Šta je novo?

Proširenje Bulevara despota Stefana

Iako je svima jasno da baš te tri zgrade sprečavaju širenje ulice na 2+2 ili makar 2+1, prava istina je da tim proširenjem ipak ne bismo puno dobili.

U smeru iz centra, nikada nije gužva na tom delu, jer ceo ulazni saobraćaj je generisan jednom trakom koja skreće iz Dečanske ulice.

U smeru ka centru postoji velika gužva, naročito u špicevima, ali ona je generisana raskrsnicom sa Dečanskom koja je iza ovog suženja, tako da bismo širenjem, zapravo samo dobili žutu traku koja bi autobuse opet dovela na istu gužvu.

Još ako je tunel zaista u realnim planovima, onda mislim da je u ovom širenju daleko skuplja dara nego mera. Bolje da konačno urade nešto sa zgradom koja je između ovih predratnih lepotica, a koja je napuštena već 20 godina.
 
Ovo su te dve zgrade koje moraju da se sruše:

Ja mislim da je to odlična ideja, i da je to davno trebalo uraditi.
 
Jel bi mogle da se "uguraju" u liniju? Ako ih sruše plašim se da ne nikne neka nova staklena Sky Plaza sa xy spratova koja nema veze sa okolnim ambijentom. Drugo pitanje, hoćel se ovo uskoro proširivati il je samo spisak lepih želja.
I ovo što Goje kaže stoji. I da se proširi, ostaje usko grlo gore kod skretanja za Terazijski tunel, pa saobraćaj ne bi bio nešto protočniji. Ipak, ostaje estetski razlog da te 2,3 zgrade stvarno štrče van linije i da ih zato treba "podšišati".
 
Džaba sva proširenja kada gde god u centru imamo 2+2 (BKA) desna traka služi za bahate sa 4 migavca.

Poslato sa telefona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=416929#p416929:1qpu6u4e je napisao(la):
Earthmoving » 16 Nov 2016 09:33 am[/url]":1qpu6u4e]J
I ovo što Goje kaže stoji. I da se proširi, ostaje usko grlo gore kod skretanja za Terazijski tunel, pa saobraćaj ne bi bio nešto protočniji.

Protocnost kod tunela je uslovljena i suludo osmisljenom zelenom strelicom za skretanje desno u tunel. Kada je realno moguce skrenuti desno, tada je strelica ugasena, a upaljena je kad je realno jako mala verovatnoca da se skrene. Zelena strelica treba da se upali odmah, dok idu vozila pravo ka skupstini, jer u tim trenucima je moguce skrenuti. Kada se njima upali crveno i kad krenu iz suprotnog smera od skupstine u tunel da skrecu, tada strelica nema mnogo smisla.
 
Neverovatno da su to tako glupo smislili. Obično dolazim s druge strane, tako da nisam to primetio. To bi moralo hitno da se promeni, tu nema pešaka i uslovna strelica za skretanje udesno bi trebala da bude uvek upaljena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=416932#p416932:1449no49 je napisao(la):
astrodule » 16 Nov 2016 10:43[/url]":1449no49]Džaba sva proširenja kada gde god u centru imamo 2+2 (BKA) desna traka služi za bahate sa 4 migavca.

Poslato sa telefona


Лепо комуналци за то да буше гуме одма
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=416918#p416918:2pzwao5m je napisao(la):
GOJE » Wed Nov 16, 2016 9:34 am[/url]":2pzwao5m]Iako je svima jasno da baš te tri zgrade sprečavaju širenje ulice na 2+2 ili makar 2+1, prava istina je da tim proširenjem ipak ne bismo puno dobili.

U smeru iz centra, nikada nije gužva na tom delu, jer ceo ulazni saobraćaj je generisan jednom trakom koja skreće iz Dečanske ulice.

U smeru ka centru postoji velika gužva, naročito u špicevima, ali ona je generisana raskrsnicom sa Dečanskom koja je iza ovog suženja, tako da bismo širenjem, zapravo samo dobili žutu traku koja bi autobuse opet dovela na istu gužvu.
Dobili bismo "kofmor" da se ne blokira ceo saobracaj svaki put kada nekom crkne auto na toj uzbrdici, ili kada neki vozac pocetnik pokusava da se uparkira ili ispakira, ili kada stane taxi, ili milion drugih situacija kada jedno vozilo zatvori ceo smer.
Dobili bismo stazu za bajs. Voziti tom ulicom bajs je skoro nemoguce, trotoar preuzak i za pesake, a da verglas bajs uzbrdo dok iza tebe turira dupli autobus koji nema gde da te obidje ... uzas

I dobili bismo ipak manju guzvu, bar sigurno za GSP. Slazem se sa tobom da guzvu generise i raskrsnica sa Decanskom, ali kada bi autobus mogao da produzi svojom trakom kroz tih 300 metara, to bi mu dalo ogromnu prednost nad automobilima, a valjda je u tome i poenta javnog prevoza. Kada ides autobusom odmah na raskrsnici sa Cetinjskom, kada se traka vraca na 2+2 odmah se vidi velika razlika.

Još ako je tunel zaista u realnim planovima, onda mislim da je u ovom širenju daleko skuplja dara nego mera. Bolje da konačno urade nešto sa zgradom koja je između ovih predratnih lepotica, a koja je napuštena već 20 godina.
Ja stvarno razumem arhitekte i sve zaljubljenike u arhitekturu i istoriju. Uopste nisam u nekom fazonu da treba da se rusi sta stignemo, ali sta je ovde tacno "skuplja dara nego mera" ? Vreme i zivci stotina hiljada ljudi, rasipanje para, zagadjenje, nasuprot 3 zgrade ?
Ovo moze da se uradi za 6 meseci, a tunel verovatno necemo videti bar 15-ak godina, ako ikada i bude... A cak i da bude, oce li biciklisticka staza da ide kroz tunel ?
 
Проширују део Булевара деспота Стефана
М. Т. КОВАЧЕВИЋ | 16. новембар 2016. 22:15 |

Планирано рушење три зграде од историјског значаја према плану детаљне регулације. Уклониће куће Дунђерских, архитекте Смиљанића и конзула Станковића

Не, хајде лепо да срушимо комплетан историјски центар, да могу сви да дођу и иживљавају се лепо, да праве полицајке и аутомобилима и аутобусима и камионима и возовима и..

Ко хоће у центар, нека се избори за метро, седне лепо одакле год и изађе где год.

Против рушења!
 
Rušene su mnogo veće i vrednije građevine ili samo zatrpane pa niko nije trepnuo. Te zgrade su i onako loše održavane tako da će uskoro ostati i bez fasada.
 
Ako je u planu da se ruši staklenac i ono iza njega onda bi ovo proširenje imalo smisla jer bi bilo više prostora da se bolje reši skretanja iz Bul Despota Stefana ka tunelu (Braće Jugović). Znam da je u planu da se menja nešto oko Trga i Makedonske al nisam u toku da li ima promena i za ovaj deo iza staklenca?
 
Beograd se nalazi u takvoj neviđenoj konfuziji. Sa jedne strane proširuje pešačke zone, pravi plan za metro, uvodi javne bicikle, gradi biciklističke staze a sa druge strane pravi auto-put u centru grada, podzemne garaže, tunel za automobilski saobraćaj, šire mostove za automobile kao i most kod Ada Huje namenjen samo za automobile, ruši travnjake na Novom Beogradu da bi napravio giga parking.
Sve ovo govori da oni koji najavljuju sve ovo nemaju pojma šta hoće osim da konstantno plasiraju teme koje im mogu doneti popularnost bez ikakve vizije ili plana šta mi zapravo hoćemo da budemo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417112#p417112:1m0b834b je napisao(la):
Earthmoving » 17 Nov 2016 08:46 am[/url]":1m0b834b]Ako je u planu da se ruši staklenac i ono iza njega onda bi ovo proširenje imalo smisla jer bi bilo više prostora da se bolje reši skretanja iz Bul Despota Stefana ka tunelu (Braće Jugović). Znam da je u planu da se menja nešto oko Trga i Makedonske al nisam u toku da li ima promena i za ovaj deo iza staklenca?
Tu kod bioskopa će se završavati BDS, te će biti T raskrsnica čime će biti protočnija nego do sada. Zaista mi nisu jasne ovako burne reakcije na rušenje tri stare kuće koje su planirane da se sruše još pre 40 godina.
 
Hvala na odgovoru Vučko.
Iskreno i meni je malo neugodno ako je ona jedna od Dunđerskih iz Bačke. Ako je njihova ipak je u pitanju porodica važna za istoriju Srba, pa ispada da ne čuvamo nasleđe važnih predaka.
 
Неугодно је, али је тренутно стање тих зграда још неугодније. Искрено се надам да ће урадити њихове увучене реплике. И било би лепо да уреде све фасаде у булевару Деспота Стефана које су у катастрофалном стању. А ону незавршену грдобу би исто ваљало срушити, и завршена би штрчала.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417120#p417120:2jqcegi2 je napisao(la):
Biciklistkinja » Čet Nov 17, 2016 4:49 am[/url]":2jqcegi2]Beograd se nalazi u takvoj neviđenoj konfuziji. Sa jedne strane proširuje pešačke zone, pravi plan za metro, uvodi javne bicikle, gradi biciklističke staze a sa druge strane pravi auto-put u centru grada, podzemne garaže, tunel za automobilski saobraćaj, šire mostove za automobile kao i most kod Ada Huje namenjen samo za automobile, ruši travnjake na Novom Beogradu da bi napravio giga parking.
Sve ovo govori da oni koji najavljuju sve ovo nemaju pojma šta hoće osim da konstantno plasiraju teme koje im mogu doneti popularnost bez ikakve vizije ili plana šta mi zapravo hoćemo da budemo.
Most kod Ada Huje je za teretni saobraćaj prvenstveno, ne za individualni automobilski.
Dalje, taj "autoput" o kome pričaš (tačnije gradska magistrala - UMP) u planovima je još od 80-ih, a kada se ne bi izgradila, uzaludno bi bile bačene sve one pare ulupane u most preko Ade i svu propratnu infrastrukturu izgrađenu do danas. Najgore bi bilo ostaviti ovo sve poluzavršeno nakon svih ovih godina izgradnje i silnog uloženog novca. Da, moglo se pametnije ulagati, ali šta je - tu je.

Što se populističkih izjava vlasti tiče, tu se slažem. Dovoljno je videti ovaj celi fijasko sa muzičkom fontanom (bez rešavanja gorućeg pitanja saobraćaja) i shvatiti da vlast samo pokušava da dobije političke poene kojekakvim budalaštinama štetnim po strateški razvoj grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417238#p417238:1k6fdmwc je napisao(la):
Lurker » Thu Nov 17, 2016 7:02 pm[/url]":1k6fdmwc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417120#p417120:1k6fdmwc je napisao(la):
Biciklistkinja » Čet Nov 17, 2016 4:49 am[/url]":1k6fdmwc]Beograd se nalazi u takvoj neviđenoj konfuziji. Sa jedne strane proširuje pešačke zone, pravi plan za metro, uvodi javne bicikle, gradi biciklističke staze a sa druge strane pravi auto-put u centru grada, podzemne garaže, tunel za automobilski saobraćaj, šire mostove za automobile kao i most kod Ada Huje namenjen samo za automobile, ruši travnjake na Novom Beogradu da bi napravio giga parking.
Sve ovo govori da oni koji najavljuju sve ovo nemaju pojma šta hoće osim da konstantno plasiraju teme koje im mogu doneti popularnost bez ikakve vizije ili plana šta mi zapravo hoćemo da budemo.
Most kod Ada Huje je za teretni saobraćaj prvenstveno, ne za individualni automobilski.
Dalje, taj "autoput" o kome pričaš (tačnije gradska magistrala - UMP) u planovima je još od 80-ih, a kada se ne bi izgradila, uzaludno bi bile bačene sve one pare ulupane u most preko Ade i svu propratnu infrastrukturu izgrađenu do danas. Najgore bi bilo ostaviti ovo sve poluzavršeno nakon svih ovih godina izgradnje i silnog uloženog novca. Da, moglo se pametnije ulagati, ali šta je - tu je.

Što se populističkih izjava vlasti tiče, tu se slažem. Dovoljno je videti ovaj celi fijasko sa muzičkom fontanom (bez rešavanja gorućeg pitanja saobraćaja) i shvatiti da vlast samo pokušava da dobije političke poene kojekakvim budalaštinama štetnim po strateški razvoj grada.

Most preko Ada Huje nije planiran za šinski sistem niti se ostavlja mogućnos da se on nekada dogradi što će se pokazati katastrofalnom odlukom u narednom periodu.
 
Proširuju se ulice za još više automobila i gradi se još garaža i parkinga. U isto vreme sve više radnih mesta se izmešta na NBG, čak i javna administracija se tamo izmešta, ne samo kancelarijski i komercijalni poslovi. Zašto onda to sebi radimo? Jesmo li napravili most i put Borča-Zemun da rasteretimo tu ulicu a sada bismo to da širimo bez veće potrebe.
 
Zivi bili pa videli...meni sve to smrdi na pretrpavanje projektnih planova pred izbore za gradonacelnika sledece godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417282#p417282:247dhi2e je napisao(la):
tragac » Thu Nov 17, 2016 9:15 pm[/url]":247dhi2e]Proširuju se ulice za još više automobila i gradi se još garaža i parkinga. U isto vreme sve više radnih mesta se izmešta na NBG, čak i javna administracija se tamo izmešta, ne samo kancelarijski i komercijalni poslovi. Zašto onda to sebi radimo? Jesmo li napravili most i put Borča-Zemun da rasteretimo tu ulicu a sada bismo to da širimo bez veće potrebe.
A kako ljudi sa Karaburme, Visnjicke Banje, Slanaca, Mirijeva, Krnjace, Koteza, itd, da stignu na Novi Beograd nego upravo kroz tu ulicu koja treba da se prosiri ?
Taj novi most je na granici isplativosti za put ka/od Novog Beograda cak i za ljude iz Borce, tek ako se nalazis na potezu od Opstine NBgd ka Zemun, onda se isplati ici za Borcu tim putem, ako si bilo gde drugde na Novom Beogradu bolje je ici kroz grad... A pored toga, ljudi iz ovih naselja valjda nekada idu i grad ...
 
Ja sam pre nekoliko postova izneo svoj stav da sam protiv rusenja i prosirivanja ove ulice.
Dodao bih i sledece. Ne samo da sam protiv njenog prosirivanja, vec bi ogranicio i saobracaj u njoj na JGP, Biciklisticki, Taxi i eventualno volizlla stanara (uz obavezno izdavanje dozvola posebnih dozvola).
Ako tezimo (a navodno tezimo) tome da centar grada postepeno vracamo coveku (pesaku), onda je apsurd da olaksavamo i podspesujemo lokalni tranzit trasport kroz sam centar.
A najveci deo automobila koji prolaze ovim delom despota stefana jesu oni koji su u tranzitu, koji iz pravca palilule i karaburme idu na N. Beograd.

Neko je pitao , a kuda i kako oni da idu?
Okolo prijatelji, okolo, naokolo. :)
I ja sam od onih koji dupe ne dizu iz vozackog sedista. Pa? ;)
Mozda promenimo navike ;)

Kola nemaju svi, javni prevoz je dostupan svima. Pesacenje takodje.
Za putnicki (individualni saobracaj se trebaju zavrsavati SMT i UMP, a centar polako humanizovati.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Rusenje i prosirenje je dobro osim za utomobile tako i za javni prevoz. Pominju se i bici staze kao i drvored. Ako se ispostuje, dovoljno, mene su kupili. Zuta traka prakticno celom duzinom ce i dodatno ubrzati vec odlicne linije prevoza poput 16ice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417467#p417467:3bfp7k0e je napisao(la):
laki72 » Fri Nov 18, 2016 2:14 pm[/url]":3bfp7k0e]Ja sam pre nekoliko postova izneo svoj stav da sam protiv rusenja i prosirivanja ove ulice.
Dodao bih i sledece. Ne samo da sam protiv njenog prosirivanja, vec bi ogranicio i saobracaj u njoj na JGP, Biciklisticki, Taxi i eventualno volizlla stanara (uz obavezno izdavanje dozvola posebnih dozvola).
Ako tezimo (a navodno tezimo) tome da centar grada postepeno vracamo coveku (pesaku), onda je apsurd da olaksavamo i podspesujemo lokalni tranzit trasport kroz sam centar.
A najveci deo automobila koji prolaze ovim delom despota stefana jesu oni koji su u tranzitu, koji iz pravca palilule i karaburme idu na N. Beograd.

Neko je pitao , a kuda i kako oni da idu?
Okolo prijatelji, okolo, naokolo. :)
I ja sam od onih koji dupe ne dizu iz vozackog sedista. Pa? ;)
Mozda promenimo navike ;)

Kola nemaju svi, javni prevoz je dostupan svima. Pesacenje takodje.
Za putnicki (individualni saobracaj se trebaju zavrsavati SMT i UMP, a centar polako humanizovati.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Ja sam pitao. Nisam od onih koji svuda idu kolima, ali to sto pises je apsurdno. Sve sto bi postigao izbacivanjem automobila iz te ulice je da ces da preopteretis alternativne pravce i napravis guzvu na njima.
Slazem se da za vecinu to jeste tranzit ka drugim delovima grada, ali napravi prvo normalan alternativni tranzitni pravac za sva ta naselja koja koriste ovaj bulevar, pa onda pravi pesacku zonu ili sta god, a ne ovako na silu. Ovo sto predlazes je super prica kada bi mi sada imali dobar metro, pa onda tunel koji obecavaju, pa jos stotinu stvari koje imaju uredjeni gradovi na zapadu, pa onda pravimo pesacko-biciklisticke zone i izbacujemo automobile iz grada. Ali u ovoj situaciji bi bilo kao da pokusavas da stavis krov na kucu na kojoj nemas ni temelj.

Btw, ta ulica je preuska i za to sto si zamislio, jer trenutno nema mesta ni za autobus i bicilistu.
 
Vrh