Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

I meni su se žalili rođaci na tu gužvu na naplatnoj rampi koja je blokirala i Ibarsku magistralu. Zbog te kolone su i pored novog autoputa, putovali mnogo duže od Čačka do Beograda. Trebalo bi hitno proširiti kapacitet naplatne rampe kod Preljine.
 
најбоље је укинути путарину док се не заврши скроз до Београда и Пожеге
 
Koji je smisao autoputa, ako se ceka 20min da prodje naplatna rampa, pa tako se maltene ponisti poptpuno dobitak na vremenu koji je doneo taj deo AP?!?!?!!?

Da ne pricam o tome da je kolona bila tolika, da je blokirala i Ibarsku?!?!
 
Naravno da je bila guzva...
Naravno da je mala propusna moc ove rampe, koja nije projektovan (pa nije ni izvedena) kao ceona.
Ipak, pravedno je reci da je jucerasnji dan kraj sedmice koju su mnogi iskoristili kao mini godisnji odmor i da je saobracaj zbog toga znacajno intezivniji.
Takvu guzvu mozemo ocekivati maksimalno nekoliko puta godisnje (ng, bozic, uskrs, eventualno sabor u guci...)
Pitanje je koliko bi bilo opravdano praviti rampu vecih kapaciteta (ukljucuje i vise zaposlenih) koje bi gotovo cele godine bile nepotrebne, posebno sto je potpuno jasno da nastavkom gradnje ka Pozezi ovo iskljucenje dobija alternativu i na zapadnom prilazu Cacku.

Alternativa su Vinjete, koje je ministarstvo "najavilo" , ali je reakcija gradjanstva na tu najavu bila negativna i od te price se odustalo.


Nego, meni je nesto drugo fascinantno.
Imamo na A1 deonicu koja je kompletno zavrsena pre nekoliko godina i jos uvek nije pod naplatom, dok ovde u zapadnoj srbiji brze bolje dobismo naplatu, iako je fakticki, put jos uvek u izgradnji (ulaz kod Ljiga je privremenog karaktera)?!
Po kojoj logici se donose takve odluke?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
I to minimalno, gde je obilaznica oko Subotice, gde je put za Vrsac, gde je NS Sabac.... Pfff mnogo su skepticni sa najavama :D
 
Naplatna rampa u Preljini je privremenog karaktera kao i taj izlaz sa autoputa.
Izgradnjom 'moravskog koridora', autoputa Preljina - Pojate izlaz za Čačak istok će biti na novom autoputu ka Pojatama, a postojeći izlaz sa autoputa Beograd - Požega će se koristiti za skretanje na novi autoput ka Pojatama, naplatna rampa u Preljini će se ukinuti jer će biti premeštena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427153#p427153:2bbkiqbm je napisao(la):
Stomatolog » Uto Jan 10, 2017 1:45 am[/url]":2bbkiqbm]Naplatna rampa u Preljini će se ukinuti jer će biti premeštena.
Verovatno, ali koliko će godina proći do tada? Da su razmišljali na vreme, ovu rampu bi još malo udaljili od magistrale, dodali još nekoliko traka i tako sprečili ovakve zastoje na Ibarskoj. Ili da jednostavno sklone te privremene rampe i naplaćuju autoput kada ga završe. Ovako to gubi smisao, jer u periodu kada je saobraćaj pojačan, umesto da rastereti ibarsku magistralu, autoput pravi ogroman zastoj tamo gde ga ranije nije bilo.

Ovo je moglo da se izbegne.
 
Kako je glupa ova vlast : ni jedan jedini snimak sa radova na deonici Obrenovac-Ljig. Umesto da prave snimke radova svakih par meseci i time se hvale, oni pričaju neke druge glupe polutačne ili netačne teme i informacije i time nerviraju ljude. Da sam na njihovom mestu, ja bi svakih mesec-dva pravio emisiju od sat vremena o radovima, snimak dronom, intervjui, mesta koja se trenutno rade, problemi itd... Sa malim ulaganjem imao bi veliku reklamu. I oni koji me ne vole ne bi imali Bog zna šta da mi zamere kad bi snimci pokazivali da se radi i napreduje, a zaista se intenzivno radi. Ta slika je milion puta bolja reklama od Mihajlovićkine priče svakih par nedelja o xy kilometara koji su ili će biti izgrađeni. Jer i onaj glup, i onaj pametan će izvesti isti zaključak kad vidi snimke: kamenoloma kako pripremaju materijal, kamiona kako ga nose, mašina kako ga pomeraju, tunela kako se buše, mostova kako se grade, asfalta kako se stavlja... To smo videli na primeru Azvirtovih filmova gde, iako je neko ovde možda i imao neku zamerku, su svi bili mirni, zadovoljni i srećni kad su gledali te filmove. Takođe, takvim emisijama bi se lepo za istoriju arhivirali radovi gradnje autoputa koje bi kasnije mogli koristiti studenti, istoričari, ekonomisti, građevinci, mašinci...
Zaista glup potez ovih vlasti da ne prave emisije o praćenju radova na deonici Obrenovac-Ljig.
 
Vlast je vrlo pametna jer te stvari nerviraju samo pametne ljude, a od njih je ova vlast digla ruke.

Narod (većina) voli da sluša prazne priče, voli da čuje najave kako se grade kilometri autoputeva, vole da čuju rečenice tipa "gradimo više nego Nemačka" i slične gluposti i ono čega se plašim, to je trend koji će se nastaviti u budućnosti.
 
Ne zaboravi cuvenu: ,,U Srbiji se sada osetno bolje zivi, nego pre 2 godine,, .
 
Postoji emisija...
I nju gleda onaj deo populacije kojem je namenjena.
U glavama vecine nasih gradjana koridor X je bitna saobracajnica i to ne zato sto je to medjunarodni koridor, vec sto tim putem vecina nasih sugradjana ode na 7-10 dana odmora i najjeftinije smestajne kapacitete u Grckoj. :D ;-)
A2 je sa druge strane u javnosti shvacen kao put koji se pravi crnogorcima, te kao takav budi vise polemike nego pozitivnih reakcija.

Ne sekirajte se vi kako se aktuelna vlast 'reklamira' i promovise. Rade to vrlo dobro i imaju rezultate koji to potvrdjuju ;)
(Ma kako nekima od nas l, pa i meni to ne bilo pravo... )


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Baš tako Laki, tačno znaju ko im je ciljna grupa i šta da im serviraju..
 
Ne vidim šta ili kog glasača bi vlast izgubila ako bi pravili reportaže ili snimke gradnje autoputa Obrenovac-Ljig? Oni zadovoljni pričama bi i dalje bili zadovoljni istim pričama, a ja i još neki od par desetina hiljada koji smo gledali Azvrtove snimke bi im dali plus za to. Samo bi mogli biti u plusu. 100 (oni koji sada vole price) + 1 (nas par koji volimo snimke) > 100 (oni koji sada vole price) Kako su onda, kako kažete, pametni ako biraju 100 pluseva umesto 101 plus? Jedino ako ne smatrate da su im troškovi pravljenja reportaže (1000 evra ili kolko po emisiji, Vučko bi možda bolje mogao da kaže) veći od koristi. Ali ako uzmemo da je Azvirtov zadnji snimak samo na YouTube-u gledalo oko 30.000 ljudi, računajte da bi taj broj, a time i korist bili mnogo veći ako bi se emisija puštala na recimo RTS1 kao SAT na primer. Beograd na Vodi ima redovne emisije na Studiju B koje isto tako prate gradnju.
 
Jel normalno da na ovoj deonici strane table placaju putarinu 1e a nase u dinarima skuplje? Ne mogu da shvatim... Bas za strance treba da bude i vise jer ne odvajaju od dohodaka za puteve.
 
Skroz se slazem da stranci direktno ili indirektno trebaju da placaju vece putarine. Na primer Turcima trebamo u koordinaciji sa Rumunima I Bugarima povecati putarine I nece imati izbora sem da skuplje placaju. A imaju I alternatvu ako im se ne svidja: na Terazije preko Male Azije ;) Ili Kavkaza ;)
 
A verovatno podrzavate i to da vi kada idete u inostranstvo placate vece putarine?
Npr u HR i SLO?
Verujem da bi ovi drugi imali znacajnu podrsku u delu svog gradjanstva koji slicno razmisljaju kao vas dvojica...

Ja se sad vec pitam jesu li ovo zaista ozbiljna razmisljanja, ili lupetanja po sistemu "da ubijemo vreme" uz pice i kafu u nekom klubu, pre nego li predjemo na viceve o slobu u ruzicastim carapicama...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Zar nije drumarina u stara vremena I nastala za strane karavane, a ne za svoje?
Zar nismo govorili: izgradili smo kucu na putu, daj da bar naplacujemo putarinu? Da ne ratujemo nego stranim vojskama naplacujemo prolaz I slicno? Ali sad to nekima zvuci ko glupost.
 
interesantne predloge čitam...
a što npr svakom 10tom turčinu ne otmemo lepo i auto i sve što ima sa sobom? :)
u dogovoru sa rumunima i bugarima naravno.
opet nemaju kud kad krenu u Tursku pa će morati preko nas da rizikuju i da se mole alahu da ne budu taj 1 u 10.
da im vratimo malo za 500 godina robovanja i sl...

isto tako i sa brodoima na dunavu...

promenimo ime države u Piratija ili Pljačkalija.

ili da ne platimo Kinezima i Azerbejdžancima kredite za autoputeve i tako ih zeznemo...

ko u vicu... sad ja ne znam kako tačno ide ali na kraju Srbin Era ispadne najpametniji i sve ih nadmudri.

ne bi se setili turci da nam to vrate kad krenemo na more kod njih... oni su samo "glupi Bosanci" :)
 
Pljacka formiranja takvih cena je danas odevena naukom u lepsi nazivi i zovu je ekonomija u slucaju monopoliste ili oligopoliste sa Rumiunima I Bugarima. Ako vam lepse zvuci od reci pljacka. I ja mislim da je cena nafte decenijama bila pljackaska pa sta radim kad moram da je kupim od OPEC-a. I ja mislim da je turska industrija nefer konkurencija jer tranzit energenata kroz svoju zemlju koristi za nize cene za svoju industriju. I ja mislim da su takse za transport gasa koje placamo Ukrajini, Madjarskoj pljackaske pa moram da ih placam. Zar ne znate odakle velika bogatstva Singapuru, Dzakarti, Panami od panamskog ili Egiptu od sueckog kanala. Ili svim drugim prirodnim monopolima? Mozda je vreme da saznate.
A sta ste mislili da je kapitalizam do - pljacka. Ko ima veci monopol vise pljacka ko ima vecu konkurenciju manje. Takva su pravila igre u svetu. Ali kako cete Srbi igrati ako ne znate pravila igre. Zato vas I shevaju. A kakve ja veze imam s njima? Ja samo primecujem.
 
Pa da, business as usual. Ponuda diktira cenu, svako zadovoljstvo se placa, kako mi u stranim drzavama, tako i stranci ovde (a mi smo tranzita zemlja i to treba iskoristiti).


Ali ljudi, mi sad imamo obrnutu situaciju - stranci placaju manje, i to nije normalno i tacka. Ajde barem da bude jednaka.
 
Zadržo bi se ovde na visinama cena putarina strancima i njihovom uticaju na bogatstvo zemlje. I da prvo dodatno pojasnim to u slučaju pomorskog transporta kroz gore navedene Singapur i Džakartu. Dole su slike od britanskig Times-a iz knjige Compact History of the World, a ko bi sem najveće kolonijalne sile to bolje mogao da vidi. Naime nakon portugalskih otkirća morskih puteva za Daleki istok do Japana brzo su skapirali da svi brodovi ako žele proći ka Kini, Filipinima, Japanu i Dalekom istoku, ako ne žele da kruže hiljadama kilometara su primorana da prođu kroz dva moreuza: 1. najkraći kod današnjeg Singapura i 2. malo dalji kod današnje Džakarte. Ko je držao vojno te prolaze kontrolisao je trgovinu sa Dalekim istokom. U početku su od 16. do polovine 17. veka dominirali Španci, kasnije od polovine 17. do početka 19. veka Holanđani , a zatim Britanci. Te zemlje su se lepo obogatile u tim periodima i od kontrole trgovine ali i od putarina ili kako su se već zvale dažbine u tim prolazima i lukama. Zato su se međusobno i otimali za te prolaze. Druga slika su uvećane trgovinske rute i luke za čitavu Aziju i Afriku.
Sad da se vratim na naše koridore i cenu njihovog korišćenja. Naši stari su dobro primetili da mi takođe možemo naplaćivati strancima prolaz. Gradnjom autoputa krenuli su da dodatno kreiraju i povećaju taj monopol za drumski prolaz između Evrope i Bliskog istoka (a time i kopnenu povezanost sa Afrikom i južnom Azijom). Čak mislim i da smo naplaćivali veće putarine strancima ali smo bili slabiji od zahteva sile EU koja je tražila da izjednaćimo putarine za domaća i strana vozila. Mi smo bili slabiji, plus EU nam je davala pare za gradnju koridora 10, te se kao slabiji nismo inatili i poslušali smo. Međutim, sada kada je EU slaba i kada nam ne trebaju više pare za koridor 10 jer je (uskoro) završen, mi opet možemo povratiti svoj suverenitet i odlučiti da strancima više naplaćujemo. Da li više želite da žalite strane putnike ili više želite da živite u bogatijoj zemlji koja će to biti od njihovih para, a onda te pare možete usmeriti u gradnju: bolnica, vrtića, otplatu kredita, novih autoputeva...? Naravno monopolska ili oligopolska cena ne mogu se beskarjno dizati treba utvrditi cenu putarine kao maximizaciju naše koristi koja se dobija u tački gde je ne najveći promet nego najveći prihod (može biti manji promet ali veći prihod iz većih putarina, a to se izračuna praveći projekciju kretanja odnosa rasta cene i pada prometa, pa se nađe tačka gde je max prihod i po toj ceni se forimra putarina). Takođe, ispali smo glupi jer su Nemci otvorili vrata za jeftinu radnu snagu a mi prolaz nismo naplatili. Nemci hoće da im dolazi jeftina radna snaga - nek plate prolaz, hoće da je vrate - nek plate prolaz. Ovaku su je dobili besplatno, još smo mi imali troškove hrane, smeštaja, higijene tih ljudi kad je bio najveći talas. Umesto da smo zaradili. I onda kad Nemac sutra jeftinom radnom snagom smanji trošak proizvodnje Volkswagena hoće li vam ga isto tako humano jeftinije prodati kao što mi njima nismo naplatili za te njihove buduće radnike? Hoće šipak, oni će vam prodati po tržišnoj ceni, neće biti humanizma na koji su nas u 2015-oj i 2016-oj oni terali.

Pogledajte prilog 1
 
jedio kako može da se "legalno" oderu stranci su vinjete.
tako što su skuplje za kraći interval korišćenja a na duže budu povoljnije.
probali su slovenci da se naprave pametni pa su popili par ćuški od EU i morali da smanje cene na realni nivo.
neće velike sile dozvoliti da se mali prave pametni.
hoće da imaju otvorenu tržišnu igru pod naizgled jednakim uslovima.
ako bi se srbija pravila pametna i pravila probleme velikima brzo bi sankcijama bila naučena šta je kapitalizam i tržište.
panama je praktično kolonija i ne masti se od pomorskog kanala jer neće amerikanci da dozvole da ih mala zemlja ucenjuje i pravi problem njihovim brodovima da dođu sa istočne na zapadnu obalu.
zar je egipat prebogat jer naplaćuje suecki kanal.
nije, siromašan je i ne sme da naplaćuje skupo jer bi imao invaziju i postao kolonija.
OPEK se pravio pametan pa je imao izazvanih ratova i bombardovanja koliko hoćeš.
samo su libijci živeli lagodno od svoje nafte pa su i njih odučilli.
irak i iran, saudisjska arabija...samo su pojedinci bogati, narod je beda.
kao što mi ne bismo dozvolili monaku da nas drnda tako veliki neće da dozvole da ih mala zemlja poput naše zeza.
to je normalno.
 
Vrh