevoznici obezbede ovih nekoliko jednostavnih stvari, ulazak na prednja vrata neće biti stvar izbora već jedino moguće rešenje.

Kratka ilustracija :dil:



 
Све је то лепо, али по хиљадити пут ћу рећи да се ти градови ослањају на метро. Да ли Београд има метро? Када се већина путника буде превозила метроом који има далеко ефикаснију и лакшу наплату карата, онда можемо да применимо тако нешто на аутобуски систем.

Мали инфо :)
busplusplakat2.jpg
 
stf":v8c4ec28 je napisao(la):
Novi način uštede troškova transporta by konzorcijum GSP-Apex

Jedno vozilo pokriva više linija. Genijalan marketinški trik. Fenomenalno.

Sreda, 24.10.2012. Terminus Ustanička

A-160

Polazak na liniji 302 u 22:32 ostvaren u 22:30 kao polazak linija 302 i 303 istovremeno. Pritom je vozilo bilo konfuzno obeleženo, jer je na elektronskim displejima obeležena linija 302 a na papirnom pokazivaču, flomasterom crne boje bio obeležen broj 303 bez smera kretanja. Kako je poslednji polazak na liniji 303 po redu vožnje u 22:15 nameće se zaključak da on nije ostvaren te da je polazak na liniji 302 morao da zameni i taj neostvareni polazak sa linije 303.

Ovim potezom dispečara očtećeni su i putnici linije 303 koji su čekali na poslednji polazak 15 minuta duže, kao i putnici sa linije 302 kojima je put produžen za oko 15 minuta. Neki minut ranije sa terminusa je ka garaži otišlo potpuno ispravno vozilo, te se ne može reći da nije bilo vozila.

Haha, ne verujem.
Moj drug iz Pinosave kaže da su to tamo radili posle rata '99, a kasnije se stanje stabilizovalo. Vrh je bio sastavljeni polazak linija 401, 402 i 403 u sred dnevnog špica, a imali su i genijalne kombinacije tipa 401+405.

Umesto da gledamo otvaranje i širenje prigradske železnice, mi kao u ratnom stanju.
 
Vrh