Šta je novo?

BelgradeMaps.com

29nz.jpg

2iwb.jpg

autor m beljan
 
Tek sad primetih da su spanci predvijdeli gdje ce biti mapa u kafu

dsc02467.jpg


dsc02468.jpg


dsc02469.jpg
 
Da li po uzoru na Sopot i Mladenovac postoji mapa lokalnih linija Barajeva?
 
Mislim da ne kontaktiraj autora na mejl ispod mape imas isti
 
Prikolica svajcarca sa mapom linije iz bazela

dsc04027.jpg
 
Durmitor u srcu, najbolje mape na Inatu

Arhitekta Jug Cerović osvaja svijet jedinstvenim mapama metroa. Radi u Parizu, živi u Madridu, bori se za ljepši Beograd i uživa na Žabljaku!

Jug-Crno-jezero.jpg


Turisti i putnici namjernici koji se u Parizu, Moskvi, Pekingu, Njujorku, Berlinu ili Londonu izgube bezuspješno pokušavajući da se metroom domognu željene destinacije, imaju odnedavno spasonosno rešenje. Potrebna im je samo internet veza i nekoliko klikova na sajtu čije ime će naročito lako upamtiti svi koji govore nekim od južnoslovenskih jezika: inat.fr

Na ovoj adresi mogu se, naime, naći mape metroa dvadesetak svjetskih metropola na kojima je u lako čitljivoj, efektnoj i simbolički univerzalnoj formi iscrtana karta grada koja korisnike teško da može zbuniti kao što je to često slučaj sa većinom ostalih.

Autor ovih jedinstvenih mapa, koje su zainteresovale i brojne svjetske medije, “naše je gore list”: rođeni Beograđanin, sada pariski arhitekta čiju vezu sa Crnom Gorom odaje i samo prezime – Jug Cerović.

Pored Inata, Jug je osnivač sajta belgrademaps.com na kojem su predstavljene mape njegovog rodnog grada, kao i sajta imamoplan.com koji nudi nešto drugačiji sadržaj.

„Imamo Plan je zapravo Udruženje građana, ja ga zovem Uticajna grupa (ili Think Tank), koje se trudi da odradi lijepe stvari koje vlasti neće ili ne mogu da odrade, iako im je to opis posla. Imamo konkretne akcije i intervencije u prostoru, kao što je recimo renoviranje stanica, smišljamo projekte za značajne prostore u gradu (Savski Amfiteatar, pješacki most na Savi, Kosančicev venac...), i organizujemo izložbe i radionice koje sve to prikazuju“, objašnjava na početku razgovora za Mondo Cerović.

Na sajtu imamoplan.com prezentovano je i Jugovo idejno rešenje „Beograda na vodi“.

„Beograd na vodi je posebna priča. Taj prostor je toliko zahvalan i dobro pozicioniran da vapi za nečim nevjerovatnim i neviđenim, svjetskim čudom, a ne nasumičnim ispunjavanjem prostora osrednjim i ružnim zgradicama“, kaže Jug.

Mapiranje metroa, po kojem je postao poznat širom svijeta, otkriva Jug, u početku je bilo samo hobi.

„Po struci sam arhitekta, imam biro u Parizu i projektujem kuće i zgrade. Uz to se bavim mapiranjem. Nekada je mapiranje bilo hobi i sporedna aktivnost a sa vremenom je postalo sastavni dio mog posla. Danas pokušavam da spojim arhitekturu i mapiranje kroz urbanizam. Saobraćaj je sastavni dio te cjeline. Saobraćaj je za grad ono što je krv za tijelo, a ulice su krvni sudovi. “, kaže Jug.

Na sajtu inat.fr su prezentovane metro mape za 20 gradova po istom standardu zvanom Inat.

„Zanimaju me kompleksni sistemi, to jest njihov prikaz. Prvo treba istražiti sistem i razumjeti kako funkcioniše a onda napraviti prikaz takav da svako taj sistem moze da razumije na prvi pogled bez onog ličnog istraživačkog rada. A svaki sistem je poseban tako da svaki put treba naći nova rešenja. Saobraćajne mape su u tom pogledu zahvalne jer je svaki grad drugačiji pa samim tim i prikaz, a rezultat rada to jest mapa postaje predmet svakodnevno koristan milionima ljudi“, kaže Cerović.

Na pitanje da li je tačno da je mapu optimalizacije saobraćaja Beograda nudio gradskim vlastima besplatno te da je poklon odbijen, odgovara potvrdno.


„Prije šest godina sam nacrtao mapu gradskog prevoza u Beogradu po uzoru na pariski model sa kojim sam odrastao. Odnio sam mapu u Direkciju za Javni prevoz i ponudio im da radimo zajedno kako bi usavršili mapu a zatim je odštampali i postavili na stajališta. Moj predlog je tada odbijen. U narednih par godina još nekoliko puta sam javno ponudio direkciji da prihvati moju mapu na poklon, ali nijednom nisu pristali. Zato sam napravio sajt http://www.belgrademaps.com na kojem su mape svima dostupne i Beograđani ih od tada masovno koriste“, kaže Cerović.

Njegove mape koriste se širom svijeta ali kao svoj dosada najuspješniji projekat izdvaja metro mapu Seula.

„Najveći uspjeh do sada sam imao u Južnoj Koreji. U Seulu sam sa preduzećem Naver (lokalni ekvivalent googla) napravio novu metro mapu za njihov portal koju su oni potom poklonili gradu. Trebalo bi uskoro da postane i zvanična. Moja mapa prevoza za Luxemburg je takođe prihvaćena i biće postavljena po cijelom gradu u martu“, kaže Jug.

0A- A A+
Turisti i putnici namjernici koji se u Parizu, Moskvi, Pekingu, Njujorku, Berlinu ili Londonu izgube bezuspješno pokušavajući da se metroom domognu željene destinacije, imaju odnedavno spasonosno rešenje. Potrebna im je samo internet veza i nekoliko klikova na sajtu čije ime će naročito lako upamtiti svi koji govore nekim od južnoslovenskih jezika: inat.fr

Na ovoj adresi mogu se, naime, naći mape metroa dvadesetak svjetskih metropola na kojima je u lako čitljivoj, efektnoj i simbolički univerzalnoj formi iscrtana karta grada koja korisnike teško da može zbuniti kao što je to često slučaj sa većinom ostalih.

Autor ovih jedinstvenih mapa, koje su zainteresovale i brojne svjetske medije, “naše je gore list”: rođeni Beograđanin, sada pariski arhitekta čiju vezu sa Crnom Gorom odaje i samo prezime – Jug Cerović.

Pored Inata, Jug je osnivač sajta belgrademaps.com na kojem su predstavljene mape njegovog rodnog grada, kao i sajta imamoplan.com koji nudi nešto drugačiji sadržaj.

„Imamo Plan je zapravo Udruženje građana, ja ga zovem Uticajna grupa (ili Think Tank), koje se trudi da odradi lijepe stvari koje vlasti neće ili ne mogu da odrade, iako im je to opis posla. Imamo konkretne akcije i intervencije u prostoru, kao što je recimo renoviranje stanica, smišljamo projekte za značajne prostore u gradu (Savski Amfiteatar, pješacki most na Savi, Kosančicev venac...), i organizujemo izložbe i radionice koje sve to prikazuju“, objašnjava na početku razgovora za Mondo Cerović.



Izvor: vimeo.com


Na sajtu imamoplan.com prezentovano je i Jugovo idejno rešenje „Beograda na vodi“.

„Beograd na vodi je posebna priča. Taj prostor je toliko zahvalan i dobro pozicioniran da vapi za nečim nevjerovatnim i neviđenim, svjetskim čudom, a ne nasumičnim ispunjavanjem prostora osrednjim i ružnim zgradicama“, kaže Jug.




1 / 2Izvor: imamoplan.com

Mapiranje metroa, po kojem je postao poznat širom svijeta, otkriva Jug, u početku je bilo samo hobi.

„Po struci sam arhitekta, imam biro u Parizu i projektujem kuće i zgrade. Uz to se bavim mapiranjem. Nekada je mapiranje bilo hobi i sporedna aktivnost a sa vremenom je postalo sastavni dio mog posla. Danas pokušavam da spojim arhitekturu i mapiranje kroz urbanizam. Saobraćaj je sastavni dio te cjeline. Saobraćaj je za grad ono što je krv za tijelo, a ulice su krvni sudovi. “, kaže Jug.

Na sajtu inat.fr su prezentovane metro mape za 20 gradova po istom standardu zvanom Inat.

„Zanimaju me kompleksni sistemi, to jest njihov prikaz. Prvo treba istražiti sistem i razumjeti kako funkcioniše a onda napraviti prikaz takav da svako taj sistem moze da razumije na prvi pogled bez onog ličnog istraživačkog rada. A svaki sistem je poseban tako da svaki put treba naći nova rešenja. Saobraćajne mape su u tom pogledu zahvalne jer je svaki grad drugačiji pa samim tim i prikaz, a rezultat rada to jest mapa postaje predmet svakodnevno koristan milionima ljudi“, kaže Cerović.

Na pitanje da li je tačno da je mapu optimalizacije saobraćaja Beograda nudio gradskim vlastima besplatno te da je poklon odbijen, odgovara potvrdno.

„Prije šest godina sam nacrtao mapu gradskog prevoza u Beogradu po uzoru na pariski model sa kojim sam odrastao. Odnio sam mapu u Direkciju za Javni prevoz i ponudio im da radimo zajedno kako bi usavršili mapu a zatim je odštampali i postavili na stajališta. Moj predlog je tada odbijen. U narednih par godina još nekoliko puta sam javno ponudio direkciji da prihvati moju mapu na poklon, ali nijednom nisu pristali. Zato sam napravio sajt http://www.belgrademaps.com na kojem su mape svima dostupne i Beograđani ih od tada masovno koriste“, kaže Cerović.

Njegove mape koriste se širom svijeta ali kao svoj dosada najuspješniji projekat izdvaja metro mapu Seula.

„Najveći uspjeh do sada sam imao u Južnoj Koreji. U Seulu sam sa preduzećem Naver (lokalni ekvivalent googla) napravio novu metro mapu za njihov portal koju su oni potom poklonili gradu. Trebalo bi uskoro da postane i zvanična. Moja mapa prevoza za Luxemburg je takođe prihvaćena i biće postavljena po cijelom gradu u martu“, kaže Jug.

Njegove mape jedinstvene su po tome što, iako je svaka prilagođena odgovarajućem gradu, imaju i zajedničke karakteristike.

Ceo tekst i video klipovi su na sledećem linku.

Izvor: http://mondo.me/a502542/Info/Drustvo/Du ... Inatu.html
 
E pa posle ovako lepog intervjua red je da budemo dosledni i da mapa Beograda bude najbolja!

Napokon sam zavrsio azuriranje Beogradske mape prevoza po principu koridora.
O cemu se tu zapravo radi?
Do sada je na mapi svaka linija imala svoju boju a jacina boje je zavisila od takta. Estetski je to bilo ok, ali nije imalo nikakvog dodatnog smisla, tipa zasto neka linija nosi odredjenu boju.

Zeleo sam da mapa bude ne samo citka vec i da prenosi princip organizacije mreze, svidjao se on nama ili ne. Posle X godina rada na Beogradu i mapi odlucio sam se za sam pricip koridora, to jest da sve linije koje saobracaju na istom koridoru (29. Novembra, Gazela...) nose istu boju. na tih nekoliko glavnih Beogradskih koridora sve se linije zaprvo stapaju u jednu jedinu a taktovi se sabiraju, tek se na izlasku iz koridora racvaju i idu svaka svojim pravcem.

To znaci da kada bi sve linije koje idu preko Gazele, i jelte imaju barem jednu zajednicku stanicu u ovom slucaju Sava Centar, bile zelene, putnik bi znao da ako sedne bilo gde na neku zelenu liniju moze otici bilo gde na bilo kojoj drugoj zelenoj liniji sa samo jednim presedanjem i to najcesce na istom trotoaru.

Kada svaki koridor dobije svoju boju mapa oslikava organizaciju mreze i putnik moze lakse da odabere put, ili pronadje alternativno resenje.

Jos je samo trebalo definisati koridore to jest pravce a da mapa ostane citka i jednostavna.

Ali dosta price, evo ilustracije:

108_beograd-bus-mapa-1.png


108_legenda.png


inat-belgrade-map-2.png



Mapa u visokoj rezoluciji:
http://www.belgrademaps.com/sr/detaljna-mapa/index.1.html
 
Oво је одлична идеја, тако би могле да се и обележавају линије по бојама од стране ДЈП. Само на овој мапи чини ми се да фали нова линија 36, а као замерку имам што линије са Зеленог венца нису зелено обојене :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=374077#p374077:vdhnfsnh je napisao(la):
zidar » March 2nd, 2016, 1:39 am[/url]":vdhnfsnh]Evo ja preporucujem da se na stanice stave azurne mape, ali to je samo preporuka, bez ikakvog sacuvaj boze obavezujuceg karaktera.
Da ne gusim ovde temu, azurirao sam mape na belgrademaps.com i opisao promene na posvecenoj temi, pa navratite.

Evo grešaka i nedostataka koje sam primetio na prvi pogled:

01) 34 i 49 su ostale na starim trasama
02) kod okretnice Miljakovačke staze treba da stoji broj 505
03) za liniju 25P treba da piše Kumodraž /Stepina kuća/
04) za liniju 534 treba da piše Ripanj /groblje/
05) liniju 89 treba produžiti do bloka 72
06) 605 treba produžiti do okretnice blok 45
07) izbaciti oznaku za liniju 110 , a za liniju 102 prepraviti da ide na relaciji Padinska skela - Široka Greda - Vrbovsko
08) 707 prepraviti da ide preko Altine i Male Pruge , kao i kroz industrijsku zonu
09) 406 napisati da ide Beli potok /naselje Kolonija/
10) 711 produžiti do Pohorske
11) ispraviti pogrešno ucrtanu trasu za linije 81 i 81L u Altini
12) nedostaju linije 11 , 36 , 66 , 311 , 404 , 513 , 613
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=374078#p374078:27cf4zcg je napisao(la):
Дошљак » 01 Mar 2016 11:50 pm[/url]":27cf4zcg]Oво је одлична идеја, тако би могле да се и обележавају линије по бојама од стране ДЈП. Само на овој мапи чини ми се да фали нова линија 36, а као замерку имам што линије са Зеленог венца нису зелено обојене :D
:kk:
Zamisli da su linije sa zelenjaka zelene, pa to bi bio opasan presedan, sta cemo onda kada se jave Bele Vode, Crveni Soliter ili Zuta greda sa slicnim zahtevima, ko ce svima udovoljiti :)



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=374080#p374080:27cf4zcg je napisao(la):
astrodule » 02 Mar 2016 12:16 am[/url]":27cf4zcg]Neće GSP imati para zq štampu ovih savršenih mapa (to je bio razlog kad su te odbili?)

Problem zapravo nije u parama za stampu. Direkcija odbija mape prvenstveno zato sto to remeti njihov mir, spokoj i neradnu atmosferu. Usvajanje mapa bi ih nateralo da rade, pokrenulo bi gomilu drugih pitanja od numerisanja linija do boja i trasa. Na mapi bi se odmah videli nedsostaci sistema koje danas niko ne vidi jer ne postoji prikaz. Sve u svemu plase se da ce ispasti glupi i morati da pocnu savesno da rade.

Prvi put su mapu odbili da bi Masel mogao da dobije tender za postavljanje onih odvratnih kvazimapa na stanice tik pred tadasnje izbore. Tada sam i Maselu ponudio mape jer sam znao da je tender za njih napravljen, ali su se oni jos vise uplasili.
Od tada sam jos nekoliko puta nudio mape, javno na televiziji i preko stampe, Alma Quattro je cak postavila 30ak mapa na stanice, iz Djilasovog kabineta je naredjeno direkciji da ih postavi svuda, ali nista. Cak ni websajt ih nisu stavili.

Kada bi se prevazisla zatucanost direkcije za javni prevoz ostao bi problem finansija, ali ne zbog same stampe, stampa je jeftina, vec zbog postavljanja mapa na stanice. Nase stanice su idiotski smisljene, maselove nakazne i neazurne nazovi mape su smetsene izmedju dve ploce pleksigalasa koje su zapececene silikonom azatim zalepljene na staklo stanice. To znaci da, da bi se mapa promenila mora da se skine ceo stakleni pano sa stanice, da se odnese u radionicu, da se odlepi sendvic od pleksiglasa, da se otpecati silikon. Tek tada mapa moze da se promeni, a onda ceo proces unazad do postavljanja nazad na stanicu. E to je skupo.

Normalne stvari su jeftine (stampa), idiotski sistem je skup.



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=374085#p374085:27cf4zcg je napisao(la):
solecar » 02 Mar 2016 02:21 am[/url]":27cf4zcg]

Evo grešaka i nedostataka koje sam primetio na prvi pogled:

01) 34 i 49 su ostale na starim trasama
02) kod okretnice Miljakovačke staze treba da stoji broj 505
03) za liniju 25P treba da piše Kumodraž /Stepina kuća/
04) za liniju 534 treba da piše Ripanj /groblje/
05) liniju 89 treba produžiti do bloka 72
06) 605 treba produžiti do okretnice blok 45
07) izbaciti oznaku za liniju 110 , a za liniju 102 prepraviti da ide na relaciji Padinska skela - Široka Greda - Vrbovsko
08) 707 prepraviti da ide preko Altine i Male Pruge , kao i kroz industrijsku zonu
09) 406 napisati da ide Beli potok /naselje Kolonija/
10) 711 produžiti do Pohorske
11) ispraviti pogrešno ucrtanu trasu za linije 81 i 81L u Altini
12) nedostaju linije 11 , 36 , 66 , 311 , 404 , 513 , 613

Hvala ti Sole, ceka me ozbiljan posao azuriranja linja. Ako primetis jos nesto pisi obavezno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=374249#p374249:2dojz81a je napisao(la):
zidar » March 3rd, 2016, 1:14 pm[/url]":2dojz81a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=374085#p374085:2dojz81a je napisao(la):
solecar » 02 Mar 2016 02:21 am[/url]":2dojz81a]

Evo grešaka i nedostataka koje sam primetio na prvi pogled:

01) 34 i 49 su ostale na starim trasama
02) kod okretnice Miljakovačke staze treba da stoji broj 505
03) za liniju 25P treba da piše Kumodraž /Stepina kuća/
04) za liniju 534 treba da piše Ripanj /groblje/
05) liniju 89 treba produžiti do bloka 72
06) 605 treba produžiti do okretnice blok 45
07) izbaciti oznaku za liniju 110 , a za liniju 102 prepraviti da ide na relaciji Padinska skela - Široka Greda - Vrbovsko
08) 707 prepraviti da ide preko Altine i Male Pruge , kao i kroz industrijsku zonu
09) 406 napisati da ide Beli potok /naselje Kolonija/
10) 711 produžiti do Pohorske
11) ispraviti pogrešno ucrtanu trasu za linije 81 i 81L u Altini
12) nedostaju linije 11 , 36 , 66 , 311 , 404 , 513 , 613

Hvala ti Sole, ceka me ozbiljan posao azuriranja linja. Ako primetis jos nesto pisi obavezno.

I na liniji 42 treba ispraviti da ide u oba smera Rasinskom i 17. oktobra , i da stanice "XI. krajiške divizije" i "17. oktobra" koristi u oba smera.
 
Masel je uradio posebne mape za svako stajaliste u gradu sa planom ulica okoline stajalista gde se vidi pozicija stajalista na mapi i vide se trase linija koje prolaze kroz to stajaliste .

To fakticki znaci da broj mapa uradjen od strane masela je jednak broju stanica gde su one postavljene (to su onda na stotine mapa).
A to je zahtevalo poprilicno vremena da se uradi, mozda su te odbili zbog tog razloga?
 
Te Маселове мапе су одавно застареле и офрље. Колико сам ја приметио за сада Југове мапе користи само Железница Србије за БГ:воз. И има их налепљених у неким трамвајима и толама, али старијих.
 
Spat to je tako traljavo uradjeno da im okolne ukice fale kroz koje neide prevoz plus su otnacil javne objekte koje stoje nedefinisani u prostoru .
Trebalo je da mapa kompletne mreze bude sa jedne strane a sa druge detaljna mapa 200 metara oko stanice lokalna mapa imas primjer za slaviju ovdje na forumu
 
zidar, ako ažuriraš mape bilo bi dobro da ubaciš i nove nazive stanica pošto se dosta promenilo u međuvremenu, kao npr:

Žarkovo (spomenik) sada se zove Žarkovo
Makiška - Ilije Đuričića
Trošarina - Crkva Sv. Vasilija Ostroškog
Voždovac - Trošarina
Toplana - SC Sport Eko
Prva Nova - Braće Jerković (Mitrovo Brdo)
Jahorina - Ignjata Joba

Pretpostavljam da ima još po drugim delovima grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=374455#p374455:1l5h24sg je napisao(la):
Dejan011 » March 4th, 2016, 5:05 pm[/url]":1l5h24sg]Toplana - SC Sport Eko
Misli se na stanicu koju koriste 18 i 50 , čisto da ne bude zabune jer ima više stajališta sa istim nazivom.
 
Vrh