Šta je novo?

Pristanište 'Batajnica'

Samo da pitam, jel uopšte postoji projekat za pristanište ili je ovo samo vaša ideja Dragane?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463703#p463703:9hjm6vsv je napisao(la):
dule2604 » 05 Jul 2017 02:39 pm[/url]":9hjm6vsv]Samo da pitam, jel uopšte postoji projekat za pristanište ili je ovo samo vaša ideja Dragane?
Samo moja originalna ideja za pristanište sa logističkim centrom .... neko mora da počne.. :)
 
Malo 'off', a možda i nije ... vezano je za predhodni post o kontejnerskom terminalu PB.

Mnogi naši izvoznici pokušavaju da prodaju robu u Moskvi, gde je možda i najveća cena, ali
i najveća konkurencija i zahtevi kupaca ... koje mi često nismo u mogućnosti da ispunimo.

Predlažem im da se usmere na Krim, Krasnodar i Rostov na Donu, regija ~5mil. stanovnika
a da se koristi kontejnerski prevoz nekim rečno-morskim brodom, kao nap. ovim na lici :
 
Postovani Dragane , dopada mi se ideja :kk:
a scim bi smo mogli da popunimo te kontejnere pa da potereamo silne brodove za Krim, Krasnodar i Rostov na Donu,...
:sesir:
 
Predhodno bi trebalo skopiti ugovore sa tamošnjim trgovačkim mrežama, ali to nije moj domen.

Inače, moglo bi da se trguje od Rostova rekom Don, pa jezerom i kanalom koji je do Volge, nap.
do Volgograda ( exStaljingrada), a Volgom do Kaspijskog mora sve do Bakua u Azerbeđzanu.
 
Ovo je mogući plovni put, a kako će ga ko koristiti, to je pitanje potreba i snalažljivosti :
 
'Pristanište Batajnica' bi bilo na idealnom mestu što se tiče dubine Dunava na tom mestu.
Na uporednim slikama se vidi da je od 1184km do 1184,7km dosta duboko korito uz obalu.

To bi omogućilo da se pored obaloutvrde kao u Zemunu, izgradi jednim delom i vertikalni
kejski zid (dok) za pristan raznih plovila, kargo-brodova/barži i izgradnju krana za pretovar.
 
Mozda sam negdje propustio, ali koja bi bila razlika izmedju "pristanista Batajnica" i "Nove luke Beograd" koja valjda treba da se gradi na pravcu SMT-a na Banatskoj strani Dunava?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464527#p464527:2vnt437v je napisao(la):
RioBL » 09 Jul 2017 05:35 pm[/url]":2vnt437v]... koja bi bila razlika izmedju "pristanista Batajnica" i "Nove luke Beograd"...
'Nova luka' na levoj obali Dunava je deo velikog 'industrijskog parka' u kojem će dominirati kinezi.
To je sasvim poseban projekat i biće luka gde može da se izmesti jednog dana i 'Luka Beograd' a.d.

'Pristanište Batajnica' je na desnoj obali Dunava, preko puta 'nove luke', a samo oko 6 kilometara
od budućeg 'Intermodalnog terminala' u Batajnici, pa tako ono može da bude i veza ova 2 projekta.

Naravno, nedaleko je i 'Pupinov most', ali je mogo jeftinije i lakše prebaciti nap. 10 kontajnera
na samo 1Km preko reke nego tovariti deset kamiona da voze kontejnere desetak kilometara.

O ostalim delatnostima Pristaništa i njegovom značaju za širu okolinu sam već pisao na 1str.
Znači, Pristanište i Nova luka, kao i I.Terminal se dopunjuju i čine veliki logistički centar/čvor.
 
I svi se nadamo da nova luka Beograd neće biti izgrađena na ovom mestu, već na ranije projektovanom mestu nizvodno od Pančevca.

Ovaj Dragane tvoj projekat se meni sviđa, ionako svako obziljno čvorište i treba da ima brojne moduse pretovara i transporta.
 
Ja se 'ne nadam', jer će gotovo sigurno biti i luka u okviru srpsko-kineskog 'Industrijskog parka'.

Ovde sam samo naveo mogućnosti i prednosti ove lokacije za jedno Pristanište, a ima više načina
kako bi se to pravno regulisalo, nap. da bude samostalno ili kao deo novog Intermodalnog Terminala.
 
Mislio sam na nas sve kojima je nezamsilivno da se sada menja ceo plan Beograda koji postoji decenimaja i predviđa luku na boljem mestu (nizvodno od grada), a ne u jednom od retkih oaza prirode uz Beograd i čime se traći vredan prirodni resurs.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464618#p464618:fqf1s2zx je napisao(la):
DusanBG » 10 Jul 2017 10:08 am[/url]":fqf1s2zx]... nezamsilivno da se sada menja ceo plan Beograda koji postoji decenimaja ...
Planovi se redovno usklađuju sa aktuelnom situacijom i potrebama, tako je donet i Prostorni plan

za 'Industrijski park',ali još uvek nije donet za 'Pristanište Batajnica', što moram malo da poguram.

Kada se formira nova gradska vlast i izabere gradonačelnik, tražiću njihovo mišljenje o ovoj ideji.
 
Naravno da se menjaju, samo što se u normalnim državama (što mi nismo da ne bude da sam se slučajno izjasnio) gleda opšti interes što je više moguće u ovakvim situacijama, sa posebnim osvrtom na to šta novi plan znači za dugoročnu budućnost grada/opštine/itd....

Kod nas su pogledali plan i rekli, gde ima puno (para)državne zemlje, da ne treba puno ekspoprijacije, da nema nekih trećih strana i udarili izmenu plana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464654#p464654:19zk9qoy je napisao(la):
DusanBG » 10 Jul 2017 02:04 pm[/url]":19zk9qoy]..., sa posebnim osvrtom na to šta novi plan znači za dugoročnu budućnost grada/opštine/itd....
Ne bih ovde da raspravljamo o opravdanosti donošenja nakog plana, ali kad smo već

kod planova, evo kako izgledaju privredne zone u okolini i PIM-ov plac na autoputu.
 
Игоре,

Мислим да би ова тема требало да се пребаци у Радионицу, заједно са осталим идејама и предлозима. На овом подфоруму су ипак реални и започети пројекти и не треба их мешати са фантазијама, ма како оне биле основане.
 
Ova tema kao i tema Marina ' Dunav' na ušću - Pristanište Beograd su prebacene u radionicu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465300#p465300:2u4wsbde je napisao(la):
sizif » 13 Jul 2017 05:21 pm[/url]":2u4wsbde].. и не треба их мешати са фантазијама, ма како оне биле основане.
Vratiće se ova 'osnovana fantazija' nazad u realne projekte, samo malo da je poguram.. :)

Inače, meni uopšte ne smeta da je u kreativnoj radionici do izrade 'Idejnog projekta'.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464466#p464466:1ao3mbgt je napisao(la):
dragan » 09 Jul 2017 06:08 am[/url]":1ao3mbgt]'Pristanište Batajnica' bi bilo na idealnom mestu što se tiče dubine Dunava na tom mestu...
To bi omogućilo da se pored obaloutvrde kao u Zemunu, izgradi jednim delom i vertikalni
kejski zid (dok) za pristan raznih plovila, kargo-brodova/barži i izgradnju krana za pretovar.
Dobar primer je pristanište u Smederevu, koje je delom kosa obaloutvrda i delom vertikalni zid/dok.
Ono se takođe nalazi na 'otvorenom' Dunavu,tj. nema lučki bazen za plovila kao nap. Luka Beograd.
 
Dunavska desna obala
Izgled Sremske strane okacio lukaares na skyscrapercity :kk:
 
Lepa slika verovatno negde izmedju Belegiša i Surduka... koji se vidi u pozadini.

Ali u Batajnici ima mnogo više zemljišta uz samu obalu pogodnog za Pristanište.
 
Nasipanje i izgradnja bi mogla da bude slično kao ovde na Savi za projekat BW.
 
Sedam luka na Dunavu

Vlada Srbije donela je 2014.god. 'Strategiju razvoja vodnog saobraćaja za period 2015-2025'
kojom je predviđena gradnja novih putničkih pristaništa koja ispunjavanju međunarodne standarde.
Realizacija tog projekta je počela, izgradnjom prvih sedam pristaništa na Dunavu.

Vlada je posredstvom Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, tokom 2015. i 2016. godine
pokrenula je projekte izgradnje sedam putničkih pristaništa otvorenih za međunarodni saobraćaj u
Sremskim Karlovcima, Smederevu, Kostolcu, Velikom Gradištu, Golupcu, Kladovu i Beočinu.

http://www.ekapija.com/news/1842373/kru ... stanista-u
 
Vrh