Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

vladygark":2huv1zyb je napisao(la):
Prvo, Srbija uopste nema u saobracaju 24 garniture 412/416, trenutno je u saobracaju 19 garnitura, novosadska 105-106 je havarisana i ne zna se do kad ce biti van saobracaja.

Drugo, ko je uopste rekao da ce Srbija u blizoj ili daljoj buducnosti narucivati nove elektromotorne garniture? Da li ti znas nesto sto nama nije poznato, ako znas bilo bi lepo da podelis sa nama.

Trece, na sajtu ZS nedvosmisleno pise da su novi vozovi namenjeni za regionalni putnicki saobracaj. Ko hoce, moze da cita sta pise, ko nece, moze da nastavi da masta o tome da ce novi EMV dobiti BG Voz.

Cetvrto, ja uopste ne kapiram kako pojedince kao Express ili 2012 nije sramota da uopste pisete ovakve stvari. Po vama je sasvim OK da Srbija sve placa a da samo Beograd izvlaci korist. U kom vi svetu zivite, da li ste ikada izasli van prestonog grada?

Kako tebe nije sramota da ignorises sajt proizvodjaca Stadler Rail i cinjenicu da se istice "Belgrade Region". Vise verujem Stadleru nego Zeleznicama Srbije odnosno nasim prevarantima [kao i svim ostalim ljudima u drzavnim preduzecima].

Odakle ti pravo da kazes kako je Plauenu potrebno 3 voza kada se Berlinski S-Bahn raspada. Da li je Plauen glavni grad Nemacke? I odakle ti samo pravo da vredjas moju i svaciju glavu tvrdnjom da je cmar vazniji?

Svaka rec je suvisna.

Ti si mi poznat po netrpeljivosti prema drugim forumasima, posebno prema meni pa zato molim Vucka koji je inace moderator da te upozori o tome kako se obracas, naravno na pp.
 
Momci :vops: :kafa: :vops: 8)

Kao prvo,to sto pise na sajtu STADLER-a ne mora i da znaci da ce tako biti.
Opet napominjem da FLIRT nema ni teoretske sanse da se nadje na linijama BG:VOZ-a. Bar ne planirano.
Kada su remontovani RVR-ovi grad je platio njihov remont u zamenu za njihovo koriscenje i iznajmljivanje.
Po ovoj vasoj teoriji da ce oni na BG:VOZ onda bi vec trebalo da grad Beograd uleti sa nekim parama za koriscenje.
Sto je,slozicete se u domenu naucne fantastike (trenutno).
Kako koji FLIRT bude dolazio tako ce zamenjivati RVR-ove na regionalnim linijama(sta god vi smatrali sta je regionalno :) )
Tako da ce na kraju sve 412-ce zavrsiti u Beogradu voleli vi to ili ne .

Zapamtite ovaj post i za koju godinu ga ponovo procitajte.



461 majka Mara
 
за мене је регионални воз исто што и путнички који стаје поред сваке бандере
 
mvbg1":1fzjlkgs je napisao(la):
Momci :vops: :kafa: :vops: 8)

Kao prvo,to sto pise na sajtu STADLER-a ne mora i da znaci da ce tako biti.
Opet napominjem da FLIRT nema ni teoretske sanse da se nadje na linijama BG:VOZ-a. Bar ne planirano.
Kada su remontovani RVR-ovi grad je platio njihov remont u zamenu za njihovo koriscenje i iznajmljivanje.
Po ovoj vasoj teoriji da ce oni na BG:VOZ onda bi vec trebalo da grad Beograd uleti sa nekim parama za koriscenje.
Sto je,slozicete se u domenu naucne fantastike (trenutno).
Kako koji FLIRT bude dolazio tako ce zamenjivati RVR-ove na regionalnim linijama(sta god vi smatrali sta je regionalno :) )
Tako da ce na kraju sve 412-ce zavrsiti u Beogradu voleli vi to ili ne .

Zapamtite ovaj post i za koju godinu ga ponovo procitajte.



461 majka Mara

Ma u redu je. :kk: Svako ima pravo na svoje misljenje ali neko stvarno voli da preteruje prozivajuci forumase ukoliko slucajno misle drugacije od onoga sta je on umislio. Bolje ne odgovoriti i iskulirati nego offtopiciti.

I dalje mi je nelogicno da se koristi RVR koji se koristio i do sada i u BG i van njega a da FLIRT koji je isto "univerzalac" Zeleznica Srbije [koji dakle moze da se koristi na svim linijama] upravo bude koriscen po vukoje*******inama bez putnika dok u Beogradu ljudi ginu te zbog Stepenica te zbog nedostatka interkoma. Koliko ljudi treba da pogine da bi kupili nove vozove?

Ako ih boli ona stvar za Beovoz i BG:Voz nek onda pocnu da grade normalan metro vec jednom.

Da dodam jednu nelogicnost u celoj ovoj prici.

Radi se o ovome:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=819128&page=51

Citiram: "On je rekao da će ponuditi gradskim vlastima i da se beogradski voz proširi na okolna mesta - do Umačara, Mladenovca, Valjeva i Sopota - kao i da za njega važi markica gradskog prevoza."

^^^U prevodu BG:Voz pojeo Beovoz. Ako je BG:Voz to znaci uvodjenje dodatnih lokala da se pojaca takt. Cime misle da nas voze? Tramvajima? :lol:

Zato i napisah da je moguce da ostave 9 remontovanih RVR-a, ostatak bace a Stadlere podele kao sto su i RVR podeljeni. Odnosno da ce ih koristiti gde god stignu. Ja rekoh univerzalna konfiguracija.
 
Распад у Затвореном акционарском друштву "Железнице Србије" улази, изгледа, у нову фазу, опасну по животе путника:


Неколико путника повређено у судару два воза у Београду
БЕОГРАД, 2. маја (Танјуг) - Неколико путника повређено је данас у судару два путничка воза у тунелу у Тошином бунару, речено је Тањугу у МУП-у Србије.
До судара је дошло око 13.30 сати, када је путнички воз, који је саобраћао на релацији Београд - Нови Сад, ударио у воз који се кретао на релацији Београд - Шид.
Шест екипа Хитне помоћи је на лицу места, рекла је Тањугу портпаолка Хитне помоћи Нада Мацура и објаснила да се повређени налазе у вагону који у овом тренутку не може да се извуче из тунела.
За сада, према незваничним информацијама, ради се о лакшим повредама, додала је Мацура.
 
Upravo sa pročitao na sajtu B92.

Upalim TV da vidim sliku sa lica mesta, nije mala stvar, sudarila se dva voza u Beogradu, kad ono repriza neke stare drame TV Beograd, italijanski film na Studiju B, na B92 uživo prenos brčkanja u bazenu Velikog Brata...
 
1.png
 
Express, znas kad cu prestati da te prozivam? Kad se spustis na zemlju, pocnes da mislis svojom glavom i pre svega prestanes da koristis termine kao "cmar" i "vukoje*******ina" za razna mesta van Beograda kao npr. ono u kojem ja zivim.
 
vladygark":2vl1860w je napisao(la):
Express, znas kad cu prestati da te prozivam? Kad se spustis na zemlju, pocnes da mislis svojom glavom i pre svega prestanes da koristis termine kao "cmar" i "vukoje*******ina" za razna mesta van Beograda kao npr. ono u kojem ja zivim.

Izvinjavam se sto nisam na zemlji vec na ko zna kom spratu, sto mislim glavom 2012 i pre svega sto ne koristim divne termine kao sto su analni otvor i nedodjija. :vops:
 
Stvarno covjece shvatoi u kojoj truloj banana drzavi zivis i da u istoj postojee i drugi gradovi osim beograda .Takodje da polica sa bajkama stoji na djecijem odjljenju NBB i da se mi ovdje pokusavamo baviti ozbiljnijim stvarima bez omalovazavanja i vrijedjanja .
 
direktor":v8cmt9xv je napisao(la):
Stvarno covjece shvatoi u kojoj truloj banana drzavi zivis i da u istoj postojee i drugi gradovi osim beograda .Takodje da polica sa bajkama stoji na djecijem odjljenju NBB i da se mi ovdje pokusavamo baviti ozbiljnijim stvarima bez omalovazavanja i vrijedjanja .

^^^Seci usi krpi dupe.

Inace:

http://www.stadlerrail.com/en/news/2013/03/04/stadler-flirting-in-serbia/

"Serbian Railways (ŽS) has ordered 21 electric FLIRTs (Fast Light Innovative Regional Train) from Stadler Rail for commuter rail services in the Belgrade region."

Sanjajte. To vam bar niko ne brani. Vase selo lepse od Pariza. How yes no. Realnost je malo drugacija. :mrgreen:

Naravno da se slazem da naredne serije budu namenjene otvaranju novih gradsko-prigradskih mreza sirom Srbije [NS,RU,ZR,NI,KG,UE,SU itd.] kao i nabavci novih vozova za InterCity upotrebu radi zamene neefikasnih vucnih vozova na celoj teritoriji zemlje.

Apsolutno se zalazem za to da svi imaju isti kvalitet prevoza, but first...commuter rail services in the Belgrade region.

P.S Nemojte da mislite da sada velicam unutrasnjost. Nikad Tuluz nije postao Pariz niti ce ikada postati. Face it! Samo smatram da svi treba da dobijemo isti nivo usluge, ali opet to se radi po prioritetima pa ko nije vazniji kasnije dodje na red.
 
2012":17rhk5wq je napisao(la):
Kada sam ja to rekao oni skocise na mene.. :kafa:

Ma samo iskuliraj da se ne bi pravio offtopic. :kk:

Da bude jos gore clanci i na sajtu Stadlera i RailwayGazette su objavljeni istog dana kada je potpisan i sam ugovor. To dovoljno govori o kredibinosti ovih informacija.

Ne znam sta da kazem osim da oni nisu mogli da "muljaju" informacije vec da su mogli samo da prepisu ono sto je trazeno u tenderskoj dokumentaciji.

Tako da, zivi bili i vozili se. :vops:
 
Način na koji razmišljate kao rezultat ima Grčki model države, a to je neodrživo.
 
Cini mi se da isporucilac ne odredjuje gde ce ici njihov proizvod, vec onaj ko kupuje, a to je u ovom slucaju Zeleznice Srbije.
I jos nesto, bas za Beograd je jako vazno, da se paralelno razvijaju svi delovi drzave, da se stvore normalni uslovi jednaki svuda, jer samo tako migracije iz unutrasnjosti ce se smanjiti, a to znaci i manji troskovi izgradnje infrastrukture, vrtica, skola, manje opterecenje pa onda i troskovi prevoza u Beogradu i td. Sto kaze stf, tim vasim nacinom razmisjanja dobicemo Grcki model drzave sa dva grada.
 
Express":5t3p00yk je napisao(la):
Apsolutno se zalazem za to da svi imaju isti kvalitet prevoza, but first...commuter rail services in the Belgrade region.

Kada bi malo mucnuo glavom, mozda bi ti se javilo da vec postoje "commuter rail services in the Belgrade region". Vozovi koji opsluzuju taj sistem su i dalje itekako upotrebljivi i vredni i bice jos mnogo godina u upotrebi, hteo ti to ili ne. To sto ti nisi time zadovoljan ili sto izgled postojecih vozova ne odgovara tvojim visokim estetskim kriterijuma ne znaci nista, i ne interesuje apsolutno nikoga. Ozbiljne ljude interesuje mogucnost da se preveze veliki broj putnika od tacke A do tacke B brzo, bezbedno, udobno i po prihvatljivoj ceni. RVR garniture imaju hiljadu nedostataka ali u svemu zadovoljavaju zahteve gradsko-prigradske zeleznice i nema razloga da se to menja.

Da li ti je poznato da na RVR garniturama vazi ogranicenje brzine od 95 kmph? Ko bi pri cistoj svesti i zdravoj pameti postavio na BG Voz gde je maksimalna brzina 100 kmph garniture sposobne za 160 kmph, a na Koridor 10 umesto Stadlera garniture RVR sa ogranicenjem od 95 kmph iako je recimo na levom koloseku pruge BG-Sid trenutno moguca brzina 120 kmph?

Uostalom, pominjes berlinski S-Bahn? Koji bi Nemac odobrio da se sredstva poreskih obveznika trose na nesto sto ne predstavlja realnu potrebu nego mastarije neizivljenih klinaca?
 
KO CE DA se kladi prije svih 2012 i ekspres da ce vozovi ici na relacije ka /ns/si/su /ni itd u vopi :vops: Ustartu imaju manje vrata to normalnom dovoljno govori da nece biti korisceni na bgvozu :)
 
To smo raspravili na BGVoz temi idu na Beovoz i prvo NS-BG resto šta ostane.. :kafa:
 
MilisaV":3ax6z8d2 je napisao(la):
uostalom u vest iz komšilku se uvek vode pod region, tako da flirtovi treba da saobraćaju po regionu, srbija, hrvatska, makedonija, rumunija, bugarska...
у некој будућности треба очекивати да више неће бити стари систем међународног превоза, где се прерачунавају вагонски километри, где у једној композицији има вагона различитих компанија, и где се на граници мењају локомотиве. Са услугом једна компанија-један међународни воз нема више транге-франге тарифа и услуге у међународном саобраћају, и стварају се асновни пословни предуслови да међународни железнички саобраћај буде комкурентан међународном аутомобилском, аутобуском и авио саобраћају. :idea:

Возове "ФЛИРТ" имају и Аустријанци, и Мађари, и Чеси, тако да до употребне дозволе за те возове у тим земљама неће бити тешко доћи. Приватни оператер на пугама Чешке "Лео Експрес", користи управо овакве возове какве купује Србија за дуголинијски међуградски саобраћај. Тако да, очекујте у перспективи ове возове на линији Београд-Будимпешта :vops:

Из одобрених кредита ће се поправити стање на следећим пругама:
- Београд-Суботица, Од Старе Пазове до Суботице други колосек и повећање брзине. Вожња БГ-НС мање од сат времена.
- Београд-Шид, скраћење путовања у правцу Шида за око пола сата. Шид-Београд 2 сата, Београд-Рума око сат времена у сваком од праваца.
- Београд-Ниш, капиталним ремонтом деоница Сопот-Ковачевац, Велика Плана-Мала Крсна, и Београд Главна - Ресник, те новим делом пруге Гиље-Ћуприја са новим мостом на Морави убрзање брзих возова за сат времена. Време путовања на релацији Београд-Ниш око 3 сата 30 минута. Експресни би могао и 20 минута брже.
- Београд-Бар, капиталним ремонтом пруге предвиђеним Руским кредитом, до Ужица се стиже за 2сата и 15 минута, до Пријепоља за 3 сата и 30 минута, до Краљева за 3 сата.
- Ниш-Скопље, овде се путовање скраћује са око 5 сати на око 3сата 30 минута.
- Ниш-Димитровград, Након капиталног ремонта и електрификације експресни воз за Софију би могао стићи од Ниша до границе Бугарске за око сат времена. Данас се путује три сата.

Све у свему, доста домаћих линија, које са иоле прихватљивим возним временима, комфором и повољном ценом карте, постају окосница регионалног развоја.

Иначе, сматрам да је један од приоритета реконструисати и електрификовати пругу Рума-Брасина(Зворник), и Краљево-Сталаћ. Прва је потребна за повезивање запада Србије, и ради везе са БиХ, а друга како мрежа брзих железничких веза не би била начисто моноцентрична. Тако можемо направити брзи воз Ужице-Пожега-Овчар бања-Чачак-Краљево-Врњачка бања-Трстеник-Крушевац-Сталаћ-Алексинац-Ниш-Дољевац-Лесковац, на пример.
 
Preziveo se put u Budimpestu i nazad vozom. I prvo sto mogu da kazem je da sam ODUSEVLJENA i dnevnim a i nocnim vozom. Da pocnem...Jutarnji voz polazi sa glavne zeleznicke stanice tacno u 6:45, tacnije to je voz za Prag, Avala. Vagoni su prostrani, klimatizovani, udobni! Putovanje od 8h se bukvalno ne oseti. Voz ima i vagon restoran u kome mozete da blejite za sankom, sednete da popijete ili pojedete nesto i da se iscaskate sa nasim vrlim radnicima zeleznice. Kafa (povelika) je 160din. Jutarnja rakijica ili pivce nesto ispod 200 dindzi :vops:

Bio je prvi maj tako da se rezervacija mesta isplatila, voz je bio pun! Dosta je bilo i stranaca, prve ''komsije'' su nam bili svedjani i britanci.

Na granici se nije stajalo duze od pola h, sto je za praznike neverovatno pogotovo ako putujete autobusom ili autom. Na Keleti stanici smo bili tacno u 14:40. Sa stanice ide metro tako da je savrseno saobracajno povezana sa ostatkom grada.

sam6231u.jpg


sam6242.jpg


sam6251.jpg


sam6278.jpg


Sto se povratka za bg tice, vracali smo se ozloglasenim nocnim :mrgreen: Zvanicno polazi u 22:20 sa Keleti stanice, kasnio je 20 min ali je u bg stigao na vreme. Elem, isli smo bez rezervacije, sedeli u zajednickom vagonu, sve je bilo savrseno. Mesta koliko hoces, udobna sedista, radi klima, wc odlican. Nigde bandi i nindza o kojima se po internetu razvila legenda. Spavali smo ko zaklani skoro ceo put, sa parama pored nas (znaci bez guranja u carape i druge paranoidne varijante) i prosli super. Ceo put kroz madjarsku u vozu je bila njihova policija tako da je skroz bezbedno. Naravno, kao i na svakoj stanici ima dzeparosa i tih sitnih probisveta, pa smo se upoznali sa covekom koji se predstavlja kao Madjar, stanovnik Subotice, koji putuje bez torbi na Uskrs kod rodbine, caska sa svima na koje naidje, i gleda gde stavljate novcanik ako ga izvadite. Udje u voz i dokle ide ne znam, ali je evidentno lopovcic. Doduse po mom skromnom misljenju verovatno neuspesan jer se provali na prvi pogled.

Evo i slike nocnog vagona, cisto da malo razbijemo zablude.
sam6704.jpg


Zakljucak: od sad putujem vozom! Mislila sam da je zaista u pitanju horor, da sporo idu (naprotiv sasvim ok prosecna brzina) da je smrdljivo, raspalo, da se olos vozi, ali zaista je sasvim suprotno i jako lepo iskustvo.

Da ne mislite da sam duduk totalni, prosle godine smo obilazili Svedsku i Dansku uzduz i popreko njihovom zeleznicom, imaju novije, lepse vozove i prosecnu brzinu od 160km/h ali zaista ne odudaramo toliko od njih.

Radujem se novim vozovima i svakom preporucujem ovaj vid putovanja. :kk:
 
Hvala na lepoj reportazi sa puta. Rekao bih da je voz ceskih zeleznica pa je zato sve doterano.
 
Vagon prvi je i meni djeluje kao cd i sd nas sigurno nije sivi su nasi ali su i oni ok nasi naj moderniji gosini Z1 sa klimom
 
Врло елегантна и једноставна конструкција за железничке станице. Сама форма је антивандалска и може се применити на стајалиштима по унутрашњости Србије.

Архитекта: Yassin El Hamaky

2f7803c3229dd42c991d9f2c80291b3b.jpg

ecacc945c65e7f7748c44a01362fc608.jpg
 
Intersantan dizajn,mada mislim da za naše klimatske uslve ipak treba nešto evropskog tipa zavorena ili poluzatvorena tj.topla čekaonica,treba se i zimi voziti mada nam leta lsve više liče na arapska.
 
Vrh