Šta je novo?

Славија - Краља Милана - Теразије

100_DM_1996.jpg


sto bi mjenjao kad dojce banka ce uvjek mjenjati :) klarica
 
Negdje smo imali temu o ovom bloku bio je cak i konkurs ako se nevaram ,nisam uspio da nadjem Igore .Urbanisticki paln i render bloka radio institut za urbanizam i arhitekturu srb izlozba u holu rts povodom 60 godina

20150523135348.jpg


20150523135358.jpg
 
Na temama ovog foruma već smo imali diskusije o tome kako urediti javni prevoz u centralnoj zoni, e pa izgleda kao da je gradski menadžer to iščitao i da je njegova ekipa odabrala šta im se od predloga najviše sviđa. A svića im se ideja da se ukinu trolejbusi, da se vrate tramvaji u strogi centar i da se tako mreža javnog prevoya vrati u stanje od pre 70 godina. Metro? To najbolje da vidimo sa gradonačelnikom, Vesić ne bi o tome, ima drugačije planove.

BG kao pre 70 godina: Vraća se tramvaj na Terazije
Gradski menadžer Goran Vesić najavio je da izmena projekta rekonstrukcije Trga Slavija predviđa i uvođenje šina u Ulicu kralja Milana.

IZVOR: B92 SUBOTA, 26.11.2016. | 12:51

To bi, kaže on, značilo ponovno uspostavljanje tramvajskog saobraćaja prema Kalemegdanu.

On je naveo da je ideja da od Slavije, preko Kralja Milana, Terazija, Trga republike i Vasine ulice do Kalemegdana (Donji garad) saobraća tramvaj na liniji 1.

"Osim toga produžila bi se i linija 6, pa bi od Tašmajdana nastavila dalje na Trg Nikole Pašića, Terazije, Trg republike, Vasinu, Kalemegdan i Pristanište. Tramvaji će se uklopiti u koncept pešačke zone, a Terazijama vratiti velelepni izgled kakav su izgubile pre skoro 70 godina, uklanjanjem šina i u uvođenjem trolejbusa", istakao je Vesić za Blic.

On je pojasnio da će rekonstrukcijom Slavije šine ostati u tom krugu, a nastavak izgradnje uslediće tek u drugoj fazi proširenja pešačke zone kada će Terazije, Kralja Milana i Trg Nikole Pašića biti rezervisani samo za šinski prevoz, taksi vozila i pešake.

"Pre toga u prvoj fazi, kroz Kralja Milana i Terazije biće uvedeni elektrobusi. Nabavkom četrdesetak vozila, oni će saobraćati na linijima 19, 21, 22 i 29 i takvo stanje potrajaće sve dok ih u centru ne odmene tramvaji. Takođe da bi smo ponovo uveli tramvaje preko Terazija potrebno je napraviti i skretnice u Ulici Tadeuša Košćuška, da se izgradi tri kilometra dvokolosečne pruge i kupi 16 novih tramvaja, a elektrobusi na pomenutim linijama dobiju novu okretnicu na Slaviji, pored Narodne banke", precizirao je gradski menadžer.

On je zaključio da postoji mogućnost da tramvaji na novoj deonici voze bez kontaktne mreže, jer u nove "španske” tramvaje mogu da se ugrade kondenzatori, što im omogućava da idu bez napajanja.

Ništa ne kaže o vremenskom okviru za ostvarivanje ove ideje, ali pretpostavljam da je to sledeće posle kompletne rekonstrukcije Trga republike i Francuske, posle izgradnje svih podzemnih garaža, znači kroz nekoliko mandata, ako ih baš bude krenulo sa Beogradom na vodi...
I naravno ne kažu šta ide prvo, da li prva linija metroa ili vraćanje tramvajske mreže u stanje od pre 70 godina...
 
U ovom tekstu ima puno nelogicnosti i nedoststatka para
 
Resili su da ubace tramvaj u ulicu Kralja Milana zato sto su odustali od metro-a Trg-Slavija.
 
Ali guranje elektrobusa gdje im nje mjesto plus guranje kondenzatora u spance sto je neizvodljivo
Kupovina novih tramvaja 16 tramvaja to je minimum 20mil evra
pa kupovina i guranje elektrobusa umjesto trolejbusa totalno bespotrebno
 
Ma bukvalno su sakupili ideje za revitalizaciju trasa tramvaja u gradskom jezgru, koje su iznete na Beobuildu u poslednja dva meseca.
Pri tom ne govore kakvih 16 tramvaja treba nabaviti za to, ne govore zašto direktne linije preko Slavije treba razbiti radi tramvaja koji bi išao samo od Kalemegdana do Slavije, najprecizniji detalj koji se spominje je da će linija nositi broj 1, to im je valjda ključni parametar kvaliteta rešenja, da se vidi doslednost restitucije u stanje od pre 70 godina.

Ja bukvalno ne stižem da otvaram nove topice onom brzinom kojom Vesić lansira rešenja (prvo Francuska ulica, a sad ovo). Ali namerno ih otvaram jer mislim da svaki bombastični plan gradskog menadžera, tako opušteno plasiran bez ikakve osnove u nekakvom projektu, zaslužuje da bude dokumentovan. Čisto da se vidi i bude praćeno šta rade.
 
Postavi i onaj crtez iz blica potrebno je nekoh 4 km dvostrukog kolosjeka i nekih 8 skretnica
 
Nisam preuzeo sa Blicovog sajta, ne mogu da nađem crtež, nije ni bitno, ionako još nisu odlučili da li hoće bežični tramvaj na baterije ili će se zadovoljiti klasičnim pantografom...
 
Ukratko, ideja je kupiti 16 tramvaja i 45 elektrobuseva, da bi se za toliko smanjio broj trolejbusa u Beogradu. Ako ste mislili da je gorući problem Beograda što ne postoji metro - varate se, gorući je problem to što gradom saobraćaju trolejbusi i protiv toga će se gradski menadžer boriti.

Ako se već želi proterivanje trolejbusa sa Terazija i Slavije u korist tramvaja, čak i to je moguće učiniti na pametniji način. Na primer, 41 da skreće kod skupštine, pa Dečanskom i Braće Jugovića da se spušta ka Francuskoj. Trolejbusi sa Crvenog krsta mogu se preusmeriti na razne načine:
* Ka Kaleniću, pa preko Vukovog spomenika u 27. marta, pa preko Paliluske pijace Makedonskom
* Dalje preko Njegoševe...

Ma nebitno, premrežavanje centra tramvajskim prugama značilo bi samo jedno - nećemo graditi metro, ne treba nam, restitucija tramvajskih linija od pre II svetskog rata je rešenje za novo saobraćajno lice Beograda...
 
Izgradnja metro-a ako se odradi ovo sa francuzima ce najverovatnije poceti 2019te a istovremeno ce se unaprediti tramvajska mreza.
 
Мени није јасно шта они на крају планирају? Скоро смо видели предлоге за реконструкцију теразија, трга Николе Пашића и трга Републике (потпуно нове пројекте), а сада помињу стари изглед Теразија (додуше то ми се највише и допада). Чак и да провуку трамвај кроз те делове, опет је метро неопходан, треба и до њега некако доћи :) али вероватно ће бити та прича да ту није неопходан метро...
 
Sve bolja i bolja resenja se prave, zaista ce Beograd konacno biti humaniji grad, ne razumem sad kolicine hejta na ovaj predlog koji se hvata u srz ukidanja automobilskog grada a simbol toga jeste povratak Trga terazije u pravom smislu toga a ne da bude jedna velika raskrsnica, ko hoce u grad lepo gradskim prevozom a ne da provlace arterije kroz centar grada i da pospesuju saobracaj kroz centar ...
 
О-хо-хо, ако је тачно да власти прате форум и да готово у реалном времену преузимају идеје које овде изнесемо, онда се ја осећам као да сам у ријалитију, и мораћу да тражим неку надокнаду, или да ми Игор обезбеди пригодну старлету да се припомогнем...

Шалу на страну, не знам да ли је власт преузела мањински став форума Беобилд (већински је био да се све поплоча, уз много јеткости форумаша што им неко квари маштарије о... Васиној улици целој у мермеру, ал` ето, ја запео), или је, једноставно, у градским структурама схваћен сав идиотлук укидања јавног превоза у најатрактивнијој градској зони, као и бурлескност гурања оноликих трола низ Француску, па се прибегло опробаном, квалитетном и у Европи доказаном урбаном решењу: пешачко-трамвајској улици.

Елем, ако је делић онога о ријалити-Беобилду тачан, могу само да им предложим да исту логику примене и на случај Главне улице у Земуну.

Неколико запажања:

1) Станиславе, паметан си човек, види се лако из постова, па ћеш моћи да разумеш да ово никако не може да утиче на градњу метроа: није исти ред величина, све то кошта као једна метро станица. Површински јавни превоз између Калиша, Теразија и Славије је потребан, а изостављање Славије из плана метроа је прворазредни скандал и свињарија;

2) Будућа трамвајска линија 1 сигурно неће бити Калемегдан - Славија, већ свакако Калемегдан - Бањица, преко Теразија и Славије. То је морало постојати и током свих претходних 70 година и постојало би у сваком граду који има трамвај, а није ирационално вођен као Београд;

3) У будућност тролејбуса као превозног средства у време када се за наручивање новог Теслиног модела чека у реду као за хлеб, нисам склон да верујем;

4) Постојеће тролејбуске и једну аутобуску линију (31) не треба све завршити на Славији, већ би једну ваљало послати на трасу коју је 31 користио током реконструкције Краља Милана 2002. (Славија - Немањина - Кнеза Милоша - Трг НП... - Дорчол), друга би можда могла да избије на Булевар итд. Баш то што им није неопходна контактна мрежа, аутобусе на електрични погон чини погодним за описано преусмеравање;

5) Форумаш direktor није у праву, могућност уградње ултракапацитатора у трамвај Урбос 3 помиње и произвођач на свом сајту, као главну предност модела.
 
Moze to da se ugradi ali ce da kosta ko svetog petra kajgana za postojece spance ako ce da kupuju novih 16 to nije problem samo odakle im pare za ovu igrariju onako odkativno treba nekih 70 mil evrova
 
2 miliona evra kosta jedan Urbos 3 dakle 32 miliona evra za 16 komada.
 
Pa 32 mijona za tramvaje pa koliko kosta 40 elektrobuseva pa 4 km sina pa podstanica pa skretnice pa trolejbuska okretnica poplocavanje itd
 
Sto bi Jovin rekao, za te pare se moze kupiti i mnogo jabuka :)

I meni se svidja ideja za tramvaj No1 makar isao samo do Slavije. Sto se trola i drugih vrsta autobusa tice, sto ih manje bude u kruznom toku Slavije to bolje ali neko zamjensko rjesenje je neophodno za dijelove grada dalje od Slavije.
 
Juče sam pročitao odličan komentar:
"ovi sve što im padne na pamet lansiraju kao vest".

I jeste tako: žičara, "Despotov City" (kako ga krsti "vradovic"), vraćanje tramvaja...dopunite spisak.
 
2 mil € su petomodularni tramvaji, tromodularni su sigurno jeftiniji... treba videti na caf sajtu... ako uopste ima cenovnik... sve je bolje od klasicnih autobusa.
 
Da li bi petomodularni ceski tramvaji bili jeftiniji od ovih spanskih?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Pa sigurno da da, ali de ces sa njima :) ako ces retro varijantu tramvaja... onda bi Svajcarci bili najbolji za ovu istorijsku zonu + predratni turisticki tram. Mislim da smo jedan od retkih gradova koji ih nema na ulicama.
 
Vrh