Šta je novo?

JKP Infostan - Обједињена наплата комуналних услуга

Možda nije najbolje mjesto al sto znam, može li mi ko pomoći i reci kako da odzracim radijator? Evo slike šta ima a ide voda kroz njega samo pretpostavljam mora još vazduh da izadje? Tu je bio stari radijator ali su mi majstori ga makli i prepravili bili ovo dok novi ne stavih, kad sam stavio otvorio i voda prošla i to je to
ab6cffa816a25eb58b339ba8baad94ec.jpg
40b37b16bd43a5fd4a38dd553e315e92.jpg
33d5a9427c4d239d429763ae3f570c59.jpg

f30acb5d3d41bbc6f4a91a6986b480b1.jpg
 
Napravio, bio ovaj gornji, cekam da pocne kod mene grijanje pa da testiram, mozete izbrisati oba posta, ne mogu gornji da editujem.
 
Ti imas etazno grijanje predpostavljam spoji je crijevom na vodu otvoris vodu
I na bilo kom drugom radiatoru ispustas vazduh visak vazduha da izadje
Njegovo mjesto zauzima voda jednostavno je a imas likove koji to naplacuju tipa 15 €
 
Imam ovo sto ide preko toplane i na infostan, centralno/daljinsko?
Inace, tu je isao ranije radijator koji sam ja skinuo, tj majstori, i prepravio u susac. E sad, voda je prosla kroz njega danas i ispustio sam vazduh i izlazi bas glibava voda ali cekam da opet krene grijanje kako bi vidio da li radi jer nijesam siguran da je to to.
Neki likovi ranije iz toplane su mi pricali kao mora da se ispusti voda iz cijele zgrade, i to 3 koje su na nesto isto, pa naplacuju izlazak tipa 150-200e... Ne znam da li da pustim i vodu da izlazi i sta jos. Ovo na vrh, treca mutna slika, uzeo stube jer do danas to nisam vidio dobro, odsarafio malo sraf i kroz rupicu izlazi voda.
 
Majstori su te kagali a pogotovo da toliko kosta
Toplane su duzne da odrzavaju sistem i da rade ispustanje vazduha iz instalacija
Ako je potekla voda nebi trebalo da imas vise vazduha u instalaciji
Vucko treba da vidi on je masinac pa ce dati konacan sud
Ali mislim imajuci kontakt sa toplanama da je to to
 
Dnevni list : Danas
18.10.2010


Većina građana nezadovoljna uslugama i tretmanom komunalnih preduzeća, pokazalo istraživanje Udruženja Efektiva

To su pokazali rezultati istraživanja zadovoljstva potrošača koje je nedavno uradilo Udruženje Efektiva.

- Imamo puno žalbi koja se odnose na rad javnih preduzeća, na cene ali najviše na naplatu potraživanja. Često se navodi da su ta potraživanja neosnovana, a najviše problema se vezuje za rad sudskih izvršitelja. Tu imamo i drastičnih primera gde zbog vrlo malih iznosa duga, a potrošači nisu imali saznanje o njegovom postojanju, plaćaju daleko veće sume, sudske troškove, naknadu izvršitelju, što je izuzetno nekorektan i neposlovan odnos prema potrošačima. Naravno, sva potraživanja treba da budu naplaćena, ali na jedan poslovan i zakonit način - kaže za Danas Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Beograd.

Po zakonu, komunalna preduzeća su dužna da u rešavanje reklamacija uključe i predstavnike udruženja za zaštitu potrošača, ali ta praksa kod nas još nije zaživela. Tek 24 odsto ispitanika u anketi znalo je za tu obavezu preduzeća, a 95 odsto njih je mišljenja da se ta odluka ne poštuje.
- Zakon obavezuje sva javna preduzeća, javne organe koji odlučuju o pravima i interesima potrošača, regulatorna tela, sve opštine i gradove da imaju konsultativna tela u kojima će biti predstavnici organizacija. Međutim, taj isti zakon ne predviđa mehanizme kojim bi organizacije potrošača mogle da imaju svoje predstavnike u savetodavnim telima - kaže Bogosavljević.

On dodaje da, iako je tržišna inspekcija prošle godine naložila kroz inspekcijski nadzor svim javnim i komunalnim preduzećima da formiraju savetodavna tela, ona u većini javnih preduzeća nisu formirana. Time se, smatra Bogosavljević, "izigrava jedna suštinska odredba koja treba da stvori minimum uslova za jednu aktivniju poziciju potrošača, kakva postoji u Evropi i svetu".

Predsednik UBK Efektiva Dejan Gavrilović istakao je da generalno, gde god postoji sistemski problem, nijedno od komunalnih preduzeća nije spremno da ga reši na sistemski način, nego se ide od slučaja do slučaja.

- Ja sam kontaktirao sa Vodovodom, njih nije zanimalo šta imam da kažem. Imao sam sastanak u Gradskoj čistoći povodom toga da svako preduzeće treba da ima formiranu komisiju za rešavanje reklamacija u kojoj treba da bude predstavnik potrošačke organizacije, oni su najpre bili zainteresovani, pa su odustali. Bio sam u Parking servisu, ni tu nema sluha da se te primedbe prihvate. Sa EPS-om postoji neka pisana korespodencija i oni neke stvari prihvate kroz pojedinačne reklamacije, neke ne - rekao je Gavrilović.

Istraživanje je pokazalo da se samo polovina ispitanih građana usudila da pokrene sudski postupak protiv nekog komunalnog preduzeća, zbog, kako najčešće navode, nepoverenja u sudstvo i sumnje da će sudovi biti naklonjeniji ovim preduzećima zbog vlasništva države nad njima.
Ipak, najveći problem, čini se, jeste monopolski položaj komunalnih preduzeća, jer Zakon predviđa mogućnost promene isporučioca komunalne usluge u svakom trenutku, ali ne postoje konkurentska preduzeća kojima bi potrošači mogli da se okrenu. Za ovu mogućnost znalo je tek 15 procenata ispitanika, a njih 88 odsto se izjasnilo da bi menjalo isporučioce komunalne usluge da može.

Odgovori građana

Tek šest odsto građana izjasnilo se da je zadovoljno radom javnih komunalnih preduzeća kao što su Vodovod, Čistoća, Stambeno, Infostan, Toplane, EPS, Parking servis i drugi, dok tri odsto misli da novac koji izdvaja nije u srazmeri sa kvalitetom koji se dobija. Čak 97 odsto ispitanih smatra da se komunalna preduzeća ponašaju monopolistički, po principu "uzmi ili ostavi, ali plati". Oko 95 procenata sumnja da preduzeća stvarno mere potrošnju, odnosno veruje da je mnoga od njih paušalno određuju. Čak 90 odsto ispitanih misli da računi nisu dovoljno jasni i transparentni. Potrošačke probleme imalo je 84 odsto ispitanika, a 95 odsto njih smatra da se primedbe ne obrađuju na pravi način.

Monopol i među udruženjima

Danasovi sagovornici izneli su sličan stav da veliki problem u zaštiti potrošača predstavlja i uspostavljanje monopola samih potrošačkih udruženja.

- Deo organizacija se finansira iz budžeta Srbije, što je konflikt interesa i nespojivo, to je karikiranje jednog efikasnog sistema. Odredba da samo ta udruženja mogu da imaju predstavnike u preduzećima je neustavna i nezakonita - kaže Bogosavljević.

Dejan Gavrilović napominje da čak postoje primeri organizacija koje sarađuju sa trgovcima ili pružaocima usluga, što ide na direktnu štetu potrošača.

- Kako će neka organizacija da zastupa interese potrošača ukoliko je uzela novac od tog trgovca - pita Gavrilović.

Najveći problemi

- "Gradska čistoća" je nedavno podelila kante za dvorišta u mom komšiluku. Ja nisam htela da uzimam kantu, više volim da smeće odmah odnesem do kontejnera. Ni posle mesec dana radnici nisu došli da isprazne te kante, a naknada je uredno obračunata i meni, koja kantu nisam uzela - kaže čitateljka S. J. (42), koja nam se nedavno obratila.

- Dva puna meseca tokom leta nisam bila u stanu, a potrošnja struje za jul i avgust nije bila ni upola manja u odnosu na mesece kada sam kod kuće. To bi značilo da je frižider potrošio isto struje koliko i svi drugi uređaji kada mi je cela porodica kod kuće i kada peremo veš, kuvamo, radi bojler - žali se čitateljka I. T. (37).

- Potrošnja vode za jedan mesec obračunata je celoj zgradi duplo više nego uobičajeno. Kada smo se žalili Infostanu i Vodovodu, kao odgovor smo dobili listu čitanja potrošnje koja ima iste podatke. To je sve što smo mogli da uradimo, iako i dalje znamo da niti smo mogli da potrošimo duplo više vode, niti je bilo ikakvih kvarova ili pucanja cevi - priča čitalac N. D. (64).

Izvor http://www.danas.rs/beograd.39.html?news_id=330165
:sesir:
korisni linkovi :
http://www.zastitapotrosaca.gov.rs/ceti ... esenja.php
http://efektiva.rs/
http://www.potrosac.info/
 
Pozdrav. Interesuje me sledece, postoji li mogucnost regulisanja racuna i naplate Infostana u slucaju da u prostoriji koja nije u celini stana nemam grejanje, a ulazi mi u naplatu po kvadraturi ? Dakle ta prostorija povrsine 12kvadrata nema grejanje, a ja placam Infostanu celu povrsinu stana plus povrsinu te prostorije. Hvala
 
Ako nema grejno tjelo nebi trebalo da ti naplacuju grijanje Da li je prostorija fizicki spojena sa stanom .
Mislim da moras pisati zahtjev toplani
 
Ta soba, odnosno prostorija je odvojena hodnikom zgrade od stana. Stan se nalazi u potkrovlju i ta soba bi trebala da sluzi kao ostava, jer mi koji smo u potkrovlju nemamo pravo na podrum. U njoj ne postoji ni radijator niti cevi na koje bi se mogao prikaciti isti. Tj na toj strani nema uopste, duz celog hodnika i svih takvih prostorija, cevi na koje bi se moglo prikaciti grejno telo. Saml me zanima da li se zalim infostanu ili toplanama i u kom roku se to moze zavrsiti ? Hvala ponovo
 
Ta prostorija znaci nije doo stana i nije ni predvidjena da se grije
Moraces da se zalis i jednim a drugima jer ce krenuti da te setaju pa da to predupredis
Jer ako nema grejno tjelo nema osnova da naplacuju grijanje to kao da nekom naplacuju za podrum grijanje
 
Uka buka na struju a voda odnese pare

Uvidom u stavke poslednjeg racuna infostana utvrdih da
treba da platim skoro istu cenu za potrošenu HLADNU vodu kao za toplu (nemam bojler)
to znači da su ,,izmerili ,, (pre)uvelicanu potrošnju vode
(sat za celu zgradu , ko-očitano,, podelili na br. stanara)
svota podeljeno sa kubicima .... i opet :rant:
Ko zna koj put ...nam se u zgradi negde sakrio olimpiski bazen.... :lool: :laugh: :lool:

stara pljackaroška fora
otecemo ti pare jer komsiji zbog stare gumice na slavini curi voda

a kontrole i provere ni po reklamacijama nema
nikada nisu izvršili ... i što bi drp vamo , drp tamo i milina jedna :kum:


a mozda smo i u stanovima držali otvorene slavine da ne bi zaledile :lol:
nema leka .... dok se ne razjure udomljene barabe iz svih JKPa
a to ce biti na sveti nikad ..... :(
 
Korisnici Infostana mnoge poslove završavaju elektronskim putem

Umesto da dolaze na šalter za svaku uslugu, korisnici Infostana mnogo toga mogu da završe elektronskim putem
Sve više gradjana im se obraća mejlom i tako brzo dolaze do potrebnih informacija, a radnim danima im je na raspolaganju i kontakt centar, kaže Milica Paunović iz tog preduzeća.....
Izvor: http://studiob.rs/korisnici-infostana-m ... kim-putem/
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429884#p429884:15uoiphl je napisao(la):
boca-ica » Sre Jan 25, 2017 11:49 am[/url]":15uoiphl]Uka buka na struju a voda odnese pare

Uvidom u stavke poslednjeg racuna infostana utvrdih da
treba da platim skoro istu cenu za potrošenu HLADNU vodu kao za toplu (nemam bojler)
to znači da su ,,izmerili ,, (pre)uvelicanu potrošnju vode
(sat za celu zgradu , ko-očitano,, podelili na br. stanara)
svota podeljeno sa kubicima .... i opet :rant:
Ko zna koj put ...nam se u zgradi negde sakrio olimpiski bazen.... :lool: :laugh: :lool:

stara pljackaroška fora
otecemo ti pare jer komsiji zbog stare gumice na slavini curi voda

a kontrole i provere ni po reklamacijama nema
nikada nisu izvršili ... i što bi drp vamo , drp tamo i milina jedna :kum:


a mozda smo i u stanovima držali otvorene slavine da ne bi zaledile :lol:
nema leka .... dok se ne razjure udomljene barabe iz svih JKPa
a to ce biti na sveti nikad ..... :(



Dobro bre Boco, jesi li siguran da neko od stanara ne flašira vodu, u maniru Pekam spring. :mrgreen:


article-2190027-1497D92F000005DC-122_634x479.jpg
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=D3_KXtnuMoA[/youtube]
 
Blic i njegovi NECETE VEROVATI je*******eni clickbait naslovi... Da poskupljuje voda, odnosenje smeca i ostalo, pa ok, ali kome gradsko stambeno odrzava zgradu???
 
Koliko znam Stambeno i dalje odrzava vise od 13.000 zgrada sa preko 260.000 stanova. I svi oni cr dobiti vece racune.
 
Placamo odnosenje smeca JKP gradska čistoca
e pa izgleda da smo ih preplatili pa ne znaju sta ce sve sa parama :twisted:

Za promociju „Čistoća” kupuje spinere i USB
„Gradska čistoća” raspisala tender za nabavku stvari koje će koristiti u reklamne svrhe, a na spisku su
spineri,
antistres loptice,
kišne kabanice.
Kupuju 500 setova reketa za plažu....
Izvor http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... nere-i-USB

:rant:
 
Evo jednog skorašnjeg iskustva, pa ako nekome znači - ne može da škodi.

Naime, u ulazu zgrade imamo razvodni orman sa 3 osigurača za svaki stan. E, meni malo po malo pa jedan osigurač iskoči. Menjao sam raspored osigurača u stanu, raspored potrošača po osigračima, otvarao svako sijalično grlo i prekidače i na kraju, kada mi je iskočio osigurač kada je samo rerna bila isključena sam zvao Gradsko stambeno (tj, poslao im mejl) jednog petka.

U ponedeljak je došao majstor i zamenio sva ležišta u razvodnoj tabli i od tada nemam problema, a osigurači su mi hladni (kao taštin osmeh :) )
 
...Menjao sam raspored osigurača... i na kraju ....došao majstor i zamenio sva ležišta u razvodnoj tabli ...
Narodski... osigurači su bili ,,veci,, pa se izgubila nj. funkcija vec su je prosledili na osigurače kod sata..
te je majstor stavio ,, manje,, i povratio im funkciju

Oznake na osiguračima

Zelena.....6 A ( ne više od ul. zvona na vratima,punjač mobilnog i sl.)
Crvena...10 A (za osvetljenje )
Siva ......16 A (sitni kučni aparati )
Plava.....20 A (kučne mašine )
Žuta......25 A (dr. veci potrošači )
Crna......35 A (baš veliki potrošači )
a ima i vecih....
na svakom aparatu ima oznaka koliki je potrošač ....
pa nije loše pogledati u koju utičnicu tj. osigurač se uključuje :D

a opširnije piše i na wikipediji https://sh.wikipedia.org/wiki/Osigura%C4%8D
:sesir:
 
A osiguraci kod sata su mu mislis od 50A ?
:D


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
...mislis od 50A ?

Sve se da urediti al
ako su ugradili i limitatore ....e to je vec debeli čabarrrrr :(


...Limitator je uređaj koji kod kupaca ograničava strujno opterećenje (maksimalnu snagu) istovremeno uključenih električnih uređaja na veličinu koja je definirana elektroenergetskom suglasnošću, odnosno ugovorena s HEP ODS-om. Odluku o ugovorenoj snazi priključka, prema kojoj se utvrđuje i nazivna snaga limitatora, donosi kupac prema svojim potrebama. Nazivna struja limitatora kreće se od 5 do 50 ampera. Cijena limitatora uključena je u cijenu priključka na elektroenergetsku mrežu...
tako je kod ,,komšija,, ceo tekst http://www.hep.hr/ods/kupci-154/cesta-p ... itator/151

a kod nas ...
NIN davne 1996 rastumačio da to nije izbor prema potrebama kupca, vec izbor prodavca
Svi ce doci na red", samouvereno tvrdi Zivorad Jankovic, tehnicki rukovodilac elektrodistributivnih usluga u Elektrodistribuciji Beograd.
Zasto, pobogu?
"U cilju zastite elektroenergetskog sistema od velikih opterecenja. Vise nismo u mogucnosti da potrosacima omogucimo da koriste elektricnu energiju onoliko koliko oni hoce."
Ipak, nas sagovornik velikodusno dodaje "Elektroprivreda je na sebe preuzela obavezu da kod potrosaca, o svom trosku, ugradjuje limitatore do 16 ampera. Nasa ocekivanja nisu velika. Od potrosaca se samo trazi da istovremeno ne ukljucuje sve aparate."

Jankovic strpljivo staje u odbranu limitatora. Objasnjava o kakvom izumu je rec. Dakle: da je rec je o uredjaju koji potrosacu omogucuje da normalno koristi elektricnu energiju i snagu do limita koji iznosi 3,5 kilovata po fazi,odnosno ukupno 10,5 kilovata. Kada korisnik ukljuci vise od toga, automatski dolazi do iskljucenja, jer se spustila rucka limitatora.

Limitatori se nalaze gde i brojila, obicno u hodniku ili podrumu zgrade. Korisnik onda mora da iskljuci neke od aparata, sidje do limitatora, ukljuci rucku i - ponovo dobije struju.Elektrodistribucija smatra da je 16 ampera sasvim dovoljna snaga koja omogucava da covek normalno obavlja svoje funkcije u stanu, pod uslovom da izvrsi raspodelu opterecenja. Jankovic istice da je njegovo preduzece u "99 odsto,pa i 100 odsto slucajeva potrosacima dalo onoliku snagu koliku su sami prethodno trazili. Tako je svuda u svetu, nismo to mi izmislili".....

očigledno izbor kod komšija jeste izbor kupca
a kod nas je izbor prodavca :( pa da.... više para se uzme od izvoza struje, nego od domace potrošnje
ceo tekst Link http://www.nin.co.rs/arhiva/2391/2.html

Gore izneto ima veze sa JKP Infostan zbog zajedničke struje jer
Ako zgrada ima na zajedničkom brojilu, ugradjen limitator , to znači da ,,jači ,, motor od lifta
nije moguce ugraditi vec samo zamena istim ili slabijim
koj ce se podjenako često kvariti :roll:
 
Cemu uopste limitatori samo u srb kad trosis neceg vise vise placas
Pa cak i u prodavnicama jeftinije kupiti 4 cokoladice posebno umjesto 4 u jednom pakovanju a vamo ga prodaju kao najbolju ponudu
 
Vrh