Šta je novo?

Aerodrom Ponikve

@beowl
Pa odlicno. (Sarkazam)
Zar aktuelnim vladarima nisu glavne parole "jedini u evropi" i "prvi put do sada" ???
;) :D


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
beowl
+ 1 :)
al ne brini
...Javno preduzeće `Aerodrom Ponikve` sa partnerima aplicirao je za EU sredstva sa projektnom ponudom pod nazvanim 'Water Air Reaction Network – WARN-NET' (Reakcije na rizike iz vode i vazduha) iz programa kojim se poziva na jačanje prekogranične saradnje. Procenjeno je da taj zahtev nije ispunio potrebne kriterijume za finansiranje i zbog toga EU nije uzela u razmatranje njegovu finansijsku podršku. Takva odluka je dostavljena podnosiocu zahteva”, stoji u pisanoj izjavi koju nam je uputila Kocijančič.....

Izvor https://www.slobodnaevropa.org/a/kocija ... 99747.html
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463919#p463919:3l5jzf3t je napisao(la):
beowl » 06 Jul 2017 10:42[/url]":3l5jzf3t]Isuse bože, imaćemo poluvojne centre i jednih i drugih na svojoj teritoriji u isto vreme. Ovo je još samo Siriji uspelo.

Ово има опцију или дизгинемо сви или овако
 
O saobracaju moze da se prica tek kad rekonstruisu poletno sletnu stazu. Danasnjih 1830 x 30 metara nije dovoljno ni za aerodrom na 0 metara nadmorske visine, a Ponkive se nalaze na 920 metara. Fale i moderne procedure za dolazak/odlazak aviona. Sadasnje procedure se oslanjaju na opremu koju moderni avioni uglavnom nemaju.
 
Eh da sam dobio dinar svaki put kad sam to čuo, sad bih imao 20 dinara!!!!!
 
Možda ćeš i veću svotu moći da sakupis hahahaha.
Salu na stranu, ne znam u opšte koliko je ovo realno,a koliko fikcija?. Koliko bi koštao let tj karta i koliko bi bilo ljudima isplativo da dolaze na taj nacin? A da ne govorim o visini ulaganja i spremnosti da realizuju.
 
Očigledno će objaviti izbore krajem juna - pootvaraće aerodrome, auto puteve (dok kosine još drže) i ajmo na izbore. Posle ćemo videti da li će otvoreno ostati otvoreno.

Glavno emitivno tržište za Zlatibor je Beograd i okolina + Vojvodina. Iz tog smera će uskoro skoro do pod podnožje planine biti moguće doći auto putem. Dakle - da će neko ići da čuči 1 sat vremena pre leta na aerodromu, pa leti 20 min i opet čeka da izađe iz aerodroma i od Ponikvi stigne do Zlatibora - mala šansa. Eventualno ovaj aerodrom ima smisla uz neku žestoku promociju Zlatibora kao destinacije u inostranstvu (čak i iz Bosne bi imalo smisla doći avionom jer je pristup s te strane potpuno kroz planinske krajeve).
Sve mi to ne deluje ni malo realno - pogotovo u kombinaciji sa pričom da nema putnika ni za aerodrom za low-costere severno od Novog Sada (a koji bi onda po logici bio bliži i Subotičanima, Somborcima, Zrenjanincima, Kikinđanima - ili mu je to glavna mana, jer low cost ne sme da se pojavi blizu Nikole Tesle)
 
Pritom tu je i aerodrom Morava, koji će realno biti jedini ekonomski isplativ aerodrom u zapadnoj Srbiji, barem sa trenutnim stanjem ekonomije i standardom građana.
 
Ево шта им пише на званичном сајту што је поделио @Norexan
Аеродром Поникве (ICAO: LYUZ, IATA: UZC) се налази 18 км северозападно од Ужица, у региону западне Србије. Смештен је у близини значајних туристичких центара: Тара (40 км), Мокра Гора (42 км), Златибор (44 км)…
Аеродром је изграђен средином 80-тих година прошлог века за војне потребе и користио се за повремену употребу. Аеродром је био карактеристичан по великој надморској висини (918 м) и релативно великој дужини полетно-слетне стазе са асфалтном подлогом (3.087 м).
Након НАТО бомбардовања 1999. године аеродром је делимично обновљен. Санирана је полетно-слетна стаза у дужини од 2.212 м и извршено је разминирање појаса око ПСС (4.000х300 м).
У првој фази развоја аеродрома обележена је ПСС димензија 1.830х30 м. Летење се одвија по инструментима за непрецизан прилаз и VMC условима, дању. У оперативној функцији се налази торањ Контроле летења са свим функцијама CR, TWR и ARO.
Развој Аеродрома Поникве је планиран по етапама. Санацијом и реконструкцијом једног од хангара, 2016. год. изграђена је пристанишна зграда (зграда за генералну авијацију). У 2018. години, започети су радови на постављању ограде. У зависности од развоја комерцијалног саобраћаја (у прво време, са мањим обимом саобраћаја, за прихват и отпрему користиће се постојећа зграда), планирана је изградња нове, савремене пристанишне зграде која ће омогућити прихват и отпрему путника и робе по европским и светским стандардима. Такође ће се радити на повећању капацитета ПСС и платформе, санирању капонира за смештај ваздухоплова и друге намене, сходно интересовању потенцијалних инвеститора.

Значи писта моће да се обнови до 3км дужине. Наравно за то је потребан новац.
 
iTa sanacija kaponira podrazumeva rašćišćavanje razrušenih i vađenje zatrpanih naoružanih aviona, a 20 godina je prošlo. Od toga nema ništa.
Na Ponikve se trenutno pristojno može doči samo helikopterom. Zimi, ni tako. Do Zlatibora treba više od sat vožnje u normalnim okolnostina. Vansi traži da se davi i niški, a kamoli neguju nedonoščad poput Lađevaca i Ponikava.
A može li neko da garantuje da u ovoj Mesečevoj površini nema više neeksplodiranih pprojektila, ili da neki od zatrpanih aviona na prilaznom putu ka kobojagi aerodromskoj zgradi neće izgubiti bitku sa korozijom?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660582#p660582:1agbc3gt je napisao(la):
branik » 15 Sep 2019 10:38 pm[/url]":1agbc3gt]Vansi traži da se davi i niški, a kamoli neguju nedonoščad . . .
Jel ovo tvoja pretpostavka ili imaš pouzdane informacije za takvu tvrdnju?
 
Цртам карту на јандексу мапама, па сам онако одокативно одердио границе Поникве, али можда неко има тачније?
 
"Država preuzima aerodrom Ponikve"
. . . .
Osim pristanišne zgrade finansirano je 42 odsto radova na izgradnji ograde. Sada je neophodno završiti još 800 metara piste i uraditi svetlosnu signalizaciju na aerodromu. U nekoj od narednih faza potrebno je rekonstruisati vodovod kojim se napaja aerodrom i pristanišna zgrada, zatim završiti poslove vezane za protivpožarnu zaštitu.
Procena je da nam je za sve ove radove potrebno negde oko pet miliona evra, kako bi se aerodrom stavio u punu finkciju", rekao je Petković i dodao da je gradsko rukovodstvo došlo do ideje da zamoli Vladu Republike Srbije da vrati vlasništvo nad aerodromom Ponikve Republici, koja je to i prihvatila.
. . .

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1592701
 
Размишљам овако:

Требају светла за аеродром? Требају, ено и Ниш треба тек тиме да се забави. Само, Ниш има саобраћај, лако се приступа аеродрому близу је град. Авиони лете зато што компаније могу лако да привуку путнике.

А овде шта имамо? 18-20км сепрентина и уског планинског пута. Градски саобраћај? Други садржаји? Ништа од тога. Па ваљда је логично да се омогући једноставан и лак приступ аеродрому, пре него ли се крене у улагање у његову инфраструктуру?
 
Свакако би требало задржати и војну компоненту на аеродрому из много разлога!
 
Војска у суштини може да запоседне било који аеродром.
 
Jel ovaj terminal na istočnom kraju aerodroma? Ako jeste to je samo desetak km od Tare. PEtnaestak od Bajine Bašte, ako se naprave kakvi takvi putevi.
 
Prema onom Prostornom planu (gore) terminal je na zapadnoj strani, ali

to nije toliko bitno ako postoji dobar put do Kadinjače i veze sa putom "28".
 
Pa postoji dobar put od Kadinjace do aerodroma. Drugo majstore mislim da zbog blizine drzavne granice vise nije dozvoljeno da bude vojni aerodrom, jer do BiH nemas ni 15 km vazdusnom linijom. Postoje ti neki sporazumi od Dejtona i sl. Koristio se '99 silom prilika, ali od Dejtona slabo i povremeno. Selo mi je odmah ispod aerodroma pa sam cuo te neke price, ne znam koliko su sve tacne i sl
 
Vrh