Šta je novo?

Нови мост на Дунаву код Бачке Паланке

Па наравно да нигде није проблем. Само сам желео да обавестим форумску јавност да скела постоји, с обзиром да си написао "Како им не паде на памет да уведу скелу..." :wink:
 
Овај пројекат полако напредује, мада у чланку нема пуно неких новости, осим да је почела израда идејног пројекта, да се планира почетак градње моста у другој половини 2017.године и колико ће бити издвојено средстава по ставкама везано за овај мост.


Из Бачке у Срем без пасоша
З. Р. | 29. април 2016. 21:00 | Коментара: 4
Следеће године требало би да почну радови на изградњи саобраћајнице која ће повезивати Нештин и Бачку Паланку. Путници сада пролазе кроз Хрватску. У току је израда идејног пројекта моста на Дунаву

МОСТ између Нештина и Бачке Паланке, који се спомиње већ деценијама, требало би коначно да споји сремску и бачку обалу Дунава. "Путеви Србије" су у свој план пословања за ову годину унели и ставку пројектовања овог објекта, а изградња би требало да почне следеће године.
Нови мост биће најузводнији у току Дунава кроз Србију јер ће бити "усидрен" око два и по километра низводно од постојећег, који повезује Паланку и Илок у Хрватској. Очекује се да ће се његовом изградњом смањити трошкови транспорта робе и људи из Бачке ка Срему, западној Србији и Босни и Херцеговини, јер ће нови мост водити од Нештина, преко Ердевика, до граничног прелаза Сремска Рача.
- Почетак градње моста на Дунаву могао би да се очекује у другој половини 2017. године - каже Славољуб Тубић, помоћник директора "Путева Србије" .................

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%88%D0%B0
 
Источна Славноија, Барања и Западни Срем су тек 1998. "мирно интегрисали у Хрватску".
 
I posle toliko godina jos uvek nista.

Najvaznija stvar za dalji razvoj Backe Palanke jeste novi most na Dunavu. Projekat je od drzavnog znacaja ali se ne spominje mnogo u medijima i ne znam sta se desava u vezi toga ali na stranici sagradimo novi most na Dunavu kod Backe Palanke pojavila se informacija da smo u planu i programu puteva Srbije za 2021.

www.facebook.com/pg/Sagradimo-novi-Most ... 747/posts/

Ako neko iz Sida ili Sremske Mitrovice hoce u Backu Palanku mora da udje u Hrvatsku a zatim da izadje iz nje ukupno 4 granicna prelaza dakle 2 njihova i 2 nasa. Ako neko iz Sombora hoce u Sabac ili Bijeljinu itd morace ili preko Novog Sada 100 km duze ili isto tako preko svih tih granica. Dakle projekat je bitan i za drzavu a deo teretnjaka i automobila malo bi smanjile pritisak i na Novi Sad.

Nestin i Vizic su u Sremu ali pripadaju opstini Backa Palanka, tu je Susek tu su sela opstine Sid i sam Sid. Svi oni graviraju ka BP, mnoga deca idu u skole u BP i moraju da se maltretiraju sa granicom. Da ne pricam o steti koju imaju poljoprivrednici s obe strane zbog plasmana. Zaista bitna stvar ali da li ce drzava to izgurati ostaje da se vidi. To moze biti i neki montazni most samo da se moze preci.
 
Gde pocinje Srbija, tu prestaje logika. Ovo je jos jedan primer. Od Iloka do Novog Sada, nijedan most na Savi...Taj most mi nikada nije trebao i sumnjam da će mi ikad trebati da bi nedge brze stigao, kazem kao neko totalno neutralan.
 
Savi? Nije ti bas jaka logika :lol: :lol: i ja tako ponekad ljut reagujem pa napravim lapsus :p
 
Ovaj most je potreban mnogima. Nije ni meni potrebno 99 posto puteva po Srbiji ali su potrebni zbog potreba 99 posto ljudi.

Ovaj projekat jednostavno ima svrhu. Cak ce se i Novi Sad rasteretiti znacajno a verovatno oziveti citavo to Podunavlje od Backe Palanke do Sombora. Sombor, Apatin, Odzaci, Bac su mrtva mesta. Backa Palanka je direktno na Dunavu odrzava je to, dobra industrija i blizina Novog Sada ali potreban je most da se citav taj zapadni deo Backe ozivi ali i taj deo Srema. Pa ne mora sve valjda u trougao Indjija, Pazova, Ruma. U taj potez ulupane su milijarde u milijarde pa opet te varosice stagniraju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835663#p835663:1e6p1dim je napisao(la):
Blade » Sub Mar 27, 2021 11:34 pm[/url]":1e6p1dim]Gde pocinje Srbija, tu prestaje logika. Ovo je jos jedan primer. Od Iloka do Novog Sada, nijedan most na Savi...Taj most mi nikada nije trebao i sumnjam da će mi ikad trebati da bi nedge brze stigao, kazem kao neko totalno neutralan.

KrCan":1e6p1dim je napisao(la):
Savi? Nije ti bas jaka logika :lol: :lol: i ja tako ponekad ljut reagujem pa napravim lapsus :p

Ljutnja je cudo, sta da ti kazem... :lol: :lol: :lol: Čitao sam drugu temu, pa sam ,,prezupcio" u momentu. Salu na stranu, dug potez stvarno i tacno je ovo sto kolega sa postom ispod tvog kaze.

Jos jedno premoscavanje Dunava između Srema i Bačke, nije neka investicija u odnosu na druge projekte. Ne treba tu ne znam kakav most, cisto da moze saobracaj sa jedne strane na drugu, 1+1 traka.
Jel ima nedge na tom potezu neka skela ili tako nesto, tipa kao Ram - Banatska Palanka?
 
Postoje dve skele. Jedna u Futogu i jedna u Begecu.

Upravo tako, bilo kakav most makar i montazni samo da se moze preci.
 
Bitniji od ovog mosta bio bi 1+1 planirani put od novosadske obilaznice do obilaznice oko Palanke, pa samim tim i do Bača i ostalih mesta iza njega.

Iz Beograda se do Bulevara Evrope dolazi lako, a onda klaj-klaj kroz loše održavan Satelit, Veternik, Futog, Begeč i dalje užasnim putem pored Gložana i Čelareva. Za one koji ne poznaju ovaj pravac, dođe vam otprilike kao da iz Beograda za Rumu idete kroz Ledine i Surčin.

Takođe, mislim da bi za Palanku bitnija bila i planirana prečica od ulaska u grad iz smera Novog Sada kroz industrijsku zonu do carinarnice, jer bi njenom izgradnjom bio uklonjen teži saobraćaj iz Svetozara Miletića, koja bi se potom mogla adekvatnije urediti.
 
Ne treba tu most treba neka skela za Neštin da se uvede,naravno sa pogodnostima i pristupačnijim cenama,cene za Begečku i Futošku skelu nisu baš najpristupačnije,a i često ih povećavaju,mislim da Neštinci ne bi trebali da plaćaju,naravno,uz neki dokument koji potvrđuje da žive u Neštinu.Most nije isplativ,mnogo bolje bi bilo da naprave brzu saobraćajnicu NS-B. Palanka,tj. Gložan-NS potpuno novi put,a Gložan-BP samo da dodaju još dve trake,a onda južno od ind. zone u Bačkoj Palanci neki put do mosta koji već postoji.
 
Realno jedan most na potezu između Novog Sada i B. Palanke bio bi potreban, ali bih mnogo pre računao da mu je dobra pozicija negde od sadašnje obilaznice Beočina prema zapadnom kraju Futoga. Beočin i Futog su dva poprilično velika naselja, koja imaju sada skelu, ali mislim da bi mnogo bolje povezivanje naravno napravio most. Pri tome bi omogućio mnogo, mnogo bržu vezu naselja zapadno od Beočina sa Novim Sadom, ali i sa B. Palankom iako obilazno (u svakom slučaju bolje nego vožnja do Novog Sada i natrag za one koji iz bilo kog razloga ne mogu preko Iloka). Osim toga put koji bi se nastavio na most na Bačkoj strani (dakle na zapadnom rubu Futoga) bi posle mogao da se nastavi do planirane brze saobraćajnice Novi Sad - B. Palanka. Time bi recimo sav kamionski saobraćaj iz Beočina ako ide ka NS imao novi mnogo lakši pristup gradu umesto krivudanja do Sremske Kamenice, omogućio bi i direktniju vezu ka auto putu severno od Novog Sada, kao i Bačkoj Palanci i zapadnoj Bačkoj (da kamioni ne moraju kroz NS ukoliko ne žele na carinjenje kroz Ilok), a ne treba zaboraviti i da se u Koruškoj ka Dunavu spušta i direktni put iz Sr. Mitrovice što bi samim tim značajno skratilo prevoz robe iz recimo Sombora ka Mitrovici. (Koruška bi po meni isto bila dosta dobra lokacija za most, za meštane Neština i Suska mnogo bliži pristup B. Palanci, omogućio bi da se ovaj put iz Mitrovice produži pravo na Bačku stranu, ali bi bio dosta daleko za najveća naselja na obali Dunava - Beočin i Futog).
 
У Плану јавних набавки за ову годину, а и део следеће су издвојена средства за пројектовање за грађевинску дозволу и техничку контролу пројекта за грађевинску дозволу моста изнад Дунава код Бачке Тополе.

https://www.putevi-srbije.rs/index.php/ ... 0%BA%D0%B8

план јавних набавки до 2. тромесечја
https://www.putevi-srbije.rs/images/pdf ... i-2021.pdf

план јавних набавки 2021.-јул 2021.
https://www.putevi-srbije.rs/images/pdf ... godinu.pdf

план јавних набавки 2021..JPG
план јавних набавки 2021.-измене_наслов.JPG
пројектовање мост акод бачке паланке-измене_јул 2021.JPG
 
Kada su prekrojavali granice,što tokom stvaranja Jugoslavije,što tokom raspada iste,most Ilok-Bačka Palanka je trebao biti u nadležnosti Srbije,granični prelaz je trebao ostati sa druge strane mosta,jer Hrvati nemaju naseljena mesta u tom delu,osim Iloka,znam da maštam previše,ali da su nam drugovi i susjedi bili,i ostali (što je od njih nemoguće očekivati) pametni,danas ne bismo morali da gradimo most pored mosta...
 
Osim mosta, zanimljivo je da u planu nabavki postoji i rekonstrukcija i nadogradnja puta Erdevik - Vizić - Neštin, koji će biti prirodni produžetak novog mosta i omogućiti da se brzo iz B. Palanke stigne u Šid (i do Kuzmina pa prema Bosni) bez prelazaka granice.
Ja sam vrlo često kao alternativu gužvama i kamionima preko Iriškog Venca, na putu za/iz Bosne išao preko Beočina uz Dunav, pa na Sviloš, po vrhu F. gore, pa silazak u Divoš, Bingula pa u Erdevik, put je kroz lepe krajeve, pogled s vrha Fruške gore predivan - ali je put uzak i krivudav, a najviše upravo nedostaje ovaj spoj Erdevik - Vizić koji bi omogućio da se ne vozi krivudavim grebenskim putem, već preseče Fruška gora gde je još niža.
Nama ovaj most svakako treba, jer mi se Bog zna kako ni ne trudimo da se približimo EU, a HR će u Šengen za malo jače od godinu dana, tako da će stalno prelaženje granice radi tranzitiranja ka Šidu, postati dodatno nepraktično (mada koliko sam video zasada ima dosta ljudi iz Šida koji presecaju). Uostalom, oni su iz istih razloga gradili Pelješki most jer tvrda granica Šengenske zone ne trpi baš tranzitiranje 8-10 km kroz druge države.
Nikad mi neće biti jasno zašto za svih poslednjih 10+ godina, kad je bilo više nego jasno da će nam svi glavni putevi završavati na EU granicama, ne pokrenusmo bar pitanje uključivanja u Šengen - članovi Šengena mogu biti i države nečlanice - bilo bi lakše nama, a i njima, doduše to bi značilo da mi preuzimamo obavezu da bolje kontrolišemo granicu ka BiH (na toj granici imam osećaj da bi slon u gepeku mogao da se preveze samo ako ne riče u tom momentu), Makedoniji, CG i adm. liniju ka Kosovu, ali bi nestale ka HR, Mađarskoj i uskoro ka Rumuniji i Bugarskoj (verovatno će i one u Šengen) - što bi drastično otkočilo saobraćaj i tranzit preko nas - jer to i jesu glavni tranzitni i pravci tokova robe ka nama i od nas.
Što se tiče mosta u Iloku ta granica je odlična za ulazak u HR i povratak - retko kada je gužva, iz NS već nakon 45 min ste u HR, putevi od Iloka do auto puta jesu kroz sela, ali su u odličnom stanju i vozi se 90 na otvorenom, 70 kroz sela (takvo je ograničenje, osim par stotina metara u centru svakog sela gde je 50). U svakom slučaju drastično skraćuje prelazak granice leti, posle se kod Spačve ili kod Županje ponovo uključim na auto put. Tim putem NS - ZG je 3h50 min do 4h15min, kako kad.
 
Овај мост је потребан 1/1. +++
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456978#p456978:6qy7t02v je napisao(la):
dragan » Pet Jun 09, 2017 5:44 am[/url]":6qy7t02v]Novi most je naravno značajan za stanovnike koji će ga svakodnevno prelaziti, ali
njega treba sagledati kao deo puta Bjeljina-Rača-Kuzmin-Erdevik-Neštin-B.Palanka.
"Raspisan tender za izradu građevinske dozvole"

https://www.ekapija.com/infrastructure/ ... rtve-tacke
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904257#p904257:2cbr30g4 je napisao(la):
dragan » 01 Дец 2021 09:17 pm[/url]":2cbr30g4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904248#p904248:2cbr30g4 je napisao(la):
Гага » Sre Dec 01, 2021 8:58 pm[/url]":2cbr30g4] . . никако не могу да приступим документацији . .
Samo za tebe, imenjače. ;)

https://jnportal.ujn.gov.rs/tender-eo/58441
Хвала имењаче :sesir:
Плусићћћ укњижен
 

IMG_20220619_204903.png
 
Poslednja izmena:
Vrh