Šta je novo?

Udruženje Ljubitelja Javnog Prevoza ( ULJJP ) 1.3.2012

Мене више занима да ли се боре да се сачува његов зглобни рођак? Ако не, зашто не?

Трола је соло, Санос је соло, а дотична Икача зглобно модел је далеко интересантнији од соло верзије. Пре неки дан сам видео један на улици у изузетно добром стању.
 
Pa oni su pricali za neki iz zemuna da se bore da ga sacuvaju, i na kraju je zavrsio u starom gvozdju, a mislim da je bio poslednji zglob sa starim cetvorokrilnim vratima.
 
298-2.jpg


298-11.jpg
 
овај још у супер изгледа када се упореди са осталима из његове генерације
 
Па не изгледа лоше, а јел тај зглобни што помиње стф исечен или се тек планира тај злочин?
 
Zglob bi trebalo da je isecen, a ovaj u poredjenju sa gb 01 izgleda uzasno...
 
Зглоб са четворокрилним вратима јесте исечен али зглоб са двокрилним вратима није, видео сам га прекључе. У изузетно добром је стању.

Зашто се за њега не изборити? Имати соло са четворокрилним и зглоб са двокрилним.

Уосталом, ширина отвора врата је иста, и никакав проблем није пребацити стара врата са соло буса на зглобни.

Понављам, зглобни изгледа јако очувано.
 
zglobova sa dvokrilnim vratima ima jos, jedan je skoro remontovan a jedan je mozda pre 2 godine... Nije poenta praviti od autobusa koji ce biti u muzeju nesto sto taj autobus nije. Dolaskom ovih novih, bice dosta autobusa za muzej...
 
Последњи зглобни Икарус са четворокрилним вратима типа Вегман (4161) исечен је средином прошле године. У ГСП је остало још 8 аутобуса типа ИК166 (326, 341, 1061, 1062, 1066, 1080, 1082 и 1093) и један ИК161 (412). Углавном их све можете видети ових дана у саобраћају, изузев 1061, који је изгледа завршио каријеру.

Екипа 1066, 1080, 1082 и 1093 имала је ремонт 2004. године, када су и префарбани у жуто, док су 1061 и 1062 ремонтовани 2000. ваљда. За 326 и 341 нисам сигуран да су имали генерални ремонт, али јесу сређивани при пребацивању из погона Карабурма у Земунску гаражу.

Ниједан није ремонтован пре две године, али је 1066 крајем прошле године имао комплетно сређивање лимарије и заиста делује као нов. С обзиром да крајем фебруара стиже 32 нова зглобна аутобуса, питање је колико ће нас још дуго ови аутобуси возити, али мислим да ће 412, 1066, 1082 и 1093 преживети долазак новајлија.
 
bazinga":3bmg368v je napisao(la):
Nije poenta praviti od autobusa koji ce biti u muzeju nesto sto taj autobus nije.
Ова реченица ми није јасна.

Пре свега ниједан аутобус на крају каријере нема скоро ништа од првобитног аутобуса који је дошао из фабрике а поготово са системом одржавања ГСП-а.

Према томе, уопште ми није јасна та фасцинација одређеним гаражним бројем. Зар је гаражни број најбитнији део приче? Правити од буса нешто што није? Па он више није што је био после првог ремонта. Аутобус који дође у мозеј није и онај који је дошао из фабрике.

Поента је да музеј покаже који су се модели користили у јавном превозу чак не мора да буде ни возило које је возило у БГ ако је исти модел а ако је рестаурација тог модела јефтинија од репарације ГСП-ове конзерве.
 
@1111 ja bi reko da je njemu i sasija sredjivana tako da moze da se kaze da je remont.
@stf nije to nikakva fascinacija garaznim brojem, bar sa moje strane , ali ako je to muzej autobusa GSP Beograda malo mi je glupo da tu bude autobus iz recimo Skoplja. Brdo modela ionako nije sacuvano, a to da li sacuvani primerak ima dvokrilna ili cetvorokrilna vrata mnogo je manje bitno.
 
bazinga":m7tyupth je napisao(la):
ali ako je to muzej autobusa GSP Beograda malo mi je glupo da tu bude autobus iz recimo Skoplja. Brdo modela ionako nije sacuvano.
То је музеј возила која су била у употреби у Београду. Поента је презентовати моделе и историју развоја превоза. То је оно што занима посетиоца музеја.

А то, да ли је дотични аутобус баша тај ту возио на 16 је тако мало битно. Ако се може сачувати оригинални примерак супер, ако не, набавља се исти такав из било ког града, ко да је то битно.

Као што сам рекао, а форумаш Феликс55 као искусан рестауратор аутомобила, аутобус који дође у музеј није исти аутобус који је дошао из фабрике некада давно. За време експлоатације на њему је готово све замењено једном или више пута.

Уосталом ни Лејланд нема оригинално свој мотор. Па шта? Па ништа. Кул је да га имамо.
 
Kad smo vec kod lejlanda i njegov motor je iz skoplja inace gomilu djelova za isti je sacuvao ljubitelj tog modela busa zbog svojih uspomena iz djetinjstva kpji je zubar po profesiji
 
Sa politikinog zabavnika clan topcider postavio
busrm.jpg

Obratite paznju nastubici na kantu na istom i dobri stari lejland
autokomanda-1.jpg
 
@ stf, ja to ne gledam tako, istorija je takva da odredjeni modeli nisu sacuvani, ostali su na slikama, treba se okrenuti onome sto moze da se sacuva, a moze dosta. Opet kazem, prepravljati pola autobusa samo zbog vrata je po meni glupo, i nepotrebno rasipanje para kojih nema, a te iste se mogu uloziti recimo u restauraciju nekog drugog vozila.
Za model IK5B jos ima nade dokle god je onaj gore na ibarskoj na onom otpadu.
Kada bi se to sprovelo muzej bi imao lejlanda, Ikarbus ik5 Sanos 115 Ikarbus 111(ili koja je vec oznaka) ik166 i recimo neki od prve serije Ik20X i ik103 sto bi bilo sasvim dovoljno vozila za neki pocetak
 
dcgd9s.jpg

Ova na trgu je tako mocna kao da je danas snimljena
nocy.jpg
 
Super, ali opet nema odgovora na pitanje, ko ce pokriti troskove remonta? i da li ce ga uopste biti u skorije vreme ili ce i on da truli u dvoristu Muzeja nauke i tehnike?
 
Чини ми се да је овде речено да ће руска амбасада помоћи сређивање 01, јел то тачно?
 
Предлажем да се по ремонту „1" он један дан (једна недеља) стави у саобраћај на линији 22, као последња вожња у редовном саобраћају. Након тога да иде у депо Музеја и да му остане број 22 на роло траци. Било би добро да роло трака буде иста као она из деведесетих, а боја тролејбуса црвена.
 
BOJA ce biti orginalna crveno bjela ,traka ce takodje vratiti a moze se organizovati ispracaj
 
A kada ce to biti,slusam tu pricu vec nekoliko meseci.

P.S.Zna li neko gde se mogu kupiti umetnicke slike ziu trola ali da nisu kod onih derikoza na ulici u Knezu koji traze po 60-100 eura za njih?
 
Vrh