Šta je novo?

Industrija Srbije

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435243#p435243:3kf2g9xv je napisao(la):
laki72 » 23 Feb 2017 01:34[/url]":3kf2g9xv]Tuga...
No sta ocekivati kada se prodau bescenje...

Tuga sto to nije ,,počiščeno,, i pre

Da su te iste mašine danas nove,
takve ne bi nikome koristele zbog ne rentabilnosti i prljave tehnologije
setite se samo nekadašnjih belih i masnih voda Topčiderke od te industrije

Veliko je pitanje koliko ce od prodaje u staro gvozdje ostati
kada se odbiju troskovi razmontiranja, sečenja, transporta.....

Dobro je za prirodu, okolinu i zdaravlje ljudi
industriske zone iseliti na nove granice periferije
koje su davno i daleko pomerene u odnosu na sadašnje

Da su te stare industriske zone davano preimenovane u stambene
nikada nebi imali toliko novih divljih naselja ii dr. urbanističkog haosa

:sesir:
 
@boca-ica
Montaza motora ili sklopova nije veliki zagadjivac. Uzrok zagadjenja topciderke ja najmanje bila montazna traka bilo koje fabrike iz Rakovickog basena.
Livnice, kojih je bilo nekoliko su one koje su bile veliki zagadjivaci i vazduha i vode.
U nekim oblastima masine zastarevaju brze, u nekim sporije. Jasno je da u DMB nije ulagano poslesnjih 20 godina, ali je isto tako jasno da od proizvodnje sa niskom rentabilnoscu ima makar nekakve akumulacije, dok ako proizvodnje nema, nema ni akumulacije, pa ni mogucnosti za modernizaciju masina i kompletne proizvodnje.

Neke (retke) fabrike kod nas su opstale i i dan danas prodaju 90% svoje proizvodnje izvoze kao proizvodjaci za neki od brendova.
Mozda buducnost DMB-a nije bila proizvodnja motora za putnicka vozila, ali mogli su se proizvoditi odredjeni sklopovi ili menjaci, mali motori (freze, agregati i sl).
Moram da napomenem da su radilice motora bile izuzetno dobre, iako su bregaste koje su manje zahtevne sporadicno bile ocajne.

Dakle, kada kazem tuga, to ne znaci da je nuzno proizvodnja trebala isto izgledati i ostati na istoj lokaciji.
Ali pogasiti kompletnu svoju industrijsku proizvodnju, pa i onu koja nema korene u dogovornoj ekonomiji vec je nastala trzisno i pre II svetskog rata je krajnje neodgovorno i glupo.
To cak sebi ne mogu da dozvole ni najbogatiji, iako su godinama blagonaklono gledali na iseljenje "prljave" industrije iz maticnih drzava, pa zato danas cujemo sve vise glasova za reindustrikalizaciju i povecanje industrijske proizvodnje iz bogatih i razvijenih drzava.

Kod nas se "prodaje" prica da se moze ziveti od "usluga" od IT sektora (koji je kod nas placen 10 puta manje nego u svetu) ...
Onda dodjosmo do toga da dajemo subvencije po zaposlenom za proizvodnju elektroinstalacija za automobile, onih koji su od uvoznih kablova, konektora, izolacija i koje zavrse na nekom 'tudjem' automobilu i gde sav profit ode van ove zemlja, a radnik radi za minimalac koji je medju najnizima na severnoj hemisferi.

Dakle boco, jeste, meni je na VELIKU ZALOST to sto smo uradili, a i to KOME i za KOLIKO smo prodali DMB kao i mnoge druge fabrike.



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
+1
Imali su oni i savremene mašine za obradu. Nego naš javašluk i jurenje normi je dovelo do lošeg kvaliteta proizvoda.
Trebalo je dosta para za dalji razvoj novih generacija motora pa se lagano zaostajalo još osamdesetih. Fiat je tada izbacio za Uno novu familiju motora FIRE i deo proizvodnje kasnije prebacio u Bjelsko-Bjali Poljska.
 
Ali sta zapravo potpisujete :shock:

Masine za obradu metala koriste emulziju vode i ulja koja liči na ,, belo mleko,, -

Nije baš tačno da su samo radili sklapanje motora jer često su se neki delovi morali prilagodjavati
tj obradjivati na stugovima , glodalicama i dr.koje jesu koristile to ,,belo mleko,,
naročito remont tih motora
od kojih je Topčiderka umrla a nastavljeno trovanje Save, Dunava naravno i svo okolno zemljište

Kod vecine glavno obeležje Srpske industrije je prljava i toksična tehnologija
po prirodu i ljude pogubna ....... upravo je Rakovički primer za to:
sjedne strane u Savu sipali smo otrov preko Topčiderke
a onda iz iste Save pili vodu kupali se i jeli zalivano povrce, upecanu ribu, napajanu stoku.....

Porediti seoska dvorišta iz Slovnije i naša seoska dvorišta
je adekvatno poredjenje sa industrijom tj. korišcenja prljavih tehnologija
više je stvar navika i kulture i uvaljivanja ,nego sto je stvar cene

Jednostavno u svetu neki strogo ne dozvoljavaju rad prljavih tehnologija
a nekima se lako ,,uvali,, naravno uz masne provizije sa bajkovitim obrazloženjima
Mi mu dodjemo kao Evropska mala Afrika :lol:

Mnogi koj sad otvraju pogone, fabrike
ne dolaze kod nas samo zbog jeftine radne snage i ljubavi....
vec sto mogu da rade bez ugradjivanja, menjanja i održavanja raznih skupih filtera
otrovnih primera bezbroj ..... ( izveštaji zelene patrole )
jer kod nas moze uz dobru proviziju, loše propise i još gori nadzor..... da rade kako hoce ... :(

Lično drago mi je sto su te Beogradske prljave idustrije propale
samo je tuga
to sto ti,,leševi,, 20 i više godina se raspadaju umesto da su uklonjeni a prostor prenamenjen

BIM Slavija kod Pančevačkog mosta (centar grad ) je imala
trule instalacije za više-tonski amonijački sistem, koj je mnogao da udavi čitav deo grada
a da ne spominjem krvavi otpad koj je ispuštani direktno u Dunav
.......a mogla je za vrednost placa biti izmeštena i tehnički osavremena .....

Takve mega ekološke pa i smrtonosne bombe imamo još po gradu
pogledaj samo Jugopetrolovo skladište kod Ade ciganlije (hipodrom)
zamisli samo koliku bi površinu grada obavio gusti crni dim i podavio Beogradana
kada bi se to zapalilo ili druga verzija da doje do izlivanja .....
i opet isti razlozi za sve-vremenski opstanka takvih
jer kod nas moze uz dobru proviziju, loše propise i još gori nadzor..... da rade kako hoce..... :(
 
Сва индустрија је могла да постане чиста, само то кошта. Што ми рече на једној теми Пантограф, у Немачкој је нормално да постоје фабрике у центру града.
 
Против сам уништења српске индустрије, док немам ништа против уградње савремених технологија које поштују еколошке стандарде, или измештања индустрије ван града.
 
Evo pricate za te prljave industrije, u Gornjem Milanovcu je npr. Fabrika automobilskih delova namerno unistavana od fiktivne kompanije iz Beograda koja je tu fabriku kupila za dz i onda godinama rasprodavala imovinu i otpustala radnike (bilo par slucajeva da su se radnici 'besili u pogonu) i sada je Metalac (jos jedan primer uspesne "prljave industrije", i to samorganizovane i spasene od samih radnika 90-ih) kupio tu fabriku i fabrika radi odlicno, izvozi u preko 40 zemalja, ucestvuje na sajmovima po svetu itd.

U tom Milanovcu su bukvalno sve fabrike iz te "prljave industrije" SFRJ sacuvane, koje su 90% unistene po ostalim gradovima, fabrika za boje i lakove Zvezda je uspesno privatizovana od strane Slovenaca (Zvezda Helios), graficka kompanija Tipoplastika (privatizovana i uspesno radi) je izrodila niz novih preduzeca, deo fabrike je privatizovan od Svedjana tokom 90-ih u vidu Tetra Paka (u 10 najvecih izvoznika Srbije, iako se svuda navodi Tetra Pak iz Beograda cela proizvodnja i 90% administracije je u GM), a radnici Tipoplastike tokom 90-ih osnovali Papirprint, Foku, Spektar, S-grupu (najjaca graficka industrija u Srbiji). Ljudi ne znaju da je npr. Metalac od propasti spaslo to sto je pocetkom 90-ih bio u tolikom raspadu da su ga sve politicke stranke zaobisle (na nesrecu PIK Takovo i Decjih novina), pa su se radnici, umesto da se zaje*******avaju nekakvim uzaludnim protestima po magistralama ili ispred institucija vlasti, samoorganizovali i napravili kompletnu reorganizaciju u najgorim mogucim vremenima.
 
Fabrika je kompleksni pojam sastavljen iz mnogobrojnih stavki
ekonomičnosti, broj zaposlenih....itd sve do i odnosa prema čovekovoj sredini i samim zaposlenima

tvoj svetao primer za ,,boje i lakove,, nije potpun... uobičeneno za ,,naše industrisko predstalvjanje,,
jer si izneo stanje baš samo za ekonomičnost i brojnost zaposlenih

hajde upotpuniga sa podacima o aerozagadjenju i zdravstvenim stanjem radnika
koliko je tako aero ,,obogaceno, voce i povrce iz tog kraja
koliki su zadrastveno aero ,,obogaceni,, zaposleni i stanovnici te hepi fabrike

Nadam se samo da ih imaš i da nisu zastareli i da nisu nepotpuni

Jasno svima danak industrijalizaci je obavezan
ali neke države su dokazale da moze da se značajno umanji ne samo tehnologijom nego
i boljim odnosom ka životnoj sredini i ljudima
a za to su potebnii filteri koj se često menjaju i održavaju za vodu vazduh i dr.
oni su skupi umanjuju ekonomičnost poslovanja

napisah u predhodnom postu kao ono sa poredjenjem dvorišta
to je stvar pristupa , kulture i svesti... i tek na kraju stvar zakona i nadzora
:sesir:
 
Ako pričamo o zagađenju na selu je veće zagađenje nego u gradovima. I to na zapadu.
Ono što ih je zabrinulo je pored zagađene sredine da su muškarci sve više neplodniji.
 
Izgladneo čovek če pojastii i tanjir pokvarenog pasulja .... al posle ima ozbilljnih problema.... :lol:

tako i mi izgladneli, osiromašeni i nezaposleni dobro nam je doći do bilo kakve industrije ....
al ako ne vodimo računa
o pristupu, svesti, kulturi, životne okoline, zdravlja zaposlenih i sanovništva
imamo i imaćemo velikih problema...
:sesir:
 
Boco pretjerujes sigurno je trebalo podici ekoloske standarde ali tamo u dmb je bio i novih masina koje bi koristile imr sve je to na izdisaju uvozimo traktore koji su losa kopija imt indijski tafe itd
Prijavi ove sto sjeku ekoloslkoj inspekciji da ih posjeti da se ne zamlacuje bukom po kaficima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435400#p435400:16f6jxw7 je napisao(la):
boca-ica » Thu Feb 23, 2017 9:30 pm[/url]":16f6jxw7]Fabrika je kompleksni pojam sastavljen iz mnogobrojnih stavki
ekonomičnosti, broj zaposlenih....itd sve do i odnosa prema čovekovoj sredini i samim zaposlenima

tvoj svetao primer za ,,boje i lakove,, nije potpun... uobičeneno za ,,naše industrisko predstalvjanje,,
jer si izneo stanje baš samo za ekonomičnost i brojnost zaposlenih

hajde upotpuniga sa podacima o aerozagadjenju i zdravstvenim stanjem radnika
koliko je tako aero ,,obogaceno, voce i povrce iz tog kraja
koliki su zadrastveno aero ,,obogaceni,, zaposleni i stanovnici te hepi fabrike

Nadam se samo da ih imaš i da nisu zastareli i da nisu nepotpuni

Pa svaka fabrika "prljave industrije" mora da utice na svoju okolinu, to je tesko spreciti i sa najsavremenijim filterima, ti ovde govoris kao da u Srbiji treba da se bavimo iskljucivo poljoprivredom. Znam samo da u toj Zvezdi na radnike ne gledaju kao na robove i da imaju odlicne plate, ja sam iz GM-a i nisam cuo ikada da se neko zali na uslove na rad ili da je stetno po njihovo zdravlje, koliko znam fabrika je kao apoteka, ranije je pocetkom 2000-ih postojao problem sa njima i otpadnim vodama ali su u medjuvremenu ugradjeni odgovarajuci filteri za otpadne vode, dok se sa ostalim hemijskim otpadom upravlja na odgovarajuci nacin.

Kod nas problem sa zagadjenjem okoline od strane fabrika postoji iskljucivo zbog korumpiranih ljudi koji su zaduzeni da ih kontrolisu, tj. ako neko zna da moze nesto da radi bez bilo kakvih sankcija onda se nece ni truditi da to promeni, znam da je npr. Svislajon Takovo poklonio opstini GM neko zemljiste i objekte a drzava/opstina zauzvrat prelazi preko ispustanja otpadnih voda u Despotovicu, kao i placanja nekih kazni za toksicni otpad (milionski iznosi, naravno sve je to izbrisano tim potezom iz evidencije), eto to ti je preduzece iz prehrambene industrije a 3x je veci zagadjivac od Metalca, Zvezde i Tetra Paka zajedno.
 
Nije ni mala šteta uvozom nekvalitetne robe, robe sa opasnim otrovima iz nama bliske daleko istočne zemlje.
Pare se odlivaju a otrove oblačimo na sebe, dajemo deci da se igraju (ponešto i progutaju) i neretko se hranimo sa ko zna kakvim namirnicama.
Tako i ti nekvalitetni traktori ispuštaju ulje po oranicama , loše sagorevaju dizel gorivo...........
 
Индустрија је највећи губитник у Србији у протекле две и по деценије. Она можда није била врхунска, али није била ни лоша. Али оног тренутка када смо дозволили да нам буду уведене санкције потписали смо јој смртну казну.

Рецимо, људи су заборавили да је због рата пропао посао са Фијатом да се у Раковици производе мотори за Сеићенто који је почео да се прави у Пољској, да је Фабрика вагона Краљево имала склопљен посао са Французима о продаји вагона специјалне намене вредан 150 милиона долара (а имамо ли сада иједног домаћег произвођача, осим фабрика оружја, са иоле приближним извозом?), Гоша је производила путничке вагоне за брзине од 200 км/ч, Петолетка је годишње извозила производа за 300-400 милиона долара, Потисје и Лола су правили нумеричке машине, 14. октобар булдожере, ИМТ и ИМР педесетак хиљада трактора годишње, Застава преко двеста хиљада возила, Магнохром читав регион облагао ватросталним опекама...

Али, оне секунде када смо дозволили да будемо бела површина на карти Европе, осудили смо своју индустрију на потпуни слом. Деведесетих је пресипањем из шупљег у празно и једењем сопствене супстанце како тако остајао на списку један њен део, а после 2000. катастрофалном избором модела приватизације у режији ташна-машна Динкићевих економиста (попут Синише Малог), који је као једини релевантан фактор форсирао цену, дефинитивно смо заболи колац у сопствено срце.
 
Odlicno zapazanje uz konstataciju koju si i ti izneo, ali smatram da je potrebno naglasiti jos jednom.
Sankcije UN jesu nanele dosta stete srpskoj privredi, ali je se dobar deo privrede dovijao i kako tako poslovao.
To je naravno kostalo vise, i profit je bio umanjen ali TRAYAL 'made in macedonia' i slicni su "plivali" na povrsini, nisu tonuli.

Sankcije su realno trajale 3,5 godine, iako su zvanicni trajale jos godinu dana duze (godiinu dana su bile suspendovane), ali je najgora izolacija bila do polovine 1994. dakle 2 godine, kada je ukinut "spoljni zid sankcija" a realno i prilicno olabavljena kontrola preostalih sankcija.

Moze se reci da je privreda nakon sankcija bila ocuvana 3/4.

Ostalo je posledica NAOPAKE (namerno velikim slovima) privatizacije, ali i NATO bombardovanja koje je svesno i sa namerom islo na unistenje srpske privrede.
Lakirnica u ZCZ, tek namontirana i jedna od najsavremenijih u to doba nije mogla imati apsolutno nikakve ratne primene niti vaznosti, a upravo je ona unistena u potpunosti u bombardovanju ZCZ.

Dakle, Dinkic, Labus & kompanjoni su odgovorni za naopaku ekonomsku politiku i jos goru privatizaciju.

Problem je sto iste njuske i dalje 'vedre i oblace' samo iz senke... :(

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IwvNmrVGETA[/youtube]
Tema jutra / Aleksandar Vlahovic o biznis forumu/23.2.2017.

Када је почео о потреби реиндустријализације, дошло ми.. :bash:
 
Kako ga nije sramota da se pojavi na tv i da prica o industriji a ni voditeljka da ga priupita oko njegovog majmunisanja
 
Није могла да га пита, јер су јој мисли биле заузете дилемом да ли јој се примио најновији ботокс. :mrgreen:

Добра је Слађа, добра... 8)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437377#p437377:zwajqcwt je napisao(la):
sizif » 03 Mar 2017 01:47 pm[/url]":zwajqcwt]Није могла да га пита, јер су јој мисли биле заузете дилемом да ли јој се примио најновији ботокс. :mrgreen:

Добра је Слађа, добра... 8)
e kolega, žene ti pomutile razum. Minja - Slađa, gledaš ne biraš :grand:
 
:oops:

Мучена сам душа. :violina:

Од голи батаци не видим ни да је Н1 (а не РТС), ни да је Јутарњи програм (а не Београдска хроника), ни да је Миња (а не Слаџа)... Што је баби мило, то јој се и снило. :mrgreen:
 
Oвај Влаховић је са екипом која је спровела приватизацију завио стотине хиљада породица у Србији у црно.
 
Da, na dan kada obeležava pomen na Zorana, treba se (pored nekoliko nesumnjivo pozitivnih stvari koje je učinio) prisetiti da je upravo on otvorio ovakvima vrata, pa ni danas ne možemo da ih se otresemo.
 
Vrh