Šta je novo?

Славија - Краља Милана - Теразије

iskren da budem nije mi jasno sto favorizuju toliko spance ti tramvaji su se vise kvarili nego svi ceski zajdeno plus su i stanice uredjivali samo zbog njih... a da ne govorim o tome koliko spanaca trenutno u kvaru i verovatno da vise nikada nece ni biti u saobracaju


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Pantografe, prvo treba definisati šta se tačno podrazumeva pod pešačko-tramvajskom ulicom Terazije-Slavija.
Nadam se da se ne misli isto što se spominjalo i u slučaju Trga republike, a to je ulica bez ivičnjaka, jer tu su brzine ispod 50km/h a to sigurno nije rešenje javnog prevoza za potez Terazije-Slavija.

Kakva je budućnost trolejbusa, to ćemo videti u budućnosti, a pre godinu dana u Pekingu nisam primetio da su elektrobusi kineskog proizvođača zamenili klasične trolejbuse. Ono što mi se nikako ne dopada je čudno postavljanje prioriteta tako da tramvaji i elektrobusi zamenjuju trolejbuse, umesto da ih uvode tamo gde bi mogli da menjaju dizel autobuse.

Slažemo se da je linija 1 u predratnom obliku Kalemegdan - Slavija, koja ne izlazi iz centra grada, loše rešenje. Ali previđaš da gradski menadžer sa razlogom ne govori o Kalemegdan - Banjica: zato što je suština ove ideje da se trolejbuske linije skrate do Slavije, da se svi putnici teraju na presedanje u tramvaje dalje ka Terazijama. Tako će tranzitne linije biti presečene, a 16 tramvaja će da se vrti na 2-3 minuta od Kalemegdana do Slavije.

Preusmeravanje 31 preko Nemanjine i Kneza Miloša nema smisla, ne razumem ko bi to koristio i čemu bi služilo.
Ako već potez Terazije - Slavija treba da se ustupi tramvajima, za trolejbuse bih razmislio o radikalnim a korisnim rešenjima, tipa da idu Njegoševom, Masarikovom ka Zelenom Vencu, Jug Bogdanovom sa okretnicom negde u Savamali. Tu bi postojala i mogućnost priključka trolejbuskih linija na Brankov most preko Pop Lukine...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419498#p419498:3w0pkazm je napisao(la):
kruuki » 27 Nov 2016 12:14 pm[/url]":3w0pkazm]iskren da budem nije mi jasno sto favorizuju toliko spance ti tramvaji su se vise kvarili nego svi ceski zajdeno plus su i stanice uredjivali samo zbog njih... a da ne govorim o tome koliko spanaca trenutno u kvaru i verovatno da vise nikada nece ni biti u saobracaju

Upravo. Kupljeno je 30 komada da bi 23 saobraćalo po redu vožnje. Tako da bi trebalo dobro da razmisle koliko još treba kupiti da bi 16 saobraćalo od Kalemegdana do Slavije.
Što se tiče tvog pitanja o petodelnim češkim tramvajima, verovatno misliš na niskopodnu Škodu, jer ovo što tandrče po Beogradu se dvadeset godina više ne proizvodi. MIslim da nije loše da Beograd nabavlja dugačke tramvaje, uostalom za linije poput 7 ili 12 i nije ništa kraće, a ne bi valjalo ni za ove ideje tipa Kalemegdan - Slavija.
 
Koliko je sve kontradiktorno i koliko ova vlast ne zne gde i u kom pravcu ide nam govori podatak da se ovaj predlog kosi , tj. protivan je prvonagradjenom projektu za uredjenje centralnih gradskuh trgova u kome nema tramvaja, zatim sprovođenju trolejbusa do Dunavske ulice i okretnici istih, kako trolejbusi da preskove do dunavske osim ulocom Kralja Milana, zatim plana da se sa studentskog trga izmesti saobraćaj i da taj deo postane pešačka zona sa garažom ispod, a da trole idu francuskom ulicom pri čemu bi za iste morala da se postavi el. Mreza dok ih jednog dana ne zamene elektrobusevi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419500#p419500:2drkk69j je napisao(la):
stanislaw » Sun Nov 27, 2016 12:45 pm[/url]":2drkk69j]Pantografe, prvo treba definisati šta se tačno podrazumeva pod pešačko-tramvajskom ulicom Terazije-Slavija.
Nadam se da se ne misli isto što se spominjalo i u slučaju Trga republike, a to je ulica bez ivičnjaka, jer tu su brzine ispod 50km/h a to sigurno nije rešenje javnog prevoza za potez Terazije-Slavija.

Tako je u Ilici i na Trgu Bana Jelacica u ZG...



meni se taj model svidja. On ne podrazumjeva dijeljenje trase sa pjesacima u cijeloj duzini. U jednom dijelu se trasa dijeli i sa automobilima :)
 
Rio, taj model je lep, ali ima jednu manu: tramvaj se kroz pešačku zonu kreće sporije od 50km/h.
A to jednostavno nije rešenje za unapređenje gradskog prevoza, s obzirom da metro nemamo i ne počinjemo da ga gradimo.
 
Tramvaji se inace 90% vremena krecu ispod 50 km/h tako da ne vidim neki problem da idu integrisanom pesackom ulicom.
 
ovo je sjajno!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ovo sto planiraju u Beogradu da urade to su isto sto je uradjeno pre par godina u Nici :) I pravim paralelu sa Niceetole sa Rajicevom slicne su po konceptu :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iK1nnnBcu0A[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419567#p419567:3jdugwqu je napisao(la):
spatiotecte » 27 Nov 2016 04:00 pm[/url]":3jdugwqu]Tramvaji se inace 90% vremena krecu ispod 50 km/h tako da ne vidim neki problem da idu integrisanom pesackom ulicom.

U kojoj državi? Jedino kod nas se tramvaji 90% vremena kreću ispod 50 km/h jer se delovi pruge raspadaju a semafori nisu inteligentni.

U Hanoveru se tramvaji 90% vremena kreću iznad 50 km/h, zato što kroz ceo centar grada idu podzemno, bez obzira što je to još LRT, a ne metro sistem. Jedini izuzetak je plato ispred železničke stanice, koji je pešačka zona bez ivičnjaka, pa je brzina ograničena na 10km/h da se ne bi ugrožavali pešaci na centralnom gradskom trgu.
A onda su shvatili da je to besmisleno, pa je tramvajska pruga kroz pešačku zonu predviđena za ukidanje.

Isto tako u Diseldorfu, baš u poslednjih par godina ukinut je tramvaj u pešačkoj zoni, iako šine još nisu do kraja počupane. Razlog je širenje metro sistema, koji sada omogućava da pešaci ne remete pešačku zonu.
 
Pa ti sad Stanislawe pricas o metrou i LRT-u. To je jedno a tramvaj je nesto drugo.

Svi ti sistemi mogu i trebaju da postoje uporedo i da se nadopunjuju. I tramvaj koji ce ici sporo i metro koji ce ici brzo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409569#p409569:p2di1499 je napisao(la):
Duleja » 07 Oct 2016, 20:12[/url]":p2di1499]Ima interesantnih ideja za promene trolejbuskih i tramvajskih linija. Evo i mog predloga dve elektro-autobuske linije koje bi opsluživale strogi centar. Dakle, i ja sam pristalica toga da se trole vrte na Slaviji.
file.php

Ovaj skromni predlog sam bacio na drugom topiku, ali je ostao potpuno nezapažen. Možda će ovde da sevne neka reakcija. :)

Protiv sam provlačenja tramvaja od Slavije do Terazija i dalje. Slažem se da trole polako izlaze iz mode, a kada se počupaju te silne žice, centar će da prodiše.
 
Evo moje reakcije:
* Primedba na crvenu liniju je što ne vidim svrhu zašto bi se završavala na Slaviji. Terati narod da sa Slavije preseda na crvenu liniju znači imati veliku okretnicu gomile linija javnog prevoza u zoni Slavije, a to teško da je dobro po bilo kom parametru.

Primedbe na zelenu liniju:
* Spuštanje iz Pop-Lukine sa levim skretanjem u Brankovu, to mi izgleda malo kao recept za kolaps. Zar nije bolje Karađorđevom, pa od Brankovog mosta uspon Crnogorskom i Jug Bogdanovom ka Zelenom vencu?
* Skretanje iz Masarikove u Resavsku? Fizički neizvodljivo za autobus na toj raskrsnici. A Resavsku ulicu treba prepustiti tramvajima. Više smisla bi imalo ponovo otvoriti drumsku vezu Masarikove i Njegoševe, pa uz Kralja Milutina na Bulevar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419646#p419646:1p2so60x je napisao(la):
RioBL » 27 Nov 2016 08:12 pm[/url]":1p2so60x]
Svi ti sistemi mogu i trebaju da postoje uporedo i da se nadopunjuju. I tramvaj koji ce ici sporo i metro koji ce ici brzo.

Ali van pameti je nemati metro, a planirati zamenu trolejbusa tramvajima koji bi išli sporije ako potez Terazije - Slavija bude dobijao karakter deljene pešaške zone. Onda je to unazađivanje javnog prevoza, uz milione evra troška.
 
Ипак није ван памети, јер је трамвај знатно економичније превозно средство при броју путника који имамо од Славије до Теразија, него тролејбус. Већ од 1.500 путника на сат по смеру се исплати градити трамвај, а овде их је много више. Нема примера доброг планирања да се, као у Београду на Славији и код Хајата, масовно преседа из трамваја у аутобус/тролејбус.
 
@stanislaw
Slažem se u oba slučaja kolega. Spontano sam to nacrtao, da se vidi princip. Tamo se radilo o survavanju gomile trola u Francusku i paćenju naroda koji po centru treba da gilja peške. Ni u snu mi nije palo napamet da će stručnjak Vesić da vidi crtež i da se naloži da odmah pazari četres' el. buseva. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419756#p419756:7dfo90s0 je napisao(la):
Пантограф » 28 Nov 2016 11:24 am[/url]":7dfo90s0]Ипак није ван памети, јер је трамвај знатно економичније превозно средство при броју путника који имамо од Славије до Теразија, него тролејбус. Већ од 1.500 путника на сат по смеру се исплати градити трамвај, а овде их је много више. Нема примера доброг планирања да се, као у Београду на Славији и код Хајата, масовно преседа из трамваја у аутобус/тролејбус.

Ali prethodno treba odgovoriti na pitanje kakav režim saobraćaja želimo na potezu Terazije - Slavija. Šta tačno znači pešačko - tramvajska ulica? Hoćemo li ikada praviti korake u pravcu LRT sistema i raditi tunel u plitkom iskopu ispod ulice, u koji bi se spustio tramvaj a koji bi jednog dana mogao da se koristi i za metro?

Ili ako smo baš ambiciozni da razvijamo mrežu površinskog tramvaja, šta sa postojećom trolejbuskom infrastrukturom? Da li trolejbus preusmeriti na Njegoševu ulicu i vratiti saobraćajnu vezu sa Masarikovom ulicom i Zelenim vencom?
 
Ja vi ovaj potez integrisao u jedan duži pešački potez koji bi počeo kod Hrama, a završio bi se na Gardošu. Uključio bi 2 nova pešačka mosta i stazu obodom Ratnog ostrva. Ovaj potez bi imao tako mnogo istorijskih, kultoroloških, estetskih celina da ponudi (na slici dole), a dužina od skoro 10 km bi stranim turistima i drugim šetačima popunila skoro ceo dan. Mislim da retko koji grad ovako bogatu i tako raznovrsnu rutu može da ponudi.
 
@stanislaw

У ГУП-у нам је на потезу Трг републике - Славија уцртан метро. Студија из које је то проистекло, "Ежисова", предвиђа на том потезу градњу дубоког тунела, а не плитког укопа. С обзиром да смо сада одлучни да метро градимо другим правцем, јасно је да те везе неће бити још неколико деценија. А чак и да је има сада, потребан је и површински саобраћај, и за превоз на краће дистанце (најстарији смо народ у Европи), и због тога што део од Трга до Каламегдана није у метро-плановима, и због већих могућности директних вожњи итд.
Трамвај је идеално решење за ту површинску везу, а неопходна улагања су веома мала, будући да је реч само о повезивању непостојећег дела мреже - штавише, економски ефекти по укупан трамвајски подсистем биће значајни његовим довођењем у најужи центар града.


@Earthmoving

Веома солидно размишљање. ГУП из 1972. је предвиђао нешто слично: мамутску пешачку везу од Земуна, средином новобеоградских блокова преко данашње зграде Мегатренда све до Новог меркатора, па Булеваром Авноја (З. Ђ.), пешачким мостом до Савског амфитеатра, Теразијском терасом и Улицом маршала Тита (Краља Милана) до Славије.
 
Ма то све са метроом су просеравања пред изборе искењају нешто што нема везе с мозгом само да ст*** мисли да ће нешто да се ради

Немају они план низашта
 
Можда није директно везано баш за ову тему, али пошто је заједно са овом трасом најављено провлачење трамваја и од Ташмајданске окретнице до Трга и даље ка Калемегдану као и продужење линије 6, пада ми на памет да се онда линија 11 преусмери на ту нову трасу и уместо ка Беку скрене десно у Узун Миркову и даље Васином, Тргом, Теразијама, Тргом Николе Пашића и булеваром до Ташмајданске окретнице, па да помоћу линије 11 напавимо алтерназиву аутобуским линијама којима се Новобеограђани углавном возе у центар града. Шта мислите да ли би такав потез био оправдан?
 
Evo onda jednog mog predloga kako unapređivanjem tramvajskog sistema u centru Beograda ne upropastiti trolejbuski. Na slici je crvenom bojom postojećim tramvajskim prugama pridodat potez Kalemegdan - Slavija kao i krak Terazije - Tašmajdan.



Žutom bojom je dat predlog nove trolejbuske mreže. Pošto su trolejbusi proterani sa poteza Kalemegdan - Slavija, trolejbuska mreža se reorganizuje na sledeći način:
* Sa Crvenog krsta postojeće trolejbuske linije produžavaju do Kalenića - odatle se dele u dve grupe.
* Jedna grupa (recimo 22, 29) ide Njegoševom ulicom, reorganizuje se raskrsnica kod SKC-a tako da se uvodi dvosmerna trolejbuska žuta traka koja iz Njegoševe izbija na Masarikovu, pa pored Odeona ka Balkanskoj i Zelenom vencu. Sa Zelenog venca, koji je prolazna stanica, trolejbusi se spuštaju Jug Bogdanovom, pa uključenje na Brankov most i terminus na Ušću (za početak).
* Druga grupa (recimo 19, 21) sa Kalenića preko Sinđelićeve/Golsvortijeve izbija na Vukov Spomenik, pa preko 27. marta i palilulske pijace nastavlja postojećom trasom ka Makedonskoj, pa niz Francusku u Dunavsku. Tu je i mogućnost da 26 postane trolejbus i prebaci se na ovu trasu da se izbegne automobilski kolaps na Bulevaru i poklapanje sa tramvajem.
* 28 se prebacuje na direktniju trasu preko Starine Novaka ka Makedonskoj, kao 77.
* 41 kod Skupštine skreće u Dečansku, pa ka Francuskoj.
* 40 može da se preusmeri na dva načina, da se sa Banjice spušta Takovskom do kraja, pa Cvijićevom do kraja do Dunavske. Ili sa Zvezdare da ide Cvijićevom do kraja i do Dunavske.
 
Šta mislite, koliko je ova koska koja nam je bačena da je glođemo zapravo tramvaj za 22. vek?
 
Па ја не могу то тако да третирам, јер се и сам залажем да туда пролази трамвај. Осим тога, реч је о доградњи три километара колосека, што је, реално, ситан трошак.

Станиславов предлог из поста изнад је веома смислен, и он вуче корене из плана Централне зоне из седамдесетих, рађеног паралелно са планом београдског метроа. Њиме је, наиме, због претварања Улице маршала Тита (Краља Милана) у пешачку зону, предвиђан и тзв. тролејбуски прстен Његошева - Масарикова - Народног фронта... и нисам сигуран како беше даље, да ли Царице Милице или тунел, небитно.
Некако се стално враћамо на добре идеје из прошлости, а оне лоше из садашњости не издрже ни пробу форума...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419786#p419786:ghnl6hyx je napisao(la):
vucko » 28 Nov 2016 01:26 pm[/url]":ghnl6hyx]Šta mislite, koliko je ova koska koja nam je bačena da je glođemo zapravo tramvaj za 22. vek?

Sto posto.
Ukoliko se iole realizuju ambiciozne investicije aktuelne gradske vlasti, kao što su tunel 29. novembra - Kamenička sa dogradnjom starog savskog mosta, pa još i kompletna rekonstrukcija centra grada sa izgradnjom podzemnih garaža kao što su Studentski trg i Kneza Miloša, pa još i izgradnja tramvajske pruge Kalemegdan Slavija sa kupovinom 16 tramvaja od po milion i više evra svaki - jasno je da centar grada u istom veku metro videti neće. A i šta će nam, pored najlepše transverzale Kalemegdan - Slavija za pešake i bicikliste, kao i najlepših niskopodnih tramvaja koji će centralnu gradsku zonu uvesti u 22. vek...
 
Vrh