Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

relja":36aijcse je napisao(la):
A, nismo mi 'olandija da može to da funkcioniše...
.. ovde neće ceo bicikl da ukrade, ukrašće samo točak ako mu treba :lol:
bicikleu0ow0.jpg


Samo da ponovim : nisam ja protiv biciklista i biciklizma, ali sve to ne treba da smeta 'ostatku sveta'.
Staze OK. , ali tamo gde je primereno i obeležiti linijom samo deo trotoara gde biciklisti imaju
prvenstvo .. kad naiđu, a dotle da taj deo normalno koriste pešaci, kao i do sada.
O ceni izgradnje, po Relji čak i nepotrebne, nema smisla ni pisati - nije to najhitnije u Bgd.
 
Meni inace taj koncept biciklistickih staza nije najasniji. Kad sam na bajsu vozim ga tamo gde mi se ide a ne tu gde je obelezena staza.
 
vrachar":nkx3zg5x je napisao(la):
Meni inace taj koncept biciklistickih staza nije najasniji. Kad sam na bajsu vozim ga tamo gde mi se ide a ne tu gde je obelezena staza.
Tačno. I tada ne kršiš saobraćajne propise.
Posebne staze se (bi trebalo) da se prave ili zbog rekreacije (onda su ove naše promašaj), ili da bi se biciklom prevezao od tačke A do tačke B - a to je do sada na NBG moglo i vozilo se istim ovim trotoarima i dok nisu postojale staze, i to mnogo bezbednije za sve koji se reću tim trotoarima. Jedina prednost je što su sada na semaforima oboreni ivičnaci, ali to je i ovako moralo još davno da se uradi zbog invalida i dečijih kolica, i to po celom gradu, a ne samo tamo kuda idu ove staze.
 
dragan":2wm6bdtw je napisao(la):
GOJE, nemoj da zezaš :) ..... ima znak 'Zabranjeno za pešake' ?!
To mora da je ukucao neki biciklista, a još nisam čuo da je nekom naplaćena kazna. .. a, ti?

Danas je sam bicikl lukcuz, a pogotovu b.s. za njega - jer ima mnogo prečih stvari koje mogu
da koriste moogo veći broj građana, a ne samo oni koji povremeno hoće da voze bicikl.
Nije ovo Kina ili Indija, pa da je on jedno od osnovih sredstava prevoza do posla ili škole.

Koji ti misliš da je % onih koji povremeno voze bicikl .. ili koliko ih uopše ima takvih u Bgd.?
Sledeći put ću da predložim referendum o izgradnji b.s., pa da vidimo kakva će biti odluka.
Svugde u Novom Beogradu gde su napravljene biciklisticke staze, postavljena je i signalizacija koja upozorava i bicikliste i pesake kuda da se krecu.
Bicikl danas nije nikakav luksuz. U vecim marketima se moze kupiti vise nego pristojan bicikl za oko 7000 dinara. Polovni bicikli su veoma pristupacni. Svoj polovni bicikl sam platio 2000 dinara i jako me dobro sluzi. (Mada sam u medjuvremenu dobio nov :p )

Iz jucerasnjeg Blic-a (link: http://www.blic.rs/beograd.php?id=51301 ):
U Beogradu, broj bicikala sa motorom i motorcikala dostigao je 50.000 što je 10 odsto od ukupnih vozila u glavnom gradu.

Da li je onda zaista tolikom broju Beogradjana bicikl "luksuz", a motor npr. nije? Hm..... :kafa:
Biciklista u Beogradu ima dosta, mozda nas samo ne primecujes. :D
 
Sada je ipak bolje, do prosle godine smo imali samo onu odvratnost nazvanu biciklistickom stazom od Marine Dorcol do Ade. Da li je potrebno pominjati da je koriste iskljucivo automobili ??? Da li je najnormalnija stvar da se na 7,5km staze nalaze samo 2 znaka koja je oznacavaju ??!! Sta vise preko 95% te staze i nema asfalt vec betonske plocice koje koje lomi i krade ko stigne. Osvetljenje je takodje bilo takvo da od nekih 200 + bandera preko 60 nije funkcionisalo vec godinama. I jos je tu najnormalnija stvar da te izujedaju kucici.
To zadnje mi je bila kap koja je prepunila casu tako da jos od novembra prosle godine vucem 100 inspekcija kojima sam do sad u inat podneo preko 40 prijava u vezi svih mogucih problema na stazi. Ja inace tamo stalno vozim bajs i necu vise da stradam i ispastam zbog necijeg nerada. Do sad sam bio bezbroj puta u direkciji za puteve i sekretarijatu za saobracaj da bi ih smorio sto sam i uspeo tako da se trenutno radi manje preprojektovanje te staze. Takodje su tek 9 godina nakon njene "izgradnje", kad sam pokrenuo ovo pitanje, shvatili da je nisu ni prebacili u nadleznost Direkcije za puteve, sto su morali odmah da urade, sto znaci da do sad niko nije bio odgovoran za nju :notok:
Posle neka se jos neko pita zasto niko nece tu da se vozi.
Kasnije cu poslati fotografije na sta to sad lici.
 
cosmic":31gdd7gq je napisao(la):
Da li je onda zaista tolikom broju Beogradjana bicikl "luksuz", a motor npr. nije? Hm..... :kafa:
Biciklista u Beogradu ima dosta, mozda nas samo ne primecujes. :D
Razni motori i motorići su prevozno sredstvo ( zamena za auto od tač.A do tač.B), pa oni
ne mogu da se upoređuju sa biciklom na kojem moraš da okrećeš pedale, a nije registrovan.

Biciklista ima, ali koliko koriste bicikl? .. neko mesecima nesedne da se rekreativno provoza.
U svakom slučaju, potpuno je suludo graditi b.s. na trotoarima kao između prige i autoputa.



Onaj biciklista je sasvim bezbedno prošao pored ove dve dame, koje se nisu pomerile ni milimetar. :)
 
Pa prvo moraš napraviti biciklističke staze, da bi ljudi počeli da koriste bicikl. Što je sasvim logično.. Valjda.
 
Izem ti logiku :) .. onda treba da gradimo razne gluposti, pa da narod počne da ih koristi.

Nego, jel si ti vido one slike? .. ili da ih povećam? .. pa da vidiš koliko je ostalo od totoara.
 
Jes, u pravu si. Koji će nam k*****. Meni samo nije jasno zašto su ljudi u prošlosti gradili puteve kad uopšte nije bilo dovoljno kola i nisu ih koristili. Ili, još gore, onaj Branko Pešić, bu**** koja je izgradila Mostarsku petlju bez tada ikakve potrebe za toliko velikom petljom. Trebalo je lepo da ostavi kružni tok.

Nego, ne ulazim u izvedbu staza, već u opravdanost njihove izgradnje.
 
Ambassador":3ajuwiix je napisao(la):
Nego, ne ulazim u izvedbu staza, već u opravdanost njihove izgradnje.
Malo si se zaleteo .. kad porediš petlju i autoput sa stazom za bicikle.

Pisali li smo i o opravdanosti - nisu b.staze najhitnije i najvažnije u ovom trenutku, jer ima
mnogo važnijih javnih i komunalnih objekata koje treba izgraditi iz buđzeta Grada, kao nap.
kanalizacija po čuvenim beogradskim brdima ili u T.Bunaru kod 'InterEX'-a. .. ili ... ili ...
 
Oprostite, ali ja mislim da su bicikli kao jedno funkcionalno održivo ekološko prevozno sredstvo vrlo važni i potrebni ovom gradu i svakako moraju da budu jedan od top prioriteta.
 
Sve si to lepo napisao kao u knjigama, ali da li su septičke jame ekološke u gradu i da li su one prioritetnije ?

Ova rasprava je završena za mene, izneo sam moj stav koji je sličan kao što ga ima Relja : nefunkcionalno i skupo.
 
Haha, vidim takođe ste vrlo revnosni i u osudi izrgadnje tornja na Avali, popločavanja ulica granitom u centru grada, sređivanja parkova, fasada i Kalemegdana na istom osnovu. Principijelno, nema šta.
 
Ambassador":n84hg9w2 je napisao(la):
... takođe ste vrlo revnosni i u osudi izrgadnje tornja na Avali,....
O čemu ti to pišeš?! .. kakv toranj na Avali, kakav Kalemegdan !? .. pogubio si se sasvim.

Nemoj da čitaš samo svoje postove - pročitaj predhodne stranice da vidiš o čemu se ovde piše.
 
Vidi, Ambassadore, poenta price je u tome sto je sada teže, komplikovanije i opasnije voziti bicikl po NBG trotoarima nego dok ove i ovakve staze nisu postojale. I pre smo vozili bicikle istim tim trotoarima i dok staze nisu postojale, jedno su nedostajali oboreni ivicnjaci na semaforima.
Ocigledno se ne razumemo - ja stalno vozim bicikl, upravo sam se vratio sa ture Blokovi-Omladinskih brigada-Dunavski kej-Brankov most-Usce-Dorcolska Marina i nazad. Svekog vikenda vozim tu turu. Vozio sam po tim stazama na NBG i mislim da su, prostim srpskim jezikom receno - SRANJE i da je sve to radjeno samo da bi neko uzeo pare. Jedino sto su trebali da urade je da obore ivicnjake na svim semaforima i to bi bilo ODLICNO. Pricam ovo kao redovni biciklista-rekreativac, znaci ja redovno, skoro svaki dan, vozim bicikl i nisam zadovoljan i milism da

1 Nije bilo uslova da se grade staze (sem u par ulica sa dovoljn sirokim trotoarom - Bul Mihajla Pupina, npr)
2 Da su lose osmisljene
3 Da su radovi lose organizovani
4 Da su radovi ocajno izvedeni
5 Da se iza svega krije neki dil, jer posle gradnjesvake staze mora jos 2-3 puta da se izbode radovi da bi sve to licilo na nesto
6 Da je neko uzeo debele pare
7 Da sve ovo nije trebalo raditi

A sto se tice ostalih projekata koje si spomenuo - verovatno nisi primetio, ja ne ucestvujem u temi o Tornju na Avali - jer imam vrlo negativan stav prema tome (ja sam bio na vrhu tornja i veruj mi - sve vas ceka veliko razocaranje - Beograd se ne vidi od smoga).
Granit u centru grada - to je ok, dugorocna investicija u kvalitetan materijal.
Parkovi - radujem se kad vidim svako novo posadjeno drvo, kao npr sto sade drvorede na Svskom keju, yelim da u Beogradu bude sto vise parkova, a sto manje "kula", trznih centara, i slicnih sranja.
Fasade - samo da se rade kvalitetnije.

E, ono omiljeno - Mostarska petlja - da li je bilo mudro provlaciti auto-put kroz siri cenrar grada,? Gazela je na dobrom pravcu i Mostar je odlicno izvedena petlja, ali provlaciti pun profil auto puta prvo kroz blokove, a oanda kroz centar grada?
A da li si znao da je nas veliki graditej mostova Nikola Hajdin "gurao", kao sto je sada progurao ovakav most preko Ade, da se na Mostaru napravi neko monoumentalno ludilo od petlje koje je trebalo da bude 5 puta skiplje od ovoga sto danas imamo? Branka Pesica da kujemo u zvezde, pa on nikada ne bi dozvolio da se rade ovakve gluposti kao sto je suzavanje postojecih trotoara da bi se napravilo mesta za biciklisticke staze. Svasta.
 
Priča je otišla u malko drugom pravcu. Očigledno je da je na 90% mesta staza loše urađena.
Moja poenta: prvo moraš da izgradiš staze za bicikle, pa će tek onda bicikl krenuti masovno da se vozi. Zato sam pokušao da povučem paralelu sa putevima, ne mereš imati automobile, ako nemaš puteve. U tom smislu je više nego korisno to što se staze grade. Jeste da izgledaju kao "biciklistička staza" 90ih, od 25. maja do Ade, koja je praktično išla pešačkom stazom, ali su nju sada pomerili, tako da je pristojnija. Takođe, čini mi se da u poslednje vreme sve više i više ljudi vozi bicikle.

Ja poslednje dve godine ne idem biciklom, jer mi je nezgodno da ga zavežem na fakultetu (mislim da su one soške što su ih postavljali po gradu apsolutni promašaj, jer je trebalo uraditi nešto za šta možeš vezati bicikl, npr. "П" gelendri), ali pre toga sam se uvek osećao bezbednije da vozim bicikl ulicom (osim par, tipa Kneza Miloša, Takovska) nego trotoarom ili na Adi, jer su pešaci smrt.
Da se ja pitam, ja bih umesto staza uradio pred semafore na trotoarima onaj mali crveni deo u koji mogu da se uvuku biciklisti da budu ispred kola. Ali kontam da to ne bi zaživelo u Srbiji, jer bi se tu zavlačili motori, a bicikle niko ne bi vozio.

edit:
Relja, taj komentar o Avali itsl, nije bio upućen tebi.
I da, slažem se sa tobom u stavovima od 2 do 6, ali iz njih ne proizilazi 7.
 
Realno, jedno gde može da se (relativno) normalno vozi bicikl je na setalistima pored reka, na Adi i na NBG (bar dok nisu napravilo ovo sranje).
Sad govorim sao o NBG - Nije trebalo raditi zato sto dimenzije postojecih trotoara nisu dozvoljavale da se na njima obelezavaju pristojne staze. Ima par mesta gde je to moguce - Bul Mihajla Pupina, npr, a bilo je i mesta gde je bilo moguce napraviti potpuno novu postenu stazu. Bojim se da ce ovo sto su napravili imati potpuno suprotan efekat. Pa na Savskom keju se broj biciklista drasticno smanjio, mnogo vise ljudi se vozilo pre ovakvog obelezavanja staze, tada su i setaci, rolerasi i bickisti koji se krecu u istom pravcu koristili istu plovinu staze. Sada neuporedivo manje ljudi vozi Savom neko pre. Alal im vera! Jeste, Krunic je kao bio nacrtao stazu na istom mestu, ali je bila toliko glupa da je niko nije j******, a onda je nekih 7-8 godina nisu ponovo obelezavali, do sad.

Iza cele price je kao i obicno, toliko puta vidjeno srpsko jajarenje, nema ovo veze sa potrebama gradjana, podizanjem nivoa ovoga ili onoga, Evropom, ekologijom..

Ovo su slike od danas:
O cemu su razmisljali?, br 1
staza1.jpg

Kopani temelji za biciklisticku stazu sa ivicnjacima, pa kada su videli da nije u istom nivou na strotoaro, raskopali ostatak do temelja iasfalitirali ostatak, usput ostetivsi ivicnjak. Nije to nista, kasnije sam video prave udarne rupe u crvenom asfaltu.
staza2.jpg

Malo krivudanja, zasto kada je i trotoar spusten? A na travnjaku levo maltene možes tenk da parkiras, ne, oni su suzili trotoar!
staza3.jpg

Sirina staze u praksi -a setaci koriste oba smera
staza24.jpg

staza15.jpg

O cemu su mislili? Br2
staza4.jpg

Sirina staze - nema mesta za odstupanja, greske i toleranciju
staza8.jpg

Pazi! Putnici GSP na stazi - sram ih bilo (sarkazam, ko nije shvatio)
staza5.jpg

Srbovanje
staza6.jpg

Secemo, zavijamo, ko zna zasto
staza7.jpg

Pesaci pod visokim naponom!
staza9.jpg

Ovde cemo da kopamo temelje pola metra u dubinu, a odavde treba da se farba!
staza23.jpg

staza11.jpg

Standardizovana signalizacija (koliko kosta jedan znak? ima ih stotine, na Savi 54 kom duz 2.5 km )
staza12.jpg

Biciklisticko ostrvo
staza10.jpg

Ovo je prica za sebe
staza17.jpg

Krivudanje
staza18.jpg

Opet krivudanje i gledaj kako da prodjes izmedju sipki
staza14.jpg

Moj favorit
staza16.jpg

Ovuda je nekada isao trotoar, Turci su pravili sire
staza21.jpg

O cemu su razmisljali? br 3
staza22.jpg


Za kraj - JEDINI pozitivan primer, ali zato sto je trotoar vec bio dovoljno sirok - Bul. Mihajla Pupina. Samo da je ovo jos jednosmerna staza..
staza20.jpg
 
A gde li su to videli da mi je znati? Obicno je postavljeno po tri rampe na prelazima ako su dve trake. Meni se cini da je razdelna sasvim dovoljna. Nekako se plasim da me ne ubiju. Mozda zato sto je novo pa nisam navikla i treba mi malo vremena..
Da li je to u Evropi normalno, ja koliko sam putovala nisam primetila ali mozda nisam ni gledala?
U potpisu, zbunjena :) :) Sala mala...
 
Blokovi-Omladinskih brigada-Dunavski kej-Brankov most-Usce-Dorcolska Marina i nazad
nije loše, ja ubacim i adu u tu rutu. Da li je pretposlednja slika sa ušća? Ja obično odmah skrenem ka Dunavu tako da nisam primetio ovo. To je krajnje oapsno, zamislite da neko uveče vozi bicikl i naleti na ovu skalameriju. Verujem da će je ukloniti tek kada shavte da Ušće nije mesto za auto-trke.
 
Da, ovo je na Ušću.
Pa, pitanje koliko je opasno jer staza je i ovako takva da moraš stalno da paziš i da na sve obraćaš pažnju :lol:

Ovo mi je neka vikend tura, radnim danom nemam baš puno vremena za "ozbiljniju" vožnju.
 
Sada neuporedivo manje ljudi vozi Savom neko pre.
NEVEROVATNA , ali NEVEROVATNA LAŽ.

Kako te nije sramota?!?!

da voziš onuda svaki dan primetio bi da :
1) na novom beogradu svake godine ima 20% više biciklista (+ se voze sve kvalitetniji bicikli). To se NARAVNO odražava i na broj biciklista na potezu 70A - braća ribar.
2) biciklistička staza blok 70A - braće ribar je dokaz da srbi definitivno nisu necivilizovan narod, jer je generalni trend da su šetači velikom većinom počeli da se kreću tamo gde je predviđeno da se kreću. - pored staze, a ne po njoj. Red je konačno uveden ko gde ide, a trebao je da se uvede baš zbog tih +20% biciklista svake godine.

Elementarni primer nekog oblika depresije.
Jer, frapantno je koliko je energije - NEGATIVNE, naravno - utrošeno da bi se slikalo nekoliko nedostataka ili nelogičnosti biciklističkih staza (inače, na velikoj većini slika uopšte i ne vidim gde je problem).
 
Слика о чему су размишали бр.3 је део стазе са препонама :)
 
barrcode":3oxfkh1m je napisao(la):
Sada neuporedivo manje ljudi vozi Savom neko pre.
NEVEROVATNA , ali NEVEROVATNA LAŽ.

Kako te nije sramota?!?!

da voziš onuda svaki dan primetio bi da :
1) na novom beogradu svake godine ima 20% više biciklista (+ se voze sve kvalitetniji bicikli). To se NARAVNO odražava i na broj biciklista na potezu 70A - braća ribar.
2) biciklistička staza blok 70A - braće ribar je dokaz da srbi definitivno nisu necivilizovan narod, jer je generalni trend da su šetači velikom većinom počeli da se kreću tamo gde je predviđeno da se kreću. - pored staze, a ne po njoj. Red je konačno uveden ko gde ide, a trebao je da se uvede baš zbog tih +20% biciklista svake godine.

Elementarni primer nekog oblika depresije.
Jer, frapantno je koliko je energije - NEGATIVNE, naravno - utrošeno da bi se slikalo nekoliko nedostataka ili nelogičnosti biciklističkih staza (inače, na velikoj većini slika uopšte i ne vidim gde je problem).
Ti si bese onaj koji je ovde napisao:

barrcode":3oxfkh1m je napisao(la):
...a neko ne krene da pljuje po najboljem i najprogresivnijem infrastrukturnom projektu na NBg od kad znam za sebe. .
E, pa decace, ako su ti biciklisticke staze najbolji i najprogresivniji infrastrukturni projekat ti stvarno znas vrlo malo.
Da malo duze znas za sebe znao bi kolike su guzve ranije bile na Savi u ovo doba godine, ranijih godina je bilo kao sto je danas na Adi. Od kad su "uredili" stazu, sve manje ljudi ima volju da se vozi.
Sve ovo sto pisem nije samo moje misljenje, to je stav velikog broja ljudi sa kojima sam pricao koji na Savi vise ne voze ni bajs ni rolere jer - nemaju gde. Za tvoju informaciju ja sam upravo dosao sa trcanja na keju, na njemu provodim najvise slobodnog vremena.

"Biciklisticka staza definitivan dokaz da Srbi nisu necivilizovan narod" - ja ne mogu da verujem u kojim ti terminima razmisljas!

Decace, oni su SUZILI postojeci pesacki trotoar pored ulica! Da li ti to ide u glavu? Kopali pola metra u zemlju!
Da li ti ide u glavu da se radovi ponavljaju po nekoliko puta na istim potezima? Da li ti shvatas da sve to kosta? Ocigledno da ne shvatas. Prodji Gandijevom.

Simpaticno mi je sto si vec drugi put da omanuo - ne postoji naselje ili ulica Braca Ribar - verovatno si mislio na ulicu Dr. Ivana Ribara, ali ajde.

Ti ne vidis gde je problem na slikama? Nije problem, namenjene su onima koji mogu da vide.Slikao sam, treba ismejavati glupost. Je li mozda neko tebi blizak odgovoran za ove staze, pa si tako licno pogodjen mojim kritikama?

Elementarni primer nekog oblika depresije - sta si ti - elemenratni primer nekog oblika web-psihologa-amatera koji nema pametnija posla pa ceka u niskom startu da analizira tudje postove na internetu. zato sto je u nekoj diskusiji ispao bu****?
Da li si ti i kako do sada doprineo ovom forumu? Koji ti je ovo put po redu da komentarises moje postove? Da li si, osim toga, ikada imao neko svoje misljenje, stav, predlog, kritiku? A za ovo sto si rekao da lažem i da treba da me bude sramota, osećam da ti je ovo si prvi put u životu to nekome rekao, bolje reći otkucao, u oči :D, preko interneta, pod pseudinimom.
Alal ti vera "barrcode"!
Vec sam ti jednom rekao - skini mi se bre, ima zivota i van interneta, nadji sebi neku drugu zanimaciju osim mene.
 
Vrh