Šta je novo?

Mузеј железнице и стара железничка возна средства

Sve mnoze da se sredi samo je ptianje vozlje novca zelje entuzjazma
 
Da li postoji neki spisak lokomotiva, vagona i sl. koji bi trebalo da pripadnu tom muzeju, i da li su pod nekom zaštitom (makar formalno)?
 
Da postoji i rasuti su svuda po srb od ostataka vagona kraljevskog voza pa nadalje
Sve to ima jedan veliki potencijal ali nema sluha
zamisli da imas plavi voz ,kraljevski voz , romantiku i naravno ciru do uzica tj zajednicku stanicu normalnog i uzanog kolisjeka.
Pa se krene iz subotice romantikom do novog sada odatle kraljevskim vozom do uzica na sargan i onda dalje plavim vozom do bara
Jos za rekonstrukciju tih starih vozova mogu izmusti pare iz eu fondova
 
Плус би ту могли да се укључе и возови уског колосека које имамо у музеју у Пожеги. Замислите да се споје поново Шарганска осмица и Ужице узаним колосеком, и од Ужица до Пожеге додамо трећу шину за узани колосек и онда спојимо музеј у Пожеги и проширимо туристичку понуду железнице за дуже путовање и више композиција. Оклопни воз би нпр. био посебна атракција.
 
Коначно сам комплетирао све за музеј железнице у Утрехту!:cheers:

Линк за први део.
a%2Bulazak%2B2.jpg
IMG_20170414_150339.jpg
IMG_20170414_150914.jpg


Линк за други део
IMG_20170414_152012.jpg
IMG_20170414_153237.jpg
IMG_20170414_153448.jpg

Линк за трећи део
IMG_20170414_154657.jpg
IMG_20170414_154959.jpg
IMG_20170414_155851.jpg


Линк за четврти део
IMG_20170414_160538.jpg
IMG_20170414_161306.jpg
IMG_20170414_165739.jpg
 
Да ли неко зна која је судбина старе (жуте) железничке станице кад (ако) Прокоп проради? Да ли ће та стара станица бити у функцији, јер колико видим на макети БНВ нема пруге која води до ње. Ту станицу једино видим као музеј онда, а можда чак и метро станицу у некој будућности.
 
Upravo to je vrhunac besmisla važećih planova za Navodni Beograd. Da zgrada glavne železničke stanice treba u celini da se očuva, a da se sve šine uklone do poslednjeg koloseka. Bez šina potpuno je nejasno šta bi ova široka zgrada uopšte predstavljala.
Naravno nije kasno da se planovi izmene i da se koridor za šinski ili metro sistem ostavi, ali vredi se stalno podsećati kako je kriminalan plan u Beogradu usvojen i da je zvanično još uvek na snazi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474823#p474823:388nmvet je napisao(la):
Salebata » Thu Aug 31, 2017 2:33 pm[/url]":388nmvet]Да ли неко зна која је судбина старе (жуте) железничке станице кад (ако) Прокоп проради? Да ли ће та стара станица бити у функцији, јер колико видим на макети БНВ нема пруге која води до ње. Ту станицу једино видим као музеј онда, а можда чак и метро станицу у некој будућности.

Свакако, Музеј Железнице.
 
Simpatisem entuzijazam za zeleznicke stvarcice, ali zar ne bi trebali malo da diskutujemo o alternativama za zgradu stare zeleznicke stanice?
Nekako mi nije bas u proporcijalnosti realna zainteresovanost za istoriju zeleznice sa atraktivnoscu lokacije i veleletnoscu zdanja.
Hocu reci, zel.stanica bi mogla biti muzej sa postavkom koja bi interesovala nesto siri auditorijum. Jeste da je ovo logicno resenje za muzej zeleznice, ali koliko ljudi to zaista interesuje?
 
Сама зграда има довољно простора за више садржаја поред самог музеја железнице. Ево већ је један део одређен за фенси ресторан. Железничком музеју ће бити довољни само колосеци да поставе локомотиве и вагоне, и једна просторија за експонате који се сада налазе у музеју у згради управе железнице. Шалтер сала може да постане уметничка галерија. Мада сам ја више за стару ложионицу као музеј железнице где би могли да се спакују оно читавих локомотива што нам је остало.
 
Najbolja namjena zgrade zeleznicke stanice je - zeleznicka stanica.

Pretvaranje stanicne zgrade u nekakav muzej, donosi drzavi i/ili gradu teret finansiranja i odrzavanja jednog takvog objekta, jer ce uvijek prihodi od prodaje karata za muzej biti manji od onih koji bi bili od prodaje karata za putovanje vozom.

A, ako smo odlucili da smanjimo intenzitet zeljeznickog saobracaja (a da ga ne ukinemo sasvim), onda bi cini mi se, bilo razumno, najvece krilo zgrade komercijalizovati, dati u zakup ili nesto slicno i transformisati ga u objekat poput hotela. Na taj nacin bi se objekat sam izdrzavao a dio prihoda bi mogla da ubire i zeljeznica. Manje krilo stanicne zgrade, ono koje je okrenuto ka Karadjordjevoj, ostaviti za potrebe manje terminalne stanicne zgrade za vozove poput Beograd Istambul, Beograd - Solun, Beograd - Bar, "Romantika", "Plavi Voz" pa i neke nove linije BGVoza (npr. Savski Trg - Resnik).

Aktivna upotreba zeljeznicke infrastrukture uvijek donosi vecu korist od mrtve i pasivne.
 
Музеј железнице у Београду ради од 9 до 15 и то само радним данима. па да ли има неко нормалан у том музеју?
 
Нешто ми се чини да су старе локомотиве иза ложионице исечене :(
 
Lepa i kratka priča o aktivnim lokomotivama i o Gl. žel. st.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1qVbOgQsgDg[/youtube]
 
Vrh