Šta je novo?

Vesti iz regiona

Па онда једни кажу не ваљају Турци, па не ваљају Аустроугари, па другима не ваља Југославија ("...ко те ј..., може Босна и без тебе"). А кад Босанци узму ствар у своје руке:


Ekologija / Katastrofa: Nestalo Jablaničko jezero, uništena dva miliona ribljih jedinki

05. 02. 2017. u 16:25:00 E. H.
Jedno od najvećih akumulacionih jezera u Bosni i Hercegovini, Jablaničko jezero, presušilo je prethodnih dana, čime je potpuno promijenjen jedan dio naše države, do neprepoznatljivosti.

Posljednjih 40 dana ovo jezero i svi oni koji žive u njegovoj blizini proživljavaju pravu ekološku katastrofu, tokom koje je Bosna i Hercegovina izgubila pravo bogatstvo flore i faune, a nestala je i vodena površina koja se prostirala na 900 hektara.

"U posljednjih 40 dana primjetno je opadanje Jablaničkog jezera, što je u posljednjih nekoliko dana rezultiralo totalnim ispuštanjem cijelog jezera. Moramo napomenuti da je prije pet godina urađena ribolovna osnova Jablaničkog jezera, Poljoprivredno-prehrambeni fakultet i Prirodno-matematički fakultet iz Sarajeva, što je zakonski akt koji nije pretpostavka nego činjenica i pokazuje da je u tom vremenu u jezeru bilo dva miliona ribljih jedinki", kazao je Mirsad Trešnjo, sekretar Organizacije sportskih robolovaca Konjic, zakonskog upravitelja ribolovnog područja Konjica, u izjavi za Radiosarajevo.ba.

Strašne fotografije pogodile su sve stanovnike BiH, a ovih dana na društvenim mrežama mogli smo čitati razne komentare koji kritikuju sve one odgovorne za ovu katastrofalnu situaciju, koja je trajno narušila ekosistem u ovom dijelu naše države.

"Sve te jedinke su uništene, zajedno sa prirodnim prirastom koji je ogroman i ne može se utvrditi, te sva flora i fauna koja je obitavala u Jablaničkom jezeru i na njegovom dnu, razni mikroorganizmi, odnosno, hrana za ribe. Sad i da se to sve poribi, ta dva miliona jedinki oni ne bi imali hrane, praktično jezero je mrtvo. To je tragedija. Pored svega toga deset ljudi koji rade na održavanju, kao ribočuvari, izgubilo je posao, te smo na svaki način oštećeni mi kao udruženje, kao i cijela društvena zajednica, odnosno, cijela BiH jer se ovo nije desilo u posljednjih 30-ak godina", istakao je Trešnjo u razgovoru sa novinarima našeg portala.

Jedan od glavnih krivaca za ovu situaciju, ističu iz OSR Konjic, jeste Elektroprivreda BiH, koja je ovo akumulaciono jezero koristila za proizvodnju električne energije, te koja je nenadanim ispuštanjem jezera u prethodnim danima uzbunila cijelu BiH.

"Mi smo prije nekoliko dana uputili urgenciju Elektroprivredi BiH u vezi sa cijelom situacijom i do sada nismo dobili nikakav odgovor. Kada je riječ o našoj općini, na čijoj površini se dešava cijela ova katastrofa, njeno kompletno rukovodstvo je zakazalo i vi vidite da u medijima nema nikakve njihove reakcije", izjavio nam je Trešnjo, objašnjavajući kako je ovo samo jedan od primjera nas Balkanaca, koji konstatno šalju negativne slike u svijet.

Budućnost je poprilično neizvjesna za ovaj kraj BiH i pitanje je da li postoji ikakav način da se barem malo sanira katastrofa koja je, zasigurno, ozbiljno narušila kompletan ekosistem ovog kraja, a možda i cijele BiH. Iz OSR Konjic ističu da je teško očekivati da se to može popraviti, jer bogatstvo naše države je nestalo.

"Niko ne može se predvidjeti šta će se u budućnosti dešavati, ali realna je činjenica da je sve što je postojalo uništeno i da sada Jablaničko jezero liči na Saharu. A i pored cijelog uništenja flore i faune pitanje je koliko će ovo sve utjecati na naš turizam, na našu sliku koju šaljemo u svijet. Ovim uništenjem jezera poslali smo, nažalost, jednu sliku o nama, ko smo, šta smo, odnosno, negativnu sliku nas Balkanaca, kako se mi to ponašamo prema našim prirodnim ljepotama. Sve ovo što je uništeno bilo je vlasništvo države i ovim je država najviše oštećena", zaključio je Tešnjo razgovor sa novinarima portala Radiosarajevo.ba.


Линк: http://www.radiosarajevo.ba/vijesti/bos ... nki/252846

Коментар: Набијање на колац одговорног како је описано у књизи "На Дрини ћуприја", у овом случају би у потпуности оправдало сврху.
 
^^ Kad behaton zakaze susret sa Austrugarskom onda se dobija ovo.
 
Zrenjanin Kompleks 36
home_interpoint_zrenjanin_2_160617_tw1024.jpg
http://www.ekapija.com/real-estate/1792 ... -2018-foto
 
Ima li neko informacije o gradnji autoputa u Bugarskoj. Tacnije o nastavku gradnje na deonici od Blagoevgrada pa na dalje ka Grckoj granici. Ima li nekih informacija o potezu od nase granice do Sofije ? Hvala
 
U najavi emisije SAT za nedelju, spominju patrolu do Grcke preko Bugarske, pa cemo tu cuti sveze informacije sta je pusteno u saobracaj i kakva je situacija.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Juce je bila emisija Sat. Ni govora nije bilo o bilo kakvim radovima u Bugarskoj na nastavku izgradnje autoputa. Takodje u emisiji se nigde nisu mogli uociti radnici sa masinama. Izgleda da je u Bugarskoj stopirana izgradnja. Ima li iko informacije neke sta mozemo da ocekujemo i kada da se nastavi izgradnja od Blagoevgrada pa ka Kulati i ova deonica izmedju Sofije i Dimitrovgrada. Hvala svima unapred. Pozzz
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IAy-9Et3mrg[/youtube]
 
Nadam se da je ovo tačno:
"Folksvagen" pravi fabriku u Šumadiji
Dušan Stojaković | 03. mart 2019. 09:01 | Komentara: 0
Nemački gigant kod nas otvara fabriku. Ulaganja 1,4 milijarde evra
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... u-Sumadiji

SRBIJA se nalazi pred privrednim zemljotresom! Nemački automobilski gigant "Folksvagen" odlučio je da novu fabriku gradi u našoj zemlji, saznaju "Novosti". Najveći proizvođač vozila na svetu odlučio se za Srbiju u konkurenciji Bugarske, Rumunije, Turske i Severne Makedonije. Iako su kao favoriti za dobijanje ove investicije dugo bili Bugari, volfsburška kompanija je izabrala našu državu. Prema saznanjima našeg lista, prvi četvorotočkaši iz srpskog "Folksvagena" trebalo bi da izađu već 2023. godine.


Nije bila tajna da su Nemci planirali da u ovom delu Evrope otvore novi pogon. To su više puta i javno govorili, ali dilema je bila u kojoj zemlji. Rumunija i Bugarska su članice Evropske unije, pa se očekivalo da će se oni najpre dokopati nove investicije. Iza njih prema šansama je bila Turska, koja je sa 80 miliona stanovnika veliko tržište. Ipak, performanse srpske ekonomije, dolazak gotovo svih najvažnijih proizvođača automobilskih komponenata, ali i prijateljski odnosi našeg državnog rukovodstva sa kolegama iz Nemačke, pretegnuli su jezičak na vagi u našu korist.

Naš izvor nije želeo da precizira lokaciju buduće fabrike, ali je predsednik Srbije Aleksandar Vučić u nekoliko navrata pomenuo Šumadiju kao adresu investicije koja bi u potpunosti promenila "krvnu sliku" naše ekonomije. Nova "Folksvagenova" fabrika trebalo bi da ima kapacitet od 300.000 automobila godišnje i ona bi našem izvozu doprinosila sa 4,5 milijardi evra. U Srbiji bi trebalo da se proizvodi pet modela iz "Folksvagenove", "Škodine" i "Seatove" game, odnosno marki vozila koje su sastavni deo nemačke firme.

Prema nekim ranijim najavama iz "Folksvagena", ali i iz Bugarske, koja se nadala ovom poslu, investicija je vredna oko 1,4 milijarde evra. Planirano je da fabrika ima 5.000 zaposlenih, od čega čak 650 inženjera. Ono što je, takođe, veoma bitan faktor za izgradnju ove fabrike jeste i činjenica da Srbija raspolaže sa 10 odsto svetskih zaliha litijuma, od kojeg se prave baterije za elektroautomobile. Iako, će prema saznanjima "Novosti", nova fabrika proizvoditi klasične automobile, sigurno je da će biti organizovana produkcija elektrovozila.

I to nije sve. Dok se čeka da čelnici "Folksvagena" i zvanično potvrde dolazak u Srbiju, postoji veliko interesovanje drugih investitora iz Kine i drugih zemalja Azije da otvore proizvodne pogone auto-industrije u našoj državi. Pogotovo one vezane za elektroautomobile.

Ukoliko se ostvare ovi ambiciozni planovi nemačkih investitora i srpskih vlasti, naš izvoz bi mogao da poraste za petinu. Paralelno sa izgradnjom fabrike, dodatno bi se ohrabrile svetske fabrike koje proizvode auto-delove da više ulažu i budu nadomak nove "Folksvagenove" fabrike.

"GOLF" JE ETALON

VOZILA sa oznakom "folksvagen" u našoj državi su odavno jedna od ubedljivo najpopularnijih. Volfsburški bestseler "golf" dugo godina je kod nas reper za kvalitetno vozilo. Ponekad čak i statusni simbol. Imati najnoviji "golf" primer je uspeha. Poslednjih godina velike Jugoslavije, najuspešniji ljudi su kao primer uspeha kupovali "golf" iz Tvornice automobila Sarajevo (TAS).
 
U Srbiji će otvoriti samo ako centralna vlada u Moskvi odobri. Gubernator ne može tu ništa da utiče. Dobra stvar je što nas ima 150 miliona, ali naša matica želi da uvozi samo ono što se njenom velikom tržištu sviđa. Razumem Rusjane da ne vole Fiat, ali su ludi za Golfvima, Džetama i Pasatima.

Realno, Bugarima dajem 90% šanse, Srbiji 5%, svima ostalima ukupno 5%
 
Vrh