Šta je novo?

Aerodrom Batajnica

nema aeromitinga
bio je otvoreni dan brigade na aerodromu i nista vise, staticka postavka plus zbog lepog vremena i nalet aviona

nije bilo guzve sto je velika prednost
 
Batajnički aerodrom za low-cost letove do 2016.?

Na nedavno održanoj sednici skupštine grada Beograda usvojena je strategija razvoja grada u budućnosti. Jedan od zančajnih prioriteta gradskih vlasti je da ožive i aerodrom u Batajnici za civilne letove i na taj način privuku vlasnike niskobudžetnih avio-kompanija, pa bi avioni, osim na Aerodrom „Nikola Tesla”, sletali i uzletali i sa batajničkog.....
Izvor: E-zemun
http://e-zemun.rs/vesti/zemun_vesti/istrazivanje/batajnicki-aerodrom-za-low-cost-letove-do-2016/
Edit
Više bih voleo da to bude samo cargo AB
 
Толико о томе да не желе да лете за Србију...


Rajaner napokon sleće u Srbiju, kreće iz Niša

Beograd -- Najveća svetska lou-kost aviokompanija Rajaner počeće u novembru da leti i za Srbiju, kaže ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Mihajlović je gostujući na TV Pink rekla da će danas u Nišu biti potpisan ugovor između Aerodroma Konstantin Veliki i "Rajanera" koji će, za početak, dva ili tri puta nedeljno imati letove iz Berlina za Niš.

"“Ovo je jako dobra vest za sve građane koji će sada imati mogućnost da povoljno lete do nemačke prestonice, ali je ovo i jako dobra vest za Niš i za jug Srbije koji će imati koristi od putnika koje će im dovoziti 'Rajaner'"”, rekla je Mihajlović.

Izvor: b92.net

Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1122119


Београд, дакле, градњом једне прчварнице од терминала, попут онога на Пониквама, може да обезбеди неслућен раст у сектору туризма, а Београђани да лете за мале паре. Вин-вин ситуација.


ЕДИТ:

Рајанер од 4. септембра лети из Ниша за Берлин

НИШ, 20. априла 2016. (Бета) - Највећа европска "лоу кост" компанија "Рајанер" уводи од 4. септембра линију Ниш-Берлин, најављено је данас у Нишу.

Ирска авио компанија "Рајанер" летеће с нишког аеродрома "Константин Велики" четвртком и недељом, а карте ће бити у продаји већ од сутра, 21. априла.
...
Менаџер "Рајанера" Луис Фернандес је рекао да је та компанија одабрала Ниш због ниске цене аеродромских услуга и процене да ће бити путнике и профита.


Потпуно је јасно шта треба Београду.
 
Ta prčvarnica može bez ikakvih problema da bude na Tesli a njeno korišćenje da se naplaćuje po drastično nižem cenovniku, slično kao u Budimpešti. Nema potrebe otvarati nov aerodrom za to.
 
Аеродром отворен пре 60 година и ради све време (са изузетком сезоне пролеће/лето 1999.). Улагање исто за оба случаја, при чему у једној варијанти добијаш ефективну конкуренцију на тржишту, што, ако мене питаш, не може да буде лоше.


И, ево шта каже нови ГУП:

Ваздушни саобраћај
– Проширење и модернизација аеродрома „Никола Те-
сла”. Овај пројекат треба да обезбеди прелазак аеродрома
„Никола Тесла” у вишу категорију међународних ваздуш-
них лука. Проширење аеродрома се односи пре свега на из-
градњу друге писте и формирање карго терминала што ће
захтевати и повезивање аеродрома са железничком пругом
за путнички и теретни саобраћај; и
Оспособљавање војног аеродрома „Батајница” за ци-
вилни – карго и нискотарифни саобраћај.
Активирање вој-
ног аеродрома „Батајница”, у договору са Министарсвом
одбране РС, треба да омогући летове компанија са ниским
ценама и развој теретног авиосаобр аћаја.
 
To kad ukinu vojno vazduhoplovstvo kako su krenuli skoro ce bataja jos nije rasciscena od rusevina i koje kakvog otpada i ubojnih sredstava jos od 1999 nece to skoro
 
Što forsirate da se čisto vojni aerodrom "Batajnica" i to jedini preostao u zemilji i regionu celog Balkana i koji ima dve poletno - sletne piste pretvori u kombinovani aerodrome pored jedinog preostalog civilnog aerodrome na Balkanu pri glavnom gradu koji je izgrađen samo za civilni saobraćaj, a to je aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu?

Mi smo sačuvali civilni aerodrom u Beogradu, a to je aerodrom "Nikola Tesla" i pored teške 1999 god i jedini smo grad koji ima civilni i vojni odvojeno. U međuvremenu smo obnovili i vojni "Batajnica" sa novim tornjem, pistama itd. Za kvalitetnu vojnu intrevenciju u vazduhu porebno je da polete dva borbena aviona istovremeno, a to još samo aerodrom Batajnica omogućava sa svoje dve poletno-sletne piste. Dakle klasično podrivanje bezbednosti je pretvaranje aerodroma Batajnica u kombinovani aerodrom.

Da li znate da su sve okolone zemlje, Ruminija i Bugarska mislim i Mađarska izgubile svoje čisto vojne aerodrome zbog neulaganja u civilni u glavnom gradu od 1990 do 2005? Dobili su kombinovane u tim gradovima Sofija, Bukurešt. Dok bivše SFRJ zemlje, tačnije njihovi gradovi imaju samo jedan aerodrom, i to vojni koji je tek usput bio civilni: Zagreb (Pleso), Sarajevo, Skopje, Ljubljana, Podgorica (Golubac), Zadar (centar za obuku vojnih pilota bio nekad), Split itd.
Kod nas Niš, Kraljevo, Užice tek sada postaju kombinovani jer su to jedine piste u tim delovima Srbije.

Dok priča o niskotarifnim letovima nema smisla. Šta sada hoćete time da kažete? Da kao ne mogu da lete sa "Nikole Tesle"? Nego će te državi da pravite duple troškove održavanja bezbednosti prilikom kontrole putnika na Batajnici i "Nikoli Tesli". Sve duplo, pregled prtljaga, provera bezbednosti itd. To je klasičan oblik podrivanja svih bezbednosti.
 
Ловачки пар, или што би по хрватски у ВС рекли "ловачка пара", полеће истовремено, са једне писте.

Аргумент "дуплих трошкова" је рецидив прастарих економских схватања, типичних за Брежњевљево доба. СССР класика.
 
To se oni teše jer imaju samo jednu pistu na kombinovanom aerodromu u Zagrebu. Dok u isto vreme plaču za podzemnim vojnim aerodromom Željava kod Bihaća sa četiri piste, dve poletno - sletne i dve poletne piste koje je imao taj aerodrome na granici BIH i Hrvatske. Građen preko 10 godina, a završena igradnja 1965 godine i hitno pušten u rad za vreme intervencije Rusa u Mađarskoj i Češkoj. Kada su iz Zagreba prebačeni 20 komada Mig - 21 (tek pristiglih) u ovaj novi podzemni aerodrom kod Bihća "Željava".

Nemoj da praviš zamenu teze, jer nije to Brežnjev i ostali komunisti već je to novac od Sjedinjenih Američkih Država, cela JNA je podignuta time. Sve do 1990 godine bilo smo im najverninji prijatelj, a bićemo i u buduće što ja i podržavam.
 
Нема то везе с оним што ја пишем. А "они" (Хрвати) се не "теше" - прво, нисам их ни поменуо, већ хрватско-српски језик, који се и даље користи у Војсци Србије - а друго, да, ловачки пар полеће са једне писте: https://www.youtube.com/watch?v=YJX9ya6rY5g.
 
Kada nemaš dva tanjira onda dvojica jednu iz jednog. To si mi napisao sada, i iz Niša i iz Užica su poleteli sa jedne piste 1999 god. Suština je da ne treba pored veoma dobrog civlinog, upropaštavati u veoma solidnom stanju vojni aerodrom. Nema tog novca da je to opravdano, a oba su u istom gradu.
 
Човече, стандард је да ловачки парови узлећу истовремено, са једне писте, какви тањири, какве шерпе, какви лонци, шта пишеш ког ђавола?!

И знаш ли да ћемо бити пресрећни ако наша авијација убудуће буде уопште имала једну једину ескадрилу тактичких ловаца? Нисмо деценију и по одшколовали ниједног пилота надзвучне авијације, а затечени лете до 50 година (а требало би до 36)?! Уз још нешто мало авиона. Толики аеродром је одговарао потребама ЈРВ са 450 летелица у саставу, са развијеном ловачком, ловачко-бомбардерском, извиђачком, транспортном, ВИП компонентом... а у садашњим околностима то је најобичнија неискоришћена бетонска површина.
 
Zar zagreb nema 2 aerodroma pleso i jos jedan
neka vojske na bataji dok je jos ima
 
Нормално, нека војске тамо заувек, ал је још боље ако од дела сопствене имовине буде могла и да се финансијски потпомогне.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384159#p384159:204x3xg2 je napisao(la):
Mair » 03.May.2016/2:38 pm[/url]":204x3xg2]
Nemoj da praviš zamenu teze, jer nije to Brežnjev i ostali komunisti već je to novac od Sjedinjenih Američkih Država, cela JNA je podignuta time. Sve do 1990 godine bilo smo im najverninji prijatelj, a bićemo i u buduće što ja i podržavam.
Jeste.. Bili su nam najbolji prijatelji..
USA je imala jednu divnu politiku za Jugoslaviju koja je glasila ovako otp:
"Help them maximally to their destruction"
~Izvor Tezina lanaca 2
 
Kada te neko zeza, a ti u njega ulažeš šakom i kapom naravno da ćeš da imaš granicu do koje trpiš takvo ponašanje. Tako su i oni nas trpeli i ulagali do 1968 god. kada je matori nezvanično rekao Amerima "Ne" sekući u korenu društveni mladalački polet od '68 u Beogradu i '73 u Zagrebu. Onda su Ameri rekli zbogom. Na taj način je ostao sam između dve svetske vatre, jer je već 1948 rekao "Ne" Staljinu. Ko ostane povučem dobije zavučen.
To je kasnije bila kolektivna shizofrenija kao Rusima "Ne" plaše se Ruske invazije, a ovamo kao sa Amerima na distanci, tako da smo društveno bezbednosno bili izbušeni '70-tih i '80-tih što od Rusa što od Amera, a sam način na koji je građanski rat započeo, kako se vodio i na kraju 1999 završio to je i dokazao. Mada su koreni dosta duboki da bi ja bio jasan u jednom postu, tiče se i današnjeg stanja.
 
На Батајници има довољно места за целу активну флоту Ратног ваздухопловства Војске Србије и то дупло. Не видим икакав проблем да се ту "углаве" и карго и нискотарифни летови, још ако би војска имала финансијске користи од тога. И онако смо имали гомилу ауто трка, чак и камионску на Батајници.
 
Koja je svrha praviti još jedan civilni pored postojećeg odličnog civilnog aerodroma "Nikola Tesla"? Moto trke su jedno, a avio saobraćaj je već nešto drugo.
 
Нема ту нешто много да се прави, најбитније имамо.
 
Alo bre jedva su nasli da im podignu jedan hangar na bataji od bombardovanja proslo 17 godina jos rusevine stoje ne rasciscene
 
Mислим да су једине преостале рушевине у кругу завода Мома Станојловић, 3-4 објекта ако се добро сећам од последњег аеромитинга. Што се тиче обнављања хангара, ту се види наш однос према том роду војске. Приоритет су били луксузни аутомобили за високе официре, као и мировне мисије и сл. бацања пара.
 
Kada bi ovo bio Civilni aerodrom to bi takav prst u oko Zagrepcanima ne bi se oporavili :D ( Beograd 2 aerodoma i 3 piste , Zagreb 1 aerodrom, 1 pista i Terminal koji mi pravi kompleks )
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384159#p384159:1df9hewl je napisao(la):
Mair » 03 Мај 2016 02:38 pm[/url]":1df9hewl]To se oni teše jer imaju samo jednu pistu na kombinovanom aerodromu u Zagrebu. Dok u isto vreme plaču za podzemnim vojnim aerodromom Željava kod Bihaća sa četiri piste, dve poletno - sletne i dve poletne piste koje je imao taj aerodrome na granici BIH i Hrvatske. Građen preko 10 godina, a završena igradnja 1965 godine i hitno pušten u rad za vreme intervencije Rusa u Mađarskoj i Češkoj. Kada su iz Zagreba prebačeni 20 komada Mig - 21 (tek pristiglih) u ovaj novi podzemni aerodrom kod Bihća "Željava".

Nemoj da praviš zamenu teze, jer nije to Brežnjev i ostali komunisti već je to novac od Sjedinjenih Američkih Država, cela JNA je podignuta time. Sve do 1990 godine bilo smo im najverninji prijatelj, a bićemo i u buduće što ja i podržavam.
Маир, заборавио си и војни аеродром у Удбини (Лика), који мислим да је обновљен од бомбардовања 1994.године.

Pogledajte prilog 1

Дужина и ширина писте

https://www.google.rs/maps/@44.5511537, ... !1e3?hl=sr

Сад је то једна од војних база нато-а.
 
Udbinu poslje unistavanja piste 1994 je nedugo zatim zakrpljena od inzinjerije svk
 
Vrh