Šta je novo?

Niš

Aerodrom, Ei Nis pa uskoro i bolja veza sa ostatkom sveta preko Koridora 10. Lepo!
 
Privatizacija društvenih firmi
„Delta“ kupila „Niš ekspres“
Autor: V. Torović | Foto:K. Kamenov | 19.11.2008. - 08:11

NIŠ - Firma „Delta riel estejt“, koja posluje u okviru „Delta holdinga“ i konzorcijum zaposlenih novi su vlasnici najvećeg srpskog autoprevoznog preduzeća „Niš ekspres“. Niški auto-prevoznik je prodat za 3,27 miliona evra. Ova firma, u vlasništvu Miroslava Miškovića, potpisala je ugovor o kupovini 57,45 odsto ukupnog kapitala „Niš ekspresa“. Novi vlasnici su se obavezali da će u tom preduzeću realizovati investicioni program u vrednosti od 4,6 miliona evra, kao i minimalne obaveze socijalnog programa.

delta-x.jpg


- Radnici organizovani u konzorcijum na čijem čelu je generalni direktor Zoran Jovanović, započeli su proces privatizacije „Niš ekspresa“ još 2003. godine. Prvi tender iz 2006. godine je propao, ali smo sada zajedno sa firmom koja je u sastavu „Delta holdinga“ uspeli da kupimo naše preduzeće. To će za radnike značiti sigurnost, jer nema promene delatnosti, što je važno jer imamo više od hiljadu vozača. Neće biti otpuštanja radnika. Trudićemo se da se postojeći vozni fond poboljša i poveća kako bi što kvalitetnije prevozili putnike i robu. Naš cilj je da zaposleni dobijaju više plate, što će im poboljšati standard - kaže portparol „Niš ekspresa“ Dragana Nikolić.
U „Niš ekspresu“ trenutno radi 2.829 radnika. Ovo je jedno od najvećih autoprevoznih preduzeća, i ima više od 500 autobusa, prosečne starosti 4,5 godina, kao i 14 kamiona prosečne starosti osam godina. Niški autoprevoznik je prošle godine imao dobit od 1,3 miliona dinara, što je sedam puta manje nego 2006. Vrednost aktive preduzeća procenjena je na 1,49 milijardi dinara, a kapitala na 770 miliona dinara. Baza te firme prostire se na površini od 6,5 hektara, koja se nalazi u širem centru grada, između Ulice Blagoja Parovića i Bulevara Nemanjića. Po niškim kuloarima već neko vreme se priča da je Mišković bacio oko na „Niš ekspres“ jer mu treba zemljište u ekstra gradskoj zoni za otvaranje „Delta sitija“.
- Sam Bog neka je na pomoć radnicima u „Niš ekspresu“. Tamo je već bila strašna diktatura, zaposleni nemaju pravo da se sindikalno organizuju. Sve članove Sindikata „Nezavisnost“ su isterali s posla, neki još pravdu traže na sudu. Oni koji su ostali, ćute i strašno su uplašeni. Nemamo puno informacija o toj privatizaciji jer nemamo ljude koji rade u tom autoprevozniku. Ne mogu ni da zamislim kako će sada biti jer ih je sada kupio najveći sprski tajkun - naglašava poverenik UGS „Nezavisnost“ Dragan Mladenović.
Dragan Nikolić, predsednik Sindikata vozača, koji deluje u sastavu Samostalnog sindikata, bio je na putu, a niko drugi iz ovog sindikata nije hteo da komentariše privatizaciju.

Pregovori sa „MK grupom“ i „Lili drogerijama“, najavljena prodaja DMB
Agencija za privatizaciju Srbije saopštila je da je odlučila da započne pregovore sa „MK grupom“, jedinim ponuđačem na tenderu za turističke objekte „Internacionala CG“ na Kopaoniku. „MK grupa“ je u partnerstvu sa austrijskom turističkom grupom „Falkenstejner Miheler“ i ponudila je 23 miliona evra, što je bila minimalna cena za učešće na tenderu. Agencija za privatizaciju Srbije najavila je i da će početi pregovore o prodaji Industrije motora Rakovica (IMR) sa jedinim ponuđačem na tenderu, konzorcijumom firmi „Klir vižn investments“ i „Lili drogerije“. Komisija za pregovore o prodaji biće formirana u roku od sedam dana, a rok za okončanje pregovora je 60 dana od obrazovanja komisije, uz mogućnost produžetka za još 30 dana. IMR zapošljava oko 860 radnika i vlasnik je zemljišta od 22,3 hektara. Za mesec dana biće ponuđene na prodaju objedinjeno dve fabrike kompanije „Dvedeset prvi maj Beograd“ (DMB) - Fabrika turbomotora i transmisija i Fabrika malolitražnih motora. Početna cena je 222,3 miliona dinara, što je skoro pet puta manje nego na prvoj aukciji u septembru ove godine.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=66059

U prvi mah mi nije bilo jasno, šta će Delti Niš Ekspres, ali sam onda video da ovi imaju plac od 6,5 hektara u Nišu.
 
Dakle, možemo očekivati u dogledno vreme da Niš ostane bez svog prevoznika. Ma šta će im autobusi kad će imati Delta City!
 
Akcija gradske vlasti
Besplatan internet
Autor: Marko Smiljković | Foto:k. kamenov | 25.11.2008. - 05:00

internet-v.jpg


Niš je prvi grad u Srbiji koji će uvesti besplatan bežični internet na celoj teritoriji grada. Miloš Simonović, gradonačelnik Niša, kaže za „Blic“ da građani nekoliko godina neće plaćati internet, kao i da su pregovori oko uvođenja bežičnog interneta već vođeni s nekim niškim firmama i svetski poznatom firmom „Motorola“ koja instalira predajnike i postavlja mrežu. Simonović podvlači i da će telefoniranje preko interneta smanjiti račune za dva ili tri puta.

- Kompletan projekat „Niš - grad bežičnog interneta“ trebalo bi da se završi do sredine 2009. godine. Mi smo već to učinili u Gradskoj kući, tako da trenutno veće i službenici rade bez papira jer sve funkcioniše preko računara. Projekat podrazumeva da će se u bolnicama, školama, parkovima i svim mestima gde je veliki promet građana uvesti ovaj oblik interneta, a potom se kreće na priključivanje stambenih zgrada i okolnih sela. To je nekima možda nezamislivo, ali obični predajnici se mogu zakačiti na običnim banderama. Svi građani će nekoliko godina imati besplatan internet, a posle toga će se plaćati oko 10 evra mesečno dok će u javnim institucijama ostati besplatan - kaže Simonović.
On objašnjava da će ovakav način komunikacije u gradu biti deo turističke ponude jer će Niš biti poznat i po tome u Evropi. Projekat „Niš - grad bežičnog interneta“ vredan je 500.000 evra, a Simonović kaže da će u finansiranju sem grada učestvovati i USAID, američka organizacija za finansiranje projekata, s kojom je već razgovarao. On tvrdi daće uz pomoć vajrlesa i telefoniranje biti jeftinije za građane.
- Ova tehnologija je već uveliko uvedena u svetu. Telefoniranje preko interneta će građanima umanjiti račune za dva ili tri puta. Sada pregovaramo sa preduzećem „Telefonija“, kakav model da upotrebimo za takvo jeftinije telefoniranje. Možemo samo zamisliti koliko će to smanjiti ukupne troškove u javnim preduzećima za telefon. Vajrles omogućava i da uz pomoć kamera ceo grad bude pod video nadzorom, a posebno važna mesta i raskrsnice - dodaje Simonović.
A koliko će uvođenje vajrlesa biti značajno za građane svedoči i priča Stefana Tričkovića, šef kafića „Tesla“, koji kaže da građani sa laptopovima često svraćaju da koriste bežični internet u njegovom lokalu.
- Tek kada smo uveli bežični internet, videli smo koliku potrebu ljudi imaju za tim načinom komunikacije. Svake srede nam dolaze ljudi iz organizacije inteligentnih osoba Mensa, a ima i studenata i đaka. Dođu i pojedinačni korisnici koji na ovaj način komuniciraju sa prijateljima iz sveta - napominje Tričković.

Jeftinije telefoniranje
Telefoniranje voip tehnologijom, ili žargonski – skajpovanje, jeste sistem gde umreženi korisnici ništa ne plaćaju, ali ako se preko skajpa zove mobilni ili statični telefon, plaća se desetak evra za koje se može pričati ceo mesec, 24 sata dnevno. Kredit za razgovor se uplaćuje nadležnom operateru. Ovakav način komunikacije već se koristi u Nišu, ali to najviše čine Nišlije koje žele da čuju svoje bližnje u inostranstvu.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/srbija.php?id=67018
 
Gradonačelnik Niša Miloš Simonović očekuje novu investiciju
Delta siti se gradi i u Nišu?
Autor: Z. Miladinović

Niš - Niški gradonačelnik Miloš Simonović rekao je juče da „očekuje zahtev“ Delta Holdinga za izgradnju Delta sitija u Nišu, koji bi u tom slučaju bio drugi „virtuelni grad“ biznismena Miroslava Miškovića u Srbiji.

- Posle nedavne privatizacije Niš-ekspresa od strane Delta holdinga, koja se do sada nije bavila delatnošću javnog prevoza, logika nameće da će se razgovarati o takvoj mogućnosti. Ja očekujem takav zahtev jer je logično da novi vlasnik Niš-ekspresa preseli njegove garaže iz centra grada na periferiju, a da atraktivnu gradsku lokaciju na kojoj se sada nalaze, iskoristi za poslovno-stambene objekte - rekao je Simonovićza Danas.

On je kazao da je „interes Niša uvek bio“ da se iz centra grada izmesti garaža Niš-ekspresa, ali da grad ima obavezu da „vodi računa“ da privatizacija ne prouzrokuje otpuštanje radnika. - Činjenica je da veliki investitori imaju ideju da učešćem u privatizaciji firmi u Nišu dođu relativno jeftino do jako kvalitetnih površina za gradnju. Ali, mi nemamo prava da im izlaženjem u susret „pomognemo“ da radnici u tim firmama ostanu bez posla - rekao je on, dodajući da će se o tom socijalnom momentu voditi računa i prilikom donošenja planske dokumentacije kojom bi se promenila namena lokacije na kojoj su garaže Niš-ekspresa.

Pre privatizacije Niš-ekspresa „procurele“ su nezvanične informacije da je Miškovićnavodno zainteresovan za njegovu kupovinu zbog zemljišta u ekstra gradskoj zoni, koje je pogodno za otvaranje Delta sitija. Niš-ekspres je privatizovan 18. novembra ove godine na tenderu na kojem je jedinu ponudu dao konzorcijum Delta rilestejt i zaposlenih sa dugogodišnjim generalnim direktorom Niš-ekspresa Zoranom Jovanovićem na čelu. Konzorcijumu je prodato 57,5 odsto kapitala firme za 3,27 miliona evra. Do sada je 82 odsto vlasništva Niš-ekspresa činio društveni kapital, dok su ostali vlasnici imali po manje od 0,1 odsto udela.

Vrednost kapitala Niš-ekspresa procenjena je na 770 miliona dinara, a njegova aktiva na 1,49 milijardi dinara. Firma zapošljava 2.829 radnika i raspolaže sa više od 500 autobusa i 14 kamiona. Auto-baza firme prostire se na površini od 6,5 hektara. Niš-ekspres spada među najveće autoprevozničke firme u Srbiji, koja se bavi gradskim, međugradskim i međudržavnim saobraćajem, kao i proizvodnjom autobusa. Nedavno je obeležila 50 godina postojanja.
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.rs/vesti/ekonomija/delta_siti_se_gradi_i_u_nisu.4.html?news_id=146929
 
Da, da.. Imaju proizvodnju. Svi medjugradski ili medjunarodni autobusi Nis Expressa su njihove proizvodnje. Ne izgledaju toliko lose, ali je kvalitete ja mislim sustinsko pitanje.
 
U nekim novinama sam procitao izvestaj-tabelu, recimo o kolicini kvadrata koja se trenutno gradi u nasim gradovima. Bitan je odnos.
U Beogradu se gradi 2,5 miliona kvadrata.
U Novom Sadu oko 500.000 kvadrata.
U Nisu 1,6 miliona!
Drugi gradovi -znatno manje.

Po ovim slikama se vidi da, nezavisno od estetskih kriterijuma ( nekome se svidja vise ili manje) , Nis obzirom na velicinu grada, gradi daleko najvise. BG ima skoro 2 mil stanovnika, Nis oko 300.000.
 
Beograd se konstantno gradio prethodnih 10 godina. U Nisu je izgradnja pocela pre par godina. Mada, ova cifra od 1,6 miliona kvadrata je nerealna.
 
Negde sam procito da se razmislja o izgradji nove dvorane u Nisu.Znali neko nesto o tome i hoce li se uopste to graditi?
 
^^
Niče nova hala
Z. PETKOVIĆ, 05.11.2008

ZNA se već da će Niš biti domaćin grupe, u kojoj će igrati naša reprezentacija na Evropskom prvenstvu 2012. godine u Srbiji. Ali, zna se i da "Čair" ima mnogo nedostataka i da ne zadovoljava kriterijume jednog tako velikog takmičenja.

Stoga je generalni sekretar RSS Božidar Đurković proteklog vikenda održao sastanak sa čelnicima grada, a prisustvovao je i jedan funkcioner Ministarstva omladine i sporta. Iako nije iznosio detalje, Đurković je, ipak, bio dovoljno jasan.
- Mogu da budem optimista i verujem da ćemo iznaći sredstva da Niš dobije novu halu. Suma nije mala, ali Niš kao grad i ova publika zaslužuju veći komfor. Osim toga, reprezentativci su kategorični da žele samo ovde da igraju, pa im moramo izaći
u susret - pomalo u šali, a više u zbilji je govorio prvi operativac Saveza.

Nadavno je prezentovan projekat nove hale, kapaciteta 4.500 mesta, čija izgradnja bi koštala oko osam miliona evra i jasno je da u njenoj izgradnji učešće mora da uzme i država, jer u gradskom budžetu Niša, jednostavno, nema novca za ovako kapitalan objekat. Ali, ako se u obzir uzme činjenica da bi samo aklimatizacija hale "Čair" koštala 53 miliona dinara, jasno je da bi ideja o novoj hali morala dobro da se razmotri.

Poređenja radi, u Hrvatskoj je za potrebe prvenstva sveta, koje će se održati u januaru 2009. izgrađeno pet novih dvorana. Prvenstvo Evrope u Srbiji 2012. igraće se u: Beogradu, Novom Sadu, Vršcu i Nišu.
извор Новости
линк http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=13&status=jedna&vest=131642&datum=2008-11-06

Кад смо већ код спортских објеката у Нишу ево и чланка о стадиону Чаир

GRADSKI STADION NA NIŠKOM ČAIRU OPASNOST I RUGLO
Napukle tribine i „pećinski ukrasi“
Jedini lek stadionu izgrađenom 1953. godine jeste srušiti ga do temelja i podići novi. Ali, to košta, a grad para nema

NIŠ - Gradski stadion na Čairu na kojem je Radnički u svom zlatnom dobu igrao i evropske utakmice u završnici Kupa UEF-a, izgrađen je 1953. godine, a od 1995. na snazi je zabrana korišćenja istočne i severne tribine jer su „sklone padu“. Međutim, ispod njih i dalje postoji poslovni prostor koji je u upotrebi, a u kome je takođe opasno boraviti.

Vodeće gradske garniture u više mandata zaključivale su da je gradski stadion postao „opasno ruglo“ sa kojim se nešto mora činiti. Crtani su razni, dobri i loši projekti, od onih po kojima je stadion trebalo „prepraviti i dopraviti“, pa do radikalnijih, koji su se bazirali na logici da je najbolje postojeću ruinu srušiti i podići nešto novo. Naravno, takve projekte i ideje zaustavljao je nedostatak novca, ali nije malo onih koji su govorili da bi se novi stadion, sa poslovnim prostorom, pa možda i hotelom u njegovom sklopu, brzo isplatio. Možda i bi, ali nije rešen rebus kako naći pare da se sve završi do nivoa i sadržaja kada bi stadion počeo sam sebe da otplaćuje i izdržava.

Niški dnevnik Narodne novine ovih dana u seriji napisa upozorava da stadion ubrzano propada, da se tribine urušavaju, ali i da više nisu sigurni ni stubovi južne i zapadne tribine ispod kojih su glavni poslovni prostori FK Radničkog i nekoliko uglednih gradskih restorana. A to je opasnost sa kojom se ne treba igrati.
Curi na sve strane

Da je sve baš trulo i napuklo u građevini čairskoj potvrđuju najnoviji nalazi začetka pećinskih ukrasa (stalaktita i stalagmita) na plafonskoj konstrukciji stepenica južnog ulaza. Nastali su inače upornim curenjem vode kroz urušenu i napuklu betonsku konstrukciju. Očigledno, ne važi više ni tvrdnja da su južna i zapadna tribina bezbedne za upotrebu!
Profesor Građevinsko-arhitektonskog fakulteta dr Dragoljub Drenić, koji je svojim nalazom 1995. godine i kumovao zabrani daljeg korišćenja istočne i severne tribine stadiona, ovih dana je na poziv ljudi iz Sportskog centra „Čair“, gradskog javnog preduzeća koje gazduje i stadionom, ponovo bio u inspekciji.

- Stanje je očajno. Južna tribina je već u fazi „krtog loma“, kada beton puca sam od sebe, bez spoljnog uticaja. Sada preti opasnost i od električnih instalacija koje su samo zamaskirane lamperijom. Krajnje je vreme da se ovaj objekat kome više nema spasa, sruši i izgradi novi, upozorava dr Drenić.

Znaju to i gradski oci ustoličeni poslednjim izborima i nadaju se da bi na tom planu nešto mogli da urade uz pomoć Republike, tačnije iz NIP.

Da vreme napuklom betonu koji je u „krtom stanju“ već ističe pokazala je i činjenica da se nedavno i ispod zapadne tribine, na kojoj su centralne lože, a koja se smatrala još uvek „zdravom“ iznenada urušio jedan noseći stub visok 7 metara. Samo pukom srećom, niko nije stradao. Ali, zar treba da bude i ljudskih žrtava, pa da se shvati da Niš praktično nema gradski stadion. Jedina je uteha da i FK Radnički koji je poslednjih godina totalno takmičarski posrnuo, nema više publiku koja je nekada hrlila na Čair, i do 20.000 navijača na jednoj utakmici.
Autor:
M. Doderović
извор Глас јавности
линк http://www.glas-javnosti.rs/clanak/srbija/glas-javnosti-12-11-2008/napukle-tribine-i-pecinski-ukrasi

Али зато изгледа да има помака у култури

Prvi koraci ka decentralizaciji kulture
Ned, 01. 02. 2009.
OBNOVA NIŠKE OPERE
Posle više od 40 godina od prestanka rada Opere niškog Narodnog pozorišta, u četvrtak je pod pokroviteljstvom Skupštine grada Niša održan inicijativni sastanak povodom obnove operske scene u Nišu

e-Novine

Uz aktivno učešće visokih gradskih funkcionera, direktora institucija kulture te kolega iz Opere Narodnog pozorišta u Beogradu, razgovaralo se o konceptu i načinu rada i razvoja ove popularne muzičko-scenske delatnosti, uz opštu saglasnost prisutnih da je stalna operska scena u Nišu opravdana i potrebna, te da su se za njeno autonomno postojanje i delovanje stekli svi organizacioni, kadrovski i materijalni uslovi.

Direktor Opere Narodnog pozorišta Dejan Savić, koji je pokrenuo ideju o obnovi Niške opere pre skoro 20 godina, u vreme kada je u ovome gradu radio kao šef dirigent Niškog simfonijskog orkestra, izložio je moguće forme i aspekte funkcionisanja ove nove kulturne ustanove, koja će najvećim delom na jednom mestu okupiti umetnike i stvaraoce iz Niša, profila i stručnosti koji su Operi neophodni. Predviđeno je i aktivno učešće Niškog simfonijskog orkestra, gradskih horova i Narodnog pozorišta kao institucionalne baze, uz zaključak da je Nišu neophodna nova višenamenska dvorana koja će biti kadra da udomi simfonijske koncerte, opersko-baletske predstave, kongresne i druge slične aktivnosti koje se danas u gradu odvijaju uglavnom u neadekvatnim prostorima. Naglašen je izuzetno povoljan geografski položaj grada, pogodan za razvoj saradnje sa srodnim kućama u republici i međunarodnih kontakata sa operama u regionu. Najzad, prisutni gradski čelnici su potvrdili spremnost da se maksimalno založe za realizaciju ovog projekta, koji neće predstavljati nepremostiv izdatak za gradski budžet, uz obavezu da se određena sredstva obezbeđuju i mimo njega.

Na sastanku je odlučeno da se u roku od nekoliko meseci sačini projekat za koji su zaduženi Niški kulturni centar i Narodno pozorište, uz pomoć eksperata iz Opere Narodnog pozorišta u Beogradu.
извор е-Новине
линк http://www.e-novine.com/sr/kultura/clanak.php?id=22042
 
SAGEM gradi fabriku u Srbiji
21. mart 2009. | 08:34
Izvor: Beta
Grad: Niš

Predstavnici francuskog SAGEM-a doći će u Niš 27. marta i sa Elektronskom industrijom Niš potpisati ugovor o otvaranju fabrike električnih brojila, najavio juče gradonačelnik Niša Miloš Simonović.

On je posle razgovora s francuskim ambasadorom u Beogradu Žan-Fransoa Teralom kazao da bi u tom pogonu posao trebalo da dobije oko 250 radnika. Ugovor će biti potpisan uz posredovanje Vlade Srbije, rekao je Simonović.

Gradonačelnik je najavio i da će u maju u Nišu početi gradnja poslovnog i distributivnog centra francuske firme Mr. Bricolage, u kojoj će biti zaposleno oko 200 radnika. Simonović je kazao da bi centar francuskog trgovinskog lanca građevniskih materijala i alata trebalo da bude završen do novembra ove godine u niškom naselju Duvanište. Svi ugovori su potpisani, naglasio je on, i ne postoje prepreke za početak gradnje centra firme koja proizvodi kompletnu opremu i materijale potrebne za gradnju kuća.

Izvor: Ekonomist
http://www.emportal.rs/vesti/srbija/82987.html
 
Aerodromu veća samostalnost
Uskoro iz Niša poleću strane avio-kompanije
Autor: M. Smiljković | Foto:K. Kamenov | 13.04.2009. - 05:00

nis-v.jpg


NIŠ - Niški aerodrom „Konstantin Veliki“ uskoro će dobiti funkciju kakvu odavno očekuje jer će se Javnom preduzeću „Aerodrom“ skinuti sva ograničenja da uspostavlja saradnju sa stranim kompanijama i takozvanim lou-kost firmama koje prevoze putnike po značajno nižim cenama, potvrdio je za „Blic“ Dragan Bugarinović, direktor JP „Aerodrom“. Prema najavama državnog sekretara Ministarstva za infrastrukturu Miodraga Miljkovića, koji je boravio u Nišu, do kraja ovog meseca niški aerodrom moći će samostalno da sklapa poslove.

Aerodrom u Nišu do sada nije mogao nezavisno da ugovara poslove jer Skupština Srbije u prošlom sazivu nije ratifikovala sporazum o jedinstvenom nebu, po kome nijedan aerodrom u Srbiji nije mogao samostalno da posluje. Međutim, uskoro će se ta tačka naći na dnevnom redu Skupštine Srbije, a očekuje se da će se većina saglasiti sa ovim međunarodnim sporazumom, što će značiti otvoriti nebo za niški aerodrom. Cilj sporazuma je stvaranje zajedničkog vazduhoplovnog područja, slobodan pristup i jednaki uslovi za sve avio-kompanije.

- Na sastanku sa sekretarom Miljkovićem bio je i slovenački ataše za ekonomiju Janko Pevec. On je zatražio da napravimo turističku ponudu banja, etnosela i drugih prirodnih bogatstava koje bi posećivali Slovenci, ali ta saradnja bi išla preko turističkih organizacija Srbije i Slovenije. To je velika šansa za nas jer bi se transport uglavnom odvijao avionima. Naš aerodrom bi služio i privrednicima jer ne smemo da zaboravimo da Slovenija ima 1.500 firmi u Srbiji čiji će prevoz takođe biti usredsređen preko nas. Vrlo su zainteresovane dve turske firme koje takođe žele saradnju sa nama - kaže Bugarinović.
On napominje da bi uskoro „Konstantin Veliki“ trebalo da dobije savremeni uređaj za navigaciju koji će, između ostalog, smanjiti broj otkazanih letova u slučaju lošeg vremena.
– Kada j reč o lou-kost kompanijama, tu moramo da još malo osavremenimo opremu jer bez ulaganja nijedan aerodrom ne može da opstane. - dodaje Bugarinović.
Dobru vest za niški aerodrom donosi i Branislav Jovanović, lider G17 plus u Nišu i direktor Direkcije za izgradnju grada, koji je prisustvovao sastanku sa državnim sekretarom i slovenačkim atašeom.
- Iz Nacionalnog investicionog plana izdvojeno je 230 miliona dinara da bi se na pisti postavila svetlosna signalizacija koja će omogućiti noćna sletanja i uzletanja. Direkcija se ponudila da besplatan nadzor tokom radova - kaže Jovanović.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/srbija.php?id=87959
 
Znači sad ćemo do Niša umesto do Budimpešte na low cost :kk:
A možda se i ANT seti da puste low cost kompanije onda :grand:
 
Steta sto, kada je u pitanju sportska hala, Nis nije skupio hrabrosti i kinte da projektuje dvoranu kapaciteta bar 7.500 mesta. Postoji jedan dobar razlog za to, a to je sto je taj kapacitet minimum FIBA za grupnu fazu svetskog prvenstva u kosarci, koje bih voleo da jednog dana organizujemo.

Inace, evo projekta rekonstrukcije Robne kuce "Pionir" u Nisu. Investitor je MPC, arhitekti (ovo vec postaje dosadno :D ) Chapman Taylor.

rknisv2.jpg

rknisv.jpg
 
Evo obaveštenja o predstojećem događaju koji će biti organizovan u Nišu krajem jula. Doduše, ovo nije direktno vezano za gradilišta, ali može biti zanimljivo. U pitanju je akademski kurs iz oblasti arhitekture na temu o urbanoj reciklaži nazvan "Some Like It Recycled. Urban Recycled."

Link za prijavu je http://www.best.eu.org/Nis/SC/prijava.html
Više o samom kursu možete saznati na http://www.best.eu.org/Nis ili kontaktirati lokalnu BEST grupu koja organizuje ovaj kurs na mejl: nis@best.eu.org
 
Bio sam za vikend malo u Nišu i mogu vam reći da sam se odlično proveo.Prvi izbor je bio kako tamo stići i izabrao
sam voz : )
Putovao sam 4 sata i mogu samo da kažem sve naj lepše o Železnicama Srbije.Od Beograda do velike plane voz ide oko
40 km/h ali posle velike plane moj gps je pokazivao brzinu 115 km/h : )
Nadam se da će doći dan da srede i prugu od Beograda do plane pa da niko i ne pomisli da se vozi autobusom.

Hotel Ambasador

2uylrpx.jpg


Mek

20ijsdf.jpg


Trg Kralja Milana

2ni3axz.jpg



121tno8.jpg


Još jednom hotel

2m81bsx.jpg


Glavna pošta - jako lepa zgrada

zlt2c8.jpg


1zn0vg5.jpg


Pogled ka tvrđavi

2yxgqw5.jpg


14ikkdc.jpg


Jako lepa česma
Preživela je selidbe kao i terazijska!Pre ovog mesta gde je sada bila je u parku čair.
Pomisliće neko da imamo neki problem sa česmama : )

jrpn3b.jpg


Pogled ka robnoj kući

5wjaj4.jpg


Gotivan kafić na obali Nišave

2cypo3n.jpg


Most kod tvrđave

21a6hj.jpg


2ntd2ir.jpg


I opet kafić : )

4gn7dy.jpg


Ulaz u tvrđavu

17613c.jpg


Banovina - Tu je Niški univerzitet

1zpiln7.jpg


Spomenik poginulima u nato bombardovanju.

nv1wkp.jpg


Robna kuća se rekonstruiše i nadam se da će je lepo srediti pošto 50 godina stoji kao nakaza u centru grada.Uvek me je podsećala na Zemunsku R.K

34znckw.jpg


Ulica Generala Milojka Lješnjanina

2e1suqa.jpg


Interesantno je da su gradske vlasti poskidale stakla sa svih stanica pošto nisu mogli da izađu na kraj sa plakatima i grafitima i bolje izgleda nego pre

33vomsy.jpg


Merkator je baš veliki ...

2eakmrm.jpg


2wmdfs9.jpg


I jako interesantan unutra.

zuqx7a.jpg


Ima i mesto za pse sa sve činijama za klopu ili vodu : )

291lxxz.jpg


Ispred merkatora su napravili kružni tok

wiugrb.jpg


2w5sgfc.jpg


Uređuje se kej na Nišavi što je za svaku pohvalu

2cp2clk.jpg


10z00w6.jpg


2w2l99h.jpg


Pogled ka bulevaru Nemanjića

vhz520.jpg


2q1ayq9.jpg


Duvanište,novo i interesantno naselje

2hgqlfq.jpg


10wnql2.jpg


fjg2yr.jpg


50lc0.jpg


Bulevar Nemanjića

e7eyk9.jpg


2z8nn01.jpg


Crkva cara Konstantina i Carice Jelene i park

1192hdy.jpg


3dizs.jpg


2czo4mx.jpg


2hd162p.jpg


Niška tvrđava - nisam stigao tamo da slikam ništa napio sam se kao du*e : )

2rpbp1w.jpg


wm0bjm.jpg


Pobedina , sada Obrenovićeva ulica

1znyj37.jpg


Tržni centar Gorča,nisam želeo da slikam eksterijer da ne vidite kako su osakatili prelepe stare zgrade,nešto tako ćemo dobiti u Rajićevoj samo što su tamo sje*******ali originalne zgrade a u Beogradu ćemo dobiti replike srušenih .
Inače unutra je extra

ohpzx4.jpg


fz6wba.jpg


9ghgz7.jpg


33lcdia.jpg


Tržni centar Kalča

v78fhh.jpg


Zgrada dunav osiguranja

25pnxcm.jpg


I onda naj prijatnije iznenađenje za mene,panoramski lift i kafić na krovu sa pogledom na grad : )

2ivxsm8.jpg


wgys7p.jpg


2yv1h8x.jpg


e84nls.jpg


nwyfsw.jpg


dmy0w6.jpg


2h6c8w4.jpg


Kafić je stvarno mnogo dobar i da ne pomislite da ga reklamiram ali kafa je 85 din ljudi a to je jedan od skupljih

2wbvk7q.jpg


p9fur.jpg


Džamija u nišu još nije rekonstruisana i stoji ovako

10h63km.jpg


Ulica Generala Milojka Lješnjanina je počela da se rekonstruiše baš u nedelju.Lepo jer jako je prometna i opterećena

2i9imwh.jpg


2z7qzar.jpg


Zgrada Niškog simfonijskog orkestra

14xld0.jpg


259a2gw.jpg


Lepa zgrada trebalo bi fasadu da joj srede

t05fvd.jpg


Sinagoga u Nišu,nisam je do sada video .

n3q692.jpg


Pogled na kej na nišavi.

csu3o.jpg


I odoh ja kući i mogu vam reći da sam se jako lepo proveo i da jedva čekam da odem ponovo

2eltcb5.jpg
 
Vrh