Šta je novo?

Kružni tokovi

Ja i dalje mislim da vozač koji izleti tehnički nije kriv, on je ušao u raskrsnicu, ne u kružni tok, u raskrsnici još nikoga nije bilo kad je on ušao.
Ovde se dogadjaju nezgode u kojima učestvuju vozač koji ulazi u raskrsnicu i vozač koji izlazi iz kružnog toka, dve disjunktne celine. Cela krivica je na projektantu, uz naravno izuzetke bahatosti ili očigledne greške kojih ima svugde.
 
Trougao ne znaci da mozes da udjes u raskrsnicu ako u njoj nema nikog vec da moras da propustis sve koji se krecu putem na koji nailazis (tako da ta vozila ne moraju da menjaju svoj nacin voznje, npr. da koce zbog tebe), a to je izlaz iz kruznog toka na koji se i odnosi trougao.

Sam kruzni tok i ukrstanje sa raskrsnicom su lose postavljeni, ali cak i tako uz postovanje pravila i znakova ne bi dolazilo do nezgoda. Naravno da postoje vozaci koji pravila ne postuju, u kombinaciji sa ne standardnom raskrsnicom dolazi do cescih udesa.

Interesantna stvar takodje, ako posmatramo kruzni tok i ovu raskrsnicu odvojeno, ocigledna namera je da se trougao odnosi i na raskrsnicu i na kruzni tok. Ako cemo da cepidlacimo vozila u kruznom toku bi trebala da vam stanu kad prodjete raskrsnicu jer im dolazite s desne strane, a trougla pred samim kruznim tokom nema :).
 
Tako nekako, trougao važi za raskrsnicu, to sam i prevideo. Ne može da važi za dve sukcesivne raskrsnice.

U redu je da moraš da čekaš one koji idu pravcem koji je na raskrsnici, ali nije u redu da moraš da predviđaš ko će iz k.toka da se prebaciti na pravac koji ima prednost. Ako je argument za to da moraš da čekas i ove druge samo to što se raskrsnica naslanja na k.tok, to je onda teški, ne amaterizam, već dilentatizam.
 
ZOBS je jako prost tako da mogu svi da ga ukapiraju

76) propuštanje je radnja koju učesnik u saobraćaju preduzima kako bi omogućio kretanje drugog učesnika u saobraćaju koji
ima prvenstvo prolaza, tako da ne dođe do promene dotadašnjeg načina kretanja učesnika u saobraćaju koji ima prvenstvo
prolaza, odnosno do njihovog kontakta,

Član 48
Vozač koji se približava raskrsnici dužan je da prilagodi vožnju uslovima saobraćaja na raskrsnici, a naročito da vozi brzinom
pri kojoj može da se zaustavi i propusti vozila koja na raskrsnici imaju prvenstvo prolaza
.

Član 47
Vozač koji ulazi vozilom na put sa prvenstvom prolaza dužan je da propusti sva vozila koja se kreću tim putem.
i logično je da se svi tome rukovode.

Михаило, kad se nešto desi ti objasni sudu da dobro brojiš na Youtube.

U saobraćaju sam maksimalno korektan, ne sečem ljude, ne parkiram gde god mi padne na pamet. I ako napravim neku grešku (daleko da sam bezgrešan) uvek se izvinim i bez svađe. Daleko od toga da je neko morao naglo da koči , menja pravac kretanja.
Velik doprinos je poznavanje ZOBS-a, osnova stečena u auto školi i saobraćajna kultura.

Druga bitna stvar koju već duže vreme (ne samo ja) zapažam da su vozači sve gori i bezobrazniji.

Posadite se jedan dan kod kružnog toka i posmatrajte kako se ponašaju vozači.
 
Ponasamo se (vozaci) kao krda bizona...
Testosteron i drugi hormoni nas 'pucaju' u glavu...
Na ozbiljnom smo putu da preuzmemo neslavnu titulu Rusima...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465431#p465431:1xneohvu je napisao(la):
Žika » 14 Јул 2017 10:54 am[/url]":1xneohvu]
Михаило, kad se nešto desi ti objasni sudu da dobro brojiš na Youtube.
Ajde lepo pokušaj da izbrojiš i pogledaj do kraja pa će da ti bude jasno što sam ga stavio, da ne otkrivam unapred. Jednostavan eksperiment koji pokazuje zašto je ovaj kružni tok problematičan. Postoji i naučno objašnjenje za to...

Inače, ja se slažem da ima puno bahatih u saobraćaju, ima puno debila koji pričaju telefonom, ima puno netolerantnih i bez saobraćajne kulture. Samo tvrdim da se ovde nezgode ne dešavaju takvima. Dešavaju se zbog neočekivane konfiguracije kružnog toka koju ljudski mozak izignoriše koncentrišući se na kružni tok i vozila u njemu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465315#p465315:1lhtuslr je napisao(la):
Žika » Thu Jul 13, 2017 6:45 pm[/url]":1lhtuslr]
Kružni tok je pregledan, lepo obeležen (obrnuti trougao i kao vertikalna i kao horizontalna signalizacija, nedostaje znak
104.gif
) i ne postoji niti jedan problem da neko kada prilazi ne uspori , po potrebi zaustavi vozilo pre ulaska u kružni tok.
Realno stanje je drugačije, većina bi samo da prolete bez obzira na sve.
Nebrojano puta sam prošao kroz taj kružni to baš iz pravca starog Merkatora i uvek je neko nestrpljiv.

Uz dužno poštovanje, znak za kružni tok itekako postoji, i vidljiv je ko hoće da ga vidi, eno ga na ostrvcetu. Ima po jedan za svaki smer.
 
Znak za kružni tok ima formu pokazivača obaveznog smera kretanja, ne definiše ko ima prednost. Ne postoje pravila kružnog toka, postoje ili pravilo desne strane, ili pravilo prvenstva (trougao i romb) ili semafor... Ako nema znakova u kt i na ulasku, prednost ima onaj ko ulazi.
 
Izvor: Blic.rs

KRUŽNI TOK I NA TERAZIJAMA? Da li je izvodljiv pokazaće nova studija koju je naručio grad Beograd

Da li je kružni tok bolje rešenje na nekima od 133 gradske raskrsnice trebalo bi da pokaže studija koju je naručio Sekretarijat za saobraćaj.

Oni su raspisali tender za izradu Studije opravdanosti izgradnje kružnih tokova na postojećim raskrsnicama sa predlogom lokacija i idejnih rešenja.

Kao kriterijumi za procenu navode se: povećanje protočnosti, povećanje nivoa bezbednosti i smanjenje negativnih uticaja na životnu sredinu.

- Površinske raskrsnice predstavljaju sa aspekta protočnosti saobraćaja najkritičniji deo ulične mreže. Kod postojećih raskrsnica na kojima je saobraćaj regulisan semaforom, često postoji dilema da li bi se izgradnjom kružnog toka podigao nivo bezbednosti saobraćaja, povećao kvalitet protoka saobraćaja i smanjili negativni uticaji na životnu sredinu - navodi se u konkursnoj dokumentaciji.

Takođe, navodi se da je rešavanje raskrnica izgradnjom kružnih tokova potpuno drugačije od semaforizacije, pa se ova dva načina ne mogu porediti. Svrha studuje je da se sprovede detaljno istraživanje.

Studija se odnosi i na neke velike raskrsnice, poput Terazija i Prizrenske ili Terazija i Trga Nikole Pašića, potom Vase Čarapića i Francuske, raskrsnice kod Vukovog spomenika, Pravnog fakulteta i Beograđanke (Kralja Milana i Kneza Miloša). Neke od toh raskrsnica deo su i buduće pešačke zone.

Rok za dostavljanje ponuda je 16. avgust, a za izradu studije 100 dana od potpisivanja ugovora.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/kruzni ... io/tkqevrd
 
....to je verovatno ona ista studija koju su otkazali pre par godina...
da li ce biti više sreće ovog puta.....videćemo.
Činjenica je da BG kasni sa ovim najmanje 10 godina.
 
Pazite koje trošenje para. Naruče studiju o kružnom toku na Terazijama, a sa druge strane za Terazije se predviđa pešačka zona. Isto je i za druge raskrsnice. Pa šta hoće? Saobraćaj i kružni tok ili pešačku zonu? Naravno sve od naših para dok se ljudi u prigradu guše u kanalizaciji.
 
Na pola od ponuđenih lokacija kružni tok je ili besmislen, ili za njega nema mesta.

Ovo mu dođe - ajmo na silu. A kad je trebalo i gde je već odavno trebalo, nula bodova
 
Ma samo neka ih urade... a posle ce dodati još gde zatreba :kk:
u odnosu na semafore razlozi su jasni
-povećanje protočnosti,
-povećanje nivoa bezbednosti i
-smanjenje negativnih uticaja na životnu sredinu.
-kruzni tokovi ne troše ništa i konstatni su , a semafori em su skupi, em troše struju, em se kvare....

:gobb:
 
Bio sam ove godine u Spaniji na odmoru i da vam kazem svaki kruzni tok je bolji od raskrsnice. Ono je sjajno kako za BG tako i za sve ostale gradove. Kruzni tokovi bi zaista trebali biti standard- dodsuse mislim da su Spanci ponegde preterali sa kolicinom kruznih tokova u malom razmaku ali neka to bude neka gornja granica.....
 
mali digresije radi, kruzni tokovi mogu biti malo naporni ako ima ima previse, kao np. u madjarskoj. magistralnim putevima.
 
Hahahaha
Patite, ja volim kruzne tokove. Ali...
Pa sve i da ima mesta, kruzni tok na raskrsnici Milosa velikog i Kralja Milana bi napravio vise stete nego koristi i za pesake i za vozila!!!
Kakvi diletantski predlozi, Boze me sacuvaj.
Umesto studije, bolje da su platili za projekat izgradnje kruzne raskrsnice na "Raskrpetlji" kod Careve Cuprije...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Svakako kružni tok nije za svaku raskrsnicu. Pre par godina sam bio u Mariboru i oni su radili na menjanju što više raskrsnica u kružne tokove. Lokalci su mi tada rekli da su neke vratili nazad u obične raskrsnice, a na par sam video bukvalno privremeni kružni tok na kome su onda verovatno procenjivali da li da ostave kružni tok ili da vrate raskrsnicu (sve barijere privremene).
 
Bio je onaj zez u Zagrebu kada su napravili kružni tok oko kojeg nije mogao da okrene gradski autobus.

Mini kružni tokovi su praktični samo tamo gde autobusi ne motaju, npr onaj u Blokovima u Nehruovoj.

Ja bih u obzir za studiju uzeo one raskrsnice gde se često čeka 2 ciklusa semafora. Jedan primer je na Ledinama i tu treba odraditi i pripremu za buduću saobraćajnicu iz Grčke i T6.

Omladinskih brigada je takođe odličan poligon za nove kružne tokove.

U samom centru grada možda i nije toliko pametno forsirati krućne tokove jer tu uglavnom pešaci ispaštaju.
 
Mi na Balkanu volimo sve da teramo u krajnost, pa (ćemo) tako (da) imamo ili premalo ili previše kružnih tokova. :D Jer tako smo u mogućnosti.
 
Pa da, kao što sam i očekivao - ili nigde, ili svugde. :lol:

Kako bi se povećala protočnost saobraćaja, kao i bezbednost, Sekretarijat za saobraćaj razmatra mogućnost izgradnje novih kružnih tokova na oko 133 raskrsnice u gradu. Sekretarijat je raspisao javni poziv za izradu studije opravdanosti, nakon koje će biti poznato da li će isti biti postavljeni. Raskrsnice ulica Kneza Miloša i Bulevara kralja Aleksandra, Kneza Miloša i Nemanjine, Terazija i Trga Nikole Pašića, kao Bulevara oslobođenja, Save Maškovića i Crnotravske samo su neki od poteza koji će biti razmatrani.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... eza-Milosa
 
Vrh