Šta je novo?

Фидер-линије БГ:воза

Пантограф

Professional
Učlanjen(a)
23.04.2012.
Poruke
18.777
Pohvaljen
40.276
Ево и неких идеја за увођење фидер-аутобуса постојеће линије БГ:воза, са предвиђеним продужењем до Овче.


70: Ледине - Бежанијска коса - Студентски град - Похорска
(Сурчински пут - Недељка Гвозденовића - Др Хуга Клајна - Марка Челебоновића - Николе Добровића - Тошин бунар - Гоце Делчева - Похорска)
Размотрити оправданост да линија креће из Сурчина.


80: Нова Галеника - Железничка станица Земун - Земун Нови град
(углавном трасом линије 612, која се укида)


90: Миријево - Панчевачки мост
(нестаје потреба за линијом 74)


100: Борча 3 - Стајалиште Крњача мост
(отпада сваки разлог слања линије 95 за блокове)


Алтернативно - спајање траса линија 90 и 100:

90: Миријево - Панчевачки мост - Стајалиште Крњача мост - Борча 3


Приградска линија од Железничке станице Батајница ка Бановцима.




Станицама Вуков споменик и Нови Београд и стајалишту Карађорђев парк нису неопходни додатни фидери.

Тзв. станица Београд центар (Прокоп) за мене представља енигму и за њу нисам у стању да измозгам ишта смислено, па ко `оће - нек се окуша.
 
Za početak, mislim da je ovo odličan predlog linija.
Ako se ikada izgradi veza ka Karaburmu, skratiti liniju 90 do Karaburme ili Rospi Ćuprije.
 
505, kada se otvori linija ka Rakovici. Miljakovac 3 - Miljakovac 1 - žel. st. Rakovica.
 
Ја сам осмислио план веза железничке станице Раковица са околином, при чему би се за терминус користила површина некадашњег трамвајског терминуса. Приликом израде предлога узете су у обзир следеће чињенице:

1) Све "јаке" (фреквентне) аутобуске линије обилазе железничку станицу Раковица.
2) Раковица је предвиђена као јужна станица за брзе возове, тако да треба да буде повезана директним превозом са целом територијом општине Раковице, и са великим делом територија општина Вождовац и Чукарица.
3) Станица Раковица треба да представља везу приградских путника из шумадијских предграђа са радним местима и градским садржајима у јужним деловима Београда.
4) Недостају квалитетне везе са најбржом и недовољно коришћеном трамвајском линијом 3. Са системом за "довлачење путника" коначно може бити оправдана и реконструкција Топчидерске трамвајске пруге у ЛШС, као и увођење још једне трамвајске линије на том правцу.
5) Предуслови за везу са брзом градском железницом раковичких насеља са Карађорђевим парком, Вуковим спомеником, Панчевачким мостом, Крњачом, Сајмом, Савским тргом, Бранковим мостом, Дорћолом, деловима Новог Београда и Земуна.
6) Кратке локалне аутобуске линије могу бити изузетно поуздане, за разлику од садашњег система аутобуских линија са краја на крај града.
7) Дуге и фреквентне аутобуске линије делом своје трасе такође могу одиграти улогу "фидер" аутобуских линија.
8 ) На обједињеним аутобуским терминалима могуће је далеко лакше вршити техничке интервенције (искључивање неисправних возила, оправак, смена особља, замена неисправних возила итд).

Предложене линије које би полазиле са терминуса Железничка станица Раковица биле би:
33Л - Ж.Ст.Раковица - Пијаца - Дом здравља Раковица - Бањица - Трошарина - Кумодраж.
37 - Ж.Ст. Раковица - Церак виногради - Жарково - Баново брдо и даље кроз центар Београда до Панчевачког моста.
42 - Ж.Ст.Раковица - Пере Велимировића - Бањица - ВМА - Ортопедија - Дедиње - Аутокоманда - Славија.
48л - Ж.Ст.Раковица - Пијаца - Миљаковац 2 - Миљаковац 3.
54 - Ж.Ст.Раковица - Железник - Макиш.
94 - Ж.Ст.Раковица - Миљаковац 1 - Канарево брдо - Бањица - ВМА - Дедиње - Нови Београд - Блок 45.
311 - Ж.Ст.Раковица - Авалски пут - Бубањ поток - Лештане - Винча.
403 - Ж.Ст.Раковица - подножје Авале - Зуце.
504 - Ж.Ст.Раковица - Кијево - Ресник.
542 - Ж.Ст.Раковица - Маричка - Петлово брдо.

i1y0jp.jpg


Предложени интервали линија:
Линија~~~радни дан~~~викенд и празник
33л~~~15-20мин.~~~30мин.
37~~~ 7-10мин.~~~10-15мин.
42~~~10-15мин~~~15-20мин.
48л~~~10-15мин~~~15-20мин.
54~~~20-25мин~~~40мин.
94~~~8-12мин~~~10-15мин.
311~~~20-30мин~~~30-45мин.
403~~~20-30мин~~~30-45мин.
504~~~10-15мин~~~15-20мин.
542~~~10мин~~~15мин.
 
6) Кратке локалне аутобуске линије могу бити изузетно поуздане, за разлику од садашњег система аутобуских линија са краја на крај града.

Upravo. Te linije praktično nemaju rizik od saobraćajnih gužvi. Zato i treba da se koriste kao fideri šinskim sistemima koji vode u centar odvojeno od ostalog saobraćaja.
 
Шта мислите о преусмереној 44ци као фидеру за Прокоп? Да скрене у бул. кнеза Александа, па преко Прокопа и проширења Делиградске преко ауто-пута до Славије и даље преко Теразија до Трга и даље садашњом трасом до станице Дунав.
 
Кад су у питању фидер линије много је битнија усклађеност са редом вожње БГвоза него сам такт. Битан је и обзиран однос возача аутобуса и отправника возова да сачекају путнике а не да им испред носа затварају врата,

Колико је ово битно види се по стампеду који се ствара у Батајници када путници трче преко шина да би стигли до аутобуса јер знају ако закасне на тај на следећи ће чекати 40 мин. Додатно ту су и паркирани аутомобили да том стампеду праве уска грла.
 
Дошљак":f056z2dq je napisao(la):
Шта мислите о преусмереној 44ци као фидеру за Прокоп? Да скрене у бул. кнеза Александа, па преко Прокопа и проширења Делиградске преко ауто-пута до Славије и даље преко Теразија до Трга и даље садашњом трасом до станице Дунав.
Линија 44 на Сењаку је ипак колико-толико потребна. Везано за сам Прокоп, раније сам био сугерисао да испред њега буде највећи аутобуски терминус, са аутобусима у свим правцима. Ту мислим и на аутобусе за Сурчин, Добановце, Сремчицу, Борчу, Гроцку, Калуђерицу, Јајинце, као и градска насеља Кумодраж, Миријево и тако даље. Наравно, да буде укључен и у трамвајску мрежу...
 
Нисам мислио да 44 не креће са Топчидера, већ да не иде Кнеза Милоша, но ова идеја о терминусу ми се још више свиђа, поготову ако би то биле експресне линије које би користиле ауто пут у циљу што бољег повезивања делова града који нису покривени железницом са главном станицом.
Нпр. да буду линије;
- 600Е (Прокоп - Мостар - Сава центар - Тошин бунар - Сурчин улаз - Сурчин центар - СРЦ Сурчин);
- 700Е (Прокоп - Мостар - Сава центар - Тошин бунар - Добановци улаз - Добановци центар - Добановци гробље);
- 100Е (Прокоп - Главна пошта у Кнеза Милоша - Панчевачки мост - Таковска у Цвијићевој - Панчевачки мост - Блок Сутјеска - Борчанска раскршће - Ваљевског одреда - Борча 3);0
- 311Е (Прокоп - Франш Д'Епереа - Врчин - Заклопача - Усек - Грочица - Гроцка);
- 309Е (Прокоп - Франд Д'Епереа - Калуђерица);
- 400Е (Прокоп - Бањица - Ристе Срефановића - Јајинци),
- 500Е (Прокоп - Сајам - Чукарица - Пут за Железник - Конграп - Иве Лоле Рибара - Жикице Јовановића - Сремчица улаз - Сремчица центар - Сремчица излаз - Сремчица);
- 36Е (Прокоп - Трошарина - Калемарска - МЗ Кумодраж - Кумодраж 1 - Кумодраж);
- 20Е (Прокоп - Франд Д'Епереа - Устаничка - булевар Краља Александра - Мите Ружића - Матице Српске - Семјуела Бекета - Миријево 3).

Неке линије можда са више а неке са мање стајалишта него што сам предложио, али да што више користе трасу ауто пута.
 
Vrh