Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

orion":1bvx61wx je napisao(la):
Ko je jednom putovao petkom posle radnog vremena u pravcu cacka ibarskom sve mi je jasno, nikakve analize strucnjaka mu ne trebaju. Dalje, izgradljom korodora 11 samo bi se povecao obim saobracaja. Pricao sam sa poznanikom koji ima vikendicu na zlatiboru, i kaze samo da se izgradi koridor 11 eto ga skoro svaki vikend tamo ovako mu je mrsko da se maltretira sa porodicom pa ponekad ode, a koliko je takvih.

Da, upravo zbog toga ljudi sve više idu i preko Topole. Ja dok sam ranije imao potrebu da idem za Čačak, pre stignem do Čačka krivudavim puteljkom kroz šumu preko Topole, nego Ibarskom. Ibarska je objektivno super, ali kada bi gustina saobraćaja bila 4x manja. Moglo bi da se vozi.

Sa druge strane, "nepotrebnim" autoputem si do Budimpešte, ako nema gužve na Horgošu za 3h 30min.

Dok npr. u Hrvatskoj grade autoputeve po Istri kod nas genijalci predlažu nekakve magistrale.
 
dedinje":1yfqq9bt je napisao(la):
Prema proceni stručnjaka saobraćaj na k11 će iznositi oko 3000 vozila za 24 časa što znači u proseku jedno vozilo svakih 30 sekundi. Autoput se pravi kada je saobraćaj oko 15000 vozila za 24 časa. Na pravcu Beograd-Požega autoput je potpuno nepotreban i to je bacanje para. Naravno ovo ne znači da autoput neće biti potreban za jedno 20 do 30 godina. Za sadašnje potrebe sasvim je dovoljan dobar i moderan magistralni put 1x3. On omogućuje brzu vožnju i preticanje. Jasno, jedino nije moguće istovremeno preticanje na istom mestu dva vozila koja idu u suprotnim pravcima. Loš i krajnje neodgovoran vozač naravno da će uči u "makazice" i izazvati tragediju. Za takve vozače (ubice) nije dovoljno ni 2x5. Ako na putu 1x3 bude mrtvih to će biti krivica loših vozača i eventualno nespravnih kola. Dobar magistralni put 1x3 sigurno neće biti kriv. Ako je u pitanju magla ili poledica kriv je vozač koji nije prilagodio brzinu. Sa parama koje su date za "k11" još 2013 mogao je biti završen k10 a onda bi gradili dalje.

@Дедиње

Податак који си дао, од 3.000 возила дневно, је важио од скоро пре 30 година.

Ево једног извештаја (вест) РТС-а од пре месец дана (28.12.2013.) „Црне тачке Ибарске магистрале“ у коме се наводи и податак о дневном броју возила на Ибарској, а ту вест је РТС радио на основу једног пројекта који је радио АМСС.
То је студија односно „Пилот пројекат оцењивања безбедносних карактеристика пута и мапирања ризика на Ибарској магистрали“, а у децембру 2013. је предат Министарству саобраћаја. Пројекат су урадили АМС Србије, Агенција за безбедност саобраћаја РС и у сарадњи са Управом саобраћајне полиције МУП РС, и „Путевима Србије“. Овај пројекат и оцењивање безбедности је рађен на нафреквентнијој деоници Ибарске, односно од Београда до Чачка (131 км).

Дневни просек возила на овом делу Ибарске магистрале је 18.000 (осамнаест хиљада) возила.

субота, 28. дец 2013, 19:30 -> 20:14
Црне тачке Ибарске магистрале
Ибарска магистрала један је од најризичнијих путева у земљи. Најновији подаци говоре да је 58 одсто магистрале, од Београда до Чачка испод просека по питању безбедности саобраћаја.
Најновији подаци о безбедности Ибарске магистрале нису нимало оптимистични. Скоро 60 одсто ове најпрометније магистрале од Београда до Чачка је испод просечне безбедности. Зато су Ауто-мото савез и Агенција за безбедност саобраћаја урадили пилот пројекат уз подршку Министарства саобраћаја.
Означене су најризичније деонице и дате препоруке за примену мера, како би се смањио број саобраћањих несрећа, за шта је потребно око 10 и по милијарди динара, у наредних 20 година.
На жалосном, првом месту по броју саобраћајних удеса, и другом по густини саобраћаја, са око 18.000 возила дневно, Ибарска магистрала, у ишчекивању изградње ауто-пута, броји своје последње године издржљивости, уколико се хитно не предузму инжењерске мере, поготово на ризичним деоницама.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... D0%B5.html
 
Podaci koje je dao GAGA su tačni a moji su pogrešni. Pre nekoliko (više) godina negde sam pročitao informaciju o 3000 vozila dnevno. Automobili su danas znatno jeftiniji i pristupačniji za kupovinu. Njihov broj naglo raste uprkos siromaštvu Srbije. Autoput na toj relaciji je zaista potreban. Žao mi je što sam toliko promašio ( za 6 puta).Ali, pouzdano znam da ima stručnjaka koji su protiv tog koridora 11. Zašto? Treba ih pitati. Izvinjavam se svima koje sam nehotice pogrešno ubeđivao. Samo jedno sam u pravu - nacionalnost putnika apsolutno nije važna kada je u pitanju saobraćaj.
 
To zasto su neki ljudi iz struke, kao i pojedini gradjani peotiv ovog putnog pravca je zaista pitanje na mestu. Ja jos nisam cuo kvalitetan argument protiv.

Predlazem da se ime teme promeni u 'Autoput A2 Beograd - Pozega' !
To mu je od skora i zvanicno ime, a i da izbegnemo vise pricu o postojanju 10 koridora i politikanstvu sa imenom koridor 11.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Do Čačka svakako ima opravdanja za klasičan autoput, to mislim da većini nije sporno.

Posle dalje ka Užicu / Požegi je već pitanje. Tu se postavlja i pitanje klisure, gde je put jako skup ali u isto vreme i sadašnji put vrlo rizičan.
 
Broj vozila na jednoj deonici nije bitan koliko i ljudski zivoti koji mogu da se sacuvaju izgradnjom jednog autoputa, makar on bio nerentabilan.
 
Od Cacka ka Pozezi se ne planira Ovcarsko-kablarskom klisurom, vec sa druge strane Ovcara, pored Jelice, malo juznije od Lucana, do sela 'Milicevo selo' oko 4km juzno od centra Pozege.
Iako sa par tunela, ova trasa je mnogo manje zahtevna i kraca nego kroz klisuru.
Inace, ova zahtevna deonica na A2 bi bila ujedno i deo 'sumadijskog autoputa' ka Pojatama.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Evo par podataka sa sajta Puteva Srbije:

zarkovo orlovaca 26 000
orlovaca rusanj 23 000
rusanj lipovacke sume 19 000
lipovacke sume meljak 16 000
meljak stepojevac 12 000
stepojevac lazarevac 11 000
lazarevac celije 15 000
celije ljig 8 000
ljig rudnik 6 000
rudnik milanovac 9 000
milanovac preljina 12 000

podaci za 2012

Ali bi se slozio sa nekim iz prethodnog posta , da ce sa zavrsetkom autoputa , saobracaj povecati . i to iz mnogo razloga . Povecanje broja automobila , neki pravci , recimo za Kopanik , ce se preusmeriti na ovaj put , ljudi ce se lakse odlucivati za putovanje , jer ce biti brze i bezbednije , itd.
 
Autoput nije garancija da će biti manje saobraćajnih nesreća. Mislim da to ipak naviše zavisi od vozača. Ukoliko su vozači pažljivi ni na lošem, uskom, krivudavom putu neće biti nesreća. Na autoputu vozači su skloni da jako povećaju brzinu, opuste se, smanje pažnju i dođe do nesreće. Trasa k11 će se na nekim mestima potpuno poklapati sa Ibarskom magistralom. Kako će se to rešiti? Da li će dva puta biti jedan pored drugog ili će se potpuno sjediniti kod Ljiga pa onda ponovo razdvojiti. Pristalica sam da k11 uđe u Bgd levom obalom Save i to u Vijvođansku ulicu. Ulazak u grad desnom obalom je već preopterećen pošto skoro sve preuzima bul Vojvode Mišića pored Sajma.
 
Ух погледах ову табелу http://www.putevi-srbije.rs/pdf/brojanj ... A_2012.pdf после овога је јаснији значај овог правца, при томе ово су просечне вредности

Може се анализирати на више начина али ево занимљивост
Лазаревац-Ћелије 15274 возила
а са друге стране Батровци-Адашевци 6261 + Хоргош-Суботица 5462 = 11723
 
dedinje":3fb42wtj je napisao(la):
Trasa k11 će se na nekim mestima potpuno poklapati sa Ibarskom magistralom. Kako će se to rešiti? Da li će dva puta biti jedan pored drugog ili će se potpuno sjediniti kod Ljiga pa onda ponovo razdvojiti.

Trase su nezavisne. Postoje mesta gde se trase ukrstaju ili priblizavaju jedna drugoj, ali se nigde ne sjedinjuju u jednu saobracajnicu.
evo mape gde je neko lepo ucrtao sve deonice od Obrenovca do Pozege, kao i obe varijante Beograd - Obrenovac

http://wikimapia.org/#lang=en&lat=44.64 ... 0&z=12&m=o

Jedino sto je upotrebljena bledo plava boja pa je malo manje pregledno, ali odlicno sluzi svrsi.
 
Taj deo Srbije je dosta živ, mnogo življi od istočne Srbije (dolina Timoka). Nakon završetka k11 (pa i ranije) sigurno će doći do povećanja i ubrzanja privrednog razvoja. Drugo je pitanje kada će se autoput potpuno isplatiti odnosno kada će biti vraćene pare uložene u njega.
 
I dobro neko spomenu Timočku krajinu, posle ovog puta (koji svakako treba graditi) i puta Pojate-Preljine, treba odmah krenuti u projektovanje neke brze veze Timocke krajine sa koridorom X. Svi gradovi u isočnoj Srbiji bi dobili malo "vetra u leđa" za razvoj.
Nažalost novca imamo koliko imamo, propustili smo priliku da iskoristimo spremnost EU da nam pomogne da završimo koridor X (novac je bio na raspolagnaju, samo mi nismo odrađivali svoj deo posla, projekte i eksproprijacije, sada to njih više ne interesuje). Pa sad i za najbitniji deo putne mreže moramo manje više sami da "grebemo" za finansiranje. Ali auto put će napraviti ogromnu razliku gde god prošao. Primer - u Hrvatskoj su neka praktično nepostojeća mesta ekstremno profitirala kada je prošao auto put, jer su neke industrijske zone izmeštene ili potpuno nove napravljene da budu u blizini puta. Ne treba ići dalje ni od Pećinaca, oni su zahvaljujući položaju umnogostručili svoje prihode zahvaljujući indsutrijskoj zoni u Šimanovcima. Auto put bi sličnu priliku pružio i ostalima.
 
dedinje":3bz9domb je napisao(la):
Pa naravno, tačno je sve što pišeš. Koridor IV je duži ali nema zadržavanja na granicama pošto su sve zemlje kroz koje prolazi u EU.
Koridor X je daleko povoljniji, lakši za vožnju ali se dugo čeka na granicama. Itekako je važno da li će koridorom proći dnevno 100 ili 300 šlepera. U pitanju su stotine miliona evra. Što se tiče "koridora 11" njega će mnogo koristiti Crnogorci. Da li su oni stranci?

ЈЕСУ
 
Странци су сви који не плаћају порез у Србији. Тачка.
 
drum1":58etc4yc je napisao(la):
Странци су сви који не плаћају порез у Србији. Тачка.
Pa ako ti je to kriterijum onda su pola gradjana Srbije stranci...
 
Странци јесу административно, не и суштински. Треба наплатити све проласке путем, а да ли прилагођавати изградњу домаћим или страним корисницима, одлучити само по прорачуну домаћих интереса. Све укључити, могућност наплате, стратешки развој... Па пресећи.
 
Dugo godinana na autoputu Beograd-Niš (k10) putarina je bila znatno manja za domaće nego za strance. Ali EU se pobunila i rakla da putarina mora biti ista za sve na što su putarine izjednačene. Mi smo siromašni ali nisu ni svi stranci bogati već samo oni iz zapadne Evrope tako da je pravo da svi plaćaju isto.
 
Prenosim deo citata korisnika Sloba0111948 sa teme Vojvodjanska-Tosin Bunar, rasprava se vodi oko razdaljine izmedju autobuskih stajalista ali u ovom postu ima nesto i o LOS/DOS tematici:

Sloba0111948":3f3qkqqe je napisao(la):
Имајући у виду улогу реконструисане Војвођанске улице у склопу саобраћајне уличне мреже овог дела Новог Београда као и чињеницу да се ова саобраћајница налази на правцу пружања будуће Магистрале за јужни Јадран, успостављање нових стајалишта ван зоне поменутих раскрсница захтевало би и успостављање семафоризованог пешачког прелаза у зони стајалишта, како би се пешаци на безбедан начин превели на супротну страну улице, што би негативно утицало на проточност саобраћаја кроз ову саобраћајницу.

Ceo post na:
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=265206#p265206
 
А има и ово са те теме:

Гага":2rp2v7mw je napisao(la):
Sloba0111948":2rp2v7mw je napisao(la):
Имајући у виду улогу реконструисане Војвођанске улице у склопу саобраћајне уличне мреже овог дела Новог Београда као и чињеницу да се ова саобраћајница налази на правцу пружања будуће Магистрале за јужни Јадран, успостављање нових стајалишта ван зоне поменутих раскрсница захтевало би и успостављање семафоризованог пешачког прелаза у зони стајалишта, како би се пешаци на безбедан начин превели на супротну страну улице, што би негативно утицало на проточност саобраћаја кроз ову саобраћајницу.
Да, зна се да ће Војвођанска улица на неки начин да служи и као веза са будућим аутопутем Београд-Бољаре, с обзиром да је на неки начин изабрана траса да иде левом обалом Саве, на жалост. То се знало још 2011. године, а малу наду да ће траса ипак ићи десном обалом Саве дао је чика Веља кад је постао министар грађевине, па се после "предомислио" !!!
Ево једног чланка из фебруара 2011. године са сајта "Градња-онлајн": Iz Jurija Gagarina i Vojvođanske, direktno do Obrenovca
http://www.gradnja-online.com/index.php ... 62&page=57
 
Да одемо мало до наших комшија са којима ће се спојити, једног лепог дана, овај аутопут.

Црногорска Влада и кинеска компанија ЦРБЦ (CRBC), која иначе гради код нас мост на Дунаву (Земун-Борча) пред потписивањем уговора о изградњи аутопута Бар-Бољаре. Уговор је усаглашен, а ево чланка из Побједе.

Да ли неко можда има цртеж куда све тај аутопут кроз Црну Гору треба да иде ?

Usaglašen Ugovor o izgradnji auto-puta
Ministar saobraćaja i pomorstva Ivan Brajović nije želio da se izjašnjava o rokovima početka gradnje auto-puta, ali je saopštio da je siguran da će se Zakon o auto-putu naći pred poslanicima tokom proljećnjeg zasijedanja parlamenta
Piše: Srđan Popović

PODGORICA – Pregovarački tim crnogorske Vlade i kineski partneri juče su usaglasili Ugovor o izradi glavnog projekta, izgradnji, nabavci i ugradnji opreme za auto-put Bar-Boljare, odnosno prioritetne dionice od Smokovaca do Mateševa, saopštio je ministar saobraćaja i pomorstva Ivan Brajović.
- Sa zadovljstvom mogu da konstatujem da smo usaglasili Ugovor o projektovanju i izgradnji auto-puta, odnosno parafirali svaku njegovu stranu i da je ekspertsko pregovarački tim Vlade uspješno završio ovaj dio posla u pregovorima sa predstavnicima kineske kompanije CRBC – kazao je juče Brajović, na vanrednoj konferenciji za novinare, organizovanoj povodom najnovijih aktivnosti na realizaciji najvećeg infrastrukturnog projekta u istoriji Crne Gore.

http://www.pobjeda.me/2014/02/01/usagla ... =eeismbaea]b_]cSPisjdnnf2
 
Dok cekamo na nove vesti i slike sa gradilista, evo nekih podataka vezanih za deonicu LJig - Preljina


Sector II: Ljig-Pozega
Section 1: Ljig (Donji Banjani) - Boljkovci from km 77+118,28 to 87+839,45
Section 2: Boljkovci - Takovo from km 87+839,45 to km 100+412,01
Section 3: Takovo - Preljina from km 100+412,01 to km 117+477,02

Technical specifications and work volumes of the road:
Total length of the road - 40,359 km;
Width of traffic lane - 3,50m / 3,75m;
Number of the traffic lanes - 4 lanes;
Road pavement - 959.978 m2;
Thickness of asphaltconcrete pavement - 200 mm;
Earthworks (excavation and embankment) - 10.354.153 m3;
Capping layer - 485.508 m3;
Crushed-stone mixture - 614.650 m3;
Asphalt-concrete mixture - 408.794 ton;
Concrete works - 311.153 m3;
Number of bridges, underpasses and overpasses - 65 pcs;
Drainage pipes - 82.144 pm;
Concrete kerb stone - 54.322 pm;
Steel hand rails - 12.110 pm;

Highway Belgrade - South Adriatic, passing through Serbia and its central part - Sumadija, from Ostruznica (detour E-70/E-75) to Pozega, stands as part of connection between Serbia and Montenegro, i.e. the shortest connection of Belgrade and its surroundings with South Adriatic. Existing road net within the area of this section, first of all Main road M-22(Ibarska main road), links several industrial towns (Lazarevac, Gornji Milanovac, Valjevo, Cacak, Pozega, Uzice etc.) and, together with the Highway E-75, represents extremely important part of road traffic in Serbia.
Nowadays, traffic flow from Belgrade to Pozega is carried out through state roads of I rank (main roads M-22 and M-5).
Achieved traffic frequency at certain sections of M-22 is a cause of significant deceleration, choosing alternative routes and reducing traffic safety.
The need to overcome this situation exists for many years. Highway Belgrade - South Adriatic has constantly been part of development plans since the seventies, as a road way planned to be built immediately after the road E-75. This kind of significance and a place in national and European road network has led to categorizing this road corridor as European one (marked as E-763).

Ovo sto sam boldovao je samo dokaz da je dil da se autoput prebaci na levu obali Save postignut nakon ulaska Azera u posao, znaci relativno skoro. :violina:
 
Posto cesto idemo u vikendicu koja se nalazi izmedju Mionice i Divcibara, juce sam imao dikusiju da li ce i koliko se smanjiti km i vreme potrebno za put sa Novog Beograda do tamo.
Meni se cini da u km nece biti mnogo krace mozda max 5km, ali da se vreme putovanja moze dosta skratiti kada bude napravljena cela deonica od Beograda do Lajkovca - kakvo je vase misljenje? Sada putujemo preko mosta na Adi , Zarkova, Ibarskom magistralom, Lajkovca i treba nam tacno 2h normalne voznje.

Da li se otprilike zna koliki stepen izgradjenosti je deonice Ub-Lajkovac koja je pocela da se gradi 2010god, i da li su Kinezi poceli da rade deonicu Obrenovac-Ub?
 
Vrh