Šta je novo?

Škole, fakulteti i druge obrazovne ustanove

Viec sada decenisko iskustvo EU skollstva pokazalo je da vece znanje su kod dece dobili ukidanjem zadavanja domacih zadataka
Pa zar je to tesko primeeniti kod nas?
 
???
Trenutno imam dete u drugom razredu osnovne škole i prosto ne mogu da zamislim kako bi sa razumevanjem usvojio svo gradivo ako ne postoji domaći kao povod za vežbanje kod kuće i za razgovor o tome šta je dobro skapirao na času, a šta nije. Da li iko veruje u to da će osnovci imati veće znanje ukidanjem domaćih zadataka? Iz temeljnih predmeta kao što su matematika i jezici, mislim da su domaći zadaci neophodni.

Nisam upoznat sa tim studijama o tome da ukidanje domaćih zadataka povećava znanje kod dece. Možda samo ako se obim gradiva drastično smanji toliko da se sve može provežbati na času sa svakim učenikom iz odeljenja... Studirao sam u USA pa i tamo dosta predavača studentima zadaje "domaći", jednostavno je nemoguće sve provežbati na predavanjima.
 
Ukidanje domaćih zadataka vrv podrazumeva da se sve završi u školi. E sad, da li na času ili u školi posle časova, to je pitanje.

Ovo je primer kako se uzima samo jedan detalj iz tuđih programa, ali se ne gleda celokupna slika.
 
Moja deca su 3. i 7. razred osnovne skole. Gradivo jeste preobimno, ali deca generalno gledano ne uce. Jedino odrade domace zadatke.
Mislim da osnovno obrazovanje u EU nije bolje nego u Srbiji, osim na polju informatickih tegnologija.
Takav stav sam stekao u razgovoru sa djacima i njihovim roditeljima koji pohadjaju skole u Austriji i Nemackoj.
Ne znam kakva je situacija u drugim drzavama EU.



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
laki72 wrote; ...Mislim da osnovno obrazovanje u EU nije bolje nego u Srbiji....
Iskreno nemam lično EUiskustvo u školstvu a deca su mi izašla iz osnvne davno
gledao sam TV prilog o EU školstvu (Skandinavija)
a akcenat su rezultati po usvojenom znanju školaraca da su postigli
za dva koplja veca i bolja znanja od svih drugih

Svidela mi se njihova osnovna ideja koja je istinita da
deca imaju samo taj kratak period detinstva u kome osvajaju i poimaju svet
ne treba im krasti detinstvo :kk:

profesorski kadar u procesu prenosa znanja sa domačim zadacima , ne uvecava znanje
nego svoj posao prebacuje na roditelje i a usput krade deci vreme igre i sporta
primer
daš majstoru da ti nešto napravi-popravi a on na kraju kaže
,,idi kuči i završi to sam, znaš veliki je to posao, :lool:
naravno da to nije ni pravi majstor svog zanata...

reforma školstva koja se bazira na uvodjenje kecelja je...... .&"$%
ako vec nemamo svoju reformu koja menja srž ,
zašto ne usvojiti vec deceniske dokazane EU reforme (Skandinavske) koje su dale pozitivne efekte, kao što je stavka ukidanje preobimnih domaćih zadataka
:sesir:
 
Mislim da ne treba ukidati domaći. To je jedan od načina da se deci usadi navika da se ne može sve učiti u školi, već da nešto moraju i van nje, van perioda od zvona do zvona. Kako će jednog dana da studiraju, da se stručno usavršavaju, itd.

stanislaw-e, laki, +!
 
Imam dojavu da nam uvode poseban broj za obrazovanje, kao što imamo i za zdravstvo. A sve tobože jer JMBG previše otkriva.
Koliko vidim Slovencima ništa ne fali, a oni koriste JMBG u EU.
 
Vucko nemas dojavu vec je ovjavljeno reko ministar okaci ljink fora je sa jmb sto nije nasumicsn broj nego mozes da se skonta po formuli
 
Stvari možemo posmatrati iz više aspekata: opremljenost škole, kvalitet nastavnog kadra i naravno sistem obrazovanja.

Do pre par godina osnovna škola u prigradskom delu Čukarice nije imala fiskulturnu salu pa su je đaci prvi puta videli kada su pošli u srdnju školu. Pretužno.

Delimično se slažem sa @boca-ica. Pitam se, kako se oseća učitelj/nastavnik (a naročito učitelj) koji na kraju polugodišta/godine od npr. 30 đaka 10 ima nedovoljnu ocenu? Šta je on radio? Učio decu? Pa, što ih nije naučio, to mu je zanimanje?!

Ne znam kako je u drugim državama ali za Francusku znam. Roditelj ima pravo da traži izveštaj komisije na pitanje - zbog čega njegovo dete nije naučeno? Zatim, kada komisija analizira stvar, roditelji dobijaju odgovor i ne uvek u korist učitelja što bi se kod nas podrazumevalo, nažalost.

Sistem obrazovanja u korenu promeniti, mislim da se sa ovim svi možemo složiti.

Što se kvaliteta škole tiče tu je direktor primus. Takav primer je OŠ "Josif Pančić" sa fantastičnim direktorom, inače profesorom istorije. U svakom smislu čovek je vrlo posvećen svom pozivu i izuzetan je pedagog.

Svojevremeno je stigla direktiva da se smeni. Ali, vraga, konačno da se nešto pozitivno desi, da se Srbi udruže, slože i uspeju u nameri. Od dece, roditelja pa do kolega nastavnika i ostalog osoblja koji su digli glas protiv direktive, direktor je i danas direktor.
 
Slažem se sa svime što si rekla, osim da za tu količinu nedovoljnih ocena treba kriviti nastavnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462375#p462375:1o495hpr je napisao(la):
Kokos » Čet Jun 29, 2017 7:36 pm[/url]":1o495hpr]Slažem se sa svime što si rekla, osim da za tu količinu nedovoljnih ocena treba kriviti nastavnika.

Zbog čega? Ako neko do kraja prvog polugodišta dobije keca iz nekog predmeta znači da mu taj predmet "škripi" iz nekog razloga. Šta je dužnost učitelja/nastavnika? Pa jasno, da vidi i zbog čega je to tako u saradnji sa roditeljima i pre svega u razgovoru sa učenikom i nikako na kraju već tokom trajanja školske godine jer zbog jednog loše urađenog kontrolnog sigurno je da neće biti zaključen kec. Problem je nastao daleko pre i morao se uočiti. Učitelj mora biti pre svega pedagog!

Dete može biti nadprosečno inteligentno ali mu, eto slučaja, baš neki predmeti ne leže, za druge koji su manje važni jer nije ni matematika ni fizika već npr. likovno, muzičko, fizičko... niko ne mari. To je za mene mentalno zlostavljanje deteta.

Jasno je odavno da ako učenik iz matematike, fizike, srpskog ima dobru ocenu, iz fizičkog, muzičkog, likovnog i sl. predmeta po automatizmu će dobiti peticu iako ne može napraviti ni kolut napred a tek nazad; iako ne zna nacrtati ni čiča glišu ili mu škripi solmizacija. Čemu to vodi?

Kao što roditelj MORA posmatrati svoje dete da bi ga upoznalo od rođenja do odrastanja, tako i učitelj mora da se bavi svojim učenikom. Ako to ne radi on je zasigurno promašio profesiju. Na kraju, zar svi roditelji moraji biti obrazovani, ima i onih koji su polupismeni a rađaju genije.

Objašnjenje ne može biti bolje:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432510#p432510:1o495hpr je napisao(la):
boca-ica » Sre Feb 08, 2017 5:47 pm[/url]":1o495hpr]

Svidela mi se njihova osnovna ideja koja je istinita da
deca imaju samo taj kratak period detinstva u kome osvajaju i poimaju svet
ne treba im krasti detinstvo :kk:

profesorski kadar u procesu prenosa znanja sa domačim zadacima , ne uvecava znanje
nego svoj posao prebacuje na roditelje i a usput krade deci vreme igre i sporta
primer
daš majstoru da ti nešto napravi-popravi a on na kraju kaže
,,idi kuči i završi to sam, znaš veliki je to posao, :lool:
naravno da to nije ni pravi majstor svog zanata...

reforma školstva koja se bazira na uvodjenje kecelja je...... .&"$%
ako vec nemamo svoju reformu koja menja srž ,
zašto ne usvojiti vec deceniske dokazane EU reforme (Skandinavske) koje su dale pozitivne efekte, kao što je stavka ukidanje preobimnih domaćih zadataka
:sesir:
 
Fala Ksenija :D
nadam se da ce bar deo pisanija stici na pravu adresu, kad su im vec toliko puna usta modernizacije i kompjuterizacije školstva
u tom cilju da kazem još koju....

Nadležni bi mogli kopletan program obrazovanja od 1 do 4 razreda osnovne škole da digitalizuju sa predavanjima
bar za prelaznu ocenu 2 :) mada verujem da digitalni oblik nudi mnogo bolje prikaze nego sto su na papiru pa bi zanje bilo i vece
radi opcije učenja na ,, daljinu,, preko kompjutera
namenjenu najmladjim uzrastima osnove škole, koj moraju da dugo pešače do ,,učiteljice,,

Naravno učiteljicina živa reč je ne zamenljiva ali kako baš i nema svaka učiteljica mnogo djaka pešaka
tu zivu reč povremeno po potrebi svaka lako moze da izvede preko Skajpa ili dr. sl. programa


Leti to pešačenje mališanima ume da bude interesantno ali zimi to je smrtonosno
te bi svakako trebalo omoguciti uzrastu od 1 do 4 razreda osnovne škole
da mogu lekcije svog gradiva da savladaju i od kuce
a samo o školskom tromeseciju da izlaze na polaganje testa o usvojenom znanju

Gledim po Bgd. opštinama dele deci besplatne lap.topove .... lepo je to ...
ali daleko je nužnije djacima pešacima

Na zalost djaba i da im neko pokloni lap topove ovako sem igrica slabo sta za njih dr. ima
jer najvažnijeg - školskog gradiva nema , te se njihov pešački pakao nastavlja....

dok u ministarstvu prosvete glavu lupaju o keceljama umesto o digitalizaciji
glavnom keceljašu bi samo ,,kecelju sa dugmicima iza,, obukao :lol:
 
Koristi od takve digitalizacije školskog programa bar od 1 do 4 razreda osnovne škole bi imali mališani

-djaci pešaci
-decurlija koj izostaje neki period sa redovne nastave zbog zdrastvenih problema a prinudjeni su na boravak u kuci i bolnicama
-kao i sva ostala deca kojoj treba dopunska nastava kako bi usvojila predvidjeno gradivo

ta mogucnost bila bi korisna

-za decu iz društvenih populacija koja tradicionalno imaju problem inkluzije u uobičajene tokove
-za naša decu koja su u rasejanju širom belog sveta a ,,srpske škole,, su im uglavnom nedostupne

velika bi to bila pomoć

- roditeljima koj moraju da još malo ,,rade,, kod kuce sa malim školarcima
- ne malim broju stranaca koj su ne samo vec u Srbiji , vec se i pripremaju za dolazak

iz ove lepeze mogucih korisnika , vidimo da učenja na daljinu i tekako mnogo ne dostaje
i da je gotovo gorica nuzda, a nadležni do sada ne čine ništa

Ako u to ukljucimo i segmetn iz pitanja demografije
mnogi koj bi se i odlučili za ostanak ili povratak na ,,ispražnjene,, prostore imaju problem a sta da rade kada im deca stignu za školu....

...Džaba bilo konja vranih, po livadi razigranih,
džaba bilo sata i salaša...
Džaba bilo njiva plodnih, vinograda blagorodnih,
džaba bilo karuca, čilaša....
kada svakodnevno moraju da gube vreme radi odvodjenja i dovodjenja dece u kilometrima udaljene škole umesto da privredjuju

Slušah pre neki dan na TVu puna usta digitalizacije pa i prosvete ....
dal ce ostati samo prazne price ... il ce se stvarno pokrenuti nešto sa mrtve tačke

videcemo ko je jači.... kecelje ili digitalizacija

:sesir:
 
@boca-ica
Gde to ima đaka pešaka i koliko km treba da prepešače? A onda razmišljam, ako je to prilična udaljenost što bi bio logički zaključak pitam se, imaju li internet? :?:

Nemoj tako surovo o "keceljašima", živa reč je živa reč a digitalizacija može biti pomoćno sredstvo. Npr. nije isto čitati knjigu online kao kada listaš stranice koje "mirišu". Osim toga, kompjuter zrači.
 
Drago mi je da se iko zainteresovao :kk: i to ne samo površno reda radi

Inače o djacima pešacima povremeno na TVu emituju tužne priloge koje gledamo sa nevericom
drugo tvoje pitanje je lasno za odovoriti
ko nema kablovski internet nije sporno da ga ima i preko mobilne telefonije koja pokriva najveci deo teritorije raznim operaterima

Ajmo srž i to redom, prvo oko para, pa onda činjenice iz te edukativne prakse

Kad se saberu troškovi (za škole koje pohadjaju isključivo djaci pešaci a zapravo su sazdane od nekolicine dece )
- Cena održavanja objekta škole
- Cena grejanja, struje,
- Cena za 12 plata učliteljici (bruto)
- Cenu dr. pratecih troškova (higijene, užine....)
Sasvim lepo navedeni troškovi bi pokrili cenu - (MTS-VIPa-dr.) mobilnog internet paketa

Što se tiče kvaliteta gradiva i te ,, žive reći ,, pročitaj pa proceni sama :shock:

U jednoj učionici jedna učiteljica u okviru jednog časa mora da formiranoj grupi sastavljenu od raznog uzrasta i razreda
odjednom da ispredaje svo gradivo kako prvacima tako i drugacima, trećacima , ćetvrtacima
Na primer čas matematike od 45 min. je za celu grupu
ali svaki uzrast ponaosob mora da dobije svoje predvidjeno gradivo
što znači da ona ima svega 11.2 minuta za svaki uzrast u takvoj učionici
Tako isto za Srpski , Engleski, Poznavanje prirode i društva....

Svaki ,,razred,, moze da dobije samo 11,2 minuta za predvidjeno i odredjeno gradivo
umesto svih 45 min kao sva druga deca u normalnim školama gde svako odelenje podeljenoje po razredima

Pa kako sad izgleda taj kvalitet ? :oops:
u odnosu na digtalni oblik postavljenog gradiva na sajtu samog minis. prosvete :roll:
---Gde svako dete 1-4 razreda kome treba da se ponovi neka lekcija to moze kod kuce da pušta iznova i iznova,
dok je ne nauči, pa ako želi to moze i satima da čini pa i sa roditeljima uveće
----a ne 11,2 minuta u takvoj školi
jer sledeci čas u školi je vec novi predmet u trajanju od svega od 11,2 min. što i jeste najčešci slućaj

Da li je surovost iznositi gore napisane argumente digitalizacije prosvete.... ili sam trebao da aplaudiram kako je to genijalno sa keceljama....

Ne zaboravi da sam u prehodnom postu naveo taksativno
i druge daleko brojnije potencijonalne korisnike koj maštaju i kod nas i u belom svetu o takvoj opciji a ne samo djaci pešaci
što čini itekako svrsishodno i opravdano iscekivanje digitalizacije



Nadam se da imamo srece, jer eto pre neki dan u najavi buducih ciljeva u najvišem našem organu
pričalo se o digitalizaciji u prosveti

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462739#p462739:3lq80wg5 je napisao(la):
Ksenija » 01 Јул 2017 06:27 pm[/url]":3lq80wg5]@boca-ica
Gde to ima đaka pešaka i koliko km treba da prepešače? A onda razmišljam, ako je to prilična udaljenost što bi bio logički zaključak pitam se, imaju li internet? :?:
Ево Ксенија, један од одговора где има ђака пешака.

Мало ви, мало ми: Ђаци пешаци
НЕДЕЉА, 22. ЈАН 2017, 11:00

У Србији данас има преко 20 000 ђака пешака, од којих многи пешаче и преко 10 km, по разним стазама и времену...
http://www.rts.rs/page/tv/ci/story/18/r ... esaci.html
 
Gospodo draga, kao da se nismo razumeli ali o tome možemo sutra, posle ponoći slabo kontam.
@Гага
Govorimo li o Beogradu ili o Srbiji kada su đaci pešaci u pitanju?
 
Onda sam pogrešila misleći da se diskutuje samo o Beogradu.
U to ime neka se zavijori naša
2767525781.gif
 
- Misliš da u Beogradu nema dece koje propuštaju nastavu iz zdrastvenih razloga na kraci i duži period
zato što leže kuci ili u Bolnici ? :roll:
- Misliš da u Beogradu nema dece kojoj nije potrebna dopunska nastava za po neku lekciju iz jednog ili više predmeta a čiji roditelji
nisu u mogucnosti ili da im posevete više vremena, znanja ili nisu u mogucnosti da plate dodatne časove ?
- Misliš da u Beogradu nema dece iz manjinskih grupa (gde im je maternji dr. jezik) zbog bolje inkluzije u društvo
da dodatno kuci uvezbavaju Srpski ? :roll:
- Misliš da u Beogradu nema dece stranaca koja u tom ranom uzrastu ne fali da kod kuce mogu da uvezbavaju kako bi mogli da pohadjaju lakše naše škole a ne da su osudjeni samo na školu za strance ? :roll:


Rekoh vec koristi i za našu decu rasejanu širom sveta gde nemaju pristup i jednoj ,,Sproskoj školi,,
ne samo da bi očuvali jezik , nego kad bi se vratili u Srbiju da bez problema u koninuitetu nastave školovanje i život

Nije reč samo o djacima pešacima
digitalizacija Prosvete (za pocetak bar od 1 - 4 raz. os. škol.) utiče na veliki veliki broj ljudi i društvenih grupa , slojeva...

To je goruce neophodno pitanje
koje je trebalo vec da je rešeno , a kako nije
,,keceljaš,, nek otvori svoj butik kecelja :lol:
a posao prepusti nekom sposobnom, koj ce to da odradi kad vec ovaj nije
:sesir:
 
@boca-ica

Не замери, нисам ишла редом како си ти писао али свеједно ће ти бити јасан мој елаборат. :mrgreen:

Не знам шта ТВ емитује, не гледам у ту кутију већ годинама. Знам да постоје ђаци пешаци међутим, говорила сам о Београду сходно имену сајта.

Око мобилнте телефоније - није ми јасно шта си хтео рећи и која то мобилна направа може функционисати без интернет конекције? Ако је удаљеност и по 10 км, како је то изводљиво због техничких услова?

Идем редом, можда ћу нешто прескочити а то ће значити да на питање немам одговор односно коментар или да се потпуно слажем с тобом:

Трошкови школе - кажеш “неколицина деце”. Колики су трошкови за неколицину деце, рецимо 12 њих како ти пишеш?

Зар је за неколицину деце потребан објекат школе? Нпр. Једна школа може да прими преко 1000 ђака и они су у објекту а не неколицина који могу да стану у просечно велику дневну собу.

Одржавање просторија 0 динара, све нека буде на добровољној основи. Да сам учитељица или мајка ђака пешака, на себе бих преузела део посла.

Грејање – довољна је једна пећ за једну учионицу. Дрва донети из шуме и све до бољег решења.

Шта подразумеваш под “одржавање објекта”? Кречење, чишћење, замена сијалица и остало текуће одржавање? То ће сваки савесни родитељ да одради, сигурна сам. Не мислиш ваљда да је потребан домар и теткица?

Уштеда на учитељици – један више на бироу рада!

Учитељске плате су мале да од те уштеде не би било много вајде, напротив. Како оставити човека па још учитеља (један од најхуманијих и најважниих послова) без посла, плате?

Зар још има ужине по школама, а и тамо где је има плаћа ко жели.

Ово би значило да смо добили једног незапосленог а мобилна телефонија узнапредовала до српских беспућа.

Истина је да на часу доста њих углавном ништа не науче али зато ће учитељица питати да ли некоме нешто није јасно. Ако се нико не јави она нека проконтролише да ли је то стварно тако. Е, ту долазимо код појма бити добар педагог. Она објасни, они код куће савладају па контрола и ето добрих резултата. Где зашкрипи, рекох већ, позабавити се учеником у сарадњи са родитељима.

Састав ученика свих узраста не би требало да је проблем јер ту су уџбеници па уместо кликтања и буљења у монитор ученик листа књигу како и колико жели, а да ли ће поред њега бити првак, то и није толико важно. Ко жели да учи, тај ће и научити на било који начин.

Нажалост што је све тако али то је судбина тих насеља и заиста мислим да се то питање мора решити на нивоу државе ако је уопште решиво. Нешто мора да се истрпи, можда мање него што трпе деца у градским срединама и већим градовима.

Нисам ти рекла да си суров због дигитализације већ због кецељица, а о њима сам горе писала.

Наш највиши орган када нешто одлучи, онда је то одлучено само не знам да ли ће одредити рок.

Допунска настава је за лењу децу и неодговорне родитеље. Вежбај бато, сто пута једну математичку операцију па да видиш да ли ћеш је научити. Него лакше је платити допунске часове (често учитељици код које предмет шкрипи). :evil:

Замишљам клинца који седи за компјутером и чита “Орлови рано лете”. :lol: ico-boco, не зезај. Мој посао је делом везан за рачунар али врага, мало мало па гвирнем да видим шта је писао Гага, Жика или Траволта. Астродуле или ХенриЛи, па ти и остали… Уместо за сат времена ја посао одрадим за два, па шта онда очекивати од трећака а PC игрицаааа, ничу ко печурке.

Ево ја ћу да направим неколико узорака лепих кецељица и блузица а ти све ово што си написао поднеси у Скупштину као амандман. Имаш моју моралну подршку. :gobb:

@Гага
Прочитала сам чланак из линка. :)
 
...Она објасни, они код куће савладају па контрола и ето добрих резултата...
isto tako ona ,, izvergla,, ali preko kucnog ekrana i oni kuci vezbaju
plus danasnja teh. dostignucima da moze povreno ( preko Skajpa i sl) moguca i direktna živa rec

U Australiskim bespucima pre interneta
školske lekcije su se emitovale preko radio stanice jer nije bilo moguce izvesti ni kombinaciju djaka pešaka
tako da ovo ništa nije novo a funkcionisalo je.
Digitalizacija ce imati daleko vece mogucnosti i efekate , u suštini ovaj vid je napredak i ušteda :)

Moje ne zadovoljstvo keceljašenjem
nema veze sa politikom, nego sa zaludnim trošenjem vremena i resursa koje mi placamo da nas drže u 18 veku :(
umesto opredelenja i koracanja kroz 21 vek koj je svuda davno počeo
i zahteva korišcenja savremenih tehničko tehnoloških dostignuca
:sesir:

A pro po pokrivenosti mobilnom telefonijom ( Ovdže mobilni :lol: )
- Preko vecine takve teritorije postoji mobilna telefonija
a tamo gde je nema isplati se i da se sufinasira podizanje ,,repetitora,,

Šta misliš, da tim ljudima tamo gde ne dopire mob. tel. ne treba da pozovu pomoc, lekare, policiju, rodjaka
ne damo im put, ne damo im javni prevoz , ne damo im vodovod, ćesto ni lekara (ponekad svrati vojska).... uglavnom samo struju imadu :(
e u 21 veku mora pored struje bar po repetitor za mobilni, da im se da
i njihova deca to da koriste i da ne pešace kroz šume i smetove :D
 
@boco-ico
Ti uopšte nisi pročitao šta sam ja pisala u vezi keceljica. :(
Iako koristim mnoga dostignuća 21. veka rado bih se našla kraj Kneza Miškina u Sankt Peterburgu. Kako da se radujem 21. veku u kome hara biološki rat pa ne znaš gde će i šta će da te strefi. Danas me obraduje crv iz jabuke a nekada sam bežala od njega kao od aždaje sa sedam glava. Samo lagano, ne treba nikuda žuriti.
 
Čito, čito.... al ja to malko i zbog ostalih ....
da se ovdi ne uključi Gaga, od celog Beobuilda ... spala knjiga na dva slova.... :(
samo beton , armatura i točak.... a za mališane 1 - 4 razreda... niko i ne haje ... a ko ce drugi da nasledi taj armirani beton i tockove
no baš ti sada mali ... :D
 
Vrh