Šta je novo?

Развој градских и регионалних железница Београда

Karlo del Ponte

Advanced
Učlanjen(a)
20.11.2011.
Poruke
2.804
Pohvaljen
6.681
Lokacija
Svuda po malo
Циљеви:
- Повећање удела електричног шинског превоза у укупном превозу Београдам, као просторно штедљивијег, економичнијег и еколошки прихватљивијег у односу на превоз на фосилна горива
- Повратни развој од централних делова града ка предграђима и мањим местима захваљујући бржем, удобнијем, поузданијем и јефтинијем превозу.
- Боље коришћење постојећих пруга у околини Београда. Повећање економске оправданости техничког унапређења истих за све врсте железничког саобраћаја.
- Очување и унапређење пруга Старог железничког чвора Београда, у складу са новим потребама града, односно у функцији градско-приградске железнице.

Нове линије градске железнице краткорочно:
- Панчево - Ресник (Рипањ) на сваких 30 минута или чешће
- Инђија - Лазаревац свака 2 сата
- Инђија - Младеновац свака 2 сата

Регионалне линије краткорочно:
- Београд - Шид свака 2 сата
- Београд - Нови Сад сваких сат времена
- Београд - Вршац свака 2 сата
- Београд - Зрењанин свака 2 сата
- Београд - Ваљево свака 2 сата
- Београд - Велика Плана свака 2 сата
- Београд - Пожаревац свака 2 сата
НАПОМЕНА1: Регионалне линије се могу спајати, на пример Пожаревац - Београд - Нови Сад.
НАПОМЕНА2: У случају градње Београда на води, у краткорочне циљеве се убраја и градска железница кроз исти, односно линија брзог шинског превоза који спаја садашње и будуће градске садржаје у приобаљу Саве и Дунава.

Приградске линије средњерочно и дугорочно:
- Београд - Обреновац - Уб - Лајковац
- Панчевачки мост - Борча - Падинска скела
- Београд - Аеродром Никола Тесла
- Линија градске железнице ка грочанским предграђима
- Раковица - Железник
- Панчевачки мост - Карабурма - Миријево.

Регионалне линије дугорочно:
- Београд - Шабац
- Београд - Смедерево
- Београд - Обреновац - Ваљево
- Београд - Аранђеловац
- Успостављање циљног стандарда да линије регионалних железница саобраћају радним данима на сваких сат времена.
 
ПРЕКИНИМО ЗАНЕМАРИВАЊЕ ПРЕДГРАЂА И ПРИГРАДСКИХ ЖЕЛЕЗНИЦА
Posted on 13.30 by vozoljubitelji srbije
САОПШТЕЊЕ УДРУЖЕЊА ЉУБИТЕЉА ЖЕЛЕЗНИЦЕ
У ВЕЗИ СА НОВИМ СИСТЕМОМ ЛИНИЈА ЈАВНОГ ПРЕВОЗА

У току бројања и анкетирања путника крајем 2014. године потпуно су занемарена сва Београдска насеља где не саобраћа ГСП, а градско-приградска железница готово да није ни разматрана. На тај начин се занемарују потребе петине житеља Београдског округа. Са таквим непотпуним истраживањем, и тако лошим улазним подацима и није могуће имати остварив и одржив план развоја будуће саобраћајне мреже. Осим више од 300.000 занемарених грађана шумадијских и колубарских предграђа Београда, грађани општина Панчево, Стара Пазова, Инђија и Смедерево би морали бити обухваћени озбиљним истраживањем , као и путници који користе даљински путнички саобраћај ка Београду и од Београда.
Опширније на следећем линку.
 
Одличан план! Ово изградимо и трамвај протуримо у центру подземљом (лагано конвертовање у ЛРТ што је обећавајући пројекат јер опште је познато да волимо све да радимо полако и без журби) и сав посао би био завршен. :D
 
Norexan":2twlba64 je napisao(la):
Одличан план! Ово изградимо и трамвај протуримо у центру подземљом (лагано конвертовање у ЛРТ што је обећавајући пројекат јер опште је познато да волимо све да радимо полако и без журби) и сав посао би био завршен. :D

-Регионална железница за до 100 километара од Београда.
-Регионални метро и градска железница за територију Града Београда (7 приградских општина).
-Метро за 8 градских општина.
-Трамвај, тролејбус и аутобус као фидери за наведене шинске системе великог капацитета.

На тим основама имамо услове за здрав развој Београда без "Београдизације" и великих миграција из остатка Србије у престоницу, и из периферије Београда у центар.
 
А , ја за себе неки пут кажем да сам амбициозан... :shock:
 
Морамо извуђи максимум из ресурса које имамо :D
 
Norexan":o8kmhkua je napisao(la):
А , ја за себе неки пут кажем да сам амбициозан... :shock:
Нама јако недостају развојни планови за 20, 30 и више година. Ми се сами чудимо када прочитамо за неки кинески град да планира 288 километара метро мреже до 2035. године, у тренутку када исти тај град има једва 15км метро-а, и још толико у изградњи.

Сада имамо двоколосечну пругу за Панчево, а захваљујући новим возовима из Швајцарске, ослобађа нам се неколико РВР-а. За линије типа Земун-Младеновац, или Инђија Младеновац, зависно како се договори са општинама ван Београдског округа, можемо реконструисати и старе вагоне, и направити "пуш-пул" са вагонима са управљачницом. Са обзиром на насељеност тог правца, могли би имати радним даном по 6 вагона, који би били попуњени!
 
Потребно је уложити по око милион евра у велики оправак и тиристоризацију, рецимо 6 локомотива, и имамо. Велики оправак са климатизацијом и уградњом широких врата би нас коштао по око 300.000 евра по вагону за 36 вагона. Још 6 управљачница по око 200.000 евра. Укупно 18 милиона евра за средства која ће нас служити 20 година, а при томе се локомотиве могу користити ноћу за теретњаке. Нови возови за исти капацитет би нас коштали троструко више, а нећемо имати довољно РВР-ова.
 
Zna li iko koliko mi kojih vagona imamo i u kakvom su stanju. Tu smo cini mi se najtanji

Ali i likomotiva pogotovo ako bi se koristile u ovoj varijanti.
 
Dosta su nedavno vagona kasirali tj bio je tender za kasaciju vagona koji su mogli da se remontuju za 300 000 e i da voze ima dosta loksi koje treba takodje das se poprave cuce po koje kakvim supama i depoima
 
Имамо доста вагона набављаних 1980-тих, који би могли да се прераде за ову сврху (преко 100 сигурно, али немам тачан податак). Електролокомотива имамо у инвентарском парку два пута више него у возном парку, а део њих набављан 1980-тих би било могуће модернизовати без проблема. Ових старијих, мало теже, зависи од сваке конкретно.
 
Udruženju sam predložio da se pruga uz obalu Save i Dunava pretvori, bar za početak, u diesel LRT liniju, kao npr. Riverline u New Jerseyu, Trillium line u Ottawi ili prigradska železnica u Patri. O ovome je takođe bilo pisano na forumu. Sammo ne znam kako je to moguće nakon uklanjanja koloseka zbog one kafane.
 
Карло, ти се водиш инвентарски бројем. ко зна колико је тих возила у пристојном стању за ремонт, а не у возном стању. плус, да ли се исплати?

елем, ево једног старијег плана, ако га се сећате, нешто што би могло да се уради у наредних 10 до 15 година
 
Требало би ускоро да кренемо са петицијом. Ово је предлог текста, коментаришите, па да кренемо. Не бисмо требали губити време, у наредних пар недеља петиција треба да буде сабрана и предата.
УСПОСТАВЉАЊЕ ЛИНИЈЕ БГ:ВОЗ-А ЗА РЕСНИКА

Ми доле потписани грађани, тражимо од Скупштине града Београда и надлежних градских тела, са обзиром да повећање броја становника Општине Раковица не прати унапређење превоза, а у складу са принципима одрживог развоја:
- Да се без одлагања успостави линија БГ:ВОЗ-а која ће спајати Ресника, Кијева, Кнежевца и Раковице са Карађорђевим парком, Вуковим спомеником, Панчевачким мостом и Крњачом без преседања. Да се укине пројекат по којем би линија завршавала у Прокопу, јер већина становника Општине Раковица нема брз и поуздан превоз ка «Кругу двојке» и старом делу Београда.
- Да возови иду на сваких пола сата или чешће, и да се омогуће кратка преседања на возове за Батајницу на Карађорђевом парку у оба правца. Да се железницама не толеришу кашњења већа од 5 минута.
- Да у возу важе све карте које важе и у ГСП-у, појединачне, дневне, групне и месечне.
- Да се на станицама и стајалиштима уреде надстрешнице, паркиралишта, урбанистички уреди зона за развој малог предузетништва. Да се због безбедности на средини железничке станице Ресник направи пасарела или подходник.
 
JohnnyLee":1d6yu2ar je napisao(la):
Карло, ти се водиш инвентарски бројем. ко зна колико је тих возила у пристојном стању за ремонт, а не у возном стању. плус, да ли се исплати?

елем, ево једног старијег плана, ако га се сећате, нешто што би могло да се уради у наредних 10 до 15 година

Ovo je super ! Samo ti fale dve stanice na liniji B6 (Vodovodska - tunel, i Vidikovac - centar) :gobb:
 
MilisaV":3tg0iq6r je napisao(la):
karlo gde da potpišem?
За сада још нисмо кренули. Оставио сам на форуму предлог текста, за последње јавне дискусије. Требаће нам доста људи на терену да би успели.
 
Nesto slicno sam predlagao pre 6 meseci.....mislim da je greska da se pruga u 21 veku izbacuje iz grada. To je gratis infrastruktura. Jedino sto im treba su shinska vozila a i to mogu da nabave iz onog ruskog kredita.

Kad bi ove linije funkcionisale sa taktom od 15 minuta i bile dobro podrzane dodatnim tramvajskim linijama, mozda i ne bi trebalo raditi metro, odnosno 1 linija bi mozda bila i dovoljna.
 
Ovaj plan za ostanak zeleznice u Savskom Amfiteatru je odlicna Da se ukine oko Kalemegdana pruga ili tu da bude Tramvaj, a da se Zeleznicka stanica poveze sa trgom republike i sa stanicom Dunav, je odlicna jer ce tu biti Buduci Terminus za trole :) i Stanovnici iz Istocnog , Severnog i Zapadnog Beograda bi mogli brzo i lako doci do Trga republike Bez da se opterecuje sadasnja putna infrastruktura i to je samo win win win situacija :) kad bi neko mogao da napravi vizuelizaciju i demonstraciju toga sa analiziranjem efekata toga to bi bilo super da se posalje kao predlog Gradskoj Vlasti jer mislim da je i njima to u interesu da sa takvim malim i Jeftinim resenjima Mnogo mogu da dobiju za uzvrat u saobracajnom smislu :)
 
sp2KTQW.jpg



Ceo Beograd na vodi Moze da se izgradi i da se ostavi dvokolosecna pruga do Glavne zeleznicke stanice u sluzbi gradske i prigradske zeleznice :)
 
Апапима и Вучићу је у свим комбинацијама најважније ипак приобаље. Блокови 11, 23, 28, 32 могу да се направе тако да комерцијални садржаји буду изнад пруге, а евентуалне вибрације од возова ту не сметају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383214#p383214:1v9ynq1e je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sre Apr 27, 2016 12:22 am[/url]":1v9ynq1e]Апапима и Вучићу је у свим комбинацијама најважније ипак приобаље. Блокови 11, 23, 28, 32 могу да се направе тако да комерцијални садржаји буду изнад пруге, а евентуалне вибрације од возова ту не сметају.


Pa dobro evo mu jos jedan argument protiv saobracajno lose odradjenog projekta neka kaze da je zeleznica ostavljena zbog masovnog saobracaja, nema potrebe da da se prekriva i ukopava oko zeleznice ce sa jedne strane biti bulevar i park sa druge strane poslovni objekti u savskoj i bulevar , nikome ne smeta :D , a pri tome gradi se i Ada Mall blizu careve cuprije, kada bi se zeleznica ostavila u amfiteatru povezivala bi 4 trzna centra jedan u Rakovici koji se gradi, Jedan na Adi, Sajam,Trzni centrar u BNV-u , Staru zeleznicku stanicu, Trg republike, Terminus u dunavskoj, zeleznicku stanicu kod Pancevackog mosta, i Trzni centar Belgrade Plaza u Visnjici. zamislite sta jedan tunel ispod Starog grada resava i produzenje ka Karaburmi, ta linija Resava prakticno guzvu koja se stvara u severnom i juznom Beogradu
 
Vrh