Šta je novo?

Naplatna rampa Vrčin - pomeranje naplatne rampe Bubanj Potok

Nasi razmisljaju o naplati putem tag elektronskog uredjaja nesto je alvirko pricao o tome
 
Minnheima":1a0pyxqn je napisao(la):
Ne može. :p

Jer nije Ikea došla i rekla: "Hajte vi lepo zbog nas izmestite rampu, a da to ljudima ne bi mnogo bolo oči, napravite usput i neki fiktivni plan koji bi sve to motivisao izgradnjom obilaznice oko Beograda." Zar ne? Ikea je i kupila taj plac zato što je imala uvid u planove koji su govorili o izmeštanju naplatne rampe, a to što se prvo kreće od kraja (ili iz sredine) zaista nije Ikein problem. Država je ta koja treba da izvaga svoje (naše) interese i na drugi tas stavi sasvim uobičajene interese investitora (koji, ju naopako, hoće nešto i da zarade), pa da proceni isplati li joj se da se nekim radnjama uopšte bavi. Ako smatra da je u slučaju Ikee dara veća nego mera, nikakav problem - lepo se zahvale Šveđanima i zatvore tu priču.

Međutim, potpisivanjem Memoranduma o otvaranju prve Ikea robne kuće u Srbiji prošle jeseni, vlada je rekla 'da' ovom poslu. I prihvatila se obaveze da završi neke predradnje u precizno utvrđenom roku. Pored izmeštanja naplatne rampe, tu je infrastrukturno opremanje lokacije. Stvarno ne znam detalje, ali mislim da, osim samog izmeštanja rampe, Ikea finansira sve ostale poslove. Valjda je tako bilo i u Zagrebu.

Možemo mi voleti ili mrzeti Ikeu (ili biti sasvim ravnodušni), ali prozivati je da je neki superzli organizam koji diriguje vladama kako da vode državu, to je malo previše. Čini mi se, čak, da je Ikea jedan veoma konzervativan investitor koji se svojih strogih korporativnih pravila i procedura drži "kao pijan plota". :) Da nije tako, i da kod njih prolazi "lako ćemo" i "ljudi smo, dogovorićemo se", verovatno bismo već odavno imali barem jednu Ikea robnu kuću u Beogradu.
Ko proziva Ikeu?
Ja ne. Licno nemam nista protiv njihovog dolaska, ali takodje, to ne dozivljavam kao veliku ili bitnu korist za Srbiju.
100-tinak nesrecnika ce tu naci posao, gde ce makar biti prijavljeni, za razliku od nase uobicajene prakse, ali ce sa druge strane nasa industrija namestaja manje zatadjivati, pa ce nekih drugih 200-300 ostati na ulici.
OK je i to, izabrali smo kapitalizam, podlegli pritiscima da 'otvorimo' trziste i sad nema kajanja, niti izuzetka za neku odredjenu granu industrije.

"Daklen" nemam ja problem sa Ikea robnom kucom, vec imam problem sto nasi 'mozgovi' sada od svih poslova na obilaznici prioritet daju izmestanju naplatne rampe!

Ta lokacija gde se planira objekat, moze se lako i jednostavno povezati na vrcin, a takodje i na smederevac, preko zaklopace.
Ko voli, moze i da plati 30dinara pa da ide autoputem.
Na kraju krajeva, imamo primer Outlet centra Indjija, gde se takodje mora platiti putarina da bi se autoputem stiglo do njega, zar ne?

Naravno, kada radovi na ovoj deonici obilaznice (oko B. Potoka) budu izvesni, nemam nista protiv da se naplatna rampa stavi i na vrh Begaljickog brda, mada sam licno vise pobornik vinjeta, jer je sistem dugorocno jeftiniji, efikasniji, komforniji i sto je najbitnije u nasim uslovima, nije podlozan muvacinama.

Elem, da se vratim na pricu.
NE POMERA SE RAMPA zbog PETLJE, vec zbog IKEA robne kuce.
Ok, oni su verovatno postavili uslov brzog prilaza, nasi pristali i to je to.
Po meni pogresno, ali taknuto - maknuto. ;)

Nastavak gradnje obilaznice je na dugackom stapu, pa samim tim i petlje u B. Potoku, znaci tu razlog za izmestanje ne postoji.
 
Laki72

Reci mi laki kako je moguce proterati zeleznicki nadvoznjak preko sadasnje naplatne rampe? Ok ako polazis od toga da se taj deo obilaznice nikada nece izgraditi onda opet nisi u potpunosti upravu :)

Na lokaciji gde ce biti IKEA je planiran citav pojas nove komercijalne zone a ne samo IKEA koja ce inace vecinom svojim sredstvima opremiti infrastrukturu u okviru zone. Grad u svakom slucaju treba da pomeri naplatnu rampu tako da je ovo razlog vise.
 
Tako je Igore.
Polazim od toga da u narednih 5-7 godina nece izgraditi taj deo obilaznice.
To ,mi je optimisticki scenario, a bojim se da ce to biti i kasnije.

I kao sto sam vec rekao u proslom postu.
NEMAM JA PROBLEM sto se Ikea odlucila da dodje i sto ce tu u blizini nici njihov objekat.
Nemam licno problem ni sa time sto se izmesta naplatna rampa, mada delim misljenje sa direktorom, da je u 21 veku zatvoreni sistem naplate prevazidjen te se treba preci na neki od elekrtronskih ocitavanja.
Zasmetalo mi je samo to sto nekolicina forumasa negira da se rampa pomera zbog izgradnje Ikea robne kuce, ili tacnije kako Igor kaze, zbog izgradnje cele te poslovne zone.
Svako ko je zreliji od deteta, vidi da je to razlog, stoga ne treba zamerati novinama koje su napisale cinjenice.

P.S
Naravno, treba im ostro zameriti sto koriste fotografije i komentare, bez makar navodjenja autora i izvora istih.
 
To se zove srecna okolnost. Naravno da zure sa izmestanjem rampe zbog Ikee, ali to nama ide u prilog zbog obilaznice. Imali smo primer sektora A gde smo uzeli kredit i 3 godine placali penale jer ga nismo mogli koristiti zbog eksproprijacije. Kamo srece da zavrsimo eksproprijaciju celog B6 sektora, pa da kad nabavimo pare krenemo odmah u gradnju. U suprotnom ponovo cemo uzeti kredit pa cekati koju godinu da se zavrsi eksproprijacija i izmesti rampa.
 
Haha, mi smo u Zagrebu pomerali rampu bez razloga, samo zbog IKEE. Ajd, IKEA je platila deo posla. Al svejedno ostao gorak okus u ustima.
 
Игоре опет исправка у називу и ове теме!
 
reci kako si mislio da ne nagadjam posto nisam ja otvarao temu
 
Бубањ Поток - померити наплатну рампу
 
Bubanj Potok - Ukinuti naplatnu rampu, uvesti Vinjete !!
 
laki72":15qp4dgp je napisao(la):
Zasmetalo mi je samo to sto nekolicina forumasa negira da se rampa pomera zbog izgradnje Ikea robne kuce, ili tacnije kako Igor kaze, zbog izgradnje cele te poslovne zone.
Svako ko je zreliji od deteta, vidi da je to razlog, stoga ne treba zamerati novinama koje su napisale cinjenice.

Ипак ниси у праву. Рампа се измешта због повезивања обилазнице а ИКЕА је само убрзала тај процес.

Једно велико хвала Икеи што ће коначно грађани источног дистрикта београдског (Врчин, Гроцка, Бегаљица, Заклопача) бити ослобођени харача од путарине раније него што би се иначе догодило.

На крају крајева, и да се измешта због Икее, опет је у питању инвестиција јер је могуће активирати целу привредну зону.
 
Pozdrav svima, ukljucjem se i ja u diskusiju. Naplatna stanica kod Bubanj potoka je privremenog karaktera i izmesta sa km 567+716 na km 605+635, prema Prostornom planu podrucja infrastrukturnog koridora autoputa E-75 iz 2010. godine. Taj prostorni plan je dopunjeno izdanje onog iz 2006. koje je opet, prerada onog iz 2003. Verovatno ide i dalje u proslost. U svakom od tih planova je predvidjeno i definisano mesto za izmestanje naplate. Tako da, IKEA nije uzrok njenog pomeranja. S druge strane, da nije bilo IKEA-e, radovi sigurno ne bi jos pocinjali. Isto kao i sa zeleznickom, da se Arapi nisu pojavili, ostala bi tamo gde jeste sledecih 20 godina, sto ne znaci da su oni uzrok pomeranja. Povod, mozda. Ikei je bilo bitno da im prodavnica bude unutar zone gradskog autoputa, odnosno da se ne placa putarina da bi se stiglo do njih. A posto je svim vladama koje smo imali iz nekog razloga epohalno dostignuce da otvore prodavnicu namestaja, Svedjanima je obecano da se krece sa izmestanjem.

1dislociranje-cns-bubanj.jpg

capture.jpg

43-gradjevinska-situacij.png


Projektovanje je pri kraju, na leto se krece sa zemljanim radovima, period sleganja je do proleca 2016, kada pocinju asfalterski radovi. Za to vreme, postojeca naplata ce raditi u punom kapacitetu, a ometanje saobracaja bi trebalo da bude (nadajmo se) minimalno. Zona naplate (izlaza) ce imati 17 traka, od cega su tri reverzibilne. Zona ulaza (uzimanja kartica) sadrzi 9 traka, 3 reverzibilne. Odredjeni broj ce biti namenjen elektronskoj naplati (ENP). Ukupno traka, po nekim misljenjima, ima previse. Svi objekti ce biti IZNAD naplatnih kucica (onako kako je to uradjeno na naplatnoj pred Zagrebom, pogledajte na guglu, nemam nikakve rendere). U okviru stanice ce biti izgradjena i baza za odrzavanje. Sve u svemu, naplatna stanica je zamisljena kao jedan od buducih simbola Beograda. $$$ :bash:
 
Sad malo oko vinjeta. Prva stvar koja treba da se zna, ne radi se samo Vrcin, rade se i naplatne rampe od Novog Sada do Subotice, ukupno 6 parova naplatnih rampi na ulazima/izlazima, kao i ceona kod Subotice. Ceona naplatna kod Siriga se uklanja. Kako je taj novac vec ulozen, kasno je za bilo kakvu raspravu o uvodjenju vinjeta u Srbiju, posto to nikako ne bi bilo isplativo. To bi trebalo da zna i ministarka, a ne da izlazi sa naprasnim izjavama o uvodjenju vinjeta. Ne zauzimam deklarativno ni jedan stav, pro-vinjete ili pro-rampe, (kakav drustveni zivot mora da imamo ovde) dok se ne razmotri zemlja i faktori u toj zemlji. Zbog toga, evo par tacaka o specificnosti nase u odnosu na duge drzave koje su uvele vinjete:

1. Tip mreze. Vinjete se uvode zbog jednostavnosti koriscenja I smanjenja vremena putovanja usled stajanja na naplatnim rampama. Na razvijenim (razgranatim) mrezama to je logicno, krenes jednim APom, skrenes na drugi, povezes se na treci I sve bez stajanja. Medjutim, nasa mreza autoputeva je u stvari samo jedan tranzitni koridor. Zavrsetkom radova na rampama imamo 2 stajanja na 600 kilometara, sto je vise nego prihvatljivo. Ako ikad zavrse obilaznicu, jednom.

2. Sistem naplate I kontrole. Kontrola kupovine vinjeta se vrsi kamerama i policijskim patrolama. Jasno je da nemamo dovoljno policajaca da zaustavi svakog ko ne kupi vinjetu. Dobro, uslikaju ga kamere I stigne mu kazna na kucnu adresu. Medjutim, mi nismo u EU, i veoma je tesko (koliko znam, nemoguce) izvrsiti naplatu stranim drzavljanima. Mozemo im jedino zabraniti ulazak u drzavu sledeci put, sto nije resenje.

3. Investicije u operativni sistem koji kontrolise ove kamere i vinjete I koordinise patrole. Tu krecemo od nule.

4. Obim naplate. Naplata na rampama u zatvorenom sistemu je 100%. Koristis AP-placas. Kod vinjeta se marginalno smanjuje prihod od vozaca koji cesce koriste AP. A nula je od onih koji ne placaju.

5. Drzava hajducija. Bas je dobra ideja da se pod sistem vinjeta uvedu i magistralni putevi.

Mislim da bi svakako trebalo unaprediti postojeci sistem omasovljavanjem koriscenja ENPa i smanjenjem troskova na plate radnika. Takodje se i vreme cekanja znacajno smanjuje. Malo jaca marketinska kampanja i davanje odredjenih popusta na ENP (ili veca cena za one koji idu kod coveka na naplatu) bi ovo lako resili. Jednog lepog dana kad postanemo distributivni centar I budemo imali unutrasnje trouglove, koridore istok-zapad i pratecu infrastrukturu, moze da se razgovara o vinjetama. I pored ovog svega, ne mogu da se kunem 100% u rampe dok neko ne izadje sa ozbiljnom analizom koristi I troskova. Ali sam na 99.

Jedini kriterijum kojim bi trebalo da se vodimo ovde je ostvarenje sto vecih prihoda sada I u buducnosti sa stanjem na terenu. Izjave tipa To je prevazidjeno kod Svabe ili emotivna misljenja ne pripadaju ovde. Za to imamo planere BG@H20.
 
Upravo sve suprotno. Vinjete su najisplativiji, najekonomicniji, najbrzi i najbolji sistem za nasu zemlju.
 
Minimum forumske kulture zahteva obrazloženje za takvu tvrdnju. TranspoWarrior (dobrodošao) je detaljno obrazložio svoje stavove, pa je red da i Magelano to uradi.
 
Ајде инжењеру објасни дер нам!
 
He,he, hvala na (o)pozivu ...Sve vec obrazlozio, i to vishe puta, iskreno me mrzi da to ponovo cinim , pozdrav Forumasi !!
 
Apsolutno se slažem sa @Transporwarior članom po pitanju opravdanosti sistema naplate putarine i samo bih dodao da sve zemlje koje su brzopleto uvele vinjete vrlo brzo su shvatile da su im prihodi manji za 30-40% od projektovanih i većina njih je za vozila iznad 3.5t uvela plaćanje po kilometru (Austrija, Madjarska, Slovačka, Češka itd). E sad kako je pitanje naplate putarine vrlo ozbiljno i škakljivo političko pitanje(primer Nemačke danas) , nikome od njih nije smelo da padne na pamet ponovno postavljanje naplatnih rampi već su se odlučili za takozvane Gps ili Free flow putarine čije godišnje održavanje košta od 20 do 70 miliona eura.
Primer za moju tvrdnju je Slovački ugovor o Gps naplati putarine koji tu zemlju košta 872 mil za 13 godina. Nesumnjivo radi se o high tech sistemu ali ako se zna da je godišnja naplata u Srbiji oko 140mil sve je jasno.
E sad će neko reći da su za putnička vozila ostale vinjete. Pa jesu ali iz čisto praktičnog razloga što su prihodi tih zemalja od putničkog saobraćaja zanemarljivo manji od teretnog, a pošto se radi o cifri od oko 10 miliona gore dole odlučili su se za vinjete da bi izbegli gužve i za sebe našli Solomonsko rešenje pošto bi uvodjenje Gps sistema u privatna putnička vozila značajno uticalo na pitanje privatnosti i ljudskih prava koji su zagarantovani ustavom.

Na kraju bi samo dodao da je puna infrastruktura nešto najvrednije što svaka zemlja ima i da je ulaganje u istu vrlo ozbiljno pitanje što je i sama ministarka shvatila kada se malo ozbiljnije pozabavila svojim ministarstvom. Svako od nas bi voleo da što manje plati a što više koristi ali dolaskom svetske ekonomske krize mnogi su shvatilu da se izdvajanja za puteve moraju povećati a to će kao i uvek pkatiti krajnji korisnici.
 
A sto se tice Elektronske Naplate putarine ,to je jos jedan primer nase neorganizovanosti i neobavestenosti jer smo taj sistem uveli 2006 godine i do sada jos nismo uspeli da prodamo 60.000 tagova ili OBU jedinica koje smo kupili 2006 godine a u prilog tome evo liste koju je objavila austrijska kompanija Kapsch ciji sistem tagova i mi koristimo o broju prodatih OBU jedinica tog proizvodjaca u svetu.

http://www.metroroadsystems.com/global_ ... ic_com.pdf

Ni na jednoj televiziji niste naisli na reklamu o ENP,povremeno Mirko Alvirovuic nesto objavi i to je to,na samim naplatnim rampama dobijate šture informacije jer se logično ljudi boje za svoja radna mesta i sve je prepusteno slucaju,uostalom zar je u nekoj drugoj oblastibolja situacija.ne treba ici dalje od komsija i pogledati kako oni reklamiraju svoju Enp naplatu a evo primera iz Federacije BIH gde dobijate uredjaj za 1KM.

http://jpautoceste.ba/20140314977/akcij ... tag-ureaja

E zato smo tu gde smo.
 
E ovako se dolazi na forum sa prvim postovima ;) :kk: :pob:
 
Da li ENP rampa ostaje slobodna i kad su gužve, tj kad kažu da su otvorili sve rampe?

Ja mislim da zbog ovih problema dolazi zbog nestručnosti čelnih ljudi koji mesta direktora dobijaju po rođačko / partijskoj liniji (otkrio sam tolu vodu).
 
Vrh