Šta je novo?

Beton hala

Mislim da bi to bio mali korak za covjecanstvo a ogroman za Beograd.
 
Дошљак":z6q2pgdt je napisao(la):
А што се тиче пешачке везе Бетон хале и Калемегдана, не треба измишљати никакве пасареле већ треба након чишћења од барака треба да се направи стаза од степеница које се пењу на Бетон халу до булевара војводе Бојовића и ту направити пешачки прелаз до остатака Савске капије и туристи су ту код Београдске тврђаве већ :)

Тако туристи одмах имају додира са оним што Београдска тврђава стварно и јесте и полако степеницама могу поред Барутане до Дефтердарове капије или још право кроз Доњи град па да се обиђу Карлова капија, Амам, па полако степеницама поред цркве Свете Петке, куле Јакшића и цркве Ружице, па кроз Зиндан капију и Деспотову кулу и ето попели су се и могу да уживају у предивном погледу на ушће Саве у Дунав :)

Шта мислите о овом предлогу?

Pomogao sam tako što sam te citirao, mada realno je ta ruta za turiste koji su u kondiciji. To im se mora naglasiti u turističkim brošurama.
 
Често виђам старије људе који се од цркве Ружице спуштају степеницама ка Доњем граду. Можда те степенице и оне поред Барутане јесу напорне, али мисулим да је непримерено било које надзиђивање Београдске тврђаве, а посебно неким футуристичким спиралним бетонским стазама (којима опет ти исти туристи морају својим ногама да се пентрају), као и изградња успињаче.

Ако желе да улажу у тврђаву, нека плате наставке археолошких и конзеваторских радова, као и реконструкције, срамота колико година стоје оне табле "опасно кретање" код Зидан капије, Сахат капије, остатака замка Деспота Стефана, остатака Митрополског двора, код мале барутане и многим другим местима, да стоје скеле код Сахат куле, код капије Карла 6, да се очисте и уреде бројни укопани лучни пролази у Доњем граду који су сада натрпани смећем и одбијају туристе и руже слику о Београду. Извињавам се на већем осврту на тврђаву него на Бетон халу.
 
Дошљак":18v2sdcx je napisao(la):
мисулим да је непримерено било које надзиђивање Београдске тврђаве, а посебно неким футуристичким спиралним бетонским стазама

и ја то мислим
 
Samo što se u pomenutom slučaju tvrđava uopšte ne nadziđuje, ali ajde ...
 
Mislim da je Praska tvrdjava mnogo udaljenija od Vltave i cetra.
Garantujem da je na vecem uzvisenju!
Broj turista koji posete Prag je neuporedivo veci nego onih koji posete Beograd.
Pa ipak, nikakav 'vijadukt', zicara, 'teleport' tamo nisu napravljeni...

U beckom Sembrunu retko ko, gotovo niko ne zaobidje 'Gloriete', iako je na jednom ozbiljnom uzvisenju iznad glavnog parka (i zooloskog vrta), i uprkos tome da je staza do njega od 'tucanika'...
 
А никоме још није пало на памет ни да направи ескалаторе и лифтове до манастира у грчким Метеорима, нити сијасет нових мостова преко Канала Гранде у Венецији - е само да би туристима било лакше да пређу на другу страну кад хоће.

Искрено се надам се да ни наш туризам неће бити обогаћен таквим замислима. Једно је обезбедити пристојан и сигуран приступ нечему, хигијенске услове и савремен смештај на одговарајућем месту, а сасвим друго замишљати културне и природне знаменитости као тржне центре.
 
Ja сам у Мађарској обишао замак Вишеград до којег има лепо да се пентра, као и Рибарски бастион до којег исто воде степенице и Цитаделу на врх брда. И на сва три места је било подоста старијих туриста.
 
Све то је коректан и оправдан став, ја сам само указао да се не ради о "надзиђивању" тврђаве и да је потребно бити мало прецизнији, барем на овом форуму ако су већ политичари и новинари полуписмени.
 
Ако хоће да се потпуно сачува затечено стање и не праве никакви додаци, физички и визуелно, у приступу Тврђави с те стране, онда је решење подземни пролаз.
Скупљи и вишефункционалан такав подземни објекат би могао да укључи туристички центар с евентуалном продајом карата и сувенира, ве-це, ормариће за чување ствари ... Велики паркинг је већ ту, на Бетон-хали. Е, остаје пењање у том случају, али често је то једна од занимљивости по којој многи боље упамте и остало. Уосталом, било би знатно краће од неких веома посећених места у Европи која су горе већ споменута, а ту је и трамвај (свега једна станица!).
И, то би био само један од приступа Тврђави, за оне који долазе својим колима, директно аутобусима, или бродовима - дакле, махом за пролазне и једнодневне туристе, који не одседају у хотелима.

Елегантно решење које растерећује горње прилазе и саобраћај око Кнез Михајлове.
 
Naravno odlična je to ideja @Došljak da se više koristi pristup Kalamegdanu sa donje strane i na taj način kada se popnu gore još bolje shvate šta je to Kalemegdan. U ostalom samo pogled sa obale Save privlači da se popneš gore do spomenika "Pobednik" gde uvek ima nekih turista, tako da kada bi se samo bolje naznačila i ova ruta turisti bi je sigurno i sami obišli, a ovako za sada malo njih zna.
 
Tрамвај би лепо могао да се искористи за туристички обилазак, нпр. на окретници Пристаниште туристички трамвај (T-4D, Be 4/4 или онај плаво-бели КТ-4 који чини ми се има ознаке туристиче организације и намењен је обиласцима, можда још неки стари трамвај ако има сачуван и ако би могао да се врати у саобраћај попут Чичице или оних трамваја са лажних Теразија), па их лепо одвезе једну станицу до Калемегдана и кнез Михаилове, ту они обаве обилазак и тврђаве и центра града, док тамвај одмара на окретници Беко, па направи круг, покупи их и одвезе до Скадарлије, док туристи обиђу Скадарлију, трамвај се опет окрене па их даље вози по граду, до Топчидера нрп. и слично.

Дакле, што се саме Бетон хале и пристаништа тиче, оно што мора урадити јесте рушење преосталих барака, ја бих чак и изместио пумпу што је код окретнице, да се окретница уреди и укомпонује са Бетон халом и пристаништем у једну целину са обезбеђеним пешачким приступом, а не да се прескачу шине или да се иде скроз около до рампе.
И ако ћемо искрено, пешачке везе на тромеђи Париска-Карађорђева-војводе Бојовића и није баш најсрећније решено и на томе би исто требало да се поради. Као и пешачки приступ Доњем граду, који је могућ једино код коле Небојше.
 
Ono sto ja vidim kao dobro rjesenje bi bilo formiranje trga u prostoru izmedju Beton Hale i Tvrdjave.
Taj trg bi bio najbolja poveznica izmedju tvrdjave i obale Save. Sadasnje a pogotovo buduce setaliste i prostor uz Savu bio bi na taj nacin povezan sa Kalemegdanom i sav pjesacki i biciklisticki saobracaj izmedju dve lokacije obavljao bi se preko tog trga.
U tom slucaju, Bulevar Vojvode Bojovica i pruga koja ide paralelno s njim bi ili bili ukinuti ili bi isli ukopanom i pokrivenom trasom.

Na trgu bi se stvorio prostor za dodatne sadrzaje a u smislu komunikacije bilo bi to svojevrsno cvoriste u kom bi se spajale pjesacke, biciklisticke i tramvajske linije. Dodatno bih instalirao uspinjacu koja bi se dizajnom uklapala u ambijent a vodila bi sa novoformiranog trga prema terasi na beogradskoj tvrdjavi.

nesto ovako...(nazalost nisam imao vremena da se posvetim detaljima ali sustinski je to)

beton-hala-150610.jpg
 
Ово је сасвим добра идеја...свиђа ми се и успињача...ако има примедби на спиралне изванземаљске степенице, успињача је опште прихваћено решење свуда у Европи(каснимо стотињак година али шта да се ради:)
 
Glavni problem je visinska razlika od nekih 40 metara. To recimo odgovara 10 ili 12 spratu. Ljudi u gradu više nemaju kondiciju da bi se tek tako lako odvažili na pešačenje do 10 sprata iako bi im to bilo više nego korsno uzevši u obzir koliko časova dnevno sede. A pogotovo stari ljudi. Zbog toga pored običnih stepenica mora postojati i neki prevoz. Poređenje sa manastirima nije u redu jer je deo njihovog identiteta to da budu zaista teško dostupni, dok je ovo samo jedan deo grada. Međutim, ipak, ne bilo kakav deo, nego stara tvrđava koja se takođe obično postavljala na nekom uzvišenju. Tako da onda jeste poželjno, mada ne sme biti i obavezno, da se uloži bar neki mali napor da bi se to tradicionalno uzvišenje i doživelo.

Dakle, potreban je kompromis. Glavni (default) put od Save na tvrđavu treba da vodi do običnih kamenih stepnica (ali ne ovako pogibeljnih kao danas), a negde sa strane, pomalo zavučen, treba da postoji i prevoz na brdo. Ovaj prevoz mora biti što je moguće manje vizuelno upadljiv da ne bi kvario stari ambijent. Ja sam još ranije za Terazijsku terasu predlozio pokretnu stazu (a ne pokretne stepenice). To je najmodernije i najbolje rešenje jer bi moglo da se potpuno ili bar u dobroj meri utopi u nivo terena, tako da ništa ne štrči. Takođe pruža osećaj da niste metalom i ogradama razdvojeni od okolnog terena. Otprilike nešto ovako.

Fully-Outdoor-Moving-Walkway-GRM15
Fully-Outdoor-Moving-Walkway-GRM15-.jpg

http://sicher.en.made-in-china.com/prod ... RM15-.html

ili ovako

CE Qualified Moving Walk Passenger Conveyor (GRM20)
CE-Qualified-Moving-Walk-Passenger-Conveyor-GRM20-.jpg

http://sicher.en.made-in-china.com/prod ... RM20-.html

ili ovako

Anfaengerpiste_Snowdome_Bispingen_2008_PD_36.JPG


U slučaju da je nagib terena previše veliki, onda mogu doći u obzir i klasične pokretne stepenice. Bolje otvorene, a ako ne može, onda zatvorene.

escalator%28outdoor%29_content_32.jpg

outdoor-escalator.jpg

12214790464_3ebd26151b_b.jpg

moving-walkway-connecting-old-town-with-the-city-vitoria-alava-euskadi-spain.jpg

lazy.jpg

25544FF200000578-0-image-a-48_1423064055704.jpg

001n1.jpg
 
Svidjaju mi se i pokretne stepenice i trake a kao transportno sredstvo bi vjerovatno bili dovoljno brzi i sa odgovarajucim kapacitetom. Omogucile bi i lakse kretanje biciklima.
Takodje, mogu se i dizajnom fino uklopiti u postojecu sredinu.

U Toledu, u Spaniji, su posebnu paznju posvetili dizajniranju pokretnih stepenica koje vode na tvrdjavu koja je i turisticka atrakcija. Meni se licno dizajn ne svidja ali kazu da su dobili brojne nagrade za ovo :)

7904l.jpg
 
Kod nas je brdo pod zidinama tako da nismo u mogućnosti da postavljamo stepenice jer bi na taj način odštetili te zidove tvrđave, ako se nevaram kod Kalemegdanskog parka ili možda grešim?
 
Ne mogu da verujem da se uopste raspravlja o tome ozbiljno. Pa to bi izgledalo nakazno. Zar smo postali toliki invalidi da nam treba eskalator da bi se popeli na Kalemegdan?
 
Što? Dobra je stvar, baš sada gledam i tačno kod benzinske pumpe mogu da se naprave ove stepenice ili nešto slično njima, ali ja bi to naplaćivao kao uspinjaču.
 
vranac":mbmr2c2r je napisao(la):
Ne mogu da verujem da se uopste raspravlja o tome ozbiljno. Pa to bi izgledalo nakazno. Zar smo postali toliki invalidi da nam treba eskalator da bi se popeli na Kalemegdan?

Da, jesmo.
 
vranac":355uk12m je napisao(la):
Ne mogu da verujem da se uopste raspravlja o tome ozbiljno. Pa to bi izgledalo nakazno. Zar smo postali toliki invalidi da nam treba eskalator da bi se popeli na Kalemegdan?

Pa nebih se baš složio da bi neko takvo rješenje nužno unakazilo prostor. Dalo bi se to fino dizajnirati i možda čak dobiti novu turističku atrakciju u gradu. U Zagrebu je recimo, uspinjača na gornji grad jedno od turističkih ponuda grada. Ljudi se njom kreću da bi se popeli iznad grada i uživali u pogledu.

Osim toga, stvar je i u boljem povezivanju dva dijela grada u kom boravi mnogo ljudi ali koji do sada nisu mnogo koristili postojeće načine kretanja gore-dole :D
Recimo, ljudi sa djecijim kolicima, invalidi, biciklisti, itd. Ajd da se nekako i spuste ali da idu od Save gore...teško.
Ja sam recimo, više puta bio na Kalemegdanu ali nikad nisam bio na ovoj beton hali, tj na desnoj obali Save već bih se uvijek kretao na liniji Kalemegdan - Knez Mihajlova. Doskora nisam ni znao da postoje stepenice (jel iz Francuske ulice?)
 
12115281953_5148948b91_b.jpg


vranac, sto i sam nick kaze, je mlad decko pun snage, on bi mogao i trceci gore dole nekoliko puta.. kad jednog dana ne bude vise vranac nego kljuse (nadam se da kapira salu) kao npr ja.. shvatice da elektricne stepenice uposte nisu lose resenje. rio je lepo dodao i to da cak i ako neko nije matoro kljuse moze na neki nacin biti hendikepiran

drugo, niko ne kaze da pokretne stepenice treba da izbiju na plato kod pobednika. sa neta sam pozajmio ovu fotografiju velikih stepenica. stari zaboravljeni koridor od reke ka gornjem gradu koji bar po mom skromnom misljenju ne bi nista izgubio, naprotiv, kad bi jednom polovinom postao "elektrifikovan'
 
Ove stepenice su trebale već juče da budu zamenjen u pokretne, ali zbog pola veka prolaska tranzitnog teretnog saobraćaja i mnogo čega drugog za pola veka to se nije desilo. Sada je došao trenutak. Što se tiče njihove istorije i autnetičnost osim da je teško popeti se uz njih ništa drugo nije ostalo, tako da pokretne stepenice ne bi ništa mnogo izmenile istoriju osim u pogledu lakšeg penjanja.
 
RioBL":fdr83dby je napisao(la):
Ono sto ja vidim kao dobro rjesenje bi bilo formiranje trga u prostoru izmedju Beton Hale i Tvrdjave.
Taj trg bi bio najbolja poveznica izmedju tvrdjave i obale Save. Sadasnje a pogotovo buduce setaliste i prostor uz Savu bio bi na taj nacin povezan sa Kalemegdanom i sav pjesacki i biciklisticki saobracaj izmedju dve lokacije obavljao bi se preko tog trga.
U tom slucaju, Bulevar Vojvode Bojovica i pruga koja ide paralelno s njim bi ili bili ukinuti ili bi isli ukopanom i pokrivenom trasom.

Na trgu bi se stvorio prostor za dodatne sadrzaje a u smislu komunikacije bilo bi to svojevrsno cvoriste u kom bi se spajale pjesacke, biciklisticke i tramvajske linije. Dodatno bih instalirao uspinjacu koja bi se dizajnom uklapala u ambijent a vodila bi sa novoformiranog trga prema terasi na beogradskoj tvrdjavi.

nesto ovako...(nazalost nisam imao vremena da se posvetim detaljima ali sustinski je to)

beton-hala-150610.jpg

Веома леп рендер :) Мада мислим да није потребно укидање пруге и булевара Војводе Бојовића, мада бих волео да видим ослобађање зидина Доњег града. :kk:
 
Mair":3ug292c7 je napisao(la):
Ove stepenice su trebale već juče da budu zamenjen u pokretne, ali zbog pola veka prolaska tranzitnog teretnog saobraćaja i mnogo čega drugog za pola veka to se nije desilo.

Upravo je taj saobracaj kljucna stvar. Ako se nadje nacin (sredstva) da se rjesi saobracaj Bulevarom Vojvode Bojovica i pruga oko Kalemegdana, moci ce se pristupiti formiranju trga a onda i trazenju nacina da se trg poveze sa tvrdjavom.
 
Vrh