Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

Čak i da ima na strani Kalemegdana za invalide to ne bi bilo od pomoći jer ima još mnogo stepenika i uzbrdice na samoj tvrđavi tako da nije toliko presudno sa te strane.
Lift koji ima za invalide na strani keja u stubu za skuplturu je za potrebe korisnika sa parking, jer i ako nema stepenika sa te strane ima nagib koji nije savladiv invalidima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388751#p388751:32kbgfqv je napisao(la):
KartmenBG » 30 May 2016 12:44 pm[/url]":32kbgfqv]sa strane kalemegdana nema silaska za invalide a sa strane beton hale ima , KO OVU DRAMU REZIRA?!
Već sam ti odgovorio na drugom mestu, da na usponu ka Kalemegdanu su sve same stepenice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388751#p388751:1ro5p0u3 je napisao(la):
KartmenBG » 30 May 2016 11:44 am[/url]":1ro5p0u3]sa strane kalemegdana nema silaska za invalide a sa strane beton hale ima , KO OVU DRAMU REZIRA?!

Ahahahaha! Sjajno! Jos bolje sto su se trudili da naprave silaz sa pasarele ka Beton hali koji je bez stepenika, a onda roknuli stepenice na drugoj strani! Koja smo parodija samih sebe postali!

file.php


Uvek sam se pitao sta bi vanzemaljci rekli kad bi sleteli kod nas.

Verovatno: :bash:
 
Dodata je rampa u odnosu na resenje koje je okaceno na fb-u a koje je preneto na forum
file.php

72f60dfc95c53d27943c79d9288c53ad_4862920193.jpg


file.php

25504e89726e1771a83fed630918be13_1442836316.jpg
 
Kartmem to rusenje u moski je vrseno po zakonu postoje potrebne odluke itd
 
Oво је функционално и естетски тотални промашај и ван сваке памети. Лифт за вероватно за посетиоце скупих локала у Бетон хали, беспотребно кружење које ће само уморити људе пред успон степеница кад пређу преко пасареле, и по мом мишљењу и укусу беспотребно силовање два споменика, тврђаве и Бетон хале. И наравно беспотребни споменик који се не слаже ни са ушћем, ни са тврђавом ни са халом. Најјачи ми је овај баја на рендеру што вуче кофер преко пасареле на Тврђаву...

Спајање тврђаве и пристаништа може да се уради много јефтиније и естетски прихватљивије, о томе сам већ писао на теми о тврђави, али ми неће бити тешко да поновим као папагај. Најјефтиније је уредити степенице веће ширине на бочној страни Бетон хале код улаза у тунел из правца пристаништа, на Бетон хали направити пешачку стазу на рачун паркинг места све до места где се секу Булевар војводе Бојовића и трамвајска пруга, и ту са леве стране трамвајске пруге направити широки пешачки прелаз са пешачким семафором који би био синхронизован са семафором који већ постоји због укрштања трамваја и булевара и још имао и дугме како не би чекале велике групе туриста, и одатле даље лаганом шетњом до Доњег града и Сава капије старим Шабачким друмом који није ништа ужи од ове пасареле коју желе да граде. Значи, једне степенице, једна стаза (може и да се исцрта), једна зебра и два семафора за пешаке да се накаче на постојеће семафоре. Евентуално би ту додао и рушење оне бараке где је онај клуб Тилт чини ми се и расељавање и рушење оне стамбене бараке са двориштем, естетике ради и за ширење капацитета паркинга.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388776#p388776:3k10kisi je napisao(la):
direktor » Pon Maj 30, 2016 3:33 pm[/url]":3k10kisi]Kartmem to rusenje u moski je vrseno po zakonu postoje potrebne odluke itd

jaoo direktore sve vise i vise me razocaravas, nisi ni pogledao vec si iskomentarisao odma da je legalno jer je beli svet u pitanju al istina je potpuno drugacija.
 
E o tome u moskiv imas detaljno na ssc pa tamo vidi kako zasto
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420770#p420770:35369rc1 je napisao(la):
varos kapija » 02 Dec 2016 07:27[/url]":35369rc1]
Raspisan tender za izgradnju pasarele kod Beton hale
kalemegdan_pasarela_1_29051_tw1024.jpg
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... -hale-FOTO

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je tender za izgradnju pasarele od Velikog stepenišnog silaza do Savskog keja, kod Beton hale.

Rok za dostavljanje ponuda je 30. decembar. Predviđena je izgradnja konstrukcija, postavljanje rasvete, ugradnja liftova, pejzažno uređenje zelenih površina, kao i tehničke usluge.

Pasarela se sastoji iz tri dela - mosta koji povezuje Kalemegdan i parking na Beton hali, vijugave rampe za silazak na Savsko šetalište i skulpture u kojoj se nalazi lift.

Ove godine CIP je donirao projekat buduće pešačke pasarele, nakon što je korigovao raniji projekat britanskog vajara Ričarda Dikona i Mrđana Bajića.

Izvor: http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... -hale-FOTO
 
Projektovana je tako da bi mogla da se nastavi dalje preko reke tacno do muzeja savreneme umetnosti.
 
Jel to pomocu gondole prema parku mira sto spominje garadonacelnik?
 
Значи овај ужас ће заживети. А сад примећујем још један мени гадан детаљ, пасарела ће бити са решеткастим провидним подом.
 
Problem ove pasarele je sto je drzava direktno dala drzavnom preduzecu (CIPu) projektovanje. Naravno tamo je neki neabiciozni drzavni zaposleni dobio to kao zadatak, i stubove 2puta predimenzionisao. A zasto bi ih uopste i optimirao, radio ne radio svira mu radio.

Drugi izvor groznoce ovog projekta je pored debelih stubova je ovaj erektivni objekat u sredini, nazvan lift. Kada bi ove dve stvari korigovali, dobili bi vrlo pristojan i jeftin projekat koji ne ugrozava tvrdjavu i halu.
 
Pritom imas kisu rampu cemu onda lift zaboga
 
Мислим да су критике преоштре, мада ни ја нисам одушевљен Мрђановом инсталацијом. Ал' дајте да сачекамо како ће изгледати у стварности.

Наравно, што се мене тиче, заувек ће остати жал за Фуџимотовим "гнездом". Могао је то бити дашак свежине и импулс једном смелијем и енергичнијем искораку у архитектури Београда. Много квалитетнијем од медиокритетског БНВ-а. Али за такве пројекте мораћемо да чекамо неког новог Ђиласа. До тада - Мали и Весић, анонимни арапско-црногорски инвеститори, Будва на Сави и музичке фонтане.
 
По мом мишљењу ова пасарела, ако и покојно Фуџи гнездо крајње беспотребно бацање пара и девастација амбијента Београдске тврђаве. На Београдској тврђави треба уложити паре како би се склонили ограда у дворишту Војног музеја која је ту због опасности од обрушавања, скела око Сахат куле, скела на Зиндан капији, скела на Деспотовој капији, скела на Карловој капији, она ружна ограда од арматуре у Доњем граду око Maлог батурног магацина, да се отклони "опасност од могућег обрушавања" која је напоменута знаком у скоро свим капијама Београдске тврђаве. А не да правимо пасареле ала-Ибарска са апстрактном уметношћу и лифтовима, нити бетонске бесмислене громаде. Одржавање је оно што нам фали.

А они које стварно интересује тврђава и који желе стварно да је обиђу, њима неће бити проблем да још мало прошетају од Пристаништа до Небојша куле и онда обиђу цео Доњи град како доликује.
 
Уклонили су бараке десно од ове на слици, тамо где треба да се гради завојита пасарела:



20170318_152055_2.jpg








SašaBG sa skyscrapercity.com
 
Uzasno resenje. Od Mrdjanovih radova dopada mi se velika skulptura u ulaznom holu JDP-a. Ali ovo je katastrofa.
 
Mozda uzivo ispadne dobro, mada nisam ja za modernizaciju tvrdjave. Mislim da ipak akcenat treba da bude na autenticnosti.
 
...akcenat treba da bude na autenticnosti...
autentičnosti čega tj. iz kog perioda i veka
poslednje primenjene izmene i tehnologije su iz 20 veka (vojni bunkeri)

Tvrdjava je još uvek živa
i ne treba je zaustavljati i dobro je da se po nešto menja kako bi nastavila svoj život :sesir:
 
Kad bi se drzali tog pitanja "autenticnost cega, tj iz kog perioda" nikad nista ne bi rekonstruisali pogotovo na tvrdjavi.

U konkretnom slucaju pasarele, oko autenticnosti nema nikakve nedoumice. Sasvim je, do u detalje poznat izgled ulaza u prostor Donjeg Grada. Ovog istog preko kog se gradi pasarela a koji je srusen u saveznickom bombardovanju 1944. Dakle srusen je bastion i dio vanjskog bedema i na tim rusevinama asfaltirana danasnja saobracajnica a onda preko te saobracajnice hocemo da dignemo pasarelu kako bi se napravio ulaz.

Teska tragedija.
 
Koliko se secam, gradnja te pasarele je uveliko najavljivana, ali je onda odjednom sve utihnulo...

Ima li negde konkretno kada pocinje gradnja, a ne samo bice ili trebalo bi u narednom periodu?
 
Vrh