Šta je novo?

Brankov most

Ma jok.Bas deluje pusto i neinteresantno.Kao obala Bratislave ili dela Novog Sada.
 
^^^ I meni deluje jako pusto. Ono drvece daje neku popunjenost i toplotu. Tacno je da je ovako sa manje zgrada obris novog beograda cisiji i bistriji, ali nekako i dosadniji. Recimo meni CK tj Usce deluje mnogo lepse sada nego pre, dok su ove crvene zgrade lepse bile tada nego sada.
 
Malo u off, slican pogled ali u periodu izmedju '34. i '41...

Meni je ovo umetnicko delo u odnosu na sadasnji Brankov most...jako mi je zao ovog mosta!




Malo istorije:
16. decembra 1934. Pušten u saobraćaj most kralja Aleksandra I (lančani most) preko Save, kao prvi beogradski drumski most. Podignut je na dva armirano-betonska stuba radjena u srpsko-vizanstijskom stilu. Stubovi su ležali na pilonima a izmedju su bila postavljena čelična užad koja su držala celokupnu konstrukciju mosta. Most je dignut u vazduh 1941. a na njegovom mestu je posle rata izgradjen današnji Brankov most.

Izvinjavam se zbog off-a!
 
Mogli biste staviti jos ovakvih slika kako je Novi Beograd izgledao i kako se sirio i gradio! :)
 
На сајту на ком сам нашао слику пише 1958 вероватно су се зај****.
 
ada huja":1z5p1975 je napisao(la):
На сајту на ком сам нашао слику пише 1958 вероватно су се зај****.
Tako je, jer i soliteri "Šest kaplara" su završeni 1965 godine, verovatno su tamo pogrešili na tom sajtu.
 
Ne vidim zasto ljudi toliko bacaju hejtove na Brankov most. Stari lancani je svakakobio lepsi, ali svi znamo kako je zavrsio i nije mu bilo spasa cak i da su hteli da ga obnavljaju najvci entuzijasti. Novi most se pokazao kao izdrzljivo ali i prakticno resenje, jer je postojeca konstrukcija dozvolila prosirenje koje na starom lancanom ne bi bilo moguce.
 
25a529bc71.jpg


Ajd da se vratimo na temu bar preko mosta - koji je proširen, a nedovoljan.
 
vrachar":btva0mu8 je napisao(la):
Ne vidim zasto ljudi toliko bacaju hejtove na Brankov most.
Meni je most Branka Radicevica toliko ruzan u odnosu na most Kralja Aleksandra (koji je bio sagradjen po uzoru na most preko Rajne u Kelnu) da odluku o pravljenju drugacijeg mosta gledam kao skrnavljenje...slicno kao razlika izmedju stare i nove poste u Savskoj...komunizam i renesansa...

Most preko Rajne:


Most Kralja Aleksandra - most Branka Radicevica:


Stara posta u Savskoj - nova posta u Savskoj:
 
retardinjo":5ijuqeb8 je napisao(la):
...odluku o pravljenju drugacijeg mosta gledam kao skrnavljenje...
Pogledaj još jednom onu sliku koju sam ja postavio - 'gužva na mostu'.

Ni ovaj dograđeni i prošireni most ne može da primi sav saobraćaj na tom pravcu
a pogotovu ne bi stari lančani most, tako da to nije nikakvo 'skrnavljenje' - već potreba.
 
retardinjo":emt6emv7 je napisao(la):
vrachar":emt6emv7 je napisao(la):
Ne vidim zasto ljudi toliko bacaju hejtove na Brankov most.
Meni je most Branka Radicevica toliko ruzan u odnosu na most Kralja Aleksandra (koji je bio sagradjen po uzoru na most preko Rajne u Kelnu) da odluku o pravljenju drugacijeg mosta gledam kao skrnavljenje...slicno kao razlika izmedju stare i nove poste u Savskoj...komunizam i renesansa...
Prvo moram da te ispravim - most se ne zove Most Branka Radičevića, ne znam odakle ti to. Jedino zvanično ime koje je most ikada nosio je bilo "Most bratstva i jedinstva", a to što ga sada svi zovemo Brankom most je jedna druga priča, imaš o tome na posebnoj temi "Brankov most", kao i o okolnostima pod kojima je srušen stari most.

I meni je Most kralja Aleksanda lepši od ovoga. Imam brdo fotografija tog mosta i ruševina, jer i ja sam se oduševljavao kada sam gaprvi put "otkrio", i meni delovalo kao da je Brankov samo nedostojni naslednik. Još nešto, izgradnju tog starog mosta su pratile afere o kojima se danas malo zna.
Posle sam saznao da se posle rata razmisljalo o tome da se ost obnovi. Npr, U Budimpesti su to uradili, sve su mostove posle rata obnovili (ima jedan vro sličan Mostu Kralja Aleksandra). Ali 50-tih, 20 godina nakon izgradnje prvog, sva logika, ekonomsta, infrastukturna, inženjerska... je pobedila i napravljen je takav most da posle može da se na njega doda još jedna cela konstukcija. Koliko god meni bio onaj stari lepši, mislim da su "komunisti" :) bilo 100% u pravu kada su se odlučili za potpuno nov most. Na starom mostu to proširejne nikad ne bi bilo moguće... a znamo da se mostovi u Beogradu grade jednom u 30-godina :) i da se plaćaju kao da se prave jednom u trie's godina i da se projetuju tako da nikad neće moći da se prošire...kao što je do sada jedino bilo moguće na Brankovom.


A pošta kod železničke, delo Momira Korunovića, kao i ceo njegov opus, nije sigurno radjena pod "uticajem" renesanse, već je on ispiraciju nalazio u starim srpskim crkvama srpsko-vizantijskog stila...

Vidim, još uvek otrkrivaš predratni Beograd :), samo bez nervoze....

A moderatori, stvarno bi ste mogli da sve ovo prebacite na temu o Brankovom mostu...
 
relja":29vm5web je napisao(la):
A pošta kod železničke, delo Momira Korunovića, kao i ceo njegov opus, nije sigurno radjena pod "uticajem" renesanse, već je on ispiraciju nalazio u starim srpskim crkvama srpsko-vizantijskog stila...
"Komunizam i renesansa" je parafraziranje kojim volim da se nasalim kada je doba komunizma u pitanju...ovog puta je sala za nove stvari koje su radili komunisti u skladu sa svojim "obrazovanjem, ukusom, tid..."...:)

relja":29vm5web je napisao(la):
samo bez nervoze....
Kazu za mene da ne umem da se nerviram, tako da...opusteno...:)...ja sam onaj veseli...:)

relja":29vm5web je napisao(la):
Koliko god meni bio onaj stari lepši, mislim da su "komunisti" bilo 100% u pravu kada su se odlučili za potpuno nov most.
Mislim da je bilo mnogo bolje resenje obnavljanje mosta Kralja Aleksandra (mozda i u siroj variijanti) + novi most na drugom mestu jer je para bilo, ali je od ratne odstete Srbima za srpsku krv koliko se secam milijardu ili milijardu i po maraka moralo da ode na nuklearnu elektranu Krsko na granicu izmedju, dalje znate...tako da se uopste ne slazem sa time da su komunisti bili u pravu...



Koliko se secam (ispravite me, ako gresim) kada sam prolazio ispod Brankovog mosta koji je napravljen na ostacima mosta Kralja Aleksandra, na desnoj obali Save mislim da je stub starog mosta za 50% siri od sadasnje sirine mosta (po cetvrtina sadasnjeg mosta sa svake strane)...Jel zna neko sirinu mosta Kralja Aleksandra? Da nije on mozda siri od ovoga sudeci po stubu?
 
Retardinjo, o svemu ovome smo pisali. I o starim stubovima, i o prosirenju mosta, i o prosirenju stubova, i o okretanju fasade stubova, i o novom stepenistu i o novoj fasadi koja se upravo završava na NBG strani.

Ponovo te upucujem na staru temu o Brankovom mostu, procitaj, nemoj da te mrzi, ima puno toga interesantnog i tamo ćeš naći odgovore na većinu tvojih pitanja.

A sto se tice reparacija... nemoj svemu da verujes. Ako se već ne sećaš ili nisi tada još nisi bio rođen, Tito se mnogo toga odrekao...ali zaista ja o tome ne želim da pričam na ovom forumu.





edit-
Upravo sam proverio na topcicu o Brankovom mostu, i tamo ne pise njista za stubove, a ja sam ubedjen da sam o tome pisao negde na forumu.

Elem, kada se tamo 70-tih gradila nova konstukcija mosta, ona po kojoj damas saobracaj tece u smeru ka NBG, na deo fasade stuba mosta koji je gledao ka reci je "okrenut" da "gleda" ka Karadjordjevoj ulici. Zato danas taj stub kod tramvajske stanice i izgleda kao da je satavljen iz dva dela - samo jedan ima nadstesnicu...Zakljucak, - prva konstrukcija Brankovog mosta je približno iste širine kao konstukcija starog mosta - uostalom, uporedi na starim fotografijama, sirina kolovoza je skoro ista:

MOSTKRALJAALEKSANDRA.jpg


Brankov+Most+Novi+Beograd+1958.jpg
 
relja":2wl239y6 je napisao(la):
Upravo sam proverio na topcicu o Brankovom mostu, i tamo ne pise njista za stubove, a ja sam ubedjen da sam o tome pisao negde na forumu.
Доста речи о мосту, пошти... је било у нажалост запостављеној теми о ревитализацији Косанчићевог венца па је и то твоје писаније вероватно тамо http://www.beobuild.net/discussion/viewtopic.php?id=36
 
Evo još jedne slike .. iz te 1958g. :) ... koji je širok kao stari, a uži nego sadašnji :

f0408123d6.jpg
 
Jedan detalj na gornjoj slici starog mosta koji ranije nisam primetio. Dve kamene hmm, nadstrešnice, nalaze se sa leve i desne strane tramvaja, pored stepenica. Mislim da ima dovoljno mesta, blio bi lepo da njih obnove. Da li su postojale još dve na drugoj strani mosta?
 
Vrh