Šta je novo?

Kragujevac

Можда и буде нешто од јурилице Фијат 500 Л

Fiat pripremio tjunirani 500L
Sajam tjunera SEMA, svakim danom postaje sve dominantniji u automobilskim vestima, posebno onim koje su vezane za nesvakidašnje oblike tjuninga.


Među modelima koji će tamo nastupati je i Fiat 500L posebno dizajniran i opremljen da bi došao u centar pažnje medija i posetilaca!
Osim dramatično sportskog izgleda, najavljena je luksuzna unutrašnjost i agregat od preko 200 KS.
Biće zanimljivo!
http://www.vrelegume.rs/vesti1/fiat-pri ... g-novosti/
 
Zaboravljen novi model / Ne molite više Putina nego Fijat

Umesto preganjanja sa Putinom oko povoljnog izvoza iz kragujevačke fabrike automobila, bolje je ući u pregovore sa vrhom Fijata o proizvodnji još jednog modela u Kragujevcu

Autor: Zoran Radovanović

Predsednik Rusije Vladimir Putin ponovo je, kako prenose mediji, u nedavnom telefonskom razgovoru sa svojim srpskim kolegom Tomislavom Nikolićem načelno odobrio bescarinski izvoz kragujevačkog „fijata 500L“ na rusko tržište.

Ovo je, koliko je javnosti poznato, u poslednjih godinu i po, četvrto ili peto Putinovo načelno obećanje našim zvaničnicima o mogućnosti povlašćenog plasmana „velikog fiće“, ali ostaje činjenica da iz Kragujevca u tom periodu put Rusije nije krenulo nijedno vozilo, niti se zna kada će.

Podsetimo da je Putin prvi put o tome govorio još u aprilu 2013. tadašnjem premijeru Ivici Dačiću i nekadašnjem ministru privrede Mlađanu Dinkiću, koji su iz Moskve slavodobitno obznanili da je ruski predsednik, lično, odobrio jednokratni bescarinski izvoz kontingenta od 10.000 FAS-ovih vozila, što je trebalo da se realizuje do kraja 2013. Od toga nije bilo ništa. Od aprila 2013. do pre neki dan premijer Aleksandar Vučić i predsednik Tomislav Nikolić sa Putinom su o izvozu „fijata 500L“ razgovarali što u direktnim kontaktima, u Moskvi i Beogradu, što telefonom, još najmanje tri ili četiri puta.

Najkonkretnije su o tome pregovarali 16. oktobra ove godine u Beogradu, kad je Putin, u direktnom TV prenosu javno najavio da će razgovarati o izvozu nekih kvota srpskih automobila na rusko tržište. Sa susreta menadžmenta kompanije Fijat automobili Srbija i predstavnika srpske vlade, procurile su ubrzo informacije da se sa ruskom stranom, navodno, rade detalji kako bi se realizovao taj posao.

To znači da bi dve strane, pored potvrđivanja povlašćene prodaje kontingenta od 10.000 „fića“ u Rusiji, trebalo da definišu i prodajnu cenu na ruskom tržištu, na kojem se, inače, poslednjih godina beleži drastičan pad plasmana automobila, zatim čija će prodajno-servisna mreža biti uključena, kao i početak i rok trajanja tog aranžmana.

Srpska i ruska strana bi, naime, na osnovu dogovora najviših državnih zvaničnika trebalo da formalno definišu da li se u ovom slučaju radi o jednokratnom ili dugoročnom povoljnom izvozu, kao i da li se radi o bezuslovnom dogovoru, ili bi Srbija zauzvrat pod istim uslovima trebalo da uveze isti kontingent najnovijih „lada“, na primer, čime bi dodatno oslabila pozicije domaćih uvozničkih kompanija.

Ali, ono što zbunjuje je zašto su, ako je već došlo do utvrđivanja detalja, Nikolić i Putin ponovo o tome razgovarali pre neki dan, i zašto je ruski predsednik iznova morao da potvrđuje svoju saglasnost. Sve su prisutnije i spekulacije da su razgovori intenzivniji kako bi se srpskoj strani na neki način nadoknadili gubici zbog odustajanja od Južnog toka, ali poređenje ova dva posla su, i blaže rečeno, besmislena.

Čak i da dobijemo najpovoljniju varijantu i da domaći automobili postanu deo sporazuma o slobodnoj trgovini Srbije i Rusije, prihod od tog posla ni blizu ne može da nadoknadi koristi koje je trebalo da imamo od gasovoda, što od naplate tranzita, a još više zbog energetske stabilnosti.

S druge strane, pomoć da se dobije jednokratna izvozna kvota jeste trenutna pomoć domaćoj industriji, ali bi mnogo više značilo da srpski zvaničnici sa menadžmentom Grupacije Fijat - Krajsler i započnu pregovore o proizvodnji još jednog modela automobila u kragujevačkoj fabrici.

Centrala Fijata je, naime, planirala da do 2018. integracijom sa još jednom od značajnijih automobilskih kompanija, postane vodeći proizvođač automobila na svetu. Kapaciteti kragujevačke fabrike, koja je projektovana za proizvodnju 300.000 automobila godišnje, i koja je i dalje jedna od najsavremenijih te vrste na svetu, trenutno su tek polovično uposleni.

Zato nikako nije jasno zbog čega se premijer Aleksandar Vučić prilikom ovonedeljne posete Rimu, gde je razgovarao sa predsednikom i premijerom Italije, kao i predstavnicima italijanskog biznisa, nije sreo i sa menadžmentom Fijata, koji ima ugovornu obavezu prema državi Srbiji da u zajedničkoj firmi u Kragujevcu organizuje proizvodnju još jednog modela.

Da li je problem u tome što Srbija ne ispunjava ugovorne obaveze prema Fijatu, pa su davno prekoračeni rokovi za završetak auto-puta do Koridora 10, izgradnju obilaznice oko Kragujevca i modernizaciju pruge Lapovo. Te saobraćajnice trebalo je da budu izgrađene i osavremenjene pre više od dve godine.

Na korist za domaću privredu od proizvodnje još jednog modela ukazuje podatak da je kragujevačka fabrika sa jednim modelom među najvećim poslodavcima u zemlji, te da je, plasmanom tog jednog vozila na inostranim tržištima vrednim i do 1,5 milijardi evra godišnje, ubedljivo najveći izvoznik u Srbiji.

izvor:Danas.rs / B92
 
Баш лепо, свиђа ми се

„Novogodišnji dan“ u kompaniji FAS za zaposlene i njihove porodice
14 Dec, 2014 - 19:04 Vesti Komentari (4) English
U krugu fabrike FAS u Kragujevcu različitim zabavnim aktivnostima obeležen „Novogodišnji dan“ i podeljeni pokloni deci zaposlenih


U duhu predstojećih novogodišnjih i božićnih praznika, u krugu kragujevačke fabrike kompanije FIAT Automobili Srbija (FAS), održana je celodnevna manifestacija za sve zaposlene i njihove porodice pod nazivom „Novogodišnji dan“.
http://auto.blog.rs/blog/auto/vesti/201 ... e-porodice
 
Фића 500Л од сада и са погонским горивима на плин и метан.

Fiat 500L sada sa pogonom na CNG i TNG
15 Dec, 2014 - 22:26 Domaće tržište Komentari (0) English
Kompanija „Fijat automobili Srbija“ uvela je na tržište model 500L s fabričkim pogonom na alternativna goriva (LPG, CNG). Tokom specijalne akcije ponuđena su tri štedljiva motora - 1,3 dizel (85KS), zatim 0,9 „tvin-er“ CNG (80KS) i 1,4 turbo (120 KS) po ceni od 13.450 evra. Reč je o uštedi od 1.450 evra na postojeće popuste
Iz menadžmenta kompanije navode da je reč o pogonu koji omogućava uštede za vozače, pre svega za one koji prelaze veliku kilometražu.
Akcija zasad važi za pravna lica i flotne kupce, a dovoljno je da se kupi jedan model 500L.
http://auto.blog.rs/blog/auto/domace-tr ... -cng-i-tng
 
Da li je moguća nova automobilska marka iz Srbije?
Hiperprodukcija je uljuljkala auto-kompanije u masovnu proizvodnju "konfekcijskih" automobila i samim tim otvorila prostor za pozicioniranje novih brendova i novih igrača. Jedan od takvih primera je američki Tesla Motors. Postavlja se pitanje da li je moguće nešto slično napraviti i u Srbiji?
5396615054b6645d9aa65858216967_640x36385.jpg

Tim koji stoji iza projekta AQOS smatra da jeste.

AQOS Technologies je osnovan u Beogradu kao kompanija koja će biti uključena u međunarodno tržište visoko-tehnoloških proizvoda.

Glavna preokupacija tima je istraživanje svih aspekata auto-industrije, dizajna inovativnih delova automobila i, najzad, dizajniranje i proizvodnja ograničene serije sportskih automobila visokih performansi.

96872385754b66460a6c96033459847_640x36485.jpg


http://www.b92.net/automobili/aktuelno. ... _id=946701
 
Par starih fotki i jedna interesantna priča:
"Navrsava se 40 godina od cuvene africke ekspedicije "Zastava 101 - od Kragujevca do Kilimandzara" kojom prilikom je 6 "Stojadina" uspesno preslo put preko Grcke, Egipta, Sudana, Ugande, Kenije do Tanzanije i dokazalo da je ovo za svoje vreme zaista bio pouzdan i izdrzljiv automobil. Bez obzira na veliko iskustvo za volanom svih ucesnika ekspedicije, nije bilo ni malo lako savladati numibijsku pustinju, pustinjske oluje i propadanje tockova duboko u pesak. Uprkos svemu ovome, ni jedno vozilo nije prokuvalo niti je imalo bilo kakav ozbiljan kvar za sve vreme ekspedicije. Ljudi mnogih zabacenih delova Afrike su ovom prilikom te 1975. godine po prvi put videli putnicki automobil. A zahvaljujuci ugledu koji je SFRJ uzivala medju zemljama nesvrstanih, ucesnici ekspedicije su svuda docekivani kao specijalni gosti. Ova ekspedicija koja vise lici na bajku nego na istorijski dogadjaj, zavrsila se planinarenjem i osvajanjem najviseg vrha Kilimandzara. Dokumentarni film "Ekspedicija Kilimandzaro" rezisera Branka Baletica jedno vreme je bio izgubljen, pa pronadjen; danas se nalazi pod zastitom Kinoteke. (Fotoreporter ekspedicije bio je Mioljub Jelesijevic.)"
110721741020655822082268.jpg

110813021020655833578555.jpg

izvor: Branka Djordjevic-Nakanishi
 
Мало подсећање на модел Југа за америчко тржиште.

Двојица американаца су скоро Југићем 1,1 ГВЛ из 1989. године прошли малтене пола Америке тј. од државе Ајдахо до државе Калифорније. Ево њихове репортаже и догодовштина са тог пута са Југићем. Има јако пуно слика (78) и три видео записа.

1989 Yugo GVL Long Term Road Test: The Balkan Bullet
1989 Yugo GVL
Arko's place in Boise. We couldn't find a towing capacity for our new 1989 Yugo GVL, so we didn't make an offer on the trailer. Would have been a killer color combo. | June 30, 2015 | Kurt Niebuhr for Edmunds



The final few blocks are harrowing, but we manage to park under our own power. We just drove a Yugo from Boise to Los Angeles. What did you do last weekend? | June 30, 2015 | Kurt Niebuhr for Edmunds.

"What are you guys up to, anyway?" asks the proprietor of Bosnia Express. Her tone is friendly, her Eastern European accent soft but unmistakable.

http://www.edmunds.com/car-reviews/feat ... ction.html
 
Pogledajte: "Balkanski metak" - amerikanci jurili "jugom" 140km/h Video
M.I. | 06. 07. 2015. - 12:14h | Komentara: 5

Jedan od najvećih američkih sajtova za polovne automobile Edmunds je u nedavnom članku sproveo eksperiment tokom koga su kupili polovni "jugo GLV" iz 1989. godine i u njemu prevalili put od Boisea u Ajdahu do Los Anđelesa (1.435km) tokom koga su testirali maksimalnu brzinu "jugića", ali i neke od balkanskih prehrambenih hitova.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jxfe_QR1qZM[/youtube]

http://vesti.mojauto.rs/Testovi/573206/ ... gom-140kmh
 
Oh, razgovor dva partnera (suvlasnika).
Sa jedne strane drzava Srbija, a sa druge privatna kompanija FIAT.
ne zna se ko je veci prevarant. ;)
I jedni i drugi nisu ispostovali (poznati deo) ugovora, pa sad 'razgovaraju' o daljoj strategiji razvoja fabrike.
I jedni i drugi dodatno oslabljeni u odnosu na vreme kada je FAS osnovan...
Italijani u blagoj prednosti, jer je garancije za kredit kojim je kupljena oprema potpisala Srbija...

Verujem da razgovori vise lice na partiju pokera, nego na otvoren i dobronameran sastanak partnera.
 
Ja ipak imam drugačije mišljenje. Najvažnije - suštinske odredbe ugovora su ispunili i jedni i drugi. Sada se pregovara o iznosu investicija, subvencija i olakšica sa naše strane, da bi FIAT odobrio proizvodnju nekog novog modela u Kragujevcu. Pretpostavljam da Italijani traže još više nego što smo dali do sada (što je verovatno izuzetna suma), a opet nije baš ni da bi se njima isplatilo da polako napuštaju svoju veliku investiciju, a tu su i kooperanti....

Situacija nije baš vesela, jer FIAT nije toliko optimističan u vezi razvoja i prodaje novih modela na evropskom tržištu, a Kragujevac ipak ne može da pretenduje da snabdeva bogznašta van Evrope.
 
Sve je to tako goje, samo sto je i dosadasnji ugovor predvidjao dva modela.
Sa druge strane fiat moze da kaze da je 500l sa sedam sedista (produzeni) taj drugi model i da su oni svoje obaveze ispunili...

U javnosti je puno price i o jeftinom modelu, poput dacije, mada o tome nema govora. Realno, Fiat vec ima jeftinije modele koje proizvodi na drugim lokacijama.
Prica o izvozu u Rusiju je totalno suplja, jer Rusi jednostavno ne zele da voze Fiat!
Pa tamo se ni Z101 nije uspela uglaviti sedamdesetih godina, kada je bila relativno konkurentan automobil, a SSSR bio svet za sebe, gotovo totalno izolovan od zapadne evrope.
Sve to, jos u kombinaciji sa padom vrednosti rublje, daje rezultat da mozemo tvrditi da je jedina sansa za povecanje proizvodnje u FAS-u, uvodjenje jos nekog modela bilo SUV, bilo MPV kategorije kojem ce trziste biti zemlje EU.
Sve drugo bi bio promasaj.

Sa druge strane, jako je mala korist od proizvodnje automobila, ako je malo 'lokalizovanih' dobavljaca, kao sto je u slucaju FAS-a.
A tu je i nasa drzava, sa svim privrednim komorama, udruzenjima i ostalim organizacijama potpuno propustila sansu za razvoj.

P.S.
Zahvaljujuci Skodi, PAL (CZ) je postao dobavljac opreme za prvu ugradnju i u maticni VW, pa tako njihove delove mozemo videti i na golfu i pasatu....
 
Mogli bi da počnu da proizvode jeftine modele kao Dacia, ali takva strategija zahteva vreme da bi se isplatila. Čak i sa jeftinom radnom snagom poput srpske, ova vozila donose jako mali jedinični prinos proizvodjaču.
Sa druge strane tražnja za novim automobilima u Evropi je ove godine u velikom porastu ali je pitanje dokle će to trajati.

A naša država nije sprovela svoj deo ugovora koji je neophodan za povećanje obima proizvodnje i plata u Fiatu, nije napravila autoput ka Batočini niti je ubrzala i elektrificirala gružansku prugu.
 
А да пробају са овим концептом..

Doba ekoloških automobila je svakako počelo, a predvodnici su električni automobili koji su i dalje veoma skupi, a neophodna infrastruktura nerazvijena, međutim, na tržištu će se uskoro pojaviti novi igrač - "AIRPod" mini automobil na kompresovani vazduh.

http://vesti.mojauto.rs/Noviteti/587461 ... na--vazduh
 
Elektricni automobili su 'jos uvek' daleka buducnost...

Sa druge strane FIAT sasvim lepo zaradjuje sa 500L.
Niski troskovi proizvodnje, odredjene drzavne subvencije, kao i solidna traznja po Evropi cine ovaj model profitabilnim poslom za njih.
Da, ocekivanja su biila veca jer se planirala veca prodaja u USA.
Na zalost, kiksnuli su sa robotizovanim menjacem u modelu za USA trziste i pocetno interesovanje je splasnulo.

Ono sto je sansa Srbije, je LOKALIZACIJA prozvodnje komponenti.
To stalno ponavljam.
Sto je vise komponentasa u Srbiji, veci ce biti prihodi po proizvedenom vozilu.
Takodje, veci broj lokalnih dobavljaca znaci vece sanse da eventualno dodje jos neki proizvodjac.
U tom pravcu treba razmisljati, a ne u pravcu proizvodnje osakacenog, jeftinog modela koji bi konkurisao Daciji...
 
Прочитај мало боље, нашалио сам се јер тај нови аутомобил покреће ваздух ("AIRPod mini automobil na kompresovani vazduh"), па пошто је код нас цена горива висока а стандард низак, можда би могли правити овакав модел за балканско тржиште.. :)
 
Izvini... :)

Ali ceo moj post jeste moj stav po pitanju automobilske industrije u Srbiji
Mozda FAS nije idealno resenje, ali je nazalost ocigledno jedino resenje koje trenutno kako tako funkcionise kod nas.
Sve (izuzev FAS-a i IK) ostale fabrike koje su imale veze sa autoindustrijom su odavno 'zamandaljene'
Tuzna realnost...
 
На помолу је нови модел из ФАС-а !

Наиме, на представљању новог Фијатовог модела Типо (лимузина) у Торину, процурела је вест да би овај модел могао да се производи у Крагујевцу. Овај модел је иначе требало да се производи у Фијатовој фабрици у Турској и да највећи извоз иде у Русију. Али због најновијих догађања на релацији Турска - Русија, где већ неки инвеститори пакују кофере, Крагујевац тј. ФАС је све извеснији. Такође све је извеснији договор око нашег извоза Фијата 500Л у Руску Федерацију, мада се Казахстан још увек није изјаснио по овом питању. Трећи и најважнији разлог је тај што је Фијат Типо на истој платформи као и Фијат 500 Л, што у многоме олакшава производњу.

Фијат Типо лимузина, бензински мотори од 1400 кубика са 95 коња и 1600 кубика са 110 коња и са чувеним и једним од најбољих дизел мотора на свету, 1.3 Мултиџет II са 95 коња и 1.6 Мултиџет II са 120 коња.
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1

А на јесен 2016. године ће почети производња Типа у верзији хечбек. Маскирани модел Типо у хечбек верзији

Уосталом видећемо даљи развој ситуације.

"Фијат типо" стиже у Крагујевац?
НЕДЕЉА, 06. ДЕЦ 2015, 13:00 -> 15:42
ИЗВОР:РТС
"Фијат" је за новинаре из Европе организовао у Торину светску промоцију новог модела "типо". Због најновијих догађаја у Турској, где се овај модел производи за читав свет, постоји велика шанса да се "типо" појави на производним линијама у Крагујевцу. То зависи од нашег договора са Руском Федерацијом о квотама за увоз аутомобила, али и од развоја политичке ситуације у Турској.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... 86%3F.html

http://www.autobild.de/artikel/fiat-tip ... 67097.html
 
Vrh