Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ko deca ste.
Hocete sve igracke da vam budu na dohvat ruke.

Kad bi svet ziveo tako pod konac, ni ja ovde u Montrealu ne bih slusala grozne francuske pop pesmice (gore od svakog narodnjaka) po prodavnicama, niti bi udisala necije cvetne parfeme u gymu, ne bi trpela komsijinog psa koji laje kroz noc. Trpim i to sa glavoboljom, sta cu. Cuvam zivce za mnogo krupnije stvari.

Juce smo imali kucni savet u zgradi. Jedan tip je izneo 4-5 problema koji ga muce i vise ga niko nije uzimao za ozbiljno. Postao je tip sa problemima. A da je izneo jedan problem, svi bi ga pazljivo saslusali.

Ovde na forumu svako ima poentu. Stf se trudi (mada vidim da ni on nema zivaca za stalno) da tu bude neki lepak za sve te vase krajnosti.
Fokusirajte se bre na par najvaznijih problema. Onda polako da napadnete one druge stavke sa liste.

Najocigledniji problem ovde je:
1. Male plate - neprimerene cene karti
Resenje: zahtevati od vlasti minmalne satnice i vece mogucnosti za zaposlenje. Do tada, samnjiti cenu karte.
2. Nedovoljno niskopodnih i cistih buseva
Vidim da je naruceno 400 novih autobusa. Mozete li da se strpite? Novi tramvaji i trole us cistije i prijatnije za voznju, dajte malo ohrabrenja.
3. Nedostatak metro sistema
Pravo u vladu da vidite gde su sa tim dosli. Da li u opste da se nadamo.
4. Raspored linija treba da bude osmisljeniji
Napravite vi kolektivno listu svake linije, njene marsute i broja potrebnih vozila.

Mislim, stvarno ako vam je stalo do promena, ajte se uozbiljite i usresredite. Mozete vi da mitingujete koliko hocete, ali to nema prodju. Oni ce da vas ignorisu, a vi cete i dalje da se zderete.
 
Oni ce nas ignorisati ma koliko im ukazivali na problem. Primer je jedna akcija Sekretarijata za saobracaj u kojoj su oni pitali gradjane za predloge za poboljsanje funkcionisanja saobracaja u gradu, tipa postavljanja semafora, lezecih policajaca, pesackih prelaza i ostalih stvari. Ogroman broj ljudi je ukazao na problem na Smederevskom putu, medju kojima sam i ja, a vlast nas ne j. ni za sta... Poslao sam im dva mejla sa "detaljnim" planom o postavljanju semafora, kao i razloge. Odgovor je stigao nakon par dana, citiram:
"Postovani, odgovaramo na vasa pitanja."
Za 2. i 3. stavku se slazem, ali 1. i 4. je jednostavno nemoguce ostvariti, upravo zbog toga sto vlast ne slusa narod. Rado bismo mi reorganizovali linije, bilo je i par izvanrednih predloga grupe "Imamo plan", ali su oni nazalost odbijeni.
 
A za šta su plaćeni saobraćajni inženjeri (i to našim novcem), ako mi treba da napravimo detaljan plan za svaku liniju???
Ako su nesposobni neka ih otpuste i zaposle grupu Imamo plan na njihovo mesto.

Neko radi u banci 10 sati dnevno, da li pored toga treba i da radi posao debelguza iz Direkcije? Čemu svi ti ljudi onda zaboga služe?
Ako im se lepo govori i ukazuje da je regulacija linija katastrofalna, o tome se diskutuje, ljudi su nezadovoljni, valjda bi to trebalo za gospodu da bude dovoljan signal da prionu na posao? Da ne govorimo da odbijaju i kada im se na papiru sve da, jer ko smo mi da se mešamo u njihov posao (od kojeg se oni, siroti, satreše).
 
A za šta su plaćeni saobraćajni inženjeri (i to našim novcem), ako mi treba da napravimo detaljan plan za svaku liniju???
Ako su nesposobni neka ih otpuste i zaposle grupu Imamo plan na njihovo mesto.

Neko radi u banci 10 sati dnevno, da li pored toga treba i da radi posao debelguza iz Direkcije? Čemu svi ti ljudi onda zaboga služe?
Ako im se lepo govori i ukazuje da je regulacija linija katastrofalna, o tome se diskutuje, ljudi su nezadovoljni, valjda bi to trebalo za gospodu da bude dovoljan signal da prionu na posao? Da ne govorimo da odbijaju i kada im se na papiru sve da, jer ko smo mi da se mešamo u njihov posao (od kojeg se oni, siroti, satreše).

Isto važi i za cenu karte. Kako nadležni ne zapažaju da je ona u koliziji s platežnom moći građana? Čime se onda bave? Kvalitetom uslova za život gusenica?
 
Somi303":aod5tnr1 je napisao(la):
Мали инфо :)
busplusplakat2.jpg

Velika zamerka na vreme odrzavanja, utorak u sred radnog vremena.
Penzioneri, nezaposleni i studenti su ostali jako povlascena kategorija, a zaposleni koji su u ovom trenutku najvise ogorceni (jer njih najvise nervira cekanje, jedno jutro sam proveo 12 minuta na Adi) u to vreme ne mogu da dodju.

A protest je jako opasna stvar. Jer ukoliko se vise puta desi, a ne dobije na masi i vaznosti, ono protiv cega su protestvovali dobija legitimitet. Ovo se malo neplanski radi. Jos cu pomisliti da je neki Djilasov marketinski trik.
Bolje je da smisle neku drugu akciju, recimo u spicevima na "carinama" sa kamerama. Ovako, ako opet dodje 1.000-2.000 ljudi, nista od daljih pokusaja.
 
A ko pravi taj protest uopste?Pretpostavljam neki sindikat GSP-a jer je u radno vreme.
 
Tri sindikata GSP protiv Bus plusa
Izvor: B92

Beograd -- Tri sindikata GSP-a “Evrovozač”, “Sindikat vozača GSP” i “Sindikat GSP” sutra u 15h organizuju protest protiv Bus Plus sistema naplate.

Protest će biti ispred pogona GSP-a u Ulici knjeginje Ljubice 29, a podržavaju ga “Sindikata radnika policije” i “Beogradsku uniju sindikata”, a protestu se pridružuje i Građanski pokret "99posto" koji navodi da će se okupiti u 14h na Trgu republike a zatim odatle otići do pogona GSP-a.

Sindikati traže da se kako navode u saopštenju "prekine sa maltretiranjem beograđana Bus Plusom jer tačkaste kontrole i represivna pravila u javnom prevozu ne poboljšavaju uslugu prevoza". Takođe traže da prestane maltretiranja zaposlenih u GSP-u zbog revolta građana nakon
represije komunalne policije koja se svela na radnike GSP-a, kao i prestanak maltretiranja zaposlenih u manjinskim sindikatima koji se bune zbog Bus Plus-a.

Ova tri sindikata zahtevaju o da se u GSP vrate službe koje su izdvojene a koje se bave naplatom i prodajom karata, kao i da se prestane sa zaduživanjem GSP-a brojnim kreditima.




http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=655926
 
Ja želim da ponovo plaćam kartu i da se vozim sa povlasticom!

Želim i da se pohapse kriminalci iz Apex solutions, što nije teško jer firma ima svega par zaposlenih a nema ni kancelarije.
Takođe da se pohapse i korumpirani političari.

Do tada, zbogom žohari.
 
Hm na Lastinom 860 gb4300(mislim da je taj) validator samo na prvim vratima i ima rampa pri ulasku i papirno obavestenje da se ulazi samo na prednja, sad da li rampa radi pri overi ne znam... Da li neko zna je l bilo ranije to u tom busu ili su krenuli postavljanje?
 
Зашто мора да нас занима Немачка? Код нас је проблем превелики број запослених у ГСПу и без њих би ГСП боље функционисао и био би исплативији и јефтинији. Зашто се сада синдикати буне? Јер им је неко објаснио да 80% њихових чланова реално нема никакав посао осим седења по канцеларијама ?
 
возд":1ys6rzmh je napisao(la):
Зашто мора да нас занима Немачка? Код нас је проблем превелики број запослених у ГСПу и без њих би ГСП боље функционисао и био би исплативији и јефтинији. Зашто се сада синдикати буне? Јер им је неко објаснио да 80% њихових чланова реално нема никакав посао осим седења по канцеларијама ?

Није то баш тако. ГСП би боље функционисао када би служба одржавања боље радила свој посао. Немам ништа против да тамо ради и 5000 људи, али хоћу да видим резултате. Хоћу да сваки аутобус излази чист на улице, да нигде ништа не фали и да је све под конац.

И зашто сте сви навалили на то отпуштање? Па замислите да ти људи у ГСП-у добију отказ. Где би они? Од чега би живели? Ко би их примио? Како би нашли нов посао? Најлакше је отпустити.

Тачно је да тамо има превише људи који, руку на срце, јако мало раде. Али мислим да није решење у отпуштању јер, просто, ситуација је таква да највећи део њих не би нашао нов посао, или би нашли нешто за типа 15.000 динара на црно. Решење је да се уведе ред, да им шеф стоји над главом и да их тера да раде, а да онда том шефу неко стоји над главом. Ко не ради, одбија му се од плате. Ко ради, добија стимулације.

А што се цене карте тиче, она би требало да буде 20 динара. Не може у граду где је просечна плата 20.000 цена превоза да буде 70 динара, а маркица 3.000-4.000. У ствари, може, али је нико неће плаћати, као што је сад случај. Боље је да цена буде 20 динара, а маркица 1.000 за све категорије, па да сви плаћају. А онај ко не плаћа извргнути га руглу, исмејавати и бламирати у фазону: "Пази га овај бедник, неће да плати 20 динара".

Да, и требало би увести поново кондуктере у свако возило. Они би продавали карте и од сваке карте би добијали проценат. Рецимо 10%. То је два динара по карти. Нека продају 200 карата дневно, то је 400 динара. Нека раде 25 дана месечно, то му дође 10.000. Плус 20.000 колико би им била нето плата, и ето ти 30.000 што је мало више од стварног просека, а не оног ког надува Завод за статистику.
 
CBET":jdh4s4m2 je napisao(la):
ГСП би боље функционисао када би служба одржавања боље радила свој посао. Немам ништа против да тамо ради и 5000 људи, али хоћу да видим резултате.

Samo kad bi se ti vratio u realnost i rekao sta toliko ljudi tamo da radi?
Postoji ogroman visak koji apsolutno nema tamo sta da radi.

Reci da li ces da ih otpustis, ili nastavis da placas a da nista ne rade? Nema trece.
 
Парадокс ГСП-а је што истовремено имају око 2000 радника вишка у администрацији али им фале редници у одржавању, механичари и возачи.
 
nikola011":k16xp3jp je napisao(la):
CBET":k16xp3jp je napisao(la):
ГСП би боље функционисао када би служба одржавања боље радила свој посао. Немам ништа против да тамо ради и 5000 људи, али хоћу да видим резултате.

Samo kad bi se ti vratio u realnost i rekao sta toliko ljudi tamo da radi?
Postoji ogroman visak koji apsolutno nema tamo sta da radi.

Reci da li ces da ih otpustis, ili nastavis da placas a da nista ne rade? Nema trece.

Све ово што ми радимо је млаћење празне сламе, јер је потпуно илузорно очекивати да ће власт прихватити наше сугестије. Али нема везе. Овде смо да дискутујемо. Макар било и утопистички и узалудно.

Ти људи који су вишак би требало да одржавају возила и да продају карте у возилима. Ове из администрације пребацити да то раде. Наравно да нећете пребацити неког ко има факултет да риба трамваје, мада ако је алтернатива томе отказ...шта да се ради. У време кризе и опште незапослености нема много бирања.
У сваком случају, ја сам против отпуштања.
 
Ma ne fale im ni vozaci, vise puta su zvali studio B neki koji su prosli njihove obuke za vozace tramvaja i autobusa i kojima je obecan posao u nekom doglednom roku, a nikada ih nisu zvali. Znaci oni imaju obucene, i ako im trebaju, zvali bi ih. Sigurno nigde ne stoje ispravni autobusi koje nema ko da vozi. Vozaca za bilo gde u ovoj krizi nigde ne nedostaje. Mehanicara mozda, jer covek moze da radi za vece pare pa ode negde, ali vozaca ima koliko i kucica po ulici. Adimistracije, fala Bogu ima da covek ne moze ni da zamisli koliko.
 
Naljepnice zavrsavaju svuda po gradu kad su lose postavljene na neodgovarajuce mjesto evo jednog primjera koji je malo degutantan
dsc03979.jpg
 
CBET":3ir379dz je napisao(la):
Ти људи који су вишак би требало да одржавају возила и да продају карте у возилима. Ове из администрације пребацити да то раде. Наравно да нећете пребацити неког ко има факултет да риба трамваје, мада ако је алтернатива томе отказ...шта да се ради. У време кризе и опште незапослености нема много бирања.
У сваком случају, ја сам против отпуштања.

Pa ne mozemo sav visak u cistacice samo da bi neko drzao metlu i krpu i primao platu. Postoje masine i odredjen broj ljudi koji sigurno vec imaju. Vec smo diskutovali o tome da kondukteri nemaju svrhu jer su neisplativi u ovako velikim sistemima prevoza. Kaznjavanja nema pa ne vidim razlog zasto bi mu neko platio kartu kad sad nece da je pokaze ni kontroli.

Aparati koji su postavljeni kostaju mnogo manje od covaka, tako da kondukteri nisu ekonomski opravdani. Ne vidim njihovu svrhu. Narocito u ovakvim guzvama.
 
nikola011":2fy0ouy7 je napisao(la):
Pa ne mozemo sav visak u cistacice samo da bi neko drzao metlu i krpu i primao platu.

Мора тако. То је белоруски модел. И зато се све сија и сви примају плату. Малу плату, али боље ишта него ништа. Алтернатива томе је отказ. А онда имамо ситуацију где је пола становништва незапослено.

Vec smo diskutovali o tome da kondukteri nemaju svrhu jer su neisplativi u ovako velikim sistemima prevoza.

Сврха кондуктера је да ти несрећници из ГСП-а не остану на улици. Кажњавања нема, али не би било ни потребе за тиме јер би свако плаћао карту од 20 динара. А ако неко баш неће да је плати, возач би имао право да не крене док тај путник не изађе из возила. Вероватно би сви остали вриштали: "'Ајде, крећи!", али он не би смео да попусти. Морао би да стоји све док тај путник или не плати бедних 20 динара или док не изађе из аутобуса. А ту би била и контрола да прати понашање возача. Било би ту посла за свакога.

Aparati koji su postavljeni kostaju mnogo manje od covaka, tako da kondukteri nisu ekonomski opravdani. Ne vidim njihovu svrhu. Narocito u ovakvim guzvama.

Апарати вероватно јесу јефтинији, али нама је циљ да спасимо људе, а не машине.
 
Радници ГСП-а су били ангажовани да раде у возилима и већина њих је дремала, брбљала и спавала. Цена карте од 20 динара не може да прође ни за вожњу покретним степеницама, а не јавним превозом. Ипак 72 и 115 је много с обзиром на то да наплата може да се побољша и да ГСП има евидентан вишак запослених који би требало да добију отказ као технички вишак, уз адекватну социјалну заштиту.
 
@CBET Ne mozemo se uporedjivati sa Belorusijom iz puno razloga.A glavni je sto oni imaju mesanu privredu sa naginjanjem ka socijalnoj dok kod nas imamo galopiranje ka liberalnom kapitalizmu koje nije trenutno ocigledno ali bice za nekoliko godina kada koruptirani politicari spucaju sve kredite i krene prodavanje svih preduzeca koje imamo,a GSP ce biti samo jedno od njih.Mozda ce ljudi i progutati privatizaciju GSP-a,ali verujem da privatizaciju vodovoda,EPS-a i ostalih stvari nece progutati.Ali to je prica za drugu temu,izvinjavam se na skretanju sa teme.

Kod nas ce uprava samo te radikalne akcije tipa otpusti 1000-2000 neradnika.Ostavi stanje kakvo je.Zakljuci da je GSP neprofitan,privatizuj ga i tako dalje.

Sto se tice bus plusa vozim se bez markice vec neko vreme i vecinu vremena me ni ne legitimisu dok po obicaju maltretiraju manje,mladje,starije i nejake.
 
Jel istina da je u Berlinu godisnja karta 365 EUR za celu godinu za sve prevoze?
 
U Beču je otprilike toliko, a studentska je 75€ semestralno. Obuhvata sve vidove prevoza u gradu (zona 100), podzemnu železnicu (U-Bahn), gradsku železnicu (S-Bahn), autobuse i sve tramvaje.
 
Vrh