Šta je novo?

APS - Autoputevi Srbije

vucko":7ho2lpy9 je napisao(la):
Сигурно није задњи него само најскорији :o стварно кретени, аутопут поред Такова.
 
Ne znam da li je ovo adekvatna tema, ali ako treba premestite negde drugde.

Naime, nikad mi nije bilo jasno zašto tamo gde postoji opasnost od snežnih nanosa nije nešto zasađeno pored puta. Razmišljanje mi je išlo ovako: put je malo viši od okolnog zemljišta i tu sse sneg zaustavlja. Kad bi postojao samo mali pojas žbunja (šiblja), sneg bi se prvo zaustavio u tom šiblju, a ako ga prebaci, automatski će da preleti preko puta.

Od prošle godine sam aktivan vozač i išao sam po snežnim uslovima autoputevima kroz Vojvodinu. I evo, baš juče sam išao do Zagreba i znate gde nema snega, tj gde se isti ne nanosi: tamo gde je posađeno / izraslo bilo šta. Čak i neko retko rastinje sprečava sneg da prelazi preko autoputa. To se najbolje vidi kad postoji deo gde čas ima, čas nema nekog rastinja. Tačno se vidi kuda sneg i vetar prelaze preko puta, a gde je čisto.

O delovima gde postoji šuma da ne pričamo - čisto je kao suza.

Zar je toliko teško ikome do sada bilo da zasadi malo drveća, između neku živicu, duž kritičnih deonica (Feketić i slično).
 
Било некад. И онда неки паметњаковић смислио да због тога гину они што излете са пута и посекли све. Опет решавање последице уместо узрока...
 
Moja baba je nekad dok je bila pionirka na nekoj od radnih akcija sadila te vetrobrane/smetobrane duž nekih puteva.
A ja bih zimzelene žbunove sadio i između dve trake (dva smera kretanja) da sprečim veći napor za oči tokom noćne vožnje. (od farova koji dolaze iz suprotnog smera. Tako nešto se i lako održava, jedino što bi kišno odvodi verovatno morali da se dorade..
 
Завршава се сезона сађења дрвећа, па чисто да подсетим на ову тему.

Када сам био мали, а то је било давних седамдесетих, поред свих регионалних путева била су тада већ стара стабла јабука. Црвених, не претерано великих, али фантастично миришљавих и укусних плодова. Дуго сам се питао коме је нешто тако племенито пало напамет, док нисам сазнао да су између два светска рата, по наређењу краља Александра уз путеве засађене калемљене јабуке како би се друмови заштитили од сметова, а људи који путују могли да се одморе у хладовини и освеже воћем. Век касније нема ни приближне свести о општем добру, а понеко заостало стабло се може пронаћи тек понегде у Топлици, у околини Блаца и можда још понегде.

Иначе, масовна сеча дрвећа посађеног уз српске путеве обављена је осамдесетих година, уз образложење да стабла представљају животну опасност за оне који у пуној брзини слете с пута и закуцају се у њих. О ерозији, сметовима, а поготово комфору путника (хладовина и воће) није се водило рачуна.
 
Da li imamo nekog clana koji zivi u blizini gradilista autoputeva kroz srbiju da nam malo docara kako i koliko se gradi prema crnoj gori, bugarskoj ili makedoniji, ili kako se rekonstrujisu neke deonice vec postojecih autoputeva?
 
Stomatolog":1t72k70t je napisao(la):
Da li imamo nekog clana koji zivi u blizini gradilista autoputeva kroz srbiju da nam malo docara kako i koliko se gradi prema crnoj gori, bugarskoj ili makedoniji, ili kako se rekonstrujisu neke deonice vec postojecih autoputeva?

Postoje teme u sekciji "Regionalni razvoj" i zovu se Koridor X i Koridor 11.
 
Ako to spada u temu 'Regionalni razvoj', a ne u temu 'Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj', zasto se ova tema ne zatvori jer APS ne postoji?
 
Наша земља може прво да заврши обилазницу око престонице дугу око 50 километара коју је започела давних дана.
 
Пуштање у рад затвореног система наплате путарине на деоници Стара Пазова-Сириг понедељак 16.11.2015.г.


Позивамо Вас да у понедељак, 16.11.2015.г. у 11.30 часова, присуствујете почетку рада затвореног система за наплату путарине на деоници Стара Пазова-Сириг, наплатна станица Нови Сад-Југ (смер Београд-Нови Сад).

Потпредседник Владе Републике Србије и Министар грађевинарства саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић и в.д. директора ЈП "Путеви Србије" Зоран Дробњак присуствоваће догађају.

Скуп новинара је у 11.15 часова на наплатној станици Нови Сад-Југ (смер Београд-Нови Сад).

За новинаре из Београда организован је превоз који полази у 09.45 часова испред зграде ЈП „Путеви Србије“, Бул. краља Александра 282.
Извор: Путеви Србије
 
И друга вест везано за пуштање у рад затвореног система наплате путарине

13.11.15.Саопштење за учеснике у саобраћају на државном путу I А реда број 1 (ауто-пут Е-75), деоница Суботица - Нови Сад
Обавештавамо све учеснике у саобраћају да ће од 15. новембра 2015. године, из смера Суботице ка Београду једини излаз са државног пута I А реда број 1(ауто-пута E-75) за Нови Сад бити могућ проласком кроз наплатну станицу Нови Сад -Север.
Привремено искључење код Темеринске петље ће трајно бити затворено.
Молимо све учеснике у саобраћају да буду посебно опрезни, прилагоде брзину кретња условима на путу и поштују постављену саобраћајну сигнализацију.

http://www.putevi-srbije.rs/index.php?o ... 40&lang=rs
 
А ево и цене путарина за овај део аутопута од Београда ка Суботици тј. затворене наплате путарина:

до Инђије 60 динара,
до Мередика 70 динара,
до Бешке 90 динара,
до Ковиља 130 динара,
до Новог Сада 190 динара,
до Сирига 290 динара.

Како Тањуг јавља :)

Jефтиниjе путарине до Новог Сада
Нови систем за наплату на аутопуту Београд-Суботица коjи ће возачима донети jефтиниjе путарине почиње са радом од сутра, изjавила jе данас потпредседница Владе Србиjе и министарка грађевинарства, саобраћаjа и инфраструктуре Зорана Mихаjловић.

БEOГРAД - Нови систем за наплату на аутопуту Београд-Суботица коjи ће возачима донети jефтиниjе путарине почиње са радом од сутра, изjавила jе данас потпредседница Владе Србиjе и министарка грађевинарства, саобраћаjа и инфраструктуре Зорана Mихаjловић.

"Путарина ће се у новом систему плаћати по пређеном километру, уместо фиксног износа за целу релациjу”, рекла jе Mихаjловић и нагласила да ће се затворени систем наплате примењивати од Старе Пазове до Сирига, где ће почети да раде четири нове наплатне станице, док ће путарине у просеку бити упола jефтиниjе.

Возачи путничких аутомобила коjи су сада плаћали 240 динара путарину до Новог Сада, сада ће за исту релациjу плаћати 190 динара. Oни коjи се с аутопута искључе раниjе, плаћаће само за део пута коjи пређу, односно 60 динара до Инђиjе, 70 динара до наплатне станице Mарадик, 90 динара до Бешке, односно 130 динара до Kовиља, стоjи у саопштењу Mинистарства грађевинарства достављеном Танјугу.

На целоj деоници од Старе Пазове до Сирига, путарина за путничке аутомобиле од сутра ће уместо 570 динара износити 290 динара, за мотоцикле уместо 290 динара коштаће 150 динара, док ће возачи шлепера уместо 3.400 плаћати плаћати 1.760 динара.

"Tакав систем jе праведниjи према возачима, у складу jе са препорукама Eвропске униjе и примењуjе се у већини европских земаља. Ниже цене неће умањити укупне приходе од путарина, коjи се улажу у одржавање путева у Србиjи", рекла jе Mихаjловић.

Поводом новог система за наплату, потпредседница владе ће сутра обићи наплатну станицу Нови Сад - Jуг где ће проверити функционисање новог система и разговарати са запосленима на наплатноj станици.

http://www.tanjug.rs/full-view1.aspx?izb=213272
 
Koliko su nas do sada pljačkali

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Dva pitanja:

1) Kada će kraljevi da naprave naplatne rampe do Subotice?

2) Kada će da se napravi još jedno priključenje na autoput između požarevačke petlje i Velike Plane, s obzirom da je to 40-ak kilometara, a norma je da na 15-20 km bude izlaz?
 
Пантограф":tg6zw5rt je napisao(la):
1) Kada će kraljevi da naprave naplatne rampe do Subotice?
Za sledeću godinu je planirana druga faza zatvaranja sistema za naplatu putarine od Stare Pazove do Subotice koja podrazumeva izgradnju čeone naplatne stanice Subotica – jug (izmeštanje postojeće opreme sa trenutno čeone naplatne stanice Sirig) i bočnih naplatnih stanica: Žednik, Bačka Topola i Feketić.
Извор: Путеви Србије

Значи за 5 година, пред следеће изборе...
:grand:
 
Пантограф":2tgygxi3 je napisao(la):
Dva pitanja:

1) Kada će kraljevi da naprave naplatne rampe do Subotice?

2) Kada će da se napravi još jedno priključenje na autoput između požarevačke petlje i Velike Plane, s obzirom da je to 40-ak kilometara, a norma je da na 15-20 km bude izlaz?
Zvuci neverovatno,ali tu nije potrebno iskljucenje.Na tom prostoru u seoskim sredinama zivi oko 30000 stanovnika.Imamo stari Carigradski drum,koji je u solidnom stanju i koji ide paralelno sa K10.Svako ko ide za BG,ukljucuje se u Maloj Krsni,a za Nis u Velikoj Plani.Do pre desetak godina bila je aktuelna prica,uglavnom u predizbornim kampanjama o izgradnji petlje kod Lozovicke cesme.Sva sela na ovom potezu,poneka i sa po 7000 stanovnika odumiru polako,tako da nije realna prica o izgradnji petlje.
 
Mo\da dobiju ako DIS Krnjevo pogura, jer im je centrala sa magacinom i par fabrika na sredini te dugačke deonice. Sem toga izmedju Malog Požarevca i Smederevske petlje svako selo ima svoju petlju, pa što ne bi bilo i ovde. A moravska sela su veća i razvijenija od ovih oko Mladenovca i Smedereva.
 
Vrh