Šta je novo?

Tunel Francuska-Sava mala (1,1km)

zexland

Advanced
Učlanjen(a)
07.06.2007.
Poruke
4.558
Pohvaljen
6.928
Lokacija
Belgrade / Βελιγράδι
Dragi forumasi,

Inspirisan clankom na B92 [url=http://www.b92.net/biz/ves...w.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=978592[/url] o obnavljanju ideje o tunelu ispod centra Beograda, pokusao sam da uprostim pravac buduceg tunela koji je prema ranijim planovima bio planiran (i delimicno zapocet) u potezu od Francuske ulice do ulice Gavrila Principa.

U medjuvremenu nam se desio BNV, pa sam moguci pravac "novog tunela" pokusao da prilagodim novim planovima, a izmedju ostalog i da spojim Savski i Dunavski amfiteatar.

U sustini trasa novog tunela ispod centra grada bi iznosila oko 1,1km ulazi/izlazi bi mogli da budu odmah u nastavku ulice Koce Popovica (bivse Zagrebacke ulice), a na drugoj strani u podnozju prvog dela Francuske ulice (na postojecem platou kod crkve Aleksandra Nevskog).

Dalje u pravcu Francuske ulice, mogao bi takodje da se izgradi novi most preko Dunava, i da se sam kraj nove trase zavrsi kod ulice Sutjeska 8 izmedju naselja Kotez i naselja Borca.

Dakle, povezani bi bili direktno,

iz pravca zapada:

- Stari savski most - - planirani kruzni tok na prostoru sadasnje Autobuske stanice - ulice Koce Popovica - ulaz u tunel iz Sava male - tunel 1,1km - Francuska ulica (donji deo) - novi most na Dunavu - krak ka Zrenjaninskom putu - krak ka naseljima Kotez i Borca

iz pravca juga:

- Bulevar vojvode Misica - buduca Savska avenija u BNV - planirani kruzni tok na prostoru sadasnje Autobuske stanice - ulice Koce Popovica - ulaz u tunel iz Sava male - tunel 1,1km - Francuska ulica (donji deo) - novi most na Dunavu - krak ka Zrenjaninskom putu - krak ka naseljima Kotez i Borca

Jedina mana bi bila mozda preuska ulica Koce Popovica, medjutim koliko se moze videti iz SV-ua moguce je izvesti po dve kolovozne trake u oba smera, gde bi se parking naravno uklonio.

To sve izgleda ovako:

2hyz49w.jpg


34hfd47.jpg


2qt9xk6.jpg


2n030bc.jpg


24mzwgh.jpg


2ut5655.jpg


2i20rdl.jpg


20rwabr.jpg


33k8086.jpg


2nsuivd.jpg
 
Daaaa. + 1 :)
1.1 km a rešava mnogo
i još na par drugih mesta po 1.1 km i oslobodismo se saobracajne gužve
valjda mogu svi da shvate da gradska brda i služe da se buše
buuušššiiiii ili ce to naša deca :)
 
Mislim da je spomenut ulaz u ulici Gavrila Principa na broju 63. To je prakticno na kraju te ulice kod raskrsnice sa Balkanskom i Admirala Geparta. Otprilike ovde...

https://maps.google.ba/maps?hl=en&ll=44 ... 64,,0,6.86

Kako sam negdje procitao tu je zapocet tunel i on bi isaoparalelno sa Balkanskom ulicom prema Terazijama.
 
Meni se u ovom Zexlandovom planu ne svidja jedino ideja novog mosta preko Dunava. I inace nisam za to da se BG siri preko Dunava bar ne u narednih 100 godina. Nepotrebno i nepovratno bi se unistila lijeva obala Dunava i potaknula divlja gradnja na toj strani a sasvim dovoljno prostora imamo na sadasnjim pozicijama grada.
 
Gde vodi Francuska? Praviti tunel u Francuskoj ima jedino smisla ako bi se pravio i novi most ka Krnjaci sto je sve zajedno jako skupo.
Zar ne bi bilo logicnije da tunel krece iz Bulevara Despota Stefana kod Banije? U delu izmedju Banije i Trga Republike se stvaraju velike guzve a posebno na raskrsnici kod bioskopa Balkan. Francuska nema tako veliki saobracaj i ne vodi nikuda.
 
Da, ali izmestanjem pruge koja ide preko dorcola otvara se prostor za lep novi bulevar sve do pancevackog mosta.
U tom smislu, tunel bi pokrio i dorcol ali i saobracaj iz despota stefana koji bi se preselio na novu saobracajnicu.
 
RioBL":1nkjt4wd je napisao(la):
Mislim da je spomenut ulaz u ulici Gavrila Principa na broju 63. To je prakticno na kraju te ulice kod raskrsnice sa Balkanskom i Admirala Geparta. Otprilike ovde...

https://maps.google.ba/maps?hl=en&ll=44 ... 64,,0,6.86

Kako sam negdje procitao tu je zapocet tunel i on bi isaoparalelno sa Balkanskom ulicom prema Terazijama.

Jeste Rio, zato sam i pomerio ulaz ovamo (bivsa Zagrabacka), jer mi je taj vec planirani ulaz potpuno nelogican tj, izbija na zgradu prekoputa.

U tom zapocetom tunelu je sada neki podrum pica ili tako nesto...

EDIT:

Inace mala ispravka, tunel je tacno ovde....cak se i vidi ono zeleno preko :

https://www.google.ba/maps/@44.810221,2 ... !2e0?hl=en

A nova lokacija je ovde :

https://www.google.ba/maps/@44.813002,2 ... !2e0?hl=en

Prosto mi se cini kao nelogican pravac, ovako bi pravolinijski povezali oba amfiteatra, a da ne pricam koiliko bi se centar rasterition od saobracaja (istorijski centar).
 
Da...u principu svejedno je da li je ulaz u tunel 50-100m lijevi, desno. Mozda je zato i u ulici Gavrila Principa :)
Bitno je da bi tunel skratio/olaksao saobracaj izmedju Dunavske i Savske strane.
Medjutim tuneli su skupe investicije. Mislim da sam negdje procitao da je cjena 6-10 hiljada E/m. A bitna je i propusnost tunela.
 
ayvarche":130mwgjq je napisao(la):
METRO PA SVE OSTALO!

Slazem se da je metro bitan ali i najskuplja verzija tuneliranja. Nebi bilo dovoljno samo izbusiti tranzitni tunel vec i izgraditi podzemne stanice.
Mora se "udariti" po svim frontovima...i cestovnim i sinskim.
 
laki72":ji1iu7xt je napisao(la):
Da, ali izmestanjem pruge koja ide preko dorcola otvara se prostor za lep novi bulevar sve do pancevackog mosta.
U tom smislu, tunel bi pokrio i dorcol ali i saobracaj iz despota stefana koji bi se preselio na novu saobracajnicu.

Ima samo jedna opasnost tu koje se bojim. A to je da se ne udje u zamku prosirivanja ulica i kopanja automobilskih tunela. Da neko ne pomisli da je to rjesenje samo zato sto je automobilski tunel jeftiniji. Tako ce se potrositi novac a dobice se jos obimniji i gusci automobilski saobracaj, jer svi ti automobili koji udju u tunel, negdje moraju i izaci....
Znaci, raditi auto tunel ali ne odlagati metro.
 
Nece se dobiti veci saobracaj, jer taj saobracaj koji od karaburme ide ka n. beogradu postoji, pa postoji.

Naravno da je metro prioritet broj 1 svih prioriteta.
 
Koliko znam tih 50-100 metara iskopanog tunela gde se sad nalazi autoperionica je bilo predvidjeno za zeleznicku dvokolosecnu prugu koja je trebala da spoji Glavnu zeleznicku stanicu sa Dunav stnicom prema GUP-u iz 1923.

Ovde se vidi trasa tunela.

slika-6.jpg
 
Cekajauci metro (Godoa) nismo radili ni auto tunele , te zato nemamo ni jedno ni drugo :(
i ako metro tunel uglavnom ide na vecoj dubini te bi sitacija nj, ukrštanja zapravo bilo vrlo retka
(da... znam da metro moze i da ide polu ukopan pa i po površini :p )

Moze li se zamisliti Bg bez Teraziskog auto tunela... teško
mnoge Bg uprave su se smenjivale i tako više od 40 god. ni makac
kad god je mogao da se iskopa ato tunel od 1.1 km
opravdanje za ne rad i lenstvovanje je bilo metro i tako prodje 40 god.
I deci je jasno
da i dužina, materijal, rad i cena su ne uporoedivi 1.1 km auto tunela i 10,1 km metro tunela
Slažem se da nastvimo da čekamo uslove za metro tunele
ali hajde dotle da napravimo par auto tunela ( mogu da ih koriste i tramvaji i biciklisti)
a sigurno ce drastično da poprave katastrofalnu saobracajnu Bg situaciju :)
 
RioBL":2yxrj8uj je napisao(la):
Da...u principu svejedno je da li je ulaz u tunel 50-100m lijevi, desno. Mozda je zato i u ulici Gavrila Principa :)
Bitno je da bi tunel skratio/olaksao saobracaj izmedju Dunavske i Savske strane.
Medjutim tuneli su skupe investicije. Mislim da sam negdje procitao da je cjena 6-10 hiljada E/m. A bitna je i propusnost tunela.

Pa nije svejedno...zato se to i zove urbanizam :) zasto ici ukrivo, kad moze pravo ?
 
ayvarche":1qz6biia je napisao(la):
....da tunel krece iz Bulevara Despota Stefana kod Banije? ....
Da li postoje ikakvi uslovi ( odgovarajuca slobodna površina ) da se u predloženoj zoni nadje ul-iz tunela ?



Napokon evo jednog pozitivno naklonjenog novinara
pišu Večernje novosti :)

Grade tunel kroz centar Beograda?!
M. T. KOVAČEVIĆ | 08. april 2015.

Oživela ideja da se podzemnom saobraćajnicom povežu savski amfiteatar i Dorćol....
izvor http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... r-Beograda

:gobb:
 
Generalno sam pristalica auto-tunela u BG, samo ovom tunelu koji izlazi u Francuskoj (!) ne nalazim jači smisao.
Voleo bih da mu kraj bude recimo kod Bogoslovije i da ima među ulaz-izlaz negde u visini pravnog. I naravno 4 trake, to bi onda bio pos'o.
 
Duleja":3tuaa0a7 je napisao(la):
...Voleo bih da mu kraj bude recimo kod Bogoslovije i da ima među ulaz-izlaz negde u visini pravnog. I naravno 4 trake, to bi onda bio pos'o.
Meni lepše zvuci vako :)
Voleo bih da mu kraj bude recimo ispod Bogoslovije i da ima ulaz-izlaz negde u visini Slavije...
 
Predugacko, preskupo i nefunkcionalno u tom slucaju .
Time bi se skratio i olaksao put gradskom tranzitu, ali bi nekom ko bi na dorcol tunel bio totalno beskorisan. Takodje, ovom kracom varijantom bi se otvorio prostor da se saobracaj polako (ali sigurno) izmesta sa trga republike, jer postoji alternativa, dok bi ako bi tunel isao cak do bogoslovije, ta opcija otpala.
Preko Venizelosove i Dunavske, potencijalni tunel je odlicno vezan sa Pancevackim mostom, a sama Dunavska bi se izmestanjem pruge mogla pretvoriti u jedan zaista lep gradski bulevar, kakav i dolikuje ovom delu grada. Petlja na pancevcu i tako je planirana jos prilikom izgradnje i ima gde da se izgradi.
Despota Stefana bi time bila rasterecena bar za 30 - 40 %
 
laki72
Slažem se :)
ljudi nekako gledaju da tunelski ulaz bude negde ispred nj. kucnih vrata
zanemarujuci prvo prirodne uslove i onda sve druge

Beogradska brda i grebeni nisu preveliki
taman svako brdo za bar po jedan tunel

Vazno je krenuti bar sa jednim kroz koj ce prolaziti autobusi, tramvaji , putnička vozila kao i biciklisti
kompletan Bg saobracaj ce prolaskom kroz tunel postati lakši i brži,
takodje sva vozila za hitne intervencije (92,93,94)povecace efikasnost tj. još brže stizati na odredište
a kažu da je ta funkcionalnost i brzina jako važna za velike gradove :)
 
laki72":a52315th je napisao(la):
Nece se dobiti veci saobracaj, jer taj saobracaj koji od karaburme ide ka n. beogradu postoji, pa postoji.

Pa nisi sasvim u pravu.
Taj saobracaj koji sad postoji...postojace i kad bude tunela. Ali sta je sa saobaracajem koji sad ne postoji? Mnogo je onih koji sad ne putuju autom na liniji karaburma-nbg jer je guzva u gradu i tesko je i sporo.
Ali jednog dana kad nikne tunel mnogi ce reci "e sad cu da se provozam ko čovek" i hop...eto guzve i u tunelu.
I onda ce neko od onih sto odlucuju reci "ajmo jos jedan tunel, vidite da je guzva u saobracaju".
E to je ono cega se ja bojim.

inače, to je pojava koja je poznata planerima saobraćaja i ona je dokazana u mnogim gradovima svjeta.
 
Vrh