Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Novosti.rs

Tunelom od Savamale do Pančevačkog mosta
BEOGRAD već sledeće godine može da raspiše tender za izvođača radova za novi tunel, koji će sa po dve trake u oba smera povezati Savamalu i Bulevar despota Stefana, za "Novosti" priča Milutin Folić, glavni gradski arhitekta.

Ovaj urbanista tvrdi da dok se ne bude izgradio metro, tunel će biti najvažniji infrastrukturni poduhvat u centru grada.

- Postoje dve verzije ovog projekta, koje su sada na javnom uvidu. Cena ovog infrastrukturnog kolosa, koji bi bio dugačak oko 2,2 kilometra, varirala bi od 90 do 110 miliona evra. Vrednost projekta zavisiće od tehničkih rešenja kojima se bude realizovao poduhvat.

* Šta će taj tunel konkretno značiti za Beograđane?

- Korist je mnogostruka. Stručnom analizom utvrđeno je da će se rasteretiti saobraćaj u centru grada za čak 14 odsto. Zagađenje životne sredine biće manje za deset procenata. Pređena kilometraža biće kraća osam odsto. To će biti fantastični rezultati. U drugim velikim metropolama veliki poduhvati su i kada se neki parametar smanji za tri odsto, a ne ovoliko koliko će biti u Beogradu.

* Šta ste do sada uradili da se realizuje izgradnja ovog tunela?

- Urbanistički zavod je u tu svrhu uradio stručnu analizu. I u okviru toga devet rešenja, od kojih su izabrana dva najbolja. Pokrenuta je izgradnja plana detaljne regulacije. Direkcija za izgradnju Beograda novim rebalansom budžeta izdvojila je novac da se uradi generalni projekat. U toku je javni uvid ova dva predložena rešenja.

* U čemu se razlikuju dva predložena rešenja?

- U suštini, kod obe varijante, ulaz u tunel na Savamali biće na istom mestu - kod parka u blizini Ekonomskog fakulteta. Ali predviđeni izlazi na Paliluli su im različiti. Prema prvoj varijanti, automobili koji idu od Novog Beograda ka Karaburmi ili Pančevu, izlaziće iz tunela u Bulevaru despota Stefana u zoni ispred gradskog MUP. Tu će se onda uraditi još dve saobraćajne trake. Kod druge verzije imamo dva izlaza. Jedan kod Botaničke bašte, a drugi je kod raskrsnice Cvijićeve i Poankareove ulice. Pruga koja se nalazi u neposrednoj blizini biće uklonjena.

* Da li postojeće saobraćajnice mogu da prime planiran broj vozila koji bi prolazio kroz tunel?

- Grad je već krenuo u realizaciju proširenja Savskog mosta. Na mestu sadašnjeg biće dvospratna saobraćajnica. Na prvoj etaži bi se nalazile četiri kolovozne trake, a iznad bi bila konstrukcija sadašnjeg mosta, koja bi bila predviđena isključivo za prelazak pešaka i biciklista. Ne bi se mnogo menjala panorama jer bi dalje dominirao čelični luk koji su Nemci postavili 1942. godine.

IDEJA STARA 44 GODINE

OVAJ bazični saobraćajni tunel trebalo je da se gradi davne 1972. godine. I tada je zamišljeno da se protokom vozila ispod zemlje rastereti saobraćaj u centru Beograda. Međutim, odustalo se od ove ideje zbog skupe izgradnje. Tadašnja tehnika probijanja tunela bila je daleko skuplja nego danas.

EFEKTI

PREMA analizi, tunelom za sat vremena može da prođe oko 1.550 vozila. Koristeći ovaj koridor, Beograđani će trošiti 11.000 litara goriva manje nego što sada troše, vozeći se centralnim gradskim ulicama. Što se tiče utrošenog vremena, putovanje će u najmanju ruku trajati duplo kraće.
 
Pored parka blok se tako gradio tako za prilaz tunelu

na prvoj slici je koji je deo za rasciscavanje , ove dve zgrade na ivici bloka su pravljene kao kapija ka necemu :D

ovo druga je crvena boja je putna saobracajnica i ulaz u tunel, plava je tramvajska pruga i raskrsnica pred tunel i zeleno je terazijska terasa koja se spusta parkovima do same reke :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393678#p393678:39lsz9tc je napisao(la):
KartmenBG » 23 Jun 2016 05:24 pm[/url]":39lsz9tc]Pored parka blok se tako gradio tako za prilaz tunelu

na prvoj slici je koji je deo za rasciscavanje , ove dve zgrade na ivici bloka su pravljene kao kapija ka necemu :D

ovo druga je crvena boja je putna saobracajnica i ulaz u tunel, plava je tramvajska pruga i raskrsnica pred tunel i zeleno je terazijska terasa koja se spusta parkovima do same reke :)
file.php

file.php


Све си омашио. Нема трамвајске пруге, и ништа се не руши.
 
Kartmen, pogledaj malo bolje, omasio si poziciju ulaznog portala. Saobracajnica prolazi ispred Ekonomskog fakulteta a ne kroz susedni blok.
 
Ne vredi. Niko nema muda, volju i pre svega postenje da stisne i zapocne dug i bolan proces gradnje metroa, pa dajemo pare na vece ili manje gluposti.
 
Ovo je ideja a ne sta ce se raditi jer ovo sto im je namera da grade tunel na delu gde je predvidjena terazjska terasa koja je po planovima da povezuje Terazije sa rekom , strasno trebali bi da naprave ovako, jer nema smisla da deo koji se toliko godina cuvao bas za ovakav podvig unakazi projekat koji cekaju generacije, ovo sto sam odradio mi je pomirljivo za obe strane, i onako su ovde gde sam ucrtao trasu tu su napustene zgrade i ogroman prostor je upitanju, i logicnije mi je ovde da udje tunel zbog izgleda ovog bloka koji je kao stvoren za ulaz u tunel .i ovako se ne prekida saobracaj ni u Gavrila principa, niti se ponistava nesto sto su generacije planirale jer ideja terazijske terase je neprocenjiva i ovim poduhvatom ce totalno anulirati njihov rad.
 
Овај слепи завршетак парка на стубовима је по мом мишљењу потпуно бацање пара, боље да су урадили степенице у продужетку логично са смером кретања преласка моста, а не овако дебилно, пређеш мост и онда силазиш са њега у правцу ка мосту.

Мада гледам све нешто и размишљам, да овај парк на стубовима ураде лепо све до улаза у тунел изнад саобраћајница као компензација за уништавање парка. И тако се настави на Теразијску терасу и замаскира саобраћајницу.
 
Kartmen to sto si ti rekao kao kompezacija tek bi bilo totalno urusavanje svega jer to nisu napustene zgrade nego cuvena osnovna skola Isidora Sekulic a izmedju su tereni za kosarku i mali fudbal u okviru skole.
 
Nisam mislio na osnovnu skolu vec na ovaj front prema karadordjevoj i ima dovoljno mesta da se saobracaj od karadjordjeve do stambene zgrade i osnovne skole spusti tunel ispod, a sto se terena za fubal i kosarku oni mogu da se prebace na ove zelene povrsine koje sam ucrtao ili da se izgradi nova osnovna skola u okviru Beograda na vodi a ovu prenamene za nesto sto prilici velicini skole s obzirom da izgleda kao da joj nije tu mesto :)
Po cemu je ona to cuvena osnovna skola s obzirom da je izgradjena 1962. ?
 
Druze ocigledno slabo poznajes taj deo.To zeleno se iz visine ne vidi sta je.Tu je dvoriste zgrade,zatim,lokali,parking ljudi koji tu zive u velikoj setospratnici.Posto tebi nije cuvena OS Isidora malo tesko mozemo da pricamo,rusi ti onda sa sve salom sa fizicko i objasni deci i roditeljima kako je to za njihovo dobro.Svako normalan hoce da pravi jos skola i neguje stare odlicne.Jesi li usao ikad u skolu,jel znas koliko je renovirana i da je u top 10 skola u Beogradu,da je ulozeno u nocno osvetljenje i obezbedjenje da ne bi nocne dame sa klijentima vise ulazile?Ili poznajes skolu sa pocetka 90-ih ili nisi nikad ni bio !?Eto kad bi i covek kao ti rusio skolu ili premestao sta da pricamo o nesrecnicima koji bas vole obrazovanje!
 
Гледајући целу ситуацију на терену, мислим да би било боље и безболније да прошире Личку улицу на рачун парка уместо да га целог пресеку и униште, и да се раскрсница Карађорђеве и приступа моста помери у осу раскрснице Личке и Карађорђеве и да се тако "испегла" кривина коју имамо при силажењу са моста.

Тако би остало и простора за спуштање Теразијске терасе као и спајање паркова Бристол и Луке Ћеловића.

Ево и плана. Нисам се обазирао на саобраћајно повезивање БНВ (они глупи кружни токови после моста и сл. небулозе).

 
A zasto sa starog savskog mosta, kada je rec o automobilskom saobracaju, ne postaviti saobracajnicu na stubovima trasom zemunski put, Licka i uci u teraziski greben iznad Gavrila Principa... Naravno tamvajska linija ide dole pre Karadjordjeve :) Kruzni tok ostaje ali je drugacije resen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393736#p393736:11j74l98 je napisao(la):
Дошљак » 23 Јун 2016 10:32 pm[/url]":11j74l98]Овај слепи завршетак парка на стубовима је по мом мишљењу потпуно бацање пара, боље да су урадили степенице у продужетку логично са смером кретања преласка моста, а не овако дебилно, пређеш мост и онда силазиш са њега у правцу ка мосту.

To su "drpili" od Londona odnosno i pre izgradnje čuvenog "Garden bridge"-a.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393736#p393736:11j74l98 je napisao(la):
Дошљак » 23 Јун 2016 10:32 pm[/url]":11j74l98]Мада гледам све нешто и размишљам, да овај парк на стубовима ураде лепо све до улаза у тунел изнад саобраћајница као компензација за уништавање парка. И тако се настави на Теразијску терасу и замаскира саобраћајницу.

Sjajna ideja.
 
Dosljak do sad najprakticnija ideja.Lepo bi izgledalo i nista se ne bi rusilo!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393803#p393803:qntu42x1 je napisao(la):
Дошљак » 24 Јун 2016, 10:49[/url]":qntu42x1]Гледајући целу ситуацију на терену, мислим да би било боље и безболније да прошире Личку улицу на рачун парка уместо да га целог пресеку и униште, и да се раскрсница Карађорђеве и приступа моста помери у осу раскрснице Личке и Карађорђеве и да се тако "испегла" кривина коју имамо при силажењу са моста.

мислим да би најбезболније и најбоље било када би им дошло из дупета у главу и одустали од овог пројекта. као што рекох на претходној страници, постоје паметније и битније ствари од овог тунела
 
100 miliona za ceo tunel. I onda je mrmot zavio čokoladu u foliju. Bez 100-120m po kilometru nek ni ne počinju. U stvari, nek ne počinju uopste.
 
Вероватно си претерао. Тунел Манајле на јужном краку Коридора 10, дужине 1,8 км и у ширем профилу, процењен је на 36,2 милиона евра. Сигуран сам да је овде много тежи терен, али баш не верујем да ће изаћи на 200 милиона.

А са закључком се слажем.
 
Народе нисам баш најбоље пазио на часовима. Ако се не варам тунел од Панчевца до Франша почети су да се буше Кртицама. Ако ме памћење служи тада су биле две кртице. Имало се могло се. Онда је у народ процурела вест да се једна кртица "заглавила"!? То је било нешто о чему није смело да се прича и Милиција је знала де приводи људе на преваспитавање ако би у кафанчету причали о томе. Када је 1995 године прорадила станица Вуков споменик, кртице су већ пале у заборав. Шта је било на крају са тим кртицама? Колико је знам кртице нису само за једнократну употребу. Чини ми се да је била и трећа кртица која је копала канализациони тунел ка Вишњичкој бањи и мислим да је она завршила посао и шта је са њом? :?
 
Из објективних разлога, ја нисам ни могао да пазим на часу у време када је започет Базисни тунел - о којем је овде реч - али, из разговора са неким од доајена урбаног развоја Београда, попут Бране Јовина или Бранка Бојовића, чуо сам да се то дешавало средином педесетих година. Тада кртица није ни било, као ни савремених метода тунелоградње - постојало је само за данашње стандарде скромно опремљено и опслужено предузеће "Тунелоградња" на челу са инж. Марком Христићем, градитељем Новог Београда. Зато су и застали.

Претпостављам да је тада прича како је нешто "запело" испод Београда могла да одведе на информативни разговор. Кртице су бушиле Врачарски тунел, знатно касније, а тада се већ срало и по новинама, а камоли по кафанама и не верујем да би милиција тукла за такву глупост. Те две кртице су се, ваљда, звале "метро" и "Београд", а ова најновија ваљда и није имала име. Налазила се у власништву фирме која је копала "Интерцептор".
 
Jedna je zaglibila da li metro ili beograd pa sju je isjekli negdje smo to vec rasprvljai stvio sam i fotke krtica onda je jedna povucena iz hr koja je trebala da busi tunel ucka , a ova zadnju koliko ja znam platio je grad beograd zato su neki i hapseni bilo po novinama oko interceptora
Trebalo bi vidjeti gdje su krtice
 
Izvini sta fali da se premesti skola?! ceo grad treba da ispasta zbog jedne skole ?! umesto da se skula izmesti negde u okolini u bolju i moderniju zgradu sa mnogo vise prostora za decu, u ostalom tu na 2 metara ce da bude buduca glavna gradska magistrala sa ogromnim zagadjenjem i bukom, uzmestanjem skole na neko manje zagadjeno mesto udaljenije od ove saobracajnice bi bilo dobro :D
 
Vrh