Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Restrukturiranje "Železnica Srbije" počinje 1. juna 2014.
Petak, 31. 01. 2014.|08:58 | Izvor: Beta
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... turiranje-Železnica-Srbije-počinje-1-juna-2014

Generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović izjavio je danas da bi 1. juna trebalo da krene proces restrukturiranja tog preduzeća.

On je novinarima kazao da je rukovodstvo "Železnica Srbije" ponudilo rešenje Vladi Srbije, što se dešava prvi put, jer je do sada bilo obrnuto, odnosno Vlada Srbije je nametala rešenje za "Železnice Srbije".

- Mi smo naše rešenje poslali Vladi Srbiji i ona sada treba da se izjasni da li prihvata model koji mi nudimo kao stručnjaci - naglasio je Simonović.

Prema njegovim rečima, Vladi Srbije je predloženo da se "Železnice Srbije" podele na dva nezavisna preduzeća, od kojih će jedno biti za pruge i sve oko pruga, a drugo za prevoz robe i putnika.

Simonović je objasnio da bi preduzeće koje bi se bavilo prevozom robe i putnika radilo dok se ne ojača kargo i tretni saobraćaj, koji bi se onda odvojio od putnika i išao na tržište, dok bi se putnički saobraćaj najvećim delom obezbeđivao iz budžeta.

- I Unija železnica Evrope kazala je da je zadovoljna ovakvim načinom restrukturiranja i da će dati pozitivno mišljenje. I ova Unija naglašava da bi Vlada Srbije trebalo da finasira infrastrukturu i prevoz putnika koji je za njih interesantan, a da prevoz robe ide na tržište - kazao je on.

Direktor "Železnica" je dodao da model koji predlaže to preduzeće predviđa da postoje vozovi koje finasira lokalna samouprava i grad, ali i država jer ti vozovi nisu rentabilni, ali zbog državnih interesa treba da voze.

- Imaćemo i vozove koji ni za lokal, ni za grad, ni za državu nisu interesantni, ali za "Železnice Srbije" jesu i mi ćemo to da to finasiramo - kazao je Simonović.

On je dodao i da bi 10. marta trebalo da počnu prvi radovi na deonici Beograd - Pančevo, koji se finansiraju iz ruskog kredita od 800 mil USD za "Železnice Srbije".

Prema njegovim rečima, radove na ovoj deonici će voditi domaće firme i njihova vrednost je procenjena na 69 mil EUR, od kojih je 9 mil EUR obezbedila država, dok su ostalo sredstva iz ruskog kredita.

Simonović je istakao i da bi do kraja februara "Železnice Srbije" trebalo da potpišu Aneks dva ugovora o ruskom kreditu za finansranje radova na još šest deonica na železničkom Koridoru 10, a sledeće godine bi trebalo da se rade druge tri deonice na tom koridoru.

On je naveo i da bi već u martu mogli da se nastave radovi na Prokopu u Beogradu jer će 24. februara biti otvorene ponude za tender za nastavak izgradnje Prokopa, kao i da je za oslobađanje savskog amfiteatra, odnosno iseljenje pruge, 200 skretnica, desetina raskrsnica biti potrebno 2,55 mil EUR i da bi taj posao mogao trajati tri do šest meseci.
 
едит: нашао сам

JohnnyLee":197zf16r je napisao(la):
predlog za organizaciju železnica:

5x02g3.jpg


u osnovi, organizacija regionalnog putničkog saobraćaja i vozni park se prebacuju sa centralnog na lokalni nivo. Novi Sad, Niš i Požega su glavna čvorišta i sedišta lokalnih nivoa
 
RestruktuRiranje je magicna rec. Elem zeleznica je oblast koja u osnovi treba da bude centralizovana, feudalizacija nista dobro doneti ne moze.
 
Ne slažem se da treba da bude centralizovana.To nikako! Pa u današnje vreme Niš, Užice ili Novi Sad ne mogu ništa da urade bez Beograda tj. centrale u Nemanjinoj. To mora da se promeni!
 
Ovakva organizacija ima smisla npr. u Rusiji pa i Nemackoj. Cuj posebno intersiti pa onda kao regionalno. Trenutni haos nije nikakvo opravdanje i to treba resavati.
 
знаш како, то сам цртао још пре три године, тако да интерсити може да се избаци, или да се споји са међународном железницом. у сваком случају, ту улазе сви међурегионлани возови. а децентрализација мора да се уради. овако, локалну железницу организују у београдској централи, без много знања о стварним потребама. ако пребациш на неки од та четири региона, имаћеш добро организовану локалну железницу, са редом вожње и линијама које одговарају свима. такође, сваки од ових региона сам набавља возна средства сходно својим потребама. централа ЖС служи само као гарант за кредите и за организацију тендера
 
U vijestima na rts simonovic govorio o mostu kod vince bila cak i animacija ,drumsko zeljeznickog mosta
 
Srpske i mađarske železnice dogovorile saradnju u modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta
Nedelja, 02. 02. 2014.|16:17 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... pe%C5%A1ta

Generalni direktori "Železnica Srbije" i "Mađarskih državnih železnica", Dragoljub Simonović i Ilona David, dogovorili su 31. januara u Segedinu zajednički nastup i strateško partnerstvo u modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta, koja će biti finansirana kineskim kreditom.

- Vreme putovanja vozovima između Beograda i Budimpešte biće skraćeno sa sadašnjih osam na svega dva do tri sata. Da bismo to postigli biće neophodna investicija od oko 1,5 mlrd EUR, od čega samo za trasu pruge kroz Srbiju oko 870 mil EUR - rekao je Simonović.

On je rekao Tanjugu da će se vozovi na toj pruzi kroz Srbiju kretati brzinama od 160 kilometara na čas, kao i da bi vozovi mogli na deonici od Novog Sada do Subotice da idu oko 200 kilometara na čas.

S obzirom na to da su Kinezi poznati po gradnji brzih pruga, procenjuje se da bi i deo kroz Srbiju, od Beograda do mađarske granice, mogli da završe za godinu dana, od početka radova.

Čelnici dve železničke uprave saglasili su se da je obostrani interes da se modernizacija ove pruge realizuje što brže, kako bi se smanjilo vreme putovanja vozovima između dva glavna grada, a putnicima i privrednicima ponudio brz, kvalitetan i jeftiniji transport.

- Imajući u vidu sve očekivane efekte od modernizacije ove pruge, ona za srpske železnice predstavlja prioritetan projekat i već je počela priprema neophodne dokumentacije - kazao je Simonović.

Ovim projektom predviđen je remont te pruge, a Saobraćajni institut CIP radiće pojedinačnu projektnu dokumentaciju po fazama.

Pruga Beograd-Subotica građena je od 1882. do 1884. godine, a poslednji remont urađen je 1980. odnosno pre punih 33 godine.
 
direktor":1qtlymy4 je napisao(la):
На том месту сам сугерисао стајалиште Ваљево Центар, послао сам Председнику општине Ваљево, и на мејлове две телевизијске станице. На једној од њих је у разматрању моје гостовање, али ништа није сигурно. Железничка станица Ваљево се налази километар ипо источно од овог места.
 
Srpske železnice organizuju prevoz od Pireja do Češke
Ponedeljak, 24. 02. 2014.|09:22 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... Ce%C5%A1ke

zeleznicesrbije030813.jpg


Početkom marta krenuće prvi, probni teretni voz između grčke luke Pirej i Češke, a u organizaciji prevoza učestvovaće "Železnice Srbije", u saradnji sa grčkim, makedonskim, mađarskim i češkim železnicama, najavio je generalni direktor tog preduzeća Dragoljub Simonović.

On je u izjavi za Tanjug, rekao da će vreme transporta na toj relaciji i zadržavanje vozova na granicama biti maksimalno skraćeno, kako bi se postigla i puna konkurentnost prevoza.

- U početku ćemo imati jedan do dva kontejnerska voza nedeljno, a u naredne dve godine bi mogli toliko vozova prevoziti dnevno, da bi u kasnijem periodu svakodnevno moglo da saobraća i do dvadesetak teretnih kompozicija - naveo je on.

U Pireju se nalazi oko četiri miliona kontejnera, a Kineska okeanska transportna kompanija (KOSKO) zainteresovana je da se njihov transport organizuje do Češke železnicom, precizirao je Simonović, istakavši da je dogovor o pokretanju prvog teretnog voza na toj relaciji postignut sa generalnim direktorom Grčkih železnica.

Prema njegovim rečima, saobraćaj će najpre biti organizovan tako, što će po dve železničke kompozicije saobraćati sa kontejnerima u pravcu Češke, a prazne ka luci Pirej. "Železnice Srbije" preduzeće aktivnosti da voz kroz našu zemlju prođe u najkraćem roku i da se vreme zadržavanja na granicama znatno smanji u odnosu na sadašnjih tri sata.

Simonović je rekao da će taj transport "Železnicama Srbije" doneti izuzetno značajne prihode, po teretnom vozu - oko 6.000 EUR.

KOSKO ulaže oko 750 miliona dolara, kako bi Pirej postao glavna luka južne Evrope. Transport robe preko Pirejske luke do Severne Evrope štedi nekoliko dana plovidbe brodom i ogromna finansijska sredstva kineskoj kompaniji, pa oni planiraju da u Pireju izgrade još jedno pristanište, kako bi kapacitete luke povećali na sedam miliona kontejnera godišnje.

To predstavlja ogromnu šansu da železnica na toj relaciji preuzme transportni primat, a "Železnice Srbije" ostvare velike prihode.

Prema Simonovićevim rečima, pokretanje prvog međunarodnog teretnog voza iz Grčke za Češku, dogovoreno je na sastanku sa generalnim direktorom Grčkih železnica na međunarodnoj konferenciji SHIFT 2 RAIL, u Atini.

Konferencija je razmatrala buduće javno-privatno partnerstvo za modernizaciju železnice, u okviru kojeg će se upravljati sedmogodišnjim međunarodnim programom istraživanja i inovacija "Horizont 2020", za povećanje konkurentnosti železničkog sektora u Evropi.
 
I ja kažem da je bolje za taj novac, i još manje, urade prugu dolinom Morave.
ali oni hoće kanal jer bi sa sobom doneo i drugačiju geoploitičku situaciju.
 
5 000дин кошта конкурсна документација која је иначе контрадкторна. А висине награда су доказ да је и овај конкурс намештен и резервисан за подобне архитекте.
 
Delija":z3lpnj78 je napisao(la):
5 000дин кошта конкурсна документација која је иначе контрадкторна. А висине награда су доказ да је и овај конкурс намештен и резервисан за подобне архитекте.
И поред тога, сматрам да би требало конкурисати, направити младу талентовану екипу, са квалитетним решењем. Овај простор је ипак празан и слободан, што пружа доста могућности. Ако би негде требало саградити солитерчине, то би требало у овом и неколико суседних блокова.
 
Delija":1p9lzvmv je napisao(la):
5 000дин кошта конкурсна документација која је иначе контрадкторна. А висине награда су доказ да је и овај конкурс намештен и резервисан за подобне архитекте.

I u svetu su konkursi cesto namesteni, a kod nas je to ocigledno pravilo.

Sto se troska tice em 5000 za ufur, em trosak za stampu, kasiranje podloga, isporuku.
A uz to je potrebno da tim predvodi lokalni licencirani ing. arh. sto automatski eliminise vecinu stranih timova koji bi pomislili da ucestvuju.

Svaki put se dvoumim da li da ucestvujem na ovakvim konkursima, sa jedne strane ne zelim da moje ucesce i rad sluze kao opravdanje za namesteni konkurs i nagradjivanje drugara a sa druge strane ipak je dobra prilika da se masta i crta a potom rezultat prikaze u javnom prostoru.

Dao sam onomad za beton halu 100€ da imam svoj rad okacen na Kalemegdanu i nije mi zao :)
Pa ni Slavije mi nije zao, tu je cak konkurs imao smisla, nakon konkursa postalo je toliko ocigledno da je gradsko resenje sumanuto da su se i sami postideli.
Konkurs za 3 trga sam preskocio.


Sve u svemu ovakvoj ponudi ipak ne mogu da odolim, Zeleznicka + autobuska i prazan blok na NBGD, milina :)
Uostalom poceo sam da crtam cim sam saznao za konkurs.
 
drago mi je da ćeš da učestvuješ.


sa nestrpljenjem isčekujem tvoje rešenje.
 
Ja ne znam tacno koja je svrha ovakvih konkursa kada se nagradjeni radovi otkupe, pa se od njih pravi buckuris za konacno resenje, a grad za pravljenje buckurisa moze da angazuje koga god hoce? Nije li to u sustini izvrdavanje tenderske procedure?
 
Nije, 'tenderska procedura' u smislu arhitektonsko urbanistickih resenja je upravo konkurs. Jer samo tako se moze oceniti kvalitet resenja, prosto nije prodaja ili kupovina gde bi se u odnosu na ponudjenu cenu izabrao pobednik. Koliko god bilo namestanja konkursa, opet smatram da su oni dobri, jer na kraju svi ti radovi su na uvidu javnosti, kako strucnoj tako i 'obicnim' gradjanima.

Na nekim drugim temama i povodom drugih stvari je bilo primedbi zasto nije raspisan konkurs.....
 
Vrh