Šta je novo?

Po kome su neke ulice dobile ime?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=394935#p394935:24nt4280 je napisao(la):
mekbejn » Wed Jun 29, 2016 12:39 pm[/url]":24nt4280]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389673#p389673:24nt4280 je napisao(la):
Вожд » 03 Jun 2016 01:50 pm[/url]":24nt4280]Неки од белогардејаца који то свакако заслужују. Него, Српска војска која победи у Првом светском рату нема улицу..
Kako da se zove, "Ulica Srpske Vojske koja je pobedila u prvom svetskom ratu"?

Не банализуј. Улица Српске војске.
 
@Miki BGD

Bulevar dr Zorana Đinđića je do ulice Tošin bunar. Ta plava linija koju si obeležio.
 
Zeleno obojeno je privremeno rešenje koje je tako funkioniše već preko 30 godina jer posle tog nadvožnjaka ulica Partizanske avijacije sa Bežanijske kose treba da ide pravo saobraćajnica sa 3+3 ili 2+2 ka Zemunu i domu Penzionera ka Kalvariji na Zemunu. Verovatno bi nosila naziv Zelengorska, ali pošto to nije urađeno onda je ovaj privremeni deo zeleno obojen bezimen. Dok ovo crveno se verovatno naziva Kamenička ulica nego Studentska kako vidim da piše.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=394932#p394932:m4tanhsp je napisao(la):
Miki BGD » 29 Јун 2016 12:28 pm[/url]":m4tanhsp]Jel bi neko mogao da mi kaže kako se zovu ovi delovi ulice što sam označio različitim bojama? :)
Na svakoj mapi piše drugačije, pa više ni sam ne znam. :bash:
file.php
Мики, са црвеним што си означио је Студенстска улица и она иде све до окретнице аутобуса 77 и 76 односно пролази поред КБЦ "Бежанијска коса" и после окретнице се улива у улицу Јозе Шћурле.
Раније је тај део, који си означио плавом бојом, исто била Студентска улица, тако да је то била једна целина те улице од Париске комуне па даље. Овако је сад Студентска улица подељена на два дела !!!
Промена тог дела Студентске улице се десила кад је Гангула дошао на чело општине Нови Београд, а он је још тада био код жутих.

Зеленим обележено нема назива тог дела улице који иде од Студенстске до Партизанске авијације. Ту нема никаква кућа, зграда, објекат. Не знам на ком плану града си то пронашао, али то што пише "Аутопут за ......" је небулоза.

Небулоза је и то што име дела аутопута и даље на неким картама града, као на тој, се воде под именом "Аутопут за Загреб", а у ствари име тог дела аутопута је Булевар Арсенија Чарнојевића и рачуна се све до петље "Змај". Јесте да је почетком двехиљадите аутопуту од петље Змај дато име "Аутопут за ЗГ" тако да су сви пословни објекти (нажалост) се водили под именом те "улице". Сад је и то промењено и води се под именом "Аутопут за Шид". Коначно дошло из дупета у главу.
 
Znači ulica Stari put Beograd-Zagreb kao što piše u daljinaru za linije ne postoji, tj ne zove se tako? :D
 
Седница Скупштине града, прва после летње паузе, биће одржана у четвртак од 10 часова у здању на Тргу Николе Пашића. На дневном реду овог заседања наћи ће се предлог одлуке да се Арне Санес Бјернстад, амбасадор Краљевине Норвешке у Србији, прогласи за почасног грађанина Београда. Расправљаће се и о предлозима решења да Врачар добије улице Николаја Краснова и Бране Црнчевића, Нови Београд и Земун Улицу др Жоржа Матеа, Нови Београд Улицу Тадије Сондермајера, Чукарица Момчила Чедића, а Земун Богојављењски плато. Овај плато обухватаће простор између ресторана „Венеција” и Старог шлепа...

Posle sednice Skupštine grada, u četvrtak 8. septembra, Beograd će dobiti pet novih naziva ulica i jedan plato. Ipak, većina ličnosti čija će imena krasiti zgrade na Vračaru, Novom Beogradu, Zemunu i Čukarici manje su poznate široj javnosti...

http://www.politika.rs/scc/clanak/362958/Nikolaj-Krasnov-dobija-ulicu-na-Vracaru

http://www.blic.rs/vesti/beograd/da...biti-ime-arhitekta-avijaticar-lekar-i/hx9m6s1


Za sada je teško otkriti koja će ulica dobiti naziv na Novom Beogradu po ovom ekstremisti :) Tadiji Sondermajeru koji je 1927 godine preleteo dvosednim avionom 14800 km. Kako piše u vestima od Pariza preko Beograda do Indije.
 
Interesantno je kako nama u Rakovici nisu mnogo menjali nazive ulica od kad je većina naselja posle Drugog svetskog rata izgrađena. Tj, nisu donedavno (kada je deo Borske i Pere Velimirovića preimenovan u Bahtijara Vagabzade).
 
Saobraćajnica kod stargo hangar kod Airport City i N1 TV na Novom Beogradu dobija naziv u Tadije Sondermajera. To je ujedno i ulica u blizni onog valjda Karićevog zemljišta I "West 65" projekta u izgradnji.

Улица која почиње од улице Oмладинских бригада (између бројева 86 и 88) и иде поред хангара старог аеродрома Београда зваће се Тадије Сондермајера...

Izvor: http://www.politika.rs/scc/clanak/363133/PKB-ponovo-pod-okriljem-drzave
 
@Маир и @Мекбејн, да та саобраћајница ће носити убудуће име Тадије Сондермајера што ми је јако драго.

То је саобраћајница која се састоји из три мање саобраћајнице и то су саобраћајница 5-5, 4-4 и 3-3. Пре четири дана је објављена јавна набавка за извођење радова на изградњи те саобраћајнице у Блоку 65 и изради техничке документације. О томе сам писао и поставио све на теми о Ерпорт граду:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=404998#p404998:1m2x2ypr je napisao(la):
Гага » 10 Сеп 2016 03:49 am[/url]":1m2x2ypr]Јуче је раписана јавна набавка за извођење радова на изграњи саобраћајница у оквиру блока 65 и израду техничке документација. Овим се дефинише изградња три саобраћајнице 5-5, 4-4 и 3-3, у том блоку тј. у Ерпорт граду и у делу стамбеног дела Вест 65.

Позив за подношење понуда: http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... 184-16.pdf
Конкурсна документација: http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... 184-16.pdf

Прва саобраћајница 5-5 је дужине 115 метара, ширине коловозних трака 7 метара (1+1) и обостраних тротоара ширине по 1,5 метар. Она почиње код улаза у Ерпорт град код Тошиног бунара. У конкурсној документацији је погрешно наведен податак да је то Земунска улица, а на цртежу је написано како треба.
Ова саобраћајница на њеном почетку пролази поред дела зграде која се сад реконструише у пословну зграду и паркинга који се сад гради. Овај део не спада у oквир овог целог пројекта.

Друга саобраћајница 4-4 је дужине 200 метара ширине коловозних трака 7 метара (1+1) и обостраних тротоара и паркинга ширине 5 метара.

Трећа саобраћајница 3-3 је дужине150 метара, ширине коловозних трака 7 метара (1+1) и тротоара са десне стране ширине 1,5 метар, а паркинг ширине 5 метара је са друге стране те саобраћајнице, а поред је стаза за пешаке. Саобраћајница 3-3 је садашња блоковска уличица која иде од изграђених зграда у насељу Вест 65 и пролази поред зграде бившег хангара Старог аеродрома са једне стране, а са друге стране поред зграде Зептер и зграде балканске ЦНН (Н1) телевизије и спаја се са саобраћајницом 4-4.

Ова саобраћајница би требало да почне да се гради на пролеће следеће године.

Ово је улаз у Ерпорт град у који се улази из Тошиног бунара (прва слика од 14.маја, а друга од 07. августа 2016.).
Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
Цртеж саобраћајница 5-5, 4-4 и 3-3 које ће се градити:

:sesir:

Такође будући назив дела улице Студентске, како је већ Маир јавио, ће бити сад улица др Жоржа Матеа. Тај део је од Тошиног бунара до окретнице аутобуса 76 и 77, односно до улице Јозе Шћурле.
То је овај део Студентске улице који сам означио са црвеном линијом:
Pogledajte prilog 3
:sesir:
 
U vezi Tadije. Čudi me da ga nema (tj. ja ne mogu da ga nađem) na engleskoj Vikipediji.
Takođe me čudi da ga nema na spisku pilota iz WW1 koji su imali bar 5 obaranja, a bio je i ratni pilot koji se borio protiv eskadrile Crvenog Barona.
Može li neki link na engleskom jer me je njegov lik baš zainteresovao.
Ne mogu da nađem ni njegov selfi u avionu koji se pominje na srpskoj Vikipediji.

Poslato sa telefona
 
Imas clanak iz novosti u temi avijacija u relaks sekciji foruma prvo pretrazi bb pa onda ides dalje
 
Više volim neki nezavisniji (strani) izvor. Čudi me da na engleskom nema (skoro) ništo o njemu, a ispade da je vrlo bitan za svetsku avijaciju.
 
Да ли сматрате да Петар Одељан заслужује своју улицу у Београду? Ја искрено не бих имао ништа против те идеје, највише због симболике јер је у Београду и крунисан за цара.
 
Zanimljiva ideja, mada bi se trebalo prethodno izjasniti o ulozi Srpskih slovena u pobuni pod njegovim vodjstvom. Davno sam citao o njemu, pa ne mogu da se setim, ali znam da je krunisan kao nepotvrdjeni naslednih Bugarske krune.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=405645#p405645:2c8mqk2v je napisao(la):
astrodule » 14 Sep 2016 01:01 am[/url]":2c8mqk2v]U vezi Tadije. Čudi me da ga nema (tj. ja ne mogu da ga nađem) na engleskoj Vikipediji.
Takođe me čudi da ga nema na spisku pilota iz WW1 koji su imali bar 5 obaranja, a bio je i ratni pilot koji se borio protiv eskadrile Crvenog Barona.
Može li neki link na engleskom jer me je njegov lik baš zainteresovao.
Ne mogu da nađem ni njegov selfi u avionu koji se pominje na srpskoj Vikipediji.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=405672#p405672:2c8mqk2v je napisao(la):
astrodule » 14 Sep 2016 10:21 am[/url]":2c8mqk2v]Više volim neki nezavisniji (strani) izvor. Čudi me da na engleskom nema (skoro) ništo o njemu, a ispade da je vrlo bitan za svetsku avijaciju.

Što se tiče broja obaranja, Tadija Sondermajer je prijavio dva, od kojih mu je francuska vojska jedno zvanično priznala.
On je na Zapadnom frontu leteo relativno kratko, od 1.marta do 21. maja, kobnog požara na SPAD-u i povreda od kojih se lečio naredna 4 meseca.
Sama činjenica da je jedan oficir iz male Srbije primljen u "Rode" govori da je bio izuzetan pilot - to je bila najelitnija jedinica kod Francuza i oni sami ne bi prihatili neku zamlatu poslatu po političkom naređenju - em su bili "udarna pesnica", em su im životi zavisili od kvaliteta i stručnosti kolega.

Njegove zasluge su nesumnjive za zarvoj civilnog vazduhoplovstva KSHS/Jugoslaviji: popularizacija, osnivanje Aerokluba, avio kompanije "Aeroput"...
Propagandni let od Pariza do Bombaja i nazad do Zemuna (sa usputnim sletanjima) je svakako velio dostignuće za ono vreme i za pilote iz Kraljevine SHS, to je bilo doba brojnih obaranja rekorda u avijaciji. Samo tri nedelje posle njihovog leta, Lindberg je preleto Atlanstki okean, svet se zauvek promenio i njihov let više nije izgledao tako impresivno.
Ali, zato je osnovana naša avio kompanija, uspostavljeni su civilni letovi i počeli da rade civilni aerodromi, što je velika stvar za "zemlju seljaka na brdovitom Balkanu". O nekim "zaslugama u svetskim razmerama" možda mogu da pišu samo neobavešteni novinari.
Zahvaljuljući ljudima poput njega ova zemlja je napredovala i razvijala se, a ne zbog privlačenja stranaca na dobru zabavu, kafanu, trubu i roštilj.
 
За више информација, ту је књига..

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426667#p426667:20sp1a71 je napisao(la):
Zaza Bg » Pet Jan 06, 2017 11:05 pm[/url]":20sp1a71]Да ли сматрате да Петар Одељан заслужује своју улицу у Београду? Ја искрено не бих имао ништа против те идеје, највише због симболике јер је у Београду и крунисан за цара.
Odr simbolika moze biti povod za dodelu ulice, mada mene pomen bilo kog bugarina najvise asocira na najgore pokolje srba u prvom i drugom sv ratu, koji se malo razlikuju od siptarskih ili ustaskih. Vrlo slicna situacija je bila i za vreme samuila, kada su mnoge srpske zemlje takođe bile pod njegovom okupacijom. Ako na to dodamo cinjenicu da je tzv 'makedonska' nacija nastala kao rezultat visevekovne bugarizacije tamosnjih srba, onda je jedini zakljucak da nijedan bugarin, pa ni ovaj, ne zasluzuje ulicu bilo gde u srbiji.
 
Vrh