Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Danas sam baš koristio prevoz u Novom Sadu.
Unutra na vratima piše "Molimo imajte strpljenja prilikom izlaza". Vozač dolazi na stanicu otvara prva vrata, ostala vrata otvara posle 10ak sekundi (znači ne kao kod nas posle 1-2 sekunde, nego posle dužeg vremena). Ljudi napolje barem polovina ode do prvih vrata ostatak čekaju da se otvore ostala vrata gde i udju. A gužva je bila kao i kod nas u busevima.
 
Kopmania aj sad zamisli scenu ulazenja samo na prednja vrata u spicu, recimo u neki bus na sajmu...
 
A recimo u Talinu gradu velicine Novog Sada je besplatan gradski prevoz,pa ko je tu blesav???

I onda izracunas gubitke zbog sporijeg prevoza i uporedis sa 100% subvencionisanim gradskim prevozom i dodjes do toga da bi dobili i brzi gradski prevoz a i pouzdaniji.

Inace sta bi sa vremenskim kartama i onih 20 tabli sa informacijama o dolasku vozila?
 
Како изгледа контрола карата у Лондону:

1. На станици стоји велики број контролера из ТФЛ-а (тј. Transport for London) уз пратњу полиције (обичне нормалне лондонске, као и Community Service официра - то је нека као полу-полиција која нема сва права и овлашћења обичне полиције... ваљда може да се упореди са нашим комуналцима, мада имају мало другачију делатност).
2. Како види ту велику групу људи у флоресцентним униформама или маркерима, возач искључи уређај за наплату (који се у Лондону зову Oyster, уместо БусПлус).
3. Контролери уђу у возило на сва врата и провере свима карте - чак и онима који излазе на тој станици.
4. Уколико неко нема карту, излазе из аутобуса и пише им се казна - полиција или шатро комуналци им провере име и адресу. У Британији нема личних карата али полиција може (мање-више, мада то није јасно дефинисано законом) да провери нечију адресу.
5. Полиција користи ту прилику и да изврши друге врсте провере... На пример, да ухвате неког за кога постоји потерница.

Иначе, овај систем комбинованог деловања полиције и других служби се примењује и на возаче приватних возила где, ако те зауставе, провере осигурање, таксе за возило, регистрацију и све живо.

Слично нешто сам видео и у Женеви - где контролери исто проверавају карте уз пратњу градске полиције. То раде чак и у ситним сатима на ноћном превозу, што у Лондону никад нисам видео.

Предност је да не дође до инцидената као код нас где неко пребије контролера (све могуће шале на страну, примена било какве физичке силе у оваквим ситуацијама стварно није уреду и треба бити кажњена).

Са друге стране, мало је морално сумњиво да се полиција користи како би наплаћивала карте (и казне) које бар неким делом иду приватним фирмама.

_____________________________

Предлог за Београд:

Пошто контролера иначе нема касно увече или, рецимо, недељом - кад немају смену - предлажем да тада званично градски превоз буде бесплатан за све. Већ смо у ситуацији да нико тада не плаћа карту. Био би то један велики хумани гест града. Могло би чак и на БусПлус апаратима да пише: "Бесплатан превоз" ... после, рецимо, осам увече. То би грађане, попут мене, чинило много срећнијим.



Имам још предлога које би пренео из лондонског система ал већ је касно па ћу их оставити за другу прилику.
 
@bazinga.
Nisi lepo skontao, nisam napisao da se u novom sadu ulazi na prednja vrata. Rekao sam da iako je to Novi Sad, 10 x manji od Beograda, sa 10 x manje vozila i 10 x manje ljudi opet niko ne poštuje to, a kamoli u Beogradu da se poštuje ulazak na prednja vrata što je nemoguće

@ink u Londonski prevoz ide Transport Police a ne obična policija, a taj transport police ima ista prava kao i obična, da te legitimiše tj. to što si napisao da ti traže ime prezime i ulicu.
 
Nešto što se decenijama koristi i decenijama jedna pravila, teško je promeniti
London već stotinama godina ima takav prevoz uredjen, zna se gde se ulazi, gde izlazi.
Mi već desetina godina imamo sistem da se ne plaća karta, da se ulazi gde ko hoće. Teško da može šta tu da se promeni.
U Londonu nema raspalih šklopocija od autobusa, pa onda i mogu da ti zatraže iz TFLa da se poštuju pravila.
Ovde u Beogradu nas lažu kako je sve super, a svaki drugi autobus se raspada, nema kočnice itd. A traže pravila kao u Londonu.
Da Beograd ima sve krkajeve grada obezbedjene metroom, a da autobusi služe za prigradska naselja + za 2-3 stanice, e onda može da se uvede da se ulazi na prva vrata, kada mali broj ljudi se vozio autobusom
 
kopmania":104ty64z je napisao(la):
Nešto što se decenijama koristi i decenijama jedna pravila, teško je promeniti
London već stotinama godina ima takav prevoz uredjen, zna se gde se ulazi, gde izlazi.
Mi već desetina godina imamo sistem da se ne plaća karta, da se ulazi gde ko hoće. Teško da može šta tu da se promeni.
U Londonu nema raspalih šklopocija od autobusa, pa onda i mogu da ti zatraže iz TFLa da se poštuju pravila.
Ovde u Beogradu nas lažu kako je sve super, a svaki drugi autobus se raspada, nema kočnice itd. A traže pravila kao u Londonu.
Da Beograd ima sve krkajeve grada obezbedjene metroom, a da autobusi služe za prigradska naselja + za 2-3 stanice, e onda može da se uvede da se ulazi na prva vrata, kada mali broj ljudi se vozio autobusom

То ти је све један зачарени круг који одржавају нерад и корпуција. Карте морају редовно да се наплаћују - није пријатно али је тако. Тек кад неко редовно плаћа карту стекне се право да се жали на реално лоше стање возила, на услугу и на корупцију. Неко ко не плаћа карту (из сасвим разумљивих разлога), по мени нема право онда да се жали на нешто што добија бесплатно.

Можемо да преокренемо и да кажемо да Лондон има толико сређен систем јавног превоза јер се редовно плаћају карте и казне.

Иначе, какво нам је стање у држави, граду, друштву итд. могли би мало чешће да будемо захвални за неке ствари (градски превоз у Београду је, по мени, једна од тих ствари).

@ink u Londonski prevoz ide Transport Police a ne obična policija, a taj transport police ima ista prava kao i obična, da te legitimiše tj. to što si napisao da ti traže ime prezime i ulicu.

Transport Police углавном се појављују у метроу и у приградским возовима. Ови који прате контролоре карата приликом рације су обични Metropolitain Police.

_______________________________________________

Уз сисзем за наплату карата, у дабл-декерима важи и други систем. Пошто се улази код возача и он регулише "поништавање" Оyster-a свих путника, ако неко уђе а да није одкуцао Ојстер или је ушао на задња врата да избегне да одкуца карту возач заустави аутобус и одбије да крене док та особа или не изађе или не плати карту.

Ово углавном добро функционише јер су љутити погледи других путника довољни да натерају ту особу да изађе али сам ипак једном седео скоро пола сата у аутобусу који је тако заустављен на станици док су пијани енглези правили проблем. Било је при крају дневног саобраћаја тако да другог избора нисам имао.
 
Meni je sasvim u redu da se otvaraju samo prednja vrata, ali to ne moze da funkcionise u Beogradu, barem ne na linijama gde je veliki broj putnika. Eto danas na Ustanickoj vozac otvorio samo prva vrata, guzva strasna, ljudi iznervirani zbog toga. Mene vise brine ta opasnost po vozace da ih neki id*** ne napadne zbog toga sto je otvorio samo prednja vrata, a posle ce po njemu da pljuju kako je bu**** sto je otvorio samo jedna vrata. Onda mi je jos manje jasna ta pretnja vozacima da ce dobiti otkaz ukoliko ne postuju pravila. Zamislite vi nekog kontrolora ili jos gore "savesnog" putnika koji bi prijavio tog vozaca za nepostovanje propisa/pravila i bukvalno mu upropastio zivot. Vrlo su male sanse da nadje drugi posao. Po tome najvise ispastaju vozaci, putnici, a ko vec profitira, to svi znamo.
 
Samo cu da citiram prvi komentar ispod artikla:

"E bas cu da ulazim na srednja. Vama u inat. I vozicu se besplatno. Opet, je l' te, vama u inat."

svima je jasno da ne mora da se diskutuje o tome da li ce ova akcija uspeti iz drugog pokusaja. jedna rec govori sve: INAT
 
JunkieBanjica":346k5cm6 je napisao(la):
Samo cu da citiram prvi komentar ispod artikla:

"E bas cu da ulazim na srednja. Vama u inat. I vozicu se besplatno. Opet, je l' te, vama u inat."

svima je jasno da ne mora da se diskutuje o tome da li ce ova akcija uspeti iz drugog pokusaja. jedna rec govori sve: INAT

Opet će se naći neko ko će se toliko iznervirati , da će da dohvati ciglu ili štanglu , pa da razbije srednja ili zadnja vrata i da uđe gde njemu odgovara.
 
Vec je bila tuca u troli.Napisao je jedan decko na SSC forumu danas.Cak je i policija dolazila.

Zamislite kada se to desilo na studentskom trgu kako ce biti u Bataji ili negde drugde...Na kraju ce narod da se poubija zbog apeksovog procenta
 
То су полуљуди који не капирају ко је у ствари крив. Сиротиња ће међусобно да се пубија а кајмак ће да покупи пробрана елита и да по граду иде ђиповима под ротацијом.

Све у свему, раја је сама крива. Уместо да се уједини и говњивим моткама да истера говеда, она ће међусобно да се пљује. Контролори ће да малтретирају путнике, путници возаче, возачи путнике а говеда ће да гледају и да се смеју.
 
Обор-кнез је кобајаги или стварно мало нервозан, прикључује се Апексовом спиновању.

SRBIJA | PETAK 19.04.2013. | 09:34
Đilas:Uvesti 2.000 kontrolora u GSP
IZVOR: BETA
Beograd -- Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da će morati da se uvedu određene mere kako se građani ne bi vozili bez karte, jer za javni prevoz više nema novca.
U poslednja dva meseca prodato je 20 odsto manje pretplatnih mesečnih karata za gradski prevoz nego u isto vreme lane, kaže Dragan Đilas.

On je dodao da je najveći problem to što mnogi građani ne plaćaju kartu.

"Ne ostaje nam ništa drugo nago da uvedemo 2.000 kontrolora u autobuse i ulaz isključivo na prednja vrata, pa samo ko ima kartu može da se vozi", rekao je Đilas za današnji "Blic" i dodao da grad više nema odakle da finansira javni prevoz.

Prema njegovim rečima, godišnje se izdvaja više od 100 miliona evra da građani ne bi plaćali ekonomsku cenu karte i da će broj vozila na ulicama morati sa se smanji za 50 odsto, ako se nastavi ovako.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=706483

Градоначелник Апексоваца и осталих који музу Београђане изгледа не схвата да је његово прошло. :kafa:
 
Kada dođe do tih famoznih "promena", ovo će se rešiti kao RTS. Ukinuće karte i prebaciti GSP na budžet. Raja će biti srećna što joj je mlađani otac nacije darivao "besplatan prevoz", a budžet će se naravno puniti novcem iz magične bašte u kojoj raste drveće koje ima dolare i evre umesto lišća :)
 
Ne znam da li ste culi,ali budzet grada je u velikom problemu,zato je mr Ђ nervozan.Vecini radnika u gradskoj upravi kasne plate koje su trebale legnuti 15tog,a kolaju price da ce im isplacivati jednom mesecno.Koliko razumeh najvise su u problemu oni u kulturnim ustanovama.

A da,tih 2000 kontrolora je tacno onoliko koliki je visak zaposlenih u GSP-u.Da li cemo sada doci do spektakularnog resenja,nikog ne otpuste iz GSP-a,vec ih samo pretvore u kontrolore preko noci.
 
Budzet grada je u problemu od kad je dosla nova republicka vlast. Djilas od kad je dosao na mesto gradonacelnika pokusava od gsp-a da napravi profitabilnu firmu, ali je problem sto nema saradnju ni sa direkcijom a ni gsp-om. Uvodjenje ovog mucenog sistema naplate karata je bila genijalna zamisao DJP-a, i realno ideja kao ideja nije bila losa, ali onda se svasta nesto izdesavalo i sad imamo ovu sprdacinu u kojoj najvise putnici stradaju jer jednostavno nemaju alternative nego da koriste prevoz.
Odredjeni ljudi iz direkcije su podmazivani od strane apexa da bi progurali u gsp-u ovakve nebulnoze ideje o kaznjavanju vozaca ako otvore sva vrata itd. Tu se onda stvara inat gsp-a koji nece da odpusta svoje radnike u hiljadu i sto nepotrebnih sektora koji postoje.
I tako se sve vrti u krtug, Djilasu se serviraju gluposti pa on onda po medijima lupeta svasta o naplati karata, apex pokusava da izmuze pare na svaki moguci nacin, gsp svoj visak radnika nece da otpusti preko pretnji sindikata da ce strajkovati, i onda da bi se odrzalo kakvo takvo funkcionisanje stvari se ne pomeraju sa nule.
Resenje je krajnje jednostavno, zahvaliti se apexu na saradnji i najuriti ih sto dalje od javnog prevoza, uvesti vremenske karte i dati kontrolu karata gspu cija su i vozila, i edukovati kontrolore o nacinu ponasanja na radnom mestu. Ovim mislim da bi se i drasticno povecali prihodi, deo tehnoloskog viska iz gsp-a bi dobio mesto u kontroli karata i svi bi bili srecni, osim onih koji su dobijali "stimulacije" od apexa...
 
dve stvari mogu da konstatujem:

- Ko ce mene da spreci da udjem na zadnja vrata kada se otvore da putnici izadju?
- Od kojih para ce da plate 2000 kontolora?

A to sto je prodaja opala 20% znaci da gradjani nisu zadovoljni ili cenom ili onim sto dobijaju za tu cenu. Svako zeli da sedne i da se vozi mirno do odredista a ne da se svadja sa kontrolorima.
 
Vrh